Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2014, 13:15   #21
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Reise og pakketips.

Joggebukseforsvarstale

Jeg liker også å kle meg ordentlig, men på lange nattflyvninger så er trumfer komfort alt.

Nesten.

Men som Fnate påpeker, det finnes ulike typer joggebukser. Jeg har en "reisejoggebukse" som er mørk blå, og faktisk har litt passform, tro det eller ei. Den ser faktisk ikke så halvgæli ut.



Forøvrig er jeg en som nesten notorisk sjekker inn bagasje. Dette har mest med de forgdjsiodbhisdojudlsksdgkjsbanna liquidreglene, som mine hårprodukter ikke klarer kravene til. Dessverre.

For korte turer, har jeg derfor minst mulig håndbagasje, og så sjekker jeg inn en liten koffert. Men i håndbagasjen har jeg alltid ipad og macbook, telefon, ladere, penn, ekstra penn, evnt. pass, antibac og kleenex (atchoo)

Bok, Fnate, really? Bok er jo så two-thousand-and-late. Er jo Kindle som gjelder, mann!
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 14:07   #22
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Reise og pakketips.

For meg er joggebukser helt uaktuelt på fly. Jeg legger merke til mine medpassersjere som har på seg joggebukse og blir litt oppgitt, man er da ute blant folk.

Jeg er helt enig at det ikke er så komfortabelt å reise i trange jeans, men det finnes flust av bukser som ser bra ut og er komfotable. Selv reiser jeg nesten alltid i chinos på lange turer da jeg synes disse er mer behagelige enn jeans.

Har sett folk med onepice og crocs på fly og da får jeg et lite rage inni meg
econ is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 14:34   #23
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: Reise og pakketips.

Jepp, viktig med komfort på lange reiser, men som flere her påpeker, man KAN kombinere komfort med å være nogenlunde pent og decent antrukket. Nå er jo jeg hunkjønn, og har fordel i det at jeg kan iføre meg behagelig men pen kjoletunika og myke, behagelige men pene tights. Supert reiseantrekk for damer!
Har ellers alltid et tynt skjerf/sjal i håndbagasjen. Pluss alle nødvendigheter jeg ikke vil risikere å være foruten dersom bagasje blir borte.
Ellers er jeg enig med Cecilie, støttestrømper skal på ved lengre flyreiser (over 3-4 timer). Gjør at man får på skoa når flyturen er over, men viktigst - de kan forhindre blodpropp, som det er en ørliten sjanse for å få etter lang flytur. Selv vet jeg om et barn på 12-13 år som døde av blodpropp etter flytur hjem fra USA, og kjenner også til andre tilfeller.
Ellers er jeg nazi på å stenge luftedysene i flyet. Mener bestemt at kald (bakteriefylt?) luft rett i hodet/fleisen er sykdomsframkallende. Blir aldri syk etter flyreiser, bortsett fra den ene gangen det var så varmt at jeg ga opp og skrudde opp luftstrømmen. Da ble jeg kjempeforkjøla. Kom gjerne med motargumenter...men jeg fortsetter å stenge av dysene likevel ;-)
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 15:10   #24
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Reise og pakketips.

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Joggebukseforsvarstale

Jeg liker også å kle meg ordentlig, men på lange nattflyvninger så er trumfer komfort alt.

Nesten.

Men som Fnate påpeker, det finnes ulike typer joggebukser. Jeg har en "reisejoggebukse" som er mørk blå, og faktisk har litt passform, tro det eller ei. Den ser faktisk ikke så halvgæli ut.
Når jeg hører at man på førsteklasse (og business?) ikler seg pyjamas før man skal sove om natten, så synes jeg ikke det er noe verre at man diskret tar på seg joggebukser om natta!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 15:25   #25
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Reise og pakketips.

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Stramme jeans eller sånt gidder jeg ikke å sove i.
Hvem har snakker om stramme jeans ? Og ja, jeg vet jeg etter hvert begynner å bli ganske gammel siden jeg ikke av den typen som ikke bruker trange jeans . Bruker den litt mer 'baggy' typen, og da er jeans faktisk ikke så ille. Trange klær er vel uansett ikke min greie å sove i.

Joggebukser er for hjemmekos og/eller jogging, ikke noe annet LOL
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 15:42   #26
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Reise og pakketips.

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
[B]Bok, Fnate, really? Bok er jo så two-thousand-and-late. Er jo Kindle som gjelder, mann!
Kindlegarten meg her og kindlegarten meg der.

Det er morsomst å lese bok.

Elefanten min har Ole Brum bøker på iPad'en men det får holde
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 15:52   #27
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Reise og pakketips.

Joda, jeg har masse analoge bøker i hylla sjæl, men lesestoff på tur, det finner man på en blank liten skjerm designet av gutta i Cupertino med Kindle-app
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 16:20   #28
joamykle
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2010
Location: Østfold
Posts: 261
Default Re: Reise og pakketips.

Enig med mange, eneste gang jeg viser meg offentlig i joggebukse er til og fra trening! Og someone har ett poeng jeg er helt enig i - når jeg stort sett går med jeans i 12+ timer hver dag, klarer jeg fint å ha på det på en flytur også!

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Joda, jeg har masse analoge bøker i hylla sjæl, men lesestoff på tur, det finner man på en blank liten skjerm designet av gutta i Cupertino med Kindle-app
Her må jeg faktisk hive inn en uenighet Cecilie I hverdagen er det så mange timer daglig som brukes foran en eller annen form for skjerm, at noe av det deilige med reiser og ferier, er muligheten til å skru av all elektronikk, og bla i godt gammeldags papir
joamykle is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 16:28   #29
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Reise og pakketips.

Bruker ikke joggebukse , for mye å dra med. Kun jeans eller sånn cargosaker.

Støttestrømper ? Hm, har hørt om det, og 68 år gammel. Slenger kun på Bosen inntil jeg slukner , hjelper godt med vin.

Film kun midt på dagen i min tidssone.

Men tykke norske, rene raggsokker, som blir vasket etter hver tur...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 16:43   #30
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Reise og pakketips.

Hei. Takk for mange gode tips. Tydelig at jeg luftet ut et engasjerende tema. Har ikke tid til å svare på alle nå. Men sier tusen takk og skal ta med meg alle gode tips!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 17:31   #31
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
Default Re: Reise og pakketips.

Jeg reiser også normalt i jeans og skjorte. Ellers har jeg også reist i litt mer "finere" bukser, men da "American Style". Det betyr en lys, dressaktig bukse med knapper og gylf, men med en liten strikk på innsiden av livet. Da blir det aldri stramt.

Det er vel det som en kaller "nice fat pants" om det er mulig å bruke et slikt uttrykk.
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 17:39   #32
karving
Newcomer
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 14
Default Re: Reise og pakketips.

Korte turer: Jeans + skjorte

Lange turer (dvs 8+ timer): Joggebukse og genser.

Det at andre forum-medlemmer får "rage" inni seg ved å se meg ikledd joggebukser, er noe jeg bryr meg null om. For meg er komfort alt, og med 195cm på strømpeleste så gjør en det man kan for å komme frem nogenlunde uthvilt.
karving is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 17:44   #33
mfjeldheim
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2014
Location: Haugesund
Posts: 78
Default Re: Reise og pakketips.

Muligens litt off-topic, men siden tråden nå heter "Reise og pakketips" så kan man jo prøve seg. Er det noen her som vet hvordan SAS sine Business headsett fungerer? Har hørt at de har støy redusering osv og lurer derfor på om jeg skal gidde å kjøpe egne hvis de som man "får" ombord fungerer utmerket?

On-topic: Da blir det en skjorte med t-shorte under og en behagelig jeans på turen østover, ser ut som flertallet her er imot det som trådstarter spurte om. Er kanskje like greit, ikke sitte på business med joggebukse, Onepiece (den er drøy) osv
mfjeldheim is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 18:05   #34
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Reise og pakketips.

Quote:
Originally Posted by mfjeldheim View Post
Muligens litt off-topic, men siden tråden nå heter "Reise og pakketips" så kan man jo prøve seg. Er det noen her som vet hvordan SAS sine Business headsett fungerer? Har hørt at de har støy redusering osv og lurer derfor på om jeg skal gidde å kjøpe egne hvis de som man "får" ombord fungerer utmerket?
Jeg har ikke testet SAS sine, men de er sansynligvis helt kurrante. Jeg ville uansett kjøpt Bose QC om du ikke har det, de har mange bruksomeråder

Quote:
Originally Posted by mfjeldheim View Post
On-topic: Da blir det en skjorte med t-shorte under og en behagelig jeans på turen østover, ser ut som flertallet her er imot det som trådstarter spurte om. Er kanskje like greit, ikke sitte på business med joggebukse, Onepiece (den er drøy) osv
Sitter man i joggebukse gjør man det hvertfall klart at man ikke har blitt op-upet pga. pene klær

Jeg bruker hverdagsuniformen når jeg er ute å flyr, jeans og ensfarget t-skjorte (evt. genser).
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 18:37   #35
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Reise og pakketips.

En annen ting: når man er på vel til sommer i California så liker jeg å komme meg i shorts fortest mulig. Men hva er generelle erfaringer med å sitte med shorts på en longhaul da? Kan det bli for kaldt?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 18:41   #36
mfjeldheim
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2014
Location: Haugesund
Posts: 78
Default Re: Reise og pakketips.

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
En annen ting: når man er på vel til sommer i California så liker jeg å komme meg i shorts fortest mulig. Men hva er generelle erfaringer med å sitte med shorts på en longhaul da? Kan det bli for kaldt?
Meg personlig synes det fort blir litt kaldt, men tror jeg er en over gjennomsnittet "frostig" person men på longhaul får du vell tepper osv hvis det skulle bli alt for kaldt? Tipper de har temperaturen på noe som er "normalt" så kan heller de som synes det er varmt bruke ventilasjonen over hodet. Sikkert en temperatur som er satt som en eller annen her inne vet nøyaktig hva er.
mfjeldheim is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 19:23   #37
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Reise og pakketips.

Jeg er shorts-mann, men ikke longhaul, så mange fly ofte er iskalde. Shorts tar liten plass, bytt før landing..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 19:25   #38
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Reise og pakketips.

Shortsen kan vente til jeg ankommer bosted, gjerne med en tur via dusjen samt en ren t-skjorte også
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 21:11   #39
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: Reise og pakketips.

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
En annen ting: når man er på vel til sommer i California så liker jeg å komme meg i shorts fortest mulig. Men hva er generelle erfaringer med å sitte med shorts på en longhaul da? Kan det bli for kaldt?
Reiste i shorts t/r japan i sommer, Østover så ble det en smule kaldt, men dette kan også skyldes generell søvnmangel/dårlig søvn ombord.

Tilbake til Europa hvor jeg holdt meg våken hele turen var det mer behagelig temperatur.

Begge turer ved nødutgang.

Mot USA ble det en smule kaldt å sitte ved nødutgang, så der kommer det nok til å gå i bukser neste gang.
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 21:44   #40
Whoop_whoop
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 114
Default Re: Reise og pakketips.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Med fare for og fornærme noen her: Joggebukse er no-go også på fly. Generelt mener jeg det er no-go ute blant folk, men det er nå meg.

Skjorte og jeans pleier være det jeg drar i, men har også fløyet langt i dress, da dressbukser faktisk er veldig komfortable.

Hverken laptop eller tablet er det lurt og putte i innsjekket bagasje
Med fare for Å fornærme "noen" her, men hvorfor er joggebukse no go?

Det høres for meg nokså jantelovsk ut å ikke synes at det er et legitimt plagg. Så lenge man verken har klær som er til sjenanse for noen eller eventuelt lukter vondt etc., så er det revnende likegyldig for meg hvordan medpassasjerer er kledd.
Whoop_whoop is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reise i Asia staale Reiseforum 36 10-03-2018 00:35
Ut å reise i jula? Hypern Reiseforum 0 17-12-2015 10:59
Reise reise BSSW TripReports 25 01-03-2010 18:11
Reise på ungdomsbilett. hurvert Flyforum 20 07-01-2010 14:45
Pakketips Jens W Flyforum 4 11-10-2006 19:32


All times are GMT +2. The time now is 04:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.