Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-12-2016, 20:08   #501
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,755
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Quote:
Originally Posted by RescueMe View Post
Irriterende at de fortsatt selger QC15, betyr bare at vi neppe får noen gode priser på QC25.... Langt mellom de gode tilbudene på nyere modeller nå
Hehe, ja du kan så si, men de opplever vel at det er et greit entry-level produkt til en fin pris. Når etterspørselen fortsatt er der, og tilvirkningskostnadene lave, så skjønner jeg godt at de ønsker å tilby QC15.

Jeg er i allefall veldig godt fornøyd med mine, og med nye puter så er de jo så gode som nye.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2016, 01:41   #502
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Ser at Komplett nå har tilbud igjen på QC15 til 1290. Såvidt jeg har skjønnt er ikke forskjellene mellom QC15 og QC25 store. Ser det hevdes at byggekvaliteten på QC15 faktisk var bedre enn QC25. QC25 er vel da ikke verdt 700-1300 mer (avhengig av fullpris eller ulike tilbud) Vil ikke betale så mye som 3790 for QC35. Men er det realistisk mon tro at prisen på QC35 kan falle til 2500 eller rimeligere på et godt tilbud i løpet av 2017 en gang? .Er jo greit å slippe styr med ledning og slippe dette med Android eller Apple vennlig. Jeg har bare android enheter og QC 15 komplett selger nå er vel til Apple produkter slik at jeg må ha noe tilleggsutstyr? Forstår det også slik at QC 35 har en klar forbedring på noise cancelling med at den ulik forgjengerne (QC 15 i alle fall) stenger ut ALL støy. Alltid vanskelig å vite når man skal kjøpe men gidder jo ikke vente 5 år på å få QC35 til 2k hehe. Så spørsmålet er bør jeg slå til nå på QC15 eller vente til QC35 evt får en god pris? 2500 er absolutt max av hva jeg er villig å bruke på noen hodetelefoner så med mindre det er realistisk vil jeg slå til på tilbudet på QC 15. Bruken er i hovedsak fly. Men dette er jo tross alt en modell som nærmer seg å bli 8 år gammel!

Last edited by Apollon; 28-12-2016 at 02:06.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2016, 13:46   #503
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 460
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Vel, 2500kr+QC15=3700kr<
Ikke verdens vanskeligste regnestykke om man tenker over det
MFM is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2016, 17:07   #504
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Har fortsatt mine QC15 som jeg bruker utelukkende til lengre flyturer, føler ikke at det er verdt pengene å investere i nyere modeller med så lite bruk. Til daglig bruker jeg mer kompakte hodetelefoner med bluetooth, har ikke behov for støydemping da. Så til folk med mitt bruksmønster ville jeg sagt at QC15 til 1290,- er en grei investering, og det er vanskelig å forsvare hoppet opp til 25 og 25. Om bruksmønsteret er slik at de vil bli brukt oftere så ville jeg nok lett brukt litt mer penger.
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2016, 19:31   #505
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Men er det en bestemt kabel jeg må kjøpe for at QC15 komplett selger skal funke sammen med mitt LG Android nettbrett eller Honor 7 android telefon?
Jeg finner ikke noe på tilleggsutstyr. Hadde noen giddet å linke?
Følger det med slik flykabel på QC15 så man kan bruke den på flyets underholdningssystem?
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2016, 21:03   #506
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,675
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Når jeg kjøpte mitt QC15 følgte det med en vanlig kabel og en for Apple. Regner med det gjør det enda? Ja det følger med overgang for bruk i fly som fortsatt har 2 hull.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2016, 22:17   #507
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Quote:
Originally Posted by Vede View Post
Når jeg kjøpte mitt QC15 følgte det med en vanlig kabel og en for Apple. Regner med det gjør det enda? Ja det følger med overgang for bruk i fly som fortsatt har 2 hull.
Takker.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2016, 01:01   #508
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Om Bose og noise cancelling headsets

Noen med erfaring med QC20 eller helst QC30 (in-ear ørepropp-versjonen, ikke tradisjonell type utenpå øret)???


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2016, 11:28   #509
fly4fun
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 51
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Jeg har brukt en QC20 i litt over ett år, hva vil du vite?
Jeg hadde en QC25 før også.

Jeg har vært fornøyd med begge to, den in-ear er mye mer innenfor min styl, lettere å bruke i mange situasjoner (hvem har sagt "lua, sykkel og nordnosk vinter? :P" , så jeg har faktisk brukt den alle mest.

Skal du bruke hodetelefoner kun på fly er QC25 kanskje en smule mer isolerende
fly4fun is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2016, 18:42   #510
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Om Bose og noise cancelling headsets

Har QC15 men dersom jeg ønsker å hvile så blir det klumpete å legge hodet til siden. Ytterligere kan det bli pipelyder i headsettet om det legges noe press på klokkene (av åpenbare årsaker).

Det virker som om at QC30 er blitt veldig bra på støydemping. Utelukkende basert på tester jeg har lest. Får teste i en butikk for å høre forskjellen selv. Det jeg ikke får testet er å sammenlikne de i et flysete... Lurer på hvordan det er å sove/halvsove med QC20 i øra...

Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX


Last edited by seilfly; 29-12-2016 at 18:45.
seilfly is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2016, 10:19   #511
Kiev
Ex Spært
 
Join Date: Sep 2014
Location: Trondheim
Posts: 148
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

QC20/QC30 er uten tvil de som demper støyen best. Når de er riktig justert slik at munningen ligger inn mot ørekanalen er de faktisk de eneste som lever opp til "noise cancelling", dvs det blir helt stille. For enkelte ubehagelig stille.
Jeg har hele QC-serien, og har nå alltid med QC20 i PCvesken. De brukes til korte flyturer og til avveksling på lengre, men også til mobilsamtaler og webmøter siden de har LANGT bedre mikrofon enn de fleste originalpropper. Bruker QC35 på langflight for å veksle litt på øreslitasje / gnagsår (er nok litt tander...), og Bluetooth på disse er meget god. QC30 har egentlig det beste fra begge sider det er ypperste trådløs og perfekt støydemping, men kan ikke pakkes like godt sammen som QC20 så den vinner ikke fast plass i PC-bag. Og den har samme formfaktor som QC20 så den er ikke noen avveksling i øret på virkelige langturer.
Og ja: QC20 er utmerket til å ligge på siden foran i SAS business long haul ;-)
Kiev is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2017, 17:00   #512
heihallohade
Newcomer
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 4
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Er det noen fallgruver knyttet til å kjøpe QC35 i USA? Tenker først og fremst på opplading. Eller er det bare å plugge i en micro-USB når jeg kommer tilbake til Norge og lade i vei?
heihallohade is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2017, 19:39   #513
ma-are
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2015
Posts: 71
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Quote:
Originally Posted by heihallohade View Post
Er det noen fallgruver knyttet til å kjøpe QC35 i USA? Tenker først og fremst på opplading. Eller er det bare å plugge i en micro-USB når jeg kommer tilbake til Norge og lade i vei?


Tror ikke det skal være noe problem. Jeg kjøpte mine på Heathrow og sparte litt på det kontra USA. Lader mine hjemme uten problem. Har også kjøpt andre elektriske artikler i USA som lades gjennom USB, uten utfordringer.
ma-are is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2017, 01:13   #514
kaijoar
Newbie
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 161
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Kjøpte mine i USA, og det funker greit. Null forskjell. Men er smertelig klar over at 5 års reklamasjonsrett, som jeg ville fått dersom jeg kjøpte her hjemme, er noe jeg bare kan se langt etter...
kaijoar is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2017, 20:26   #515
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Enda en grunn til å styre unna hodetelefoner med batterier:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/lu...ur/a/23950065/
"Da jeg snudde meg kjente jeg ansiktet mitt brenne. Jeg tok meg til ansiktet og hodetelefonene skled ned rundt nakken min. Det fortsatte å brenne, så jeg tok dem av og kastet dem på gulvet. De gnistret og det kom små flammer fra dem, sier kvinnen."
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2017, 20:34   #516
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Ett tilfelle på hvor mange headsets? Lavere odds enn det meste galskap som kan hende deg.

Noen som vet hvilken type det dreier seg om?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2017, 09:02   #517
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Noen som har qc30 (inear) som sliter med at lyden tidvis hakker? Ikke ofte eller mye, men frustrerende. Vurderer å gå tilbake til "klokkene" men inear kan liksom brukes til mer...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2017, 11:01   #518
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Noen som har qc30 (inear) som sliter med at lyden tidvis hakker? Ikke ofte eller mye, men frustrerende. Vurderer å gå tilbake til "klokkene" men inear kan liksom brukes til mer...
Jeg har bose q35. Den hakker av og til når man beveger på seg. Jeg føler lyden kanskje er noe usynkron når jeg ser film. Til musikk er den veldig bra men til film ikke helt topp.

Q30 har sikkert lignende problem.
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2017, 11:56   #519
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Jeg har bose q35. Den hakker av og til når man beveger på seg. Jeg føler lyden kanskje er noe usynkron når jeg ser film. Til musikk er den veldig bra men til film ikke helt topp.

Q30 har sikkert lignende problem.
Takk, da er det ikke bare hos meg Da går disse i retur👍
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2017, 12:16   #520
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Om Bose og noise cancelling headsets

Sånn er det med alt bluetooth. Reklamene kan si hva de vil, men du vil alltid kunne oppleve hakking.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Headset GA noise cancelling selges Paulo General Aviation og sjøfly 0 21-09-2018 10:36
Lanseres 4. juni 2013: Bose noise canceling ear buds Tommy777 Reiseforum 36 19-08-2013 15:25
Disregard noise abatement Polaris Flyforum 13 21-01-2011 10:36


All times are GMT +2. The time now is 06:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.