Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-02-2012, 13:26   #1
Speedman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 44
USA New York-tråden

Som trådtittel sier så reiser jeg, og 3 kompiser, til New York i mars. Regner med det er mange bereiste medlemmer her som sikkert har et par triks/tips på lager de har lyst til å dele, håper ihvertfall det Skal reise med Sas, economy, og har booket hotell, The New Yorker Hotel. Har ikke ordnet med noe transport fra flyplassen, så tips hvor dette best ordnes mottas med stor takk. Ønsker også tips om gode spiseplasser, hva man MÅ få med seg osv osv.


----

Mod note: 2011-versjonen av NYC er her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=78867

Last edited by Discus; 07-02-2012 at 15:08.
Speedman is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 13:39   #2
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Her finner du nok mye bra: http://forum.flyprat.no/showthread.p...highlight=york

God tur til verdens beste by!
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 13:44   #3
Speedman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 44
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
Her finner du nok mye bra: http://forum.flyprat.no/showthread.p...highlight=york

God tur til verdens beste by!
Tusen takk SB Skal lese den tråden fra start til slutt Vurderer om jeg skal lage en TripReport når jeg er tilbake, men de jeg har lest så langt virker så proffe, så får se om jeg tør
Speedman is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 13:46   #4
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Quote:
Originally Posted by Speedman View Post
Tusen takk SB Skal lese den tråden fra start til slutt Vurderer om jeg skal lage en TripReport når jeg er tilbake, men de jeg har lest så langt virker så proffe, så får se om jeg tør
Det synes jeg ikke du skal la deg skremme av!
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 13:49   #5
HS-TGA
ScanFlyer Blue
 
HS-TGA's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Vi brukte airport express bussen inn til Manhatten. Kjapt og effektivt. Bra pris også.
Bussen stopper ved Port Authority, som er rett ved hotellet deres om jeg ikke tar feil.
Ellers kan vel taxi være kurant når dere deler kosten på 4 stk.

Ellers er det masse å oppleve i New York. Et par kjappe forslag som vi benyttet oss av.
- American Museum of Natural History
- Intrepid Sea, Air and Space Museum
- City Tour buss med uptown og downtown. Busser gåre nesten hele tiden. Du blir fortalt historie mm og man kan gå av og på der man måtte ønske. Flott måte å komme seg rundt på.
- Empire State Building eller The Rock for utsikt. Vær der tidlig på dagen for å unngå køen.
Burger Joint at LE PARKER MERIDIEN Hotel New York MÅ oppleves. http://www.parkermeridien.com/eat4.php

Det var bare noen som jeg anbefaler.
HS-TGA is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 14:03   #6
Speedman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 44
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
Vi brukte airport express bussen inn til Manhatten. Kjapt og effektivt. Bra pris også.
Bussen stopper ved Port Authority, som er rett ved hotellet deres om jeg ikke tar feil.
Ellers kan vel taxi være kurant når dere deler kosten på 4 stk.

Ellers er det masse å oppleve i New York. Et par kjappe forslag som vi benyttet oss av.
- American Museum of Natural History
- Intrepid Sea, Air and Space Museum
- City Tour buss med uptown og downtown. Busser gåre nesten hele tiden. Du blir fortalt historie mm og man kan gå av og på der man måtte ønske. Flott måte å komme seg rundt på.
- Empire State Building eller The Rock for utsikt. Vær der tidlig på dagen for å unngå køen.
Burger Joint at LE PARKER MERIDIEN Hotel New York MÅ oppleves. http://www.parkermeridien.com/eat4.php

Det var bare noen som jeg anbefaler.
Tusen takk for fine tips Busstur blir det nok slik at man får med seg litt ekstra, og kanskje orientere seg litt bedre Burger høres veldig bra ut, gleder meg all maten som skal inntas i New York

Lurer litt på om en vanlig taxi blir litt liten, da et par av oss som skal reise er...hmmmm....hvordan si det korrekt......røslige Vet ikke hvor Port Authority ligger, men vårt hotell ligger like ved Penn Station/Madison Square Garden.
Speedman is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 14:19   #7
PH-BXA
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Litt overalt
Posts: 143
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Matopplevelse i NY, som jeg ALDRI kan gå glipp av når jeg er der!

http://www.taorestaurant.com/
PH-BXA is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 14:21   #8
HS-TGA
ScanFlyer Blue
 
HS-TGA's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

De er hele 197feet fra busstoppen til hotellet. Estimert 53 sekunder å gå.
http://maps.google.no/maps?saddr=The...ra=ls&t=m&z=19

Last edited by HS-TGA; 07-02-2012 at 14:24. Reason: Feil tid og link. :)
HS-TGA is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 14:27   #9
Speedman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 44
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Quote:
Originally Posted by PH-BXA View Post
Matopplevelse i NY, som jeg ALDRI kan gå glipp av når jeg er der!

http://www.taorestaurant.com/
Er det bestilling lang tid i forveien der eller?
Speedman is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 14:28   #10
Speedman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 44
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
De er hele 197feet fra busstoppen til hotellet. Estimert 53 sekunder å gå.
http://maps.google.no/maps?saddr=The...ra=ls&t=m&z=19
Takk takk, det tror jeg vi skal takle ganske så bra
Speedman is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 15:05   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Minner om innholdsfortegnelsen for reiseforumet - der er det et godt knippe med NYC-tråder: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=79184
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 16:40   #12
PH-BXA
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Litt overalt
Posts: 143
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Quote:
Originally Posted by Speedman View Post
Er det bestilling lang tid i forveien der eller?
Somregel ikke, vi bestiller et par dager på forhånd, men om du vil spise der på en fredag eller lørdag anbefaler jeg at du/dere bestiller en god del før.. Men somregel aldri noe problem å få bord på kveldstid i ukedagene!
PH-BXA is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2012, 12:47   #13
Speedman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 44
Default Re: Reiser til New York i mars - tips og triks mottas med takk

Quote:
Originally Posted by PH-BXA View Post
Somregel ikke, vi bestiller et par dager på forhånd, men om du vil spise der på en fredag eller lørdag anbefaler jeg at du/dere bestiller en god del før.. Men somregel aldri noe problem å få bord på kveldstid i ukedagene!
Gode greier
Speedman is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2012, 14:48   #14
Utpaatur
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 51
Default Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Er dere en gjeng med karer er dere sikkert glad i øl ? :-) Vi var noen kamerater på tur til NYC i fjor, og vi tilbragte en vellykket kveld her : http://www.houseofbrewsny.com/
Her har de utrolig mange sorter øl på lager, og ikke bare sånn amerikansk utvannet øl. Mange gode appetizers også skulle en bli litt sulten innimellom.

Ang transport er det mulig å bestille en shuttle på flyplassen. Det går også ofte en slags flybussshuttle som kjører når den blir full. Skulle du stå og vente på taxi, så vær forsiktig om noen kommer og forsøker å praie deg ut av køen. Det er mange sjåfører som ikke har løyve som forsøker å kapre kunder.
Utpaatur is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2012, 14:58   #15
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Hmm fra Port Authority er det nok vel 5 kvartal til hotellet. Den bussen går ikke til Greyhound.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2012, 17:14   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Quote:
Originally Posted by Utpaatur View Post
Er dere en gjeng med karer er dere sikkert glad i øl ? :-) Vi var noen kamerater på tur til NYC i fjor, og vi tilbragte en vellykket kveld her : http://www.houseofbrewsny.com/
Her har de utrolig mange sorter øl på lager, og ikke bare sånn amerikansk utvannet øl. Mange gode appetizers også skulle en bli litt sulten innimellom.
Takker for tipset (jeg og). Skal et sted i nærheten en kveld i juni, så da kan det fort hende jeg tar middagen der
Martin is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2012, 12:07   #17
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Var i NYC i slutten av januar. Et lite tips for alle newbies, både Bloomingdale's og Macy's gir deg en 10% rabattkupong ved å vise utenlandsk pass i deres visitor centre, denne rabattan kommer på toppen av evt. andre rabatter. Bare å sende meg PM for mer generelle tips om shopping, sightseeing m.m.

Legger ved noen gode restauranter vi besøkte:

- Bobby Vans, Lexington Av/54th St. Et klassisk og fint steakhouse i hjertet av Midtown East. Utmerket service, store smakfulle biffer med en del andre kjøtt og fiskeretter på menyen. www.bobbyvans.com
- Knickerbocker bar and grill, 33 University place, Greenwich Village. Fine lokaler med god stemning og egen baravdeling, stor variert amerikansk meny. www.knickerbockerbarandgrill.com
- Villa Pacri, 55 Gansevoort St. Ligger i hippe og populære Meatpacking district, man tror nesten man har gått feil i det du oppdager restauranten i et tidligere industriområde. Bar/cafe i 1. etg og restauranten i 2. etg. Italiensk mat på sitt beste med elegant og stilfull innredning i rustikke lokaler. Fantastisk service, meget god mat og en utrolig god opplevelse med lun avmålt stemning med lounge musikk i bakgrunnen. www.villapacri.com
- 44&X, 10th Av/44th St. Den rake motsetning stemningsmessig til Villa Pacri, egen baravdeling og restaurant med minimalitisk interiør, høyt lydnivå og trangt mellom bordene. Variert og spennende cross-over meny, pent anrettede retter og meget god smak. Anbefaler deres filet mignon samt lammecarré. www.44andx.com

Det kryr av barer og puber på Manhattan, mange fastboende har irske aner og det gir rot for gode puber som ofte serverer god pubmat. Spesielt i Midtown East langs Second Avenue med sidegater er det et stort utvalg, kan spesielt anbefale Jameson’s mellom 51/52 St. Vil man prøve ut hva små amerikanske bryggerier har å komme med gå på The Stags Head i 51 St, øl i alle slags varianter og smaker. Ofte happy hour på pubene på dagtid og tidlig kveld, priser for en pint øl ligger gjerne på $4 for domestic og $5 for utenlandsk.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2012, 13:47   #18
trygve
Newcomer
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 46
Default Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Quote:
Originally Posted by Speedman View Post
Har ikke ordnet med noe transport fra flyplassen, så tips hvor dette best ordnes mottas med stor takk.
Ville vurdert car service fra EWR til manhattan, spesielt om dere er tre personer som reiser sammen. Har benyttet meg av CarmelLimo (http://www.carmellimo.com/) selv et par ganger. De har fastpris på kjøring til og fra flyplassene. Har endt opp med å betale rundt $70 inkludert bompenger og tips.

Vær obs på at taxier opererer med taksameterpris fra EWR, dette blir fort veldig dyrt dersom man havner i rushtrafikken.
__________________
Openflights
trygve is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 23:17   #19
orhel
ScanFlyer Blue
 
orhel's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
Default Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Noen som har gode restauranttips i området rundt Midtown East?
__________________
Upcoming flights:
12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO
29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 23:31   #20
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Bobby Vans, ref min post over. Og puben Jamesons enten før eller etter, fire-fem blocks unna.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
VC-10 tråden Stone Flyhistorisk forum 4 16-04-2017 00:51
New York-tråden (versjon 2011) Magnus Reiseforum 105 03-12-2011 20:28
New york, new york.... storg Reiseforum 25 06-10-2009 17:06
New York, FT DO. SK, CO og MH Someone TripReports 29 08-12-2007 13:07
New York Hartson Flyforum 16 11-10-2005 15:41


All times are GMT +2. The time now is 01:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.