Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-11-2017, 06:57   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Tipp topp torsdag:-)

God morgen fra Røros. Klar for en morgentur ute i Bergstaden før dagens arbeidsdag starter. Her er det vinter og ordet brøytekant er oftere brukt enn rushtidsavgift. Ha en bra torsdag der du er:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 07:33   #2
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

God ettermiddag fra Chiang Mai

Siste dagen på en nesten fire ukers ferie, om noen timer settes kursen mot flyplassen og en lang reise CNX - SIN - DME - ARN - OSL i biz.

Håper det er gangbart i Oslo i morgen formiddag, er ikke akkurat kledd eller skodd for glatt føre eller mye snø...
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 09:17   #3
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

Mornings fra beste øst i vest!
Kort vinter i år gitt. Fordelen er at om det fryser på nå, så er skiene ferdig preppet etter påsken ifjor. Jobbmaraton venter. Dobbelt skift i aften og natt, og netter gjennom helgen. Blir stas i disse julebordstider. Som vanlig under sånne økter, unner jeg meg litt reisefølelse; Denne helgen på Quality Entry, som jeg aldri har bodd på før.
Mild torsdag ønskes
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid

Last edited by Bergern; 23-11-2017 at 09:17. Reason: typo
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 09:23   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

God morgen fra trikk 134. Usikker om regnet har gitt seg eller om det bare er en pause, men slapp i det minste paraply fra barnehagen til trikken, og ikke var det behov for den varme vinterjakka heller.

Driver å jakter på et sted for en middag en helg i desember her i hovedstaden, men til nå har alle stedene jeg kunne tenke meg vært fulle. Så tydeligvis at restaurantene her i byen ikke lider noen nød den neste måneden

Ha en fin dag

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Håper det er gangbart i Oslo i morgen formiddag, er ikke akkurat kledd eller skodd for glatt føre eller mye snø...


I sentrum har alt snart regnet bort
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 10:03   #5
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

Trikk 134? Trodde de rutenumrene stoppet på -20 tallet. Nuvel, jeg tar bussen i dag, og bortsett fra overraskelsen over å måtte ut med 75 kroner for å kjøre 18 kilometer ble jeg litt filosofisk. Det er forsinkelser, trangt og jævlig, vonde seter og hakking i både girkasse og sjåfør. Alle rundkjøringer og bussholdeplasser ser ut til å komme som en stor overraskelse hver gang. Ikke legger de på kjetting når det er mye sne og is heller, men sklir rundt på holka og føkker opp for alle andre. Og så skal man betale tregangern av det det koster å kjøre bil? Og få servert at det er mye bedre å reise med buss? I tillegg er det bare marginalt raskere fra dør til dør. Hmmm....
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 10:24   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Tipp topp torsdag:-)

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Trikk 134? Trodde de rutenumrene stoppet på -20 tallet. Nuvel,


Vogn nummer 134, trikkerutene er ellers nummerert 11-19, tidligere var det også 10, men den er nå 13. Samt 14-16 mangler
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 10:27   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

God morgen fra Lillestrøm. Våknet til masse mail fra Air France. GRISETILBUD. KUN I HELGEN!!! San Fransisco t/r for kun kr 44.169,-.

Laufen und kaufen.

Var riktignok i La Premiere. Der har de deilig mat

Flyet mitt til Søndre Gokk går ikke før kl 17:20, så da blir det en tur til kontoret først. Har fått laget regnjakke av gamle handleposer til bag og koffert. Så da er egentlig alt på stell.

Ha en fin en. Jeg drar til varmere strøk sammen med pellefanten min!

UPDATE: prosjekt "gå til toget" ble kansellert etter kun et par kvartaler med taxing. Paraplyen vrengte seg, jeg var klissvåt og den fine regndressen jeg hadde laget til bagasjen revnet.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 23-11-2017 at 10:50.
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 11:08   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

God formiddag fra det Sørlandske!
Godt man ikke skulle ut å fly i dag. Flere kansellerte avganger mot hovedstaden i dag fikk jeg med meg. Det blåser godt her og har regnet i hele natt. Enda godt det ikke kom som snø. Men på en halvtime i går kveld steg temperaturen fra 1,5 til 10,5 grader. Ikke ofte det skjer.

Dagen startet med en overraskende telefon fra tannlegen som lurte på om jeg var på vei. Ikke hadde jeg fått med meg at jeg hadde time hos han i dag. Han hadde visstnok sendt en "invitasjon", men den har jeg visst ikke sett. Eller fortrengt kanskje? Uansett var jeg hjertelig velkommen i morgen tidlig i stedet. O Joy!!

Men nu: kontorarbeid! Ikke noe mer spennende enn det i dag herfra.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 11:13   #9
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

God torsdag fra et kontor nede ved Lier.

Det regnet mange dråper på bilen på vei hit, så det var helt topp at den klarte sin oppgave å frakte meg temmelig tørrskodd hele veien fra Oslo.

Det forstyrres en del med flytrafikken, håper det ordner seg utover kvelden sånn at alt går smooth når nesen settes mot Chicago i morgen.

Jeg synes forresten jeg lastet ned en SAS IC meny her for litt siden, men nå klarer jeg ikke å google meg frem til hvor det var.
Noen som har en idé?
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 14:58   #10
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

Hoy regnfull torsdag fra Sola. Full fres på kontoret og kalenderen begynner å fylle seg opp helt fram til jul og det blir nok en god del besøk østafjells.
ellers lite å skryte av herfra
Ha en snaisen dag da!
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 16:32   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

Shaaa-bom! Da var det klart for den store etedagen igjen. Thanksgiving er årets store høytid og her er hele familien samlet. Fullt hus med andre ord.

Eldstemann og forlovede ankom med Delta fra SEA i går. Fullt hus, de delte ut denied boarding med rund hånd, men de var her godt før rutetid, bagasjen lå på båndet da de kom inn og de var i bilen når flyet egentlig skulle landet. Trafikken rundt terminalene var type full kork, men det var mye politi og håndfast dirigering, så det gikk relativt greit for seg.

Nydelig vær også, så alt er på stell. Happy Thanksgiving y’all!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 21:49   #12
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Tipp topp torsdag:-)

Oi oi to dager med masse forsinkelser vi snakker 2,5 t i går og 3 t i dag. I tillegg har det bært maks stang ut på kollektivt, men i morgen er det reisefri. Også satser jeg på at all uflaks er brukt opp for uka, så da går jeg for 92 mill i Eurojackpot i morgen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tipp topp torsdag EB Flyforum 8 06-12-2018 16:58
Tipp topp torsdag EB Flyforum 16 21-09-2018 09:54
Tipp topp torsdag EB Flyforum 11 09-08-2018 14:49
Tipp topp torsdag EB Flyforum 13 28-06-2018 19:03
Tipp topp torsdag:-) EB Flyforum 23 03-11-2017 08:34


All times are GMT +2. The time now is 20:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.