Flyprat


Go Back   Flyprat > General Aviation og sjøfly

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-04-2014, 01:14   #1
ENGM/-
Newcomer
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 13
Default BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet.

Noen som er kjent med denne? Jeg ser at forskrift 992, som omhandler validering/kreditering av cert fra feks USA, er borte. Samtidig så var det i denne forskriften det sto at flygere med cert utstedt fra ett "ikke EASA" land, kunne bruke rettighetene til SEP VFR dag i inntil 365 dager i Norge (såfremt cert fra utstedelses land er innenfor den tia).

Noen som flyr i Norge med FAA cert, eller som er kjent med reglene nå som denne forskriften er opphevet (8 April 2014).


Takker for svar.
ENGM/- is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2014, 17:57   #2
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet.

Quote:
Originally Posted by ENGM/- View Post
Noen som er kjent med denne? Jeg ser at forskrift 992, som omhandler validering/kreditering av cert fra feks USA, er borte. Samtidig så var det i denne forskriften det sto at flygere med cert utstedt fra ett "ikke EASA" land, kunne bruke rettighetene til SEP VFR dag i inntil 365 dager i Norge (såfremt cert fra utstedelses land er innenfor den tia).

Noen som flyr i Norge med FAA cert, eller som er kjent med reglene nå som denne forskriften er opphevet (8 April 2014).


Takker for svar.
Du må vel sjekke EASA (JAA) FCL part 1 for denne regelen/loven?

At den er opphevet er vel for godt til å være sant, vil jeg tro.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2014, 19:48   #3
ENGM/-
Newcomer
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 13
Exclamation Re: BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet.

Fikk svar fra tilsynet. BSL C 1-4 er nok tilstede, men innholdet er ikke lenger gyldig.
De vurderer nå å utsette det til April 2015. Man må forholde seg til reglene i Annex III til Regulation Aircrew inntil de tar en endelig beslutning i Mai.
Med andre ord så kan man pr dags dato ikke fly med noe annet enn JAR/PART EASA FCL. Reform 992 i BSL C 1-4 tillater å fly med sertifikat utstedt fra ett tredjeland i inntil 365 dager, men nå som innholdet ikke lengere er gyldig så er det no-go, med mindre de i Mai bestemmer å utsette det til 2015
ENGM/- is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2014, 21:36   #4
Helimaf
NSB First Class
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 199
Default Re: BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet.

Heisann.

Jeg fullførte nylig CPL-H FAA. Har flydd på PPL i Norge allerede og fikk beskjed fra tilsynet på telefon om at jeg kunne fly uten noe byråkrati på FAA PPL frem til 8 april 2014, dag vfr sep only.

Nå når jeg har kommet hjem med CPL i boka, har jeg påbegynt ATPL for konvertering, men har prøvd å finne ut av akkurat det du nevner her!

Jeg blir bare ikke klok.. Han jeg tar ATPL hos, er også advokat og trøstet meg med at han også er forvirret over EASA og EU-implementering.

Men hva skjer nå? Kan jeg fortsette å fly til 1 år etter første flyvning er gått?

Og hva var meningen med å oppheve den? Jeg trodde de strammet inn absolutt alt (altså slamret døra i trynet på alle som har FAA eller non-easa sertifikater)
Helimaf is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2014, 15:53   #5
ENGM/-
Newcomer
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 13
Default Re: BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet.

Tilsynet vil komme med en endelig konklusjon, publisert som en AIC-N i løpet av Mai. Der skal det stå beskrevet om reformen blir gjeldene frem til April 2015.
ENGM/- is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2014, 16:24   #6
adson3492
Newcomer
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 1
Default Re: BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet.

Kul ambisjon å ha som fjortenåring

Kan jeg spørre om målet er å gjøre en karriere ut av det eller ønsker du først og fremst å fly som hobby?
__________________
Cut down your exam 350-050 braindumps by using our latest wikipedia and high quality University of Toronto and testking IFPUG We provide updated SAP
adson3492 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ny forskrift på høring: Bedre reiseopplevelse for funksjonshemmede som skal fly LN-MOW Flyforum 13 03-07-2012 22:15
Fotoforbud Bodø - Opphevet? PerJen Flyspotting 2 25-01-2012 23:58
Svenske versjonen av BSL? Mariushb General Aviation og sjøfly 6 16-12-2011 23:24
G-MAJN og HTA 992 LN-REF Register- og ATC-Forum 0 18-02-2008 22:20
Begrensningene for Kjevik opphevet LN-GBM Flyforum 0 13-07-2005 15:33


All times are GMT +2. The time now is 18:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.