Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-09-2015, 16:56   #61
LN-RRA
Eurobonus Diamond
 
LN-RRA's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
Default Re: Kommer DY med mobilapp før SAS?

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Norwegian har oppdadert sin app og man kan nå bestille reiser med appen. Jeg får kun priser i pund og euro, men det er mulig det er fordi jeg har en utendlands apple konto. Men jeg håper kroner blir tilgjengelig snart.
Min dukker opp i NOK
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2015, 18:09   #62
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Kommer DY med mobilapp før SAS?

Håper funksjonen kommer til Android også
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2015, 08:15   #63
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Kommer DY med mobilapp før SAS?

Litt utdatert navn på tråden ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2016, 16:33   #64
Murre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Gjøvik
Posts: 130
Norwegian Norwegians iOS-app og Passbook/Wallet

Jeg har i flere måneder prøvd å laste ned boardingkortet til Passbook/Wallet fra appen til Norwegian, men får den aldri opp. Har avinstallert appen og logget meg ut og inn, uten at noe hjelper. Er dette et kjent problem, eller skjer det kun meg? Hva er feilen? Har iPhone 6, men det funket heller ikke på min iPhone 4.
__________________
Murre is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2016, 18:56   #65
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: Norwegians iOS-app og Passbook/Wallet

Quote:
Originally Posted by Murre View Post
Jeg har i flere måneder prøvd å laste ned boardingkortet til Passbook/Wallet fra appen til Norwegian, men får den aldri opp. Har avinstallert appen og logget meg ut og inn, uten at noe hjelper. Er dette et kjent problem, eller skjer det kun meg? Hva er feilen? Har iPhone 6, men det funket heller ikke på min iPhone 4.
Du får tilgang til å laste ned wallet-boardingkortet etter at du har sjekket inn
Starling is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2016, 19:18   #66
Murre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Gjøvik
Posts: 130
Default Re: Norwegians iOS-app og Passbook/Wallet

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Du får tilgang til å laste ned wallet-boardingkortet etter at du har sjekket inn
Ja, tilgangen kommer, men ingenting skjer når jeg trykker Passbook-knappen i Norwegian-appen ved mobilinnsjekking. Jeg får sjekket inn, men ikke lastet ned mobilt boardingpass.
__________________
Murre is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2016, 19:29   #67
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Norwegian mobilapp

Er os'et (eller app) oppgradert? Det heter ikke Passbook lenger, men Wallet.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2016, 20:01   #68
Murre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Gjøvik
Posts: 130
Default Re: Norwegian mobilapp

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Er os'et (eller app) oppgradert? Det heter ikke Passbook lenger, men Wallet.
Er klar over at det heter Wallet, derfor skrev jeg Passbook/Wallet. I Norwegian-appen står det nemlig fremdeles Passbook på knappen. Har nyeste iOS-versjon på min iPhone 6, og hadde også det på min eldre iPhone 4.

Men det virker altså som om ingen andre har problemet...?
__________________
Murre is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 08:11   #69
mikro
A330
 
Join Date: Mar 2007
Location: Kristiansund
Posts: 1,002
Default Re: Norwegian mobilapp

Fikk fint lagt til BP i Wallet da jeg reiste med DY sist, 4. desember. Har iPhone 6+ med nyeste iOS.
__________________
MAY24: KSU-OSL-SVG-OSL-KSU | SK | A20N, A320
JUN24: KSU-OSL-HEL-MAD-BGO-MOL | SK/SVS, AY/N7, IB, WF | E195, E190, A321, A320, DH8D

mikro is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 08:26   #70
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Norwegian mobilapp

Quote:
Originally Posted by mikro View Post
Fikk fint lagt til BP i Wallet da jeg reiste med DY sist, 4. desember. Har iPhone 6+ med nyeste iOS.
Samme her. Flydd BGO-OSL-BGO et par ganger før jul. iPhone 6 og null problem
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 20:02   #71
Murre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Gjøvik
Posts: 130
Default Re: Norwegian mobilapp

Mulig grunnen kan være at jeg flyr med assistanse?
__________________
Murre is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2016, 00:54   #72
mikro
A330
 
Join Date: Mar 2007
Location: Kristiansund
Posts: 1,002
Default Re: Norwegian mobilapp

Hvis du ikke får opp mobilt BP i det hele tatt, verken i appen eller i Wallet kan asssitanse være grunnen. Hvis du får BP i appen, men ikke lagt det i Wallet virker det rart at assistanse skal umuliggjøre å ha BP i Wallet.
__________________
MAY24: KSU-OSL-SVG-OSL-KSU | SK | A20N, A320
JUN24: KSU-OSL-HEL-MAD-BGO-MOL | SK/SVS, AY/N7, IB, WF | E195, E190, A321, A320, DH8D

mikro is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2016, 16:15   #73
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Norwegian mobilapp

Den nye Norwegian-appen (Android både 5 og 6) irriterer meg veldig nå kjenner jeg, så tenkte jeg skulle sende feedback til Norwegian på en del feil og mangler, men i mangel av at de ønsker feedback gjennom appen eller på nettsidene så får jeg ta det her:

- push-meldinger kommer som alerts på telefonen, men det skjer ingen ting når jeg trykker på dem, ergo kan jeg ikke lese hva de inneholder

- appen er grusomt treg på å oppdatere seg, jeg mangler en "update"-knapp.Når jeg starter appen virker som det kan gå 5-10 minutter fra jeg går på nett til den har oppdatert info som "sjekk inn", "gate", "flyet går om 22:45 timer" osv. Når jeg er på farten i utlandet uten å roame kostant så er det skikkelig irriterende å måtte vente 5-10-15 minutter

- appen funker bare delvis i off-line-modus. Om man er "delvis" på nett (dvs. telefonen ikke er i flymodus, men nettet er "borte") så henger den i oppstart og man får ikke hentet frem lagret boardingkort. To eksempler: Skjedde det ved boarding i utlandet siden flyplassnettet datt ut ved gaten. Samme på OSL på taxfree siden jeg vippe telefonen over fra flightmode ved kassa, og det tok tid før den var på nett. (Greit å ha skjermdump av BP, men burde være helt unødvendig)


...er det rart jeg pleier å ta ut papir-BP? Andre med samme erfaringer?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2016, 19:47   #74
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Norwegian mobilapp

Nei, fungerer greit for meg?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2016, 05:42   #75
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 396
Default Re: Norwegian mobilapp

Funker fint for meg. Men bruker ios. Ios er som regel det beste med apps uansett. Andriod er å blir ustabilt.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2016, 10:24   #76
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Norwegian mobilapp

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Andriod er å blir ustabilt.
Forrige appen funket støtt som fjell på Android
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2016, 14:36   #77
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: Norwegian mobilapp

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Funker fint for meg. Men bruker ios. Ios er som regel det beste med apps uansett. Andriod er å blir ustabilt.
De problemene som er beskrevet her høres mer ut som utviklerfeil enn at det er "Android" sin feil.
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2016, 15:05   #78
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Norwegian mobilapp

Quote:
Originally Posted by eql1zr View Post
De problemene som er beskrevet her høres mer ut som utviklerfeil enn at det er "Android" sin feil.
Iflg et par app-utviklere jeg ahr snakket med er det største problemet at det er så mange versjoner i bruk at det er umulig å få en app til å fungere støtt over hele fjæla. Det vil alltid være noen versjoner som får hikke, uansett hva man gjør.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2016, 20:07   #79
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Norwegian mobilapp

Quote:
Originally Posted by eql1zr View Post
De problemene som er beskrevet her høres mer ut som utviklerfeil enn at det er "Android" sin feil.
Ja mangel på refreshknapp evt refresh ved å dra i vinduet er typisk en slik mangel. Idiotisk om appen skal stå og polle selv. Virker også som "tid til avgang" lastes sentralt for den oppdateres ikke offline.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2018, 10:54   #80
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,174
Default Re: Norwegian mobilapp

Litt imponert over denne... og smarte dingser generelt i dag. Ikke alt dette er nyheter for meg, altså. Jeg er ikke heeeeeelt dinosaur, selv om kjæresten min syns det. Men til saken:

Vi hadde booket Norwegian fra Oslo til Nice i dag og fra Oslo til Tenerife i morgen (Lang historie, men vi skal ikke til Nice).

Alt booket hos Norwegian igjennom appen.

Kl 07.10 i dag tidlig glymet telefonen. "du må reise hjemmefra om xx-minutter for å rekke flyet ditt til Nice". Det skjedde automagisk, og ja... Apple folk har hatt dette lenge.

Jeg skrek "føkk ju dai" til telefonen og sov videre i 20 minutter. Jeg skulle jo ikke til Nice.

Etter litt satte jeg meg inn i bilen min. Den nye fjonge med radialdekk og varmeapparat. I det jeg startet bilen sier den: "Kjør ut i Storgata og hold til høyre".

- WTF?

Jeg trodde bilen min hadde blitt hacket, og begynte å romstere masse med navigasjon. Helt til jeg kom ut og fikk spørsmål: "vil du slette navigasjonen: Min tur til Nice?".

- JA

Men det er en imponerende sammensuriumsmekk av apper og ting altså. Det er kun Norwegian jeg har opplevd så mye ting med.

Nå håper jeg bare de har masse GT og vin på flighten til TFS imorra. Det burde man også kunne legge inn i appen
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden HenrikL92 Flyforum 45 06-02-2020 21:02
Norwegian selger seg ned i Bank Norwegian Someone Småprat 1 20-12-2017 08:05
Norwegian etablerer nytt fraktselskap - Norwegian Cargo AS Discus Flyforum 18 24-04-2013 12:27
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) Svoosj Småprat 52 30-01-2012 08:15
Norwegian Norge og Norwegian Sverige - ulike bagasjeregler? FlightDeck Flyforum 4 11-04-2008 12:01


All times are GMT +2. The time now is 00:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.