Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-01-2017, 10:02   #121
cntnry
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 45
Default Re: Innsjekk med SAS

Quote:
Originally Posted by EK 007 View Post
Jeg skal på weekendtur med SAS idag, bestilt med min samboers bonuspoeng. Jeg har et skarve sølvkort, så tenkte at vi ihvertfall kunne nyte godt av å gå i fast track. Men når jeg sjekket inn på appen, var det ikke mulighet for å få legge inn bonuskort, ei heller når jeg gikk inn på sas.no etterpå.

Noen som vet hvordan man kan løse dette? Må det manuelt registreres på flyplassen?

Blir veldig takknemlig for svar.
Ta kontakt med SAS på chat, evt. kan du gjøre det ved innsjekk på automat/skranke.
cntnry is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 10:06   #122
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
Default Re: Innsjekk med SAS

Quote:
Originally Posted by cntnry View Post
Ta kontakt med SAS på chat, evt. kan du gjøre det ved innsjekk på automat/skranke.
OK.
Takk for svar!
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 10:18   #123
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Innsjekk med SAS

Ved bonusturer har bestandig måtte sjekke inn i skranke for å få registrert bonuskort/status på borddingkortet. Kontakter jeg support så sier de bare at jeg må gjøre det i skranken. Og nei, det virker heller ikke fra automaten.

"Fast track" har lite for seg om du reiser fra OSL da den oftest er tregere enn vanlig sikkerhetskontroll. Folk tror ikke dette, men sjekk tiden selv eller spør de som jobber der.

Det som derimot er greit er å få registrert status om det er overbooking eller ombooking for da risikerer du ikke å komme sist i køen. En gang jag hadde det travelt måtte jeg springe rett til gaten med mitt printede boardingkort uten status. Jeg tok kontakt ved gaten og spurte om de kunne legge på mitt bonuskort. De sa det var lurt av meg for det var kanseleringer og ombookinger og de holdt på å gi meg avreise neste dag.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 10:29   #124
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
Default Re: Innsjekk med SAS

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ved bonusturer har bestandig måtte sjekke inn i skranke for å få registrert bonuskort/status på borddingkortet. Kontakter jeg support så sier de bare at jeg må gjøre det i skranken. Og nei, det virker heller ikke fra automaten.

"Fast track" har lite for seg om du reiser fra OSL da den oftest er tregere enn vanlig sikkerhetskontroll. Folk tror ikke dette, men sjekk tiden selv eller spør de som jobber der.
Takk for tips.
Jeg reiser fra SVG, og fredags ettermiddag pleier det å være en god del tid å spare i fast tracken.

Jeg fikk bekreftet fra hun på chatten at hun nå hadde lagt inn kortet.
Jeg kansellerte innsjekkingen for å prøve på ny, men det kom fortsatt ikke opp noe kort, så ser ikke ut som det fungerte....
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 13:41   #125
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Innsjekk med SAS

Quote:
Originally Posted by EK 007 View Post
Jeg fikk bekreftet fra hun på chatten at hun nå hadde lagt inn kortet.
Jeg kansellerte innsjekkingen for å prøve på ny, men det kom fortsatt ikke opp noe kort, så ser ikke ut som det fungerte....
Been there, done that. Det er nok kun skranken som fungerer, men som EBS kan du jo bruke Biz-skranken.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 13:53   #126
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Innsjekk med SAS

Hør på Robert. Med bonusbilletter blir det stadig rot, så gå i skranken og få det registrert. Da har du omtrent 90% sjanse for at det fungerer.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2017, 15:09   #127
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
Default Re: Innsjekk med SAS

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Been there, done that. Det er nok kun skranken som fungerer, men som EBS kan du jo bruke Biz-skranken.
Etter å ha ventet et par timer, så fungerte det faktisk!
Det står nå "Fast track available" på mitt boardingkort.

Men kun meg, ikke mitt reisefølge.
Er det kun når bonusuttaket skjer på en som er EBS/G/D, at det også gjelder for resten av følget.....?
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2017, 12:00   #128
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
Default Re: Innsjekk med SAS

Quote:
Originally Posted by EK 007 View Post
Etter å ha ventet et par timer, så fungerte det faktisk!
Det står nå "Fast track available" på mitt boardingkort.

Men kun meg, ikke mitt reisefølge.
Er det kun når bonusuttaket skjer på en som er EBS/G/D, at det også gjelder for resten av følget.....?

Etter helgens tur kan jeg bekrefte at når man som sølvmedlem "blir invitert til å benytte seg av fast track", som jeg på skranken ble fortalt at det het, så er det personlig, og gjelder kun for deg selv.

Så egentlig, uten å høre altfor sutrete ut, så er det jo en ganske verdiløs gode, ihvertfall når man er flere i reisefølget, siden man allikevel må vente på de man reiser med.
Siden tidsperioden i tillegg er så begrenset, så er det jo sjelden man får benyttet seg av denne goden.
Jeg hadde heller foretrukket å få 10% flere EB-poeng, slik som det var før.

Ikke at det overrasker meg, men det var jo selvfølgelig uvitenhet og uklarhet rundt sølvproduktet. I København ble jeg først nektet å bruke Business-klasse bagdrop, og når jeg skrev ut bagtag på automaten, fikk jeg spørsmål om jeg ville kjøpe loungetilgang for DKK 189,-.......
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2017, 22:22   #129
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: Innsjekk med SAS

Du kan ha med deg "gjester" inn i loungen når du er EBS.
Siden du reiste 8 jan hadde du lounge tilgang og du kunne tatt med deg resten av gjengen inn i loungen gratis.
MCO-WDW is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2017, 09:20   #130
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
SAS SAS check-inn 22 timer.. Hm

To ganger nå har jeg sjekket inn tidligere enn dette. I dag underkanten av 24 timer. Viktig å få de rette seter. Nå rad 8 til LHR i morgen ... Er dette ny norm ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2017, 09:33   #131
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,545
Default Re: SAS check-inn 22 timer.. Hm

Sånn har det vel vært lenge når man sjekker inn på web-siden (ikke på app).
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2017, 09:36   #132
hlorange
Flyjunkie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 248
Default Re: SAS check-inn 22 timer.. Hm

Funker i appen og, bruk den manuelle innsjekksknappen og tast inn reservasjonsnummer og navn.
hlorange is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2017, 09:48   #133
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: SAS check-inn 22 timer.. Hm

Mener jeg alltid i appen har sjekket inn 24t før...
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2017, 11:09   #134
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: SAS check-inn 22 timer.. Hm

App funker fra 36 timer før, men må som det nevnes over her, gjøres manuelt.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2017, 11:11   #135
Scandinavian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,614
Default Re: SAS check-inn 22 timer.. Hm

Uoffisielt så er det vel 34 eller 36 timer hvis man bruker den manuelle metoden med å skrive inn navn og reservasjonsnummer. Det har i hvert fall jeg gjort i flere år.
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2017, 12:15   #136
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS check-inn 22 timer.. Hm

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
To ganger nå har jeg sjekket inn tidligere enn dette. I dag underkanten av 24 timer. Viktig å få de rette seter. Nå rad 8 til LHR i morgen ... Er dette ny norm ?
Har som det sies vært slik lenge. Det er lurt å ha på varsling på appen, så får man beskjed med en gang innsjekking åpner (24 timer før).
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2017, 13:42   #137
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: SAS check-inn 22 timer.. Hm

Takk så mye folkens.. Greit med 24 timer, men har ikke SK App. Alle billetter til USA UA "16" billetter pluss UA App
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2017, 12:56   #138
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: SAS check-inn 22 timer.. Hm

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
App funker fra 36 timer før, men må som det nevnes over her, gjøres manuelt.
evt. stille klokka på mobilen noen timer.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2017, 20:16   #139
nesjon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 148
Default Re: Innsjekk med SAS

Jeg planlegger å bestille en t/r OSL-CPH-NRT-ICN som gjennomgående billett på sas.no hvor SAS tar seg av de fleste flygningene med unntak av NRT-ICN som betjenes av Asiana (ikke codeshare).
Jeg lurer på hvordan jeg skal forholde meg til bagasjereglene i dette tilfellet? I utgangspunktet er jeg EBS og har da som regel 1 ekstra bagasje på SK-flygninger. Gjelder det også i dette tilfellet hvor deler av turen betjenes av OZ? SK er vel "most significant carrier" her, men hjelper det? Hvis så er tilfelle, så innbiller jeg meg blant annet at det kan bli problematisk å overbevise innsjekkingspersonalet i Seoul om denne særegne Eurobonus-fordelen. Hvis jeg skulle bli EBG innen avreise, så vil jeg jo uansett kunne ha med meg to bagasjer jf. *A-reglene, men har jeg da mulighet til tre stk i dette tilfellet?

Jeg har forsøkt å google, men fant ikke noe entydig svar på dette. Jeg prøvde meg også på sas.no-chatten, hvor jeg fikk blankt nei på ekstra bagasje fordi det kun gjelder SK-flygninger. Kanskje har damen rett, men jeg vil gjerne dobbeltsjekke med deres kloke hoder. I mitt hode høres det fornuftig ut å følge SAS sine regler gjennom hele reisen.
nesjon is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2017, 20:51   #140
Scandinavian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,614
Default Re: Innsjekk med SAS

Må du sjekke inn på nytt og fortsetter reisen med et annet selskap enn SAS så får du ikke noe ekstra bagasje, siden ekstra bagasje kun gjelder hos SAS. Det er ikke en Star Alliance fordel.
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Innsjekk på SAS med opptjening til Aegan M&B LN-BEF Småprat 12 13-03-2014 14:06
Innsjekk på EWR med SAS? VC-10 Reiseforum 2 31-07-2013 16:59
Innsjekk til New York med SAS 3FEB? MD80Kristian Småprat 4 03-02-2013 13:25
Problemer med innsjekk på sas.no Dash Småprat 24 28-04-2012 23:02
SAS med Fast Track og internett innsjekk i London/UK Someone Flyforum 30 15-01-2008 23:20


All times are GMT +2. The time now is 19:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.