Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-04-2016, 11:40   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
BA Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Hadde ikke egentlig tenkt å skrive reisebrev fra denne turen...

Når sant skal sies hadde jeg ikke tenkt å ta denne turen... i det hele tatt. Men underveis i morgenmøtet på kontoret i går ble det stemt at Andy skulle til USA i dag. Elefanten må med som velferdsoffiser.

Så der satt jeg ca kl 18 i går og skulle booke billett til Boston i dag. Det meste var nødvendigvis nokså kostbart. Jeg skal jo hjem på torsdag allerede, så det er midtuke billett på kort varsel.

De fleste selskap kostet omtrent det samme. Jeg så at jeg kunne booke Premium economy / PLUS hos enten SK eller LH. Om jeg gjorde ville jeg oppnådd Eurobonus Diamond etter turen.

Mens hos BA oppdaget jeg et annet alternativ, nemlig en billig billett ut i economy i dag... og så business hjem på torsdag. For samme penger. Hjemreisen er nattflight og da er det fint å kunne sove.

Til slutt bestemmer jeg meg for at jeg egentlig gir blaffen i EBD. Jeg reiser jo faktisk for å jobbe, ikke for å få status. Da reiser man med det som har de beste tidene og beste komforten for pengene. Ferdig med det. Det ble lett BA.

Nå har jeg styrt mitt eget reisebudsjett i mange år, og stort sett brukt av egne midler for å kompensere for reisepolicy. Enten ved hjelp av miles, vouchere, kontanter eller ren skjer flaks. Resultatet er i hvert fall at jeg ikke har reist long haul i annet enn C/F siden 2010, da jeg hadde et leg med SK og et legg med UA.

Her om dagen så jeg på TV, og de hadde bilde fra en økonomikabin long haul... jeg var sjokkert... jeg har jo ikke tittet bak gardina siden 2011... minst. Man glemmer at det er et fly bak der også.

I det sekundet slo det meg hvor inni gamperompa bortskjemt jeg har blitt. Så jeg bestemte at det måtte flyes litt økonomi igjen for å få bena ned på jorda, der de hører hjemme. Så jeg bestilte da en tur i juni i økonomi.

Nå ble det plutselig en til.

Vi er pakket og klare. Elefanten er nærvøs og har tatt på brannmann hjelm.



Jeg regner ikke med mye sympati, altså. Jeg bare innrømmer hvor sykt blasert jeg innser at jeg har blitt i fht reise.

så det er på tide å "lande litt".

Ruta er circa slik:

OSL-LHR: BA economy
Marinering: 2 timers marinering i BA T5 lounge
LHR-BOS: BA economy

Hotel: Hilton Boston Logan for Hilton poeng (de skulle ha USD318 per natt...)
Hotel: Marriott Springfield, MA... igjennom viatrumf og hotell.com

Leiebil: Hertz mediocer car

BOS-LHR: BA business
LHR-OSL: BA business

Så får vi se hvor langt vi kommer, men det er ikke en million anmeldelser av BA economy. I hvert fall ikke fra meg. Returen blir det nok imidlertid tynn rapport på. Jeg skal sove hele flighten og BA Club finnes det jo ca 3 milliarder rapporter på.

Så heng med.

Vi sjekker setekartet intenst og lobber mot ledig midtsete



Håpe håpe håpe

Spørsmålet:

Lønner det seg å holde seg på emergency/bassinet plass eller smyge seg bakover?

Jeg gir blaffen i vindu. Jeg vil ha aisle Access, ikke dokø og ledig midtsete. Jeg lurer derfor på om jeg bør hoppe over til midtgangsete på en av sofaene i midten...

Hmmmm
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 11:52   #2
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Spørsmålet:

Lønner det seg å holde seg på emergency/bassinet plass eller smyge seg bakover?

Jeg gir blaffen i vindu. Jeg vil ha aisle Access, ikke dokø og ledig midtsete. Jeg lurer derfor på om jeg bør hoppe over til midtgangsete på en av sofaene i midten...

Hmmmm
Herlig, herlig, men farlig, farlig
Som midtgangjunkie, ville jeg valgt sofaen i midten og satset på å finne en med et par i den andre enden.
Ser fram til denne rapporten. God tur!
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 12:03   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Ser ut som det er veldig god plass på de fleste av disse flyene, så det blir nok helt OK .. Lykke til!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 13:07   #4
rymle
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Syns du skulle droppet pustepausen i T5 loungen, skal du først gå inn for "the economy experience". Men det er vel kanskje i overkant for mye forlangt
__________________
meep meep
rymle is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 13:30   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Herlig, herlig, men farlig, farlig
Som midtgangjunkie, ville jeg valgt sofaen i midten og satset på å finne en med et par i den andre enden.
Ser fram til denne rapporten. God tur!
Ja... det er nok lurt. Bytta til 42D nå
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 14:41   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

En fin ting jeg har oppdaget idag er at man via appen til BA (MMB på nettsidene er i praksis helt nede for tiden) kan velge mobilsider, check-in, og så enkelt sjekke og endre seter på nytt. Selv etter at du har sjekket inn. Antageligvis frem til en viss tid før departure, men veldig snedig for folk som meg (som helst ikke vil ha noen i nærheten).

Jeg og elefanten fant ut at det var viktig å spise seg opp før en slik tur som dette. Første stopp var hos Bestemor, der det vanket kaker og sånt. Elefanten sørger sånn sett for at blodsukkeret er i orden før den lange reisen.



Etter dette fortet vi oss til Flytoget og opp til OSL. En fellesnevner så langt i dag er at vi har møtt utrolig mye hyggelige folk. Jeg har ikke irritert meg grenseløst over noen, og de fleste har svart hyggelig når jeg har utvist "Amerikansk høflighet".

Med Amerikansk høflighet mener jeg sånne ting som vi i Norge får panikk av og kaller overfladisk:

"Takk"
"Nei, gå først du"
"Ha ha, jeg vant og var raskere enn deg i sikkerhetskontrollen"
"Ha en fin tur da"

Folk har svart med samme mynt, og det er et godt utgangspunkt. Ofte får man et grynt eller folk som raskt forter seg bort. Men jeg har begynt med dette i Norge. Utveksle hyggeligheter med mennesker jeg møter (hvis disse utstråler en viss grad av menneskelighet).

Fikk testet den nye sikkerhetskontrollen på OSL, og det er en annen maskin enn på LHR T5. Det funket ganske så smertefritt. Eneste teite er at båndet kjører alt helt i bunn, så det blir mye mekk å sortere bags og ting etterpå.

Men ganske straks kom jeg meg til økonomiklasse-loungen på non-schengen.



BA765 ser ut til å være "on-time" ut fra OSL, men det kan virke som om det enten er mye motvind eller planlagt noe sirkeltrening over London. Foreløpig slot antyder 2 minutter forsinkelse inn til London.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 15:03   #7
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Du blir jo garantert oppgradert, uansett, så ingen fare!
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 15:22   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Åh, heisann...

"This is your Captain... bla bla bla... The safety demonstration today will be performed by BASSA!... so please pay attention"

Ooops. Tyder på fenomenalt forhold internt blant crewet. :/

CSM smilte omtrent som en nyfisket ørret etterpå.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 17:17   #9
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

supert skrevet her er det bare å glede seg til fortsettelsen

Sent fra min G620S-L01 via Tapatalk
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 18:39   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Det var tid for å fly med BASSA fra Oslo til London. Har fløyet med BASSA crew og BASSA passivt crew før. Faktisk så er det som vanlige folk... eller CAU om du vil. De fleste er helt normale folk, som har valgt å organisere seg. Noe som er helt innafor i et stadig hardere arbeidsliv. Andre... de er så militante at de får den gamle CAU ledelse til å fremstå som teddybjørner.

Anyway...

Flight: BA765
Rute: Oslo-London
Fly: A320
Klasse: Economy
Sete: 7D

Ganske snart ble rad 7 fyllt opp, men det var også en av de få. Faktisk var det usedvanlig få folk ombord. Vill gjetting tilsier ca 15% fyllt fly. Mannen ved siden av meg var stor som et fjell, og jeg spurte rett ut hvem av oss som skulle flytte seg. Han hadde lyst selv. Jeg spurte høflig, og det virket som om han tok det rett. Det var 100 ledige seter bak oss, og meningsløst at vi skulle sitte som sild i tønne.

Dermed var utsikten mot høyre slik:



Det funker panser, som tommy777 sier.

Og like etter take-off så var det servering.

Det var ingen spesiell mottakelse av frekvente reisende. Ei heller noen spesiell service. Noen her har fortalt om champagne til Golds, og spesiell "hallo" og sånt. Det har jeg ikke oppleved. Dvs, en hallo i economy har jeg opplevd et par ganger, men ikke etter at jeg fikk GGL. Bare i C.

Men... det gjør ingenting. Crewet hadde nemlig bestemt seg for at ALLE skulle få hollywood-treatment. Det eneste som er bedre enn at en selv får det, er at alle får det.

- "We aren't exactly full on this flight, so lets make the most of it. Are you sure you don't want more than just one bottle of wine, sir?" - sier hun til 7A... og sånn går det til meg også.



Men jeg vil jo ha GT og vann. Senere kommer det faktisk en runde nr 2 med drikke i economy. Splendid, selv om jeg ikke helt skulle ha en 3dje GT.

Men sjefsservice fra "BASSA".

Jeg leste bok. En glitrende bok



Før jeg omsider fikk det for meg at jeg ville ha en øl og gå på do, så jeg tuslet bak i galley. Det var mye ledig denne dagen, altså:



Inkludert et lite bord, der jeg kunne lagre tigeren min mens jeg gikk på toalettet.



Sånn... #BAM

Da har vi kokt omtrent så mye spikersuppe som det er mulig på en economytur til London.

Mer er det ikke å si om den saken.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 18:40   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Åj åj åj... glemte å si det:

kyllingrundstykket var godt. Den sorte dingsen var merkelig, men jeg slikket opp sukkerlaken på toppen.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 18:52   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Finally...

Jeg fikk et kink i ryggen når jeg sorterte bags på OSL. Et veldig lite, men jeg husker at sist jeg fikk et rimelig likt et klart jeg ikke gå i 2 dager etterpå, og at det ble sakte værre.

Det samme nå...

Hver gang jeg reiser meg svikter bena litt mer. Det lover ikke sånn glitrende. Men vi får se.

Security på LHR T5 var som vanlig latterlig. Fast Track var en farse, med lenger kø enn noe. Jeg spurte høflig om det var mindre kø i economy (alle så det var det... der var det ingen kø). Vaktene ristet overbærende på hodet. Jeg slo meg til ro med det for å unngå slåsskamp.

Andre pax gjorde ikke det... Men det var ikke passasjerene som tok det "videre", det var BAA personellet som fotfulgte passasjerer igjennom security og skjelte dem ut. Jeg mistet munn og mele.

Vedkommende det gikk værst utover prøvde hardt å si; "relax... I wan't trying to be rude... I just saw that there was a shorter line up ahead... There is no need for you to be rude either".

Vedkommende var rolig som skjæra på tunet. Security personellet var ikke like rolige:

"So how much did that take of you super important life, heh???? 10 minutes??? 10 minutes??? I think you can do that? Cant you? CANT YOU?" (og fulgte etter passasjerer igjennom køen)

"relax... buddy... relax... no harm meant"

------------------------------

T5 security er et kapittel for seg selv. Men dette er vel noe av det kleineste jeg har sett. Her har noe gått helt galt

------------------------------

Anyway... jeg er fremdeles i et strålende humør.

BA har tydeligvis kjøpt all champisen til SAS. Evt byttet i et parti ansjos:



De har bare gugge i buffeten



Men det gjør ikke så mye når de har en sinnsykt god Sri Lankan Chicken Curry via menyen og kelner service.



Nå har jeg spist og skal forsøke å få sortere ryggen før neste flight. Dette lover ikke bra.

Skrives imorgen
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 19:41   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Man må forsøke å rapportere om ting som ikke er så flittig rapportert...

Ryggen er gugge, og et sekund der var jeg svak og spurte i loungen om paid upgrade. Det var 229GBP til "PLUS" og 700-ish GBP til Club. Jeg synes både det var mye, og jeg hadde stålsatt meg på economy.

Så sjekket hun og det var mye ledig på flyet. Skulle mye til å ikke få en egen rad. Da har jo ikke business class så mye verdi... om man får egen rad i economy. Så jeg og Fnate blir i 42D, eller hvor det nå var. (Vi har marineringen i orden, og det er borderline P.U.I, men ikke helt).

Så... vintest i businesskantina:



Det kan virke som om om vinutvalget i Club kantina har tatt seg opp. Tok meg friheten å sample bittelitt av alle nå...

Den ytterst til høyre var klart best - Margoux 2012

De to i midten var gugge. Nt 2 fra høyre hadde veldig mye tanniner. Den helt til venstre var nest best. Det er en Medoc.

Elefanten bare sitter og sturer og ser på balja.

- "Den har new First, Pappa"
- "Jeg vet"
- "Der skal ikke vi"
- "Nei"
- Tenk om noen søler i 62K"
- "ja"

Det er et hardt liv
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 20:23   #14
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Åj åj åj... glemte å si det:

kyllingrundstykket var godt. Den sorte dingsen var merkelig, men jeg slikket opp sukkerlaken på toppen.
Så den forsvant bak gardinen i Club Europe her forleden, høres mye bedre ut enn afternoon tea (selvom scones er digg)... Og ikke minst langt bedre enn de rødbetgreiene de drev med i en periode.

Gleder meg til fortsettelsen (og til å se om det blir 6 år til neste gang)!

Last edited by KristianSk; 12-04-2016 at 20:26.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 20:28   #15
ENGML4
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 55
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Security på LHR T5 var som vanlig latterlig. Fast Track var en farse, med lenger kø enn noe. Jeg spurte høflig om det var mindre kø i economy (alle så det var det... der var det ingen kø). Vaktene ristet overbærende på hodet. Jeg slo meg til ro med det for å unngå slåsskamp.

Andre pax gjorde ikke det... Men det var ikke passasjerene som tok det "videre", det var BAA personellet som fotfulgte passasjerer igjennom security og skjelte dem ut. Jeg mistet munn og mele.

Vedkommende det gikk værst utover prøvde hardt å si; "relax... I wan't trying to be rude... I just saw that there was a shorter line up ahead... There is no need for you to be rude either".

Vedkommende var rolig som skjæra på tunet. Security personellet var ikke like rolige:

"So how much did that take of you super important life, heh???? 10 minutes??? 10 minutes??? I think you can do that? Cant you? CANT YOU?" (og fulgte etter passasjerer igjennom køen)

"relax... buddy... relax... no harm meant"

------------------------------

T5 security er et kapittel for seg selv. Men dette er vel noe av det kleineste jeg har sett. Her har noe gått helt galt

------------------------------
Hmmm... Jeg har 70 minutters connection på T5 i morgen, videre til JFK. Jeg har kanskje god grunn til å være bekymret for om jeg rekker connection?

Takk for strålende skriverier nok en gang! Jeg koser meg fælt med rapportene dine, men er altfor dårlig til å gi tilbakemelding.
ENGML4 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 21:04   #16
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Så den forsvant bak gardinen i Club Europe her forleden, høres mye bedre ut enn afternoon tea (selvom scones er digg)... Og ikke minst langt bedre enn de rødbetgreiene de drev med i en periode.

Gleder meg til fortsettelsen (og til å se om det blir 6 år til neste gang)!

Speaking of rødbeter. Du skulle vært på julebordet vårt i desember. Det ble servert både rødbeter og laks. I gode, store porsjoner.


God tur Fnate. Ser skummelt ut baki der, men du får holde for øynene (og nesa), så kommer du nok frem helskinnet skarr'u se!
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2016, 21:05   #17
TommyL
Trangsynt
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 607
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Elefanten bare sitter og sturer og ser på balja.

- "Den har new First, Pappa"
- "Jeg vet"
- "Der skal ikke vi"
- "Nei"
- Tenk om noen søler i 62K"
- "ja"

Det er et hardt liv
Uff da, er ikke alltid lett å være elefant heller...synes synd på ham nå jeg
TommyL is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 01:07   #18
Mads93
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2015
Location: Oslo
Posts: 147
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Setter alltid stor pris på trip rapportene dine, Fnate! Gleder meg til fortsettelsen
Mads93 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 12:24   #19
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Så den forsvant bak gardinen i Club Europe her forleden, høres mye bedre ut enn afternoon tea (selvom scones er digg)... Og ikke minst langt bedre enn de rødbetgreiene de drev med i en periode. Gleder meg til fortsettelsen (og til å se om det blir 6 år til neste gang)!
Innholdet varierer litt. I forrige uke var det en muffin ved siden av bacon-roll. Det var skikkelig digg. Jeg trodde dette var sjokolademuffin og ble nokså overrasket da jeg tok en bit og det smakte pappkartong (ja jeg har faktisk smakt) med glasur (kombinasjonen har jeg ikke smakt før).

Quote:
Originally Posted by ENGML4 View Post
Hmmm... Jeg har 70 minutters connection på T5 i morgen, videre til JFK. Jeg har kanskje god grunn til å være bekymret for om jeg rekker connection?

Takk for strålende skriverier nok en gang! Jeg koser meg fælt med rapportene dine, men er altfor dårlig til å gi tilbakemelding.
Takk takk.

Ingen fare med 70 minutter connection. Føler de du trenger det så får du en express connection lapp. Hovedproblemet der er at mye av personalet i sikkerhetskontrollen (alle andre steder er de bare hyggelige) er direkte ufine folk.

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
God tur Fnate. Ser skummelt ut baki der, men du får holde for øynene (og nesa), så kommer du nok frem helskinnet skarr'u se!
Jo, takk...

Quote:
Originally Posted by TommyL View Post
Uff da, er ikke alltid lett å være elefant heller...synes synd på ham nå jeg
Han er svært mottakelig for sympati!!!

Quote:
Originally Posted by Mads93 View Post
Setter alltid stor pris på trip rapportene dine, Fnate! Gleder meg til fortsettelsen
Tusen takk skal du ha
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2016, 12:46   #20
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Cpt Andy & pellefantadoren "does economy"

Da var det tid for å dra videre. Jeg hadde blitt "properly marinated" i loungen og var klar.

"I laugh in the face of danger"

Flight: BA215
Rute: London - Boston
Flytype: Boeing 747-400
Sete: 42D
Klasse: World Traveller (economy)

Denne balja skulle vi med.



Den gikk fra B35, som da er i Terminal B. B35 ligger også så praktisk til at du kan sitte i vinduskarmen på loungen og følge med på status. Så jeg tenkte at "meeeeh, jeg sitter på loungen til de har fått boardet litt".

Men så var det jo bare noen få folk som skulle boarde, sa straks etter jeg så første person gå ombord var det "gate closing". Det var bare å helle i seg vinen og løpe det en stadig vondere rygg kunne bære.

Jeg var ca sist ombord og det var utrolig få pasienter ombord.



Jeg fant setet mitt og hadde omtrent så mange i nabosetene:



Med sånt belegg kunne jeg reist hvor det skulle være i economy. Men om dette er vanlig kan neppe ruta gå så godt.

Uansett anså både jeg og elefanten at operational upgrade sjansene nok ikke var spesielt høye akkurat i dag

Det føltes uendelig langt frem til dit champagnen flommet og latteren hang løst



- "Dette klarer vi, Fnate" - sa jeg faktisk høyt og myste med på elefanten i 42E. Han bare stirret fortvilet tilbake. Han hadde tatt på seg hjelmen og pakket seg godt inn i puter foran denne opplevelsen.



Det var en skikkelig gammel kabin med sånne sofaer som de har hatt i 10 år. Setene er faktisk skikkelig behagelige å sitte i. Myke og med god sidestøtte. Også for hodet. Det lå pledd, puter og høretelefoner i alle setene.

Jeg fant meg faktisk skikkelig godt til rette, jeg. God benplass var det også. Så god at jeg aldri egentlig reflekterte over benplassen.

Om du har tenkt å se på TV og filmer, så minner skjermen mer om displayet du kanskje hadde på en sånn multifjernkontroll tilbake i 2001. Både i størrelse, oppløsning og dynamikk.



Ganske snart kom drikketralla. Det hjalp så klart at det var få passasjerer, for det var jo bortimot 20 rader foran meg i economy. Det er to economykabiner, med galley i midten. Jeg trodde kanskje de begynte servicen ved galley og gikk i to retninger. Det gjorde de ikke, men det kan så klart ha med at vi var så få pasienter.

Jeg fikk raust med ildvann og annet vann. Vannflasken der hadde jeg kjøpt selv. Jeg var redd for at det skulle være helt tørke baki der, så jeg hadde fyllt opp sekken med brus og potetgull. Jeg var loaded med non-alchoholics. Kleint men sant.



Og ganske snart etter kom det mat. Chicken or Pasta. Jeg gikk for chicken.



Kyllingen var veldig god. Det eneste som ble litt pussig er at jeg spiste akkurat det samme en drøy time før... på finere tallerken... i First kantina. I kid you not - det var samme mølja, bare servert på fly.



Det smakte helt brillefint.

Denne boksen, derimot, inneholdt imidlertid restene av laksebeholdningen deres. Selv om jeg teoriserer om at de byttet laksen sin med Henriot beholdningen til SAS, så har de tydeligvis noe igjen.

Scary



Og med det så var servicen over for denne gang. Ikke noe "Hei Fnate & Andy", ikke noe dikkedarer.

Men det gjorde, igjen, ingenting. For dette var skikkelig bra. Det eneste var at vi jo ikke hadde kommet spesielt langt.



Og jeg følte meg strengt tatt nokså ferdig med prosjektet.

"Greit... nå har vi opplevd dette. Kan vi dra hjem nå?"

Forts...
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 13-04-2016 at 12:53.
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvordan "overleve" 17+ t i economy - tips ønskes B350ER Småprat 22 10-02-2019 10:04
"We hope to see you back again soon" - Norge Rundt med Widerøe & Co. Twin Otter TripReports 47 15-08-2013 18:51
"Flight Vehicle Aerodynamics" & "Intro to Aerodynamics" - Gratis nettkurs fra MIT/edX Solvi Flyteknisk forum 0 24-05-2013 00:36
Delta introduserer "Economy Comfort" OEH Reiseforum 1 07-05-2011 11:35
Blue1 med "Economy Extra Holiday" FlightDeck Reiseforum 0 17-05-2010 01:17


All times are GMT +2. The time now is 18:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.