Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-11-2012, 01:09   #21
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hotell i Singapore

Da er hotellet i Singapore i boks. Hadde nok mest lyst på Mandarin Oriental eller St. Regis, men tidlig i januar var det ganske stive priser - rundt NOK 2.500,- inkl. taxes. Så jeg får stole på at Bergern hadde noen fine dager på Fairmont - De Luxe rom er booket. Hvertfall meget sentral beliggenhet

Når det gjelder restaurant på Marina Bay Sands; er det "Sky on 57" som gjelder?
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2012, 06:32   #22
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Hotell i Singapore

Høres ut som det blir en fin tur…

Vil du spise høyt oppe vil jeg faktisk anbefale http://www.1-altitude.com/ Her sitter du faktisk enda høyere og spiser svært god mat fra en kjent mesterkokk jeg ikke husker navnet på til menneskelige priser. Denne restauranten er mer et expat sted så de har ikke turistifisert prisene eller kvaliteten ennaa - og du har et fantastisk kult utested på taket to etasjer opp.

Jeg er fremdeles overrasket over at folk frarådet Marina Bay da dette er et hotell jeg stort sett hører bare godt om – ja det er litt stort og plastikk, men det er jo hele SIN.

Hvis du er i nærheten av nevnte St. Regis saa gjoer du noe veldig lurt med aa proeve Peking Ducken her:

http://www.starwoodhotels.com/stregi...nId=1001144009

Den er helt paa verdensklasse nivaa…

Og de har en veldig god Bloody Mary i godbaren:
http://www.starwoodhotels.com/stregi...nId=1001144014
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2012, 22:59   #23
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hotell i Singapore

Takk til SudCaravelle for restaurant tips. 1 Altitude ser bra ut, bord er allerede bestilt Og kanskje blir det en middagstur til St. Regis også...

Siden det ikke ble Marina Bay Sands, kan det hende det blir The Venetian i Macao i stedet. Det er nemlig neste stopp på reisen, men starter en ny tråd på det.

Last edited by TriStar; 21-11-2012 at 22:59. Reason: -
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2012, 19:54   #24
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hotell i Singapore

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Da er hotellet i Singapore i boks. Hadde nok mest lyst på Mandarin Oriental eller St. Regis, men tidlig i januar var det ganske stive priser - rundt NOK 2.500,- inkl. taxes. Så jeg får stole på at Bergern hadde noen fine dager på Fairmont - De Luxe rom er booket. Hvertfall meget sentral beliggenhet
Jeg storkoste meg ihvertfall!
Og ettermiddagsdrinken(e) kan du ta på Raffles rett over gata. Singapore Sling er noe skvip, men man må i anstendighetens navn i det minste ta en der
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2012, 23:05   #25
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Hotell i Singapore

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Jeg storkoste meg ihvertfall!
Og ettermiddagsdrinken(e) kan du ta på Raffles rett over gata. Singapore Sling er noe skvip, men man må i anstendighetens navn i det minste ta en der
Fairmont har jo også en bar i 70. etasje med fin utsikt i alle retninger.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2012, 23:55   #26
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotell i Singapore

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Jeg storkoste meg ihvertfall!
Og ettermiddagsdrinken(e) kan du ta på Raffles rett over gata. Singapore Sling er noe skvip, men man må i anstendighetens navn i det minste ta en der
Dyrt for ferdigbladet skvip, men du har masse hele peanøtter å knaske. Og skallene kaster folk på gulvet så det knaser skikkelig når du går. Dette er vel det eneste stedet i Singapore hvor du får forsøple fritt.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2012, 00:32   #27
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hotell i Singapore

Jo da, jeg har så vidt vært innom Raffle's og tråkket i peanøttskall for noen år siden Og ellers takk til Bergern og Dag for tips!
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2012, 16:27   #28
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,501
Default Hotel i SIN - noen som har forslag?

Hei,
skal på en liten trip til SIN i mars og lurer på om noen vet om bra hotell til en god pris?
Tenker å bo bra, men ikke luksus. Basseng med solområde er et must.

Vet noen om hotell som gir airline discount så er det også interessant.

Takk for hjelpen!
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2012, 16:46   #29
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hotel i SIN - noen som har forslag?

Jeg fikk mange gode tips i denne relativt ferske tråden:


http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=110984
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2012, 19:48   #30
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,501
Default Re: Singapore og hoteller der (2012/13 hovedtråd)

Tusen takk for mange gode tips alle sammen. Da er det bare å begynne å se etter gode dealer.
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2013, 16:03   #31
viking01
Newcomer
 
Join Date: Sep 2012
Location: OSLO
Posts: 49
Default Tips til hotell i Singapore?

Skal tilbringe et drøyt døgn i Singapore og tar gjerne i mot tips på hotell. Vil gjerne ha mulighet til å svømme og trene samt at maten bør være førsteklasses (også roomservice menyen og produktet).
viking01 is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2013, 16:13   #32
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Tips til hotell i Singapore?

*snip* lagelig for sletting
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 16-03-2013 at 17:32. Reason: Link til denne tråden har lite for seg når den ikke lengere ligger i en annen tråd
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 06:26   #33
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Singapore og hoteller der (2012-2013 hovedtråd)

Bodde selv 4 netter på Conrad Singapore. Det er ikke blant de dyreste luksushotellene (vel det er dyrt nok, men ligger omtrent Radisson Blu plaza er priset), men bra standard. Men juksegullmedlemmer (eller ordentlige gullmedlemmer) må være OBS på at de kun oppgraderer til businessrom ved billigste rom. For å være mer garantert loungetilgang book businessrom i utgangspunktet.

Jeg greide likevel å snakke meg til loungetilgang i bytte mot å fjerne 20 SGD i daglig klesvask (noe som knapt rekker til et par boksere allikevel) og nøt champis og annen alkoholholdig drikke gratis. Og ja loungen er åpen til kl 23 og det er gratis drikke (både med og uten) hele dagen. Kort vei til tbane som tar deg enkelt og kjapt rundt i Singapore.

Et tips jeg kan anbefale er å ta Circle Line til Dakota, hoppe av og gå til det lokale hakwercenteret (150 meter). Et av de bedre hawkercenters i landet. Dette er et sted hvor det er mye fastboende, men veldig bra og ikke minst BILLIG mat.

Legg til 5-6 SGD så får man 0.6 liter Tiger og. Ja mat i Singapore er som man har nevnt helt trygt, alle som driver innenfor næringen må ha et hygienesertifkat fra myndighetene lett synlig. Man kan saktens lure på hvorfor det i det hele tatt er restauranter i Singapore når hawkercenterne nesten er fullt på høyde hva kvalitet angår og utkonkurrerer dem på pris.

Last edited by Hypern; 06-08-2013 at 06:29.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 21:23   #34
foowie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2013
Location: BGO
Posts: 50
Default Re: Singapore og hoteller der (2012-2013 hovedtråd)

Swissotel merchant court, rett over Clarke quay. Veldig bra valg mtp. location.
foowie is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2014, 13:44   #35
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Singapore og hoteller der (2012-2013 hovedtråd)

Noen som har noen buskerudtriks eller tips for hotell i Singapore - eventuel hvor man burde bestille for aa faa bra hotel til rettferdig pris? Ser at stopovertilbudebe til SQ ikke er allverden lenger.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 15:59   #36
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Singapore og hoteller der

Har sjeldent vært mer i villrede hvor i byen jeg vil. Sist gang bodde jeg på Grand Hyatt, som selv om jeg likte hotellet syntes jeg det var litt for usentralt. Spørsmålet nå er om hva jeg bør velge av enten noe i nærheten av City Hall/Raffles Center, Clark Quay, eller noen i nærheten av Marina Bay, enten på business siden eller Raffles siden av bukten
Dessverre er Raffles og Ritz-Carlton litt utenfor budsjettet
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 16:46   #37
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Singapore og hoteller der

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har sjeldent vært mer i villrede hvor i byen jeg vil. Sist gang bodde jeg på Grand Hyatt, som selv om jeg likte hotellet syntes jeg det var litt for usentralt. Spørsmålet nå er om hva jeg bør velge av enten noe i nærheten av City Hall/Raffles Center, Clark Quay, eller noen i nærheten av Marina Bay, enten på business siden eller Raffles siden av bukten
Dessverre er Raffles og Ritz-Carlton litt utenfor budsjettet
Vi er meget fornøyd med Conrads beliggenhet. Selv med et lass unger er mye i gangavstand som begge Quayene osv.

Conrad leverte mer enn forventet på alle områder i forhold til pris. Eneste er at rommene er litt små og noe utdatert.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 16:57   #38
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Singapore og hoteller der

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har sjeldent vært mer i villrede hvor i byen jeg vil. Sist gang bodde jeg på Grand Hyatt, som selv om jeg likte hotellet syntes jeg det var litt for usentralt. Spørsmålet nå er om hva jeg bør velge av enten noe i nærheten av City Hall/Raffles Center, Clark Quay, eller noen i nærheten av Marina Bay, enten på business siden eller Raffles siden av bukten
Dessverre er Raffles og Ritz-Carlton litt utenfor budsjettet
Bodde på Fairmont for et par år siden. Vis-a-vis Raffles. Super beliggenhet. Anbefalte det her tidligere. Ser TriStar har bodd der også.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2015, 00:57   #39
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Default Re: Singapore og hoteller der

Har bodd noen ganger på Pan Pacific, og var meget fornøyd med både rom, beliggenhet og service. Executive el rom anbefales for tilgang til lounge.

Har også bodd på Conrad, men ble skuffet over gammeldags rom med muggflekker på baderomstaket.
flugger is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2015, 01:04   #40
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Singapore og hoteller der

Fairmont var helt OK, fint rom med utsikt til Raffles og veldig bra bassengområde. Det deler det forøvrig med Swissotel The Stamford om jeg husker rett. Var veldig fornøyd med beliggenheten.
TriStar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17 Bizflyer Flyforum 58 15-09-2020 15:58
Singapore med Singapore-Seattle Someone Flyforum 5 05-11-2018 18:04
VC-10 tråden Stone Flyhistorisk forum 4 16-04-2017 00:51
Brasil-tråden Hypern Reiseforum 11 27-06-2015 14:34
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore Chriscross Flyhistorisk forum 4 29-03-2012 13:11


All times are GMT +2. The time now is 02:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.