Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-01-2010, 14:16   #1
OleSR
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Location: Larvik/Hønefoss
Posts: 243
Default Alternativer til Los Angeles

Drar til Los Angeles til sommeren, og akkurat nå står jeg mellom tre alternativer som de rimeligste, på omtrent samme prisnivå.

Første alternativ er OSL-LHR med British Airways, og LHR-LAX med Virgin Atlantic (A340-600).

Andre alternativ er med Swiss fra OSL-Zürich-LAX (A319 og A340-300), og LAX-München-OSL med Lufthansa (A340-600 og A320).

Tredje alternativ er Air France OSL-CDG-LAX (A319 og 777-200/300ER).

Er det noen som har erfaring med en eller flere av disse selskapene (med unntak av BA), så kom gjerne med innspill, tips eller anbefalinger eller hva det måtte være
OleSR is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 16:23   #2
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Hvilken klasse tenkte du på da? Vanlig økonomi?

BA, Virgin (VS?), LX og LH er nok de å satse på. AF er nok grei på OSL-CDG-OSL segmentene, men B777ene (-300ER ihvertfall) har 10 seter i bredden, og uten at jeg har prøvd det selv, så vil jeg gjette på at det blir forholdsvis trangt i bredden. De fleste andre som flyr med B777 har 9 i bredden på økonomi.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 16:31   #3
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Vi floey alternativ # 1 hjem den 26 Desember...riktignok i fremre kabin paa Virgin Atlantic.....hvis det er mulig ville jeg ha byttet ut BA med SAS saa kommer du til riktig by (les Terminal) da BA ikke var villige til aa sende bagasjen igjennom ....noe som betyr et litt kloenete opplegg paa LHR, det gikk noeyaktig en time fra vi gikk ut av flyet til vi var fremme ved VS sjekkinn, og det paa en dag med lite trafikk....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 16:34   #4
OleSR
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Location: Larvik/Hønefoss
Posts: 243
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Hvilken klasse tenkte du på da? Vanlig økonomi?

BA, Virgin (VS?), LX og LH er nok de å satse på. AF er nok grei på OSL-CDG-OSL segmentene, men B777ene (-300ER ihvertfall) har 10 seter i bredden, og uten at jeg har prøvd det selv, så vil jeg gjette på at det blir forholdsvis trangt i bredden. De fleste andre som flyr med B777 har 9 i bredden på økonomi.
Det blir økonomi ja. Takk for tipset ang. 3-4-3 på 773, det vil jeg helst unngå! BA vil jeg også unngå, både pga. at jeg ikke vil fly 747, og fordi de er en del dyrere ved reisetidspunktet.

Virgin er VS ja

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Vi floey alternativ # 1 hjem den 26 Desember...riktignok i fremre kabin paa Virgin Atlantic.....hvis det er mulig ville jeg ha byttet ut BA med SAS saa kommer du til riktig by (les Terminal) da BA ikke var villige til aa sende bagasjen igjennom ....noe som betyr et litt kloenete opplegg paa LHR, det gikk noeyaktig en time fra vi gikk ut av flyet til vi var fremme ved VS sjekkinn, og det paa en dag med lite trafikk....
Det hørtes sært ut, snakk om å gjøre det unødig tungvindt...

Last edited by OleSR; 07-01-2010 at 16:36.
OleSR is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 16:47   #5
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Begge alternativene (de gjenværende altså ) er interessante, og kunne selv tenkt meg å prøvd disse. Men det er vel opp til deg

Har du noe alliance tilhørighet? *A f.eks? Da er det kanskje greit å velge LX/LH alternativet.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 17:04   #6
OleSR
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Location: Larvik/Hønefoss
Posts: 243
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Nei, overhodet ingen alliansetilhørighet, så det er helt åpent!
OleSR is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 17:28   #7
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Totalt sett så er disse 2 alternativene ganske like, så du vil utvilsomt kose deg uansett hvem du velger. Men hadde jeg valgt, uten noe alliansetilhørighet, så ville jeg valgt SK/VS, eller BA/VS hvis du heller vil fly BA. Men da bør du få med deg det som dc-8-63 skrev lengre opp, du må komme deg selv fra T5 til T3 med bagasje...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 19:16   #8
DagS
Newcomer
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 38
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Et annet meget interessant alternativ er SK/NZ via LHR. Det er noen år siden jeg prøvde denne kombinasjonen, men etter at SK droppet SEA så blir det nok ikke lenge til neste gang. NZ er et av de bedre selskapene i *A, god inflight service og et meget godt AVOD system.

NZ kan også tilby Premium Economy på denne strekningen, og selv om C klasse ikke er aktuell for deg så anses deres C klasse for å være blant de beste.
DagS is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 19:28   #9
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
...da BA ikke var villige til aa sende bagasjen igjennom ......
Dere reiste kanskje på separate billetter?

Da sjekker de ikke gjennom så lenge det ikke er BA til BA/oneWorld/Codeshare

http://www.speedbirdclub.com/dk/rese...paratetickets/
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 19:32   #10
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Vi kom aldri saa langt som aa vise billetter, eneste spoersmaal fra en hyggelig fyr i sjekkinn var om det var BA eller One World Partner videre.....det var det eneste han kunne sjekke inn gjennomgaaende til uavhengig av billettstatus.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 20:53   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Vi kom aldri saa langt som aa vise billetter, eneste spoersmaal fra en hyggelig fyr i sjekkinn var om det var BA eller One World Partner videre.....det var det eneste han kunne sjekke inn gjennomgaaende til uavhengig av billettstatus.
Det er feil, men BA gjør mye rart om dagen.

Da sporer vi tilbake til topic. Var det ikke en TR her på NZ mellom London og LAX, eller var det bare noen som skulle ta den turen. Er vel uansett en moderator som har testet NZ loghaul på andre strekninger.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 20:57   #12
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Alternativer til Los Angeles

For et lite inntrykk av NZ sin kabin og service i Economy på ruten LHR-HKG (747) så kan du se og lese mer her:

http://forum.flyprat.no/showthread.p...815#post352833
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 21:02   #13
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
For et lite inntrykk av NZ sin kabin og service i Economy på ruten LHR-HKG (747) så kan du se og lese mer her:

http://forum.flyprat.no/showthread.p...815#post352833
AF har ikke 10 seter i bredden paa 772, og heller ikke i alle versjoner av 773. Er bra paa langdistanse.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 00:44   #14
OleSR
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Location: Larvik/Hønefoss
Posts: 243
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Quote:
Originally Posted by DagS View Post
Et annet meget interessant alternativ er SK/NZ via LHR. Det er noen år siden jeg prøvde denne kombinasjonen, men etter at SK droppet SEA så blir det nok ikke lenge til neste gang. NZ er et av de bedre selskapene i *A, god inflight service og et meget godt AVOD system.

NZ kan også tilby Premium Economy på denne strekningen, og selv om C klasse ikke er aktuell for deg så anses deres C klasse for å være blant de beste.
Ah, NZ er et herlig selskap, fløy med dem to ganger nå i desember, en med 763 og en med 737. Interessant at de flyr LHR-LAX. Prisen er dog ikke noe lavere enn de ovennevnte alternativene, og dessverre bruker de 747, som jeg prøver å unngå. Fløy tre turer med 747 nå i nov/des, så nå er det på tide med noe annet!
OleSR is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 19:27   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
AF har ikke 10 seter i bredden paa 772, og heller ikke i alle versjoner av 773. Er bra paa langdistanse.
Feil. AF gjør det samme som KLM og skal ha 10 i bredden på alle sine 777 innen kort tid.

http://www.seatguru.com/airlines/Air..._777-300_C.php
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 19:43   #16
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Jeg satt på rad 18a på AF777 en gang og trodde det var en kjempeplass. Benplassen var ikke noe å si på, men det var ingen vindu der og det var ett helvetes bråk fra toalettene.
Misunte ikke de som satt bak meg.
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 23:31   #17
KrisFlyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
For et lite inntrykk av NZ sin kabin og service i Economy på ruten LHR-HKG (747) så kan du se og lese mer her:

http://forum.flyprat.no/showthread.p...815#post352833
Flyr ikke NZ en Boeing 777-200 på ruten LHR-HKG?
KrisFlyer is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 00:14   #18
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Mulig LHR-HKG opereres av 772 nå, men da jeg reiste denne ruten i februar 2009 var det en 747 som stod for transporten både tur og retur.
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 00:46   #19
OleSR
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Location: Larvik/Hønefoss
Posts: 243
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Quote:
Originally Posted by KrisFlyer View Post
Flyr ikke NZ en Boeing 777-200 på ruten LHR-HKG?
Jeg sjekket på nettsidene deres i går, og begge flighter er satt opp med 747-400. Hadde de flydd 772, hadde det vært mer attraktivt!
OleSR is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 17:14   #20
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Alternativer til Los Angeles

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Mulig LHR-HKG opereres av 772 nå, men da jeg reiste denne ruten i februar 2009 var det en 747 som stod for transporten både tur og retur.
Jeg skal fly LHR-HKG med NZ i feb/mar og begge veier skal vi fly 772.
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Med Norwegian til Las Vegas og Los Angeles WF-380 TripReports 19 07-07-2018 11:01
Austrian til Gøteborg og Los Angeles Boeing_fan Flyforum 0 09-03-2017 14:46
Hjelp til Oslo-Honolulu via Los Angeles LN-SUV Reiseforum 2 09-06-2014 18:54
Fokker 50 fra Oslo til Los Angeles? anders320 Flyforum 9 22-04-2007 23:42


All times are GMT +2. The time now is 22:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.