Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-05-2013, 02:30   #1
fuglern
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2010
Location: Oslo
Posts: 59
Default Mileage-run Warszawa

Trip report – Mileage-run Warszawa.

Etter å ha vært en ivrig leser på Flyprat i lang tid, og hentet inspirasjon fra mange fantastiske innlegg er det omsider besluttet at i år “går jeg for gull”. Reiser litt innenlands jobbrelatert (nok til at relansering av innenlandsbonus er positivt), men abroad er det kun privat. Av ulike hensyn ble beslutningen å gå for legs, og de første 4 som ble booket var OSL-WAW via CPH tirsdag 14/5.

Reiseruten ble da som følger:

OSL-CPH SK1467 kl.12.20
CPH-WAW SK2751 kl.15.35
WAW-CPH SK2752 kl.17.35
CPH-OSL SK476 kl.20.10

Feriedag ble avklart – dog ikke alle som trodde meg da jeg fortalte om dagens planer. Med første avgang kl 12.20 var det lite å stresse med, så i 10 tiden satt jeg på flybussen mot OSL. Behagelig tidspunkt å reise på, ingen kø i sikkerhetskontrollen, og reisen var ferdig innsjekket via internettet. Så vips befant jeg meg i avgangshallen, og da var det jo bare å nyte fridagen. En baguett fra Upper Crust og en overpriset Ringnes ble frokosten, og ellers ble tiden benyttet til flytitting. (Så bl.a. ut som United’s avgang slet litt, hvor man måtte inn å hente ut bagasje)

SK1467. LN-RPN fraktet oss ned til CPH – sete 32C, var eneste på raden og en flight uten de store hendelsene. Flyet virket noe slitt, men hadde de nye, tynne setene så satt helt greit for en time. Belegget var vel 70-80% og crew’et gjorde jobben sin, men ikke noe mer. Jeg må faktisk erkjenne at jeg følte et vist ubehag ved å overhøre praten som foregikk bak der. Utfra samtalen er det tydeligvis mye frustrasjon blant kabinansatte om dagen. Kan sikkert være mange grunner til det, men ta de samtalene uten at kundene hører det.

Vel framme i CPH ble det tid til litt shopping, samt burger og Carlsberg. Neste flight med OY-KFF til WAW, flyet var stappfullt, og plassen på 14D var ikke all verdens når passasjer ved siden av var en forholdsvis stor tysker. Vel, turen gikk ellers helt fint, nok en kopp kaffe, denne gang med melk for forandringens skyld, og vi landet på ihht planen i Warszawa. Et nytt land, og ny flyplass for min del, så var litt bekymret for å rekke flighten tilbake. Bekymringen viste seg å være helt unødvendig. Vi parkerte litt utenfor terminalen, og ble busset inn. Vel inne på terminalen er det første jeg ser gaten hvor allerede siste rest av køen er boardet tilbake til CPH, så jeg viser fram boardingkortet og er tilbake på samme buss etter ca 2 minutter på Warszawa Chopin Airport. Jeg er litt spent på om crew’et skal kjenne meg igjen, men de gir i alle fall ikke uttrykk for det. Denne gang er plass ved nødutgang sikret, og jeg dumper fornøyd ned i sete 17D. Her er det mer enn nok plass til å strekke bena. Fornøyelsen endres til en viss skepsis når nabopassasjeren kommer; en tettbygd kar som utseendemessig fort blir plassert fra Tajikistan , dumper ned i nabosetet. Han stinker alkohol, og prater vekselvis sender sms’er på sin mobil før han tilslutt legger telefonen bort etter gjentatte tydelige meldinger fra crew. Under take-off tar han telefonen fram igjen, gjemmer den under en avis; for å sende en siste melding før hjulene forlater bakken. Heldigvis virker den polske vodkaen etter hvert, fyren slukner helt, og sover godt helt til København. (Eneste trøbbel var at han stadig gled ned mot min skulder, så det måtte dyttes tilbake med jevne mellomrom. Han våknet for øvrig ikke under landing, og sov fremdeles da jeg gikk av flyet). Tilbake på CPH før ruteplan. Igjen tid til litt shopping, en pizzabit og en Carlsberg før det var klart for siste flight hjem.

Sk476 gikk ihht rute kl 2010, denne gang med OY-KAP og sete 26D. Flyet virket nytt og fint, og med belegg på max 60% var det god plass. Jeg hadde hele seteraden for meg selv, og nøt siste tur for dagen i flott flyvær. Tilbake på OSL var det en rask tur innom taxfree, så jeg fikk tjent inn flybilletten på litt shopping. Hadde samme boardingcard for hele turen, så var litt spent på om det kunne by på trøbbel i taxfree’n da jeg ikke hadde vært utenlands i mer en 24 timer, men det viste seg å være null stress.

Oppsummert var jeg veldig fornøyd med fridagen, alt hadde gått veldig greit, og opplegget vil nok bli gjentatt. Dette var min debut som “mileage-runner”, og også "trip-reporter", så får vi satse på å komme tilbake med litt mer spennende reisemål ved en annen anledning. Takk for oppmerksomheten.
fuglern is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2013, 07:23   #2
JohnRR
ScanFlyer Blue
 
JohnRR's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Trondheim
Posts: 58
Default Re: Mileage-run Warszawa

Takk for fin mini-rapport.. Hvor mye betalte du om jeg tør spørre..?
JohnRR is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2013, 21:25   #3
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Mileage-run Warszawa

Først og fremst: Takk for en hyggelig rapport Interessant at du hører crew som er misfornøyde, var de norske eller danske? Håper de ansatte står på, heia SAS!!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2013, 00:36   #4
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Mileage-run Warszawa

Hva måtte du ut med for turen? WAW pleier å være en ganske dyr destinasjon med SAS.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2013, 21:42   #5
fuglern
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2010
Location: Oslo
Posts: 59
Default Re: Mileage-run Warszawa

Billetten kostet ca 1400,-. Crew var norsk/svensk.
fuglern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hjelp til mileage run (oneworld) fra LAX Peppep Reiseforum 3 22-04-2014 08:20
EB innenriks i Norge! Mileage run? martino Reiseforum 28 27-02-2013 18:50
Eurobonus - mileage run LN-KEH Reiseforum 23 27-09-2009 19:12
Med BA til Torino - en liten mileage run... jcnorway TripReports 51 18-05-2009 21:23


All times are GMT +2. The time now is 22:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.