Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-09-2016, 11:26   #221
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Man kan nå tjene 600 poeng per hotellbestilling via hotels.com. Det ser ikke ut til at man samtidig vil kunne tjene eller bruke welcome awards eller andre rabattkoder som hotels.com ofte har.



Hvor godt er tilbudet?

Man tjener 600 poeng uavhengig av lengde på opphold, pris på rom eller antall rom man bestiller. Om man kjøper eurobonuspoeng så koster det 0,20 kr/poeng. Kjøper man flighter for poeng og cash synes SAS poengene er verdt 0,028 kr. Ofte får man mere valuta for poengene ved kjøp an rene bonusbilletter. Bonusen for en booking er altså verdt et sted mellom 16,80 og 120 kr.

Med welcome reward fra hotels.com tjener man 10% på bookingen.

Det lønner seg altså kun å bruke det nye tilbudet til SAS om hotellbookingen er verdt under et sted mellom 1200 og 168 kr.

Fortell meg gjerne hvor jeg har regnet feil.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	hotels.jpg
Views:	2288
Size:	184.7 KB
ID:	41016  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2016, 11:53   #222
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Man kan nå tjene 600 poeng per hotellbestilling via hotels.com. Det ser ikke ut til at man samtidig vil kunne tjene eller bruke welcome awards eller andre rabattkoder som hotels.com ofte har.



Hvor godt er tilbudet?

Man tjener 600 poeng uavhengig av lengde på opphold, pris på rom eller antall rom man bestiller. Om man kjøper eurobonuspoeng så koster det 0,20 kr/poeng. Kjøper man flighter for poeng og cash synes SAS poengene er verdt 0,028 kr. Ofte får man mere valuta for poengene ved kjøp an rene bonusbilletter. Bonusen for en booking er altså verdt et sted mellom 16,80 og 120 kr.

Med welcome reward fra hotels.com tjener man 10% på bookingen.

Det lønner seg altså kun å bruke det nye tilbudet til SAS om hotellbookingen er verdt under et sted mellom 1200 og 168 kr.

Fortell meg gjerne hvor jeg har regnet feil.
Hvis bestillingen på Hotels.com gjøres gjennom ViaTrumf, så tjener man jo også potensielle EB-poeng. Det gjør vel dette tilbudet litt dårligere enn ditt regnestykke.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2016, 14:22   #223
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Hvis bestillingen på Hotels.com gjøres gjennom ViaTrumf, så tjener man jo også potensielle EB-poeng. Det gjør vel dette tilbudet litt dårligere enn ditt regnestykke.
Er klar over det, men etter mange ganger å ha forsøkt har jeg gitt opp å få poeng gjennom viatrumf.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2016, 14:34   #224
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er klar over det, men etter mange ganger å ha forsøkt har jeg gitt opp å få poeng gjennom viatrumf.

Måtte selv vente nesten 6 måneder før Trumf-bonusen trillet inn på konto, men det var verdt det til slutt. Nesten.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2016, 14:41   #225
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er klar over det, men etter mange ganger å ha forsøkt har jeg gitt opp å få poeng gjennom viatrumf.
Viatrumf er tregt men funker panser. Hadde jeg brukt SAS eksempelet i sommer hadde jeg fått ca 5000 poeng. Med Viatrumf fikk jeg borti 50.000.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2016, 19:53   #226
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er klar over det, men etter mange ganger å ha forsøkt har jeg gitt opp å få poeng gjennom viatrumf.
Ja. Hotel.com og expedia (samme selskap) er extremt vanskelige å få viatrumf av.
Jeg har også gitt opp.
Min siste hotelbooking (ca1700kr) på expedia ble som vanlig ikke registrert hos viatrumf. Da jeg kontaktet trumf sier de som vanlig...du må vente til opphold er ferdig/før beløp blir reg.
Da jeg kontaktet trump da,skulle de sjekke.
etter ca 3 uker sa trumf at expedia ikke kan finne booking...osv...
etter at jeg sendte trump 3 ganger screnshot/kvitt/bokingnummer/...bla...bla...bla.
Bare å gi opp kjeltringene i Expedia konsernet.
Fikk i allefall Cashpoints (norwegian),så kan hende viatrump har noe av skylden.
Eller funker viatrump ALLTID hvist kjøpet blir registrert (MAX10 etter handelen).
Eller er det stort sett bare å gi opp.
Trumf/Trump...does it really matter.lol
MCO-WDW is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 20:59   #227
Klgn
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 113
Default Re: Eurobonus 3.0

Er det noen som har EBD som har prøvd å komme med tidligere fly med billett SAS Go? Jeg har noen timer å slå ihjel i morgen før flyet mitt, lurte på om det er vits i å dra ut på flyplassen og spørre, eller om det bare betyr venting der i stedet for i byen...
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 21:05   #228
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Klgn View Post
Er det noen som har EBD som har prøvd å komme med tidligere fly med billett SAS Go? Jeg har noen timer å slå ihjel i morgen før flyet mitt, lurte på om det er vits i å dra ut på flyplassen og spørre, eller om det bare betyr venting der i stedet for i byen...
Det er rapportert om flere EBD som har fått til dette med billett i Go.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 22:10   #229
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Klgn View Post
Er det noen som har EBD som har prøvd å komme med tidligere fly med billett SAS Go? Jeg har noen timer å slå ihjel i morgen før flyet mitt, lurte på om det er vits i å dra ut på flyplassen og spørre, eller om det bare betyr venting der i stedet for i byen...
Vi har alltid fått nei.
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 22:28   #230
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Eurobonus 3.0

Aldri fått det i go. Kun prøvd 4-5 ganger på OSL/CPH, men i plus pleier det å gå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 23:26   #231
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Eurobonus 3.0

Synd. UA sendte meg med tidligere fly og det eneste jeg behøvde var å spørre. (Bare EBS, og Economy).


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 23:28   #232
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Klgn View Post
Er det noen som har EBD som har prøvd å komme med tidligere fly med billett SAS Go? Jeg har noen timer å slå ihjel i morgen før flyet mitt, lurte på om det er vits i å dra ut på flyplassen og spørre, eller om det bare betyr venting der i stedet for i byen...
Om du reiser med håndbagasje kan du spørre ved gate. Innsjekk sier som regel nei og henviser til billettluken. Det er likevel et sjansespill. Ved Plus saver gir iallefall gate som regel ok.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 23:45   #233
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Som EBG har jeg flere ganger fått det til i Go. Man bør spørre ved gate, være hyggelig og uten innsjekket bagasje.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2016, 00:15   #234
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Re: Eurobonus 3.0

Har medlemskap noe å si? Det er ikke en uttalt fordel for noen nivåer?


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2016, 06:46   #235
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Som EBG har jeg flere ganger fått det til i Go. Man bør spørre ved gate, være hyggelig og uten innsjekket bagasje.
Samme her, spesielt siste halvåret.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2016, 10:16   #236
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Eurobonus 3.0

Heisann!

Har fått både ja og nei det siste året me billett i GO. Litt "agentroulette" dette...

Med Plus går det stort sett alltid om det er plass, min erfaring i hvertfall.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2016, 20:15   #237
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Eurobonus 3.0

Hysj, jeg lovet å ikke fortelle noen at de var ekstra snille med meg.
Nå føler jeg meg vel ikke så spesiell lengere?
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2016, 14:12   #238
Klgn
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 113
Default Re: Eurobonus 3.0

Ingen nåde på Flesland i går Prøvde tre ulike agents. Observerte også andre EBD som fikk blankt nei.
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2016, 18:10   #239
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Eurobonus 3.0

Jeg vet ikke om ting har blitt strengere etter at Widerøe overtok handlingen, og WF-ansatte blandes med tidl. SAS-ansatte. Flere ganger etter overtakelsen har jeg opplevd at folk med bakgrunn i WF har vært strenge, og så har en fhv. SK-person kommet inn i bildet og "ordnet opp".

Last edited by vbirk; 22-09-2016 at 20:15.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2016, 23:12   #240
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Jeg vet ikke om ting har blitt strengere etter at Widerøe overtok handlingen, og WF-ansatte blandes med tidl. SAS-ansatte. Flere ganger etter overtakelsen har jeg opplevd at folk med bakgrunn i WF har vært strenge, og så har en fhv. SK-person kommet inn i bildet og "ordnet opp".
Det er mitt inntrykk at WF-personell generelt ikke er noe opptatt/fokuserer nevneverdig på EBD/G-status. Usikker på hvorfor egentlig. SK-personell er mye mer smidig og skjønner som regel at de som har EBD reiser en god del mer enn andre og faktisk bidrar inn i kassen til SK. Jobber mye i Asia, og det er bare helt utrolig at janteloven fremdeles er i hevd i Norge og påvirker service-nivået så mye. Vanskelig ellers å forklare den ujevne servicen hos SK.

Når det er sagt er spesielt senior ground service hos SK veldig bra. De gangene de ser gjennom fingrene er det som regel en med lengre fartstid som ordner opp. Mulig det er siden de vet at det ikke blir represalier. Nyansatte er mye mer regelbundet, selv om det selvsagt finnes unntak.

Jeg både jobbet og reiste mye fra BGO før. Her var det mange dyktige folk. Snakket mye med de i skranken og hvordan de tenkte om service. Nå reiser jeg ut ifra KRS, og de er utrolig lite service-villig. Uansett om jeg flyr kompliserte routinger med First Class eller Business med Diamantkort er det "ja, men har du prøvd å sjekke inn på automat først?" Helt ute. Og så er det ingen prioritert check-in. Alle i samme mølje. For man må jo ikke tro at man er noe bedre enn andre der. Husker en gang jeg fikk en solid skyllebøtte da jeg spurte om check-in til destinasjon med to separate bookinger og ikke å TAGGE bagasjen helt frem. Geez...takk skal du ha da.

Og da jeg reiste first class og hun på KRS check-in nektet å sjekke meg og kidsa videre fordi hun mente at etternavn sto på mellomnavn siden det var to etternavn. Amerikansk måte å gjøre det på siden booket via USDM, og på OSL lo ground service da jeg fortalte om episoden. De syntes det var latterlig at de på KRS ikke visste dette. Jeg måtte gå ut og helt rundt for å sjekke inn videre. Ikke det at det var så stress, men blir jo litt usikker på om det var noe tull med billettene da, så litt dårlig start på turen.

Men, nå har jo de på KRS fått på seg grønn WF-uniform, så da passer de jo bedre inn i den policyen de som regel kjører. Flashet Diamantkort en gang jeg ble bedt om å gå på automat, agenten presterte å skrike høyt "Her er det en som vil gå forbi køen og har et kort" Et stk sur agent går bort og åpner en skranke for meg. Fint. Men det var så demonstrativt at jeg lurer på hva det går i der ute. Vet de har kjipe splitt-vakter, men jeg gjør som regel ikke mye ut av tingene, bare blir provosert når de driter i status.

Vet det er noen som synes det er ok der, og ja, jeg kjenner ei der som er helt topp. Så det er alltids unntak. Synd hun sjelden er på jobb når jeg er innom.

Oj, dette ble litt lengre enn jeg hadde tenkt, men samtidig, siden enkelte her insisterer på at det er så bra på KRS følte jeg for å gi endel eksempler. Ok, rant over
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 09:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.