Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-09-2006, 05:46   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Litt mer på kryss og tvers

Slenger på en kjapp tripreport fra junaiten. Selskapet er NW, og ruten som følger:
MCO-DTW A320
DTW-IAH A319
IAH-DTW A319
DTW-MCO B752

Flight 1,3 og 4 ble oppgradert til 1kl 5 dager før avreise, og den siste ble oppgradert ved gate. Jeg fikk beste setet i passasjerkabinen på alle flightene, dvs 1A/D på airbusene og 2D på 752'n.

Ute i relativt god tid i MCO, ca 1.15 før avreise var jeg på vei inn i terminalen. Null kø for innsjekk, og som vanlig, veldig hyggelig personale. Sikkerhetskontrollen tok ca 10 minutter, som vanlig med 95% barnefamilier på ferie.

Preboarding ca 20 min før avreise, og siden jeg var en av de første ombord tok jeg en tur i cockpit mens jeg ventet på pushback. Capt var fersk på bussen, bare 6 mnd etter over 10 år på 9'ern. Han var meget fornøyd med sin nye arbeidsplass, og la ut og demonstrerte som om han skulle vært en airbus-selger

Flyet var smekk fullt, med 2 på klapp i cockpit. Avgang på rute, og opp mot FL360 ble det først servert drikke og nøtter, før en lunsj som besto av varm ost&skinke-baguett, litt frukt (druer, ananas og jordbær), en pose chips og en borwnie til kaffen.
Jeg prøvde hvitvin før maten og rødvin til maten, men ingen av delene var drikkende. Jeg har ikke flydd 320 på snart ett år, men den er fremdeles helt ok. Lavere støynivå enn 319, men et godt hakk bak 752 og spesielt 753.

Ankomst også på rute, og som vanlig bar det rett til World Club. I utgangspunktet skal man kun ha tilgang dersom man er medlem, flyr internasjonal biz-klasse eller er elite på en internasjonal reise. Likevel har jeg ennå tilgode å bli avvist. Et veldig greit sted å tilbringe 40 minutter når man venter på neste flight, med utsikt over tarmacen, drikke og snacks og mulighet for å lade bærbar pc. Utvalg av drikke og "mat" er dessverre dårligere enn det man finner i Europa, og jeg skulle ønske at WC hadde WLAN i likhet med PC.

Battlefield-upgrade er egentlig ganske kjipt, og det er heldigvis 10 mnd siden forrige gang, men når man først går ombord med et nytt boardingpass så er det hele greit. Før avgang fikk jeg en "lokal" øl, leinie's lager red, en øl jeg har drukket mange av på mine besøk i MN og WI. Bare snacks og drikke ble servert under flighten, ikke noe måltid.
Avgang på rute, men når vi nærmet oss IAH så måtte vi begynne å bremse ned allerede 120miles ute. I tillegg så ble det bytte av rullebane-retning i siste liten, så vi endte med å bli 45 minutter sene til gate. NW deler bagasjebånd med COEX, og det var litt småkaos. Etter de nye reglene så sjekker folk mye mer bagasje, og det merkes når man står ved båndet. Likevel var min en av de aller første fra min flight. Godt at pri-tags virker bedre enn i Norge

På returen ble det servert frokost, dvs en osteomelett med små "rollerburgere", stekte poteter, en varm bagel og frukt.

Avgang IAH og ankomst DTW på rute. Igjen ble det tid til ca 30 min i WC, men pga labourday var kun midcourse åpen, og den har ingen utsikt å skryte av.

Avgang fra DTW på rute, men for første gang hadde man ikke noe valg når det ble servert pre-departure drikke. Kun isvann, noe som var greit for min del.

Til lunsj kunne vi velge mellom en vegetar-rett og en salat. Jeg valgte salaten, som besto av tomater, salatblader, bacon, kylling, egg og ost, i tillegg til noe tilbehør som jeg ikke vet hva var, men som smakte helt greit. Ingen alkohol, siden jeg skulle ut og fly senere samme kveld. Ankomst på rute til MCO, og litt venting på bagasjen, men den kom ut som en av de første fra den flighten.

Oppsummering:

Betjening og service er meget bra hos NWA. De aller fleste prøver å yte det lille ekstra for at vi reisende skal få en så god opplevelse som mulig. En 8'er i karakter

Mat og servering: Gode måltider, og passelige porsjoner for 2.10-2.30 i lufta. Vinen er derimot et sorgens kapittel, som gjør at jeg lander på en 7'er

Annet: Adgang til WC og oppgraderinger som tikker inn på e-itinary 5 dager før avreise gjør at NW er mitt førstevalg når jeg reiser i USA. Godt å se at pri-tags virker her, i motsetning til hjemme på berget.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P9010207.JPG
Views:	33
Size:	128.6 KB
ID:	7223   Click image for larger version

Name:	P9040211.JPG
Views:	36
Size:	127.2 KB
ID:	7224   Click image for larger version

Name:	P9040212.JPG
Views:	34
Size:	121.8 KB
ID:	7225  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2006, 05:53   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Litt mer på kryss og tvers

Så noen bilder fra en av mine mange turer til Sarasota, dette ble trolig den aller siste.

Bare lys og skyer, men jeg synes alltid det er like flott å se på.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P8250192.JPG
Views:	32
Size:	79.7 KB
ID:	7226   Click image for larger version

Name:	P8250194.JPG
Views:	32
Size:	124.7 KB
ID:	7227   Click image for larger version

Name:	P8250201.JPG
Views:	5
Size:	49.4 KB
ID:	7228  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2006, 06:52   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Re: Litt mer på kryss og tvers

Bra rapport og flott bilder - som alltid. Merkes det at nwa er truet av streik/konkurs?
EB is online now   Reply With Quote
Old 05-09-2006, 06:57   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Litt mer på kryss og tvers

Quote:
Originally posted by EB
Merkes det at nwa er truet av streik/konkurs?
Ja, jeg vil si det. NW er bedre nå enn de var tidligere, både service- og serveringsmessig. Dette har vært en oppfatning blandt alle på flyertalk også. Kanskje de fleste selskaper har godt av å få kniven på strupen i ny og ne
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2006, 07:25   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Re: Litt mer på kryss og tvers

Kan nok hjelpe til med å sette fokus på de riktige tingene...men så kommer fagforeningene.
EB is online now   Reply With Quote
Old 05-09-2006, 11:59   #6
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Litt mer på kryss og tvers

Ble sulten av alle matbildene
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2006, 00:57   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Litt mer på kryss og tvers

Kjempefin rapport og bilder!

Litt av en omvei må jeg si... Du slipper ihvertfall TED fra MCO.

Skal med TED ORD-FLL-ORD i morgen. blir en meeeeget lang dag.....



Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Paa kryss og tvers med Tristar LN-MOW TripReports 12 03-09-2022 19:20
USA på kryss og tvers - sommeren 2016 Larsabal TripReports 27 22-09-2016 22:03
Chile på kryss og tvers PSC TOS TripReports 38 21-05-2012 07:23
KE flyr på kryss og tvers SBT Register- og ATC-Forum 1 18-08-2011 11:39
USA på kryss og tvers med ymse flyselskap Fly med oss TripReports 20 06-08-2011 21:34


All times are GMT +2. The time now is 22:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.