![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Som nevnet i en tidlieger traad har jeg startet inn scanning av en del historisk SAS materiale vi har i familien. Jeg er ogsaa i ferd med aa lage en PDF file som jeg gjerne dele med andre interesserte, det er mange detaljer som bli borte nar vi begrenser stoerrelsen til "Forum Bredde".
Foerst ut er et kart fra 1959 som viser hvor SAS benyttet Caravelle: ![]() Kartene viser ogsaa hvordan rutene virkelig ble floeyet...: ![]() Dette er et sammensatt "panorama" av 5 detalj scans....jeg legger ut detaljene etter som jeg blir ferdig..Saa langt er Europa klar: ![]() Og som en liten teaser fra Midt Oesten: ![]() ..mere foelger
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Helt herlig... Tusen takk . Har en del gamle ting selv også.. Men ingen scanner som jeg ga bort fordi jeg ble for stressa av manualen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Herlig - endelig kommer dette også på nettet. Gleder meg til fortsettelsen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
supert! Herlig, Finn Erik.
Jeg ønsker meg fullversjonen! (PS jeg har noen årganger Inside i kjelleren som tilhører familien Edvardsen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Fullversjonen kommer i PDF format...litt t3...dette er foerste av 4 Kart.
![]() |
#6 |
Collector
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Ikke for å 'kapre' denne tråden, all honnør til Finn Erik
Det finnes mange forskjellige 'ROUTEMAP's fra SAS, jeg har samlet 6 forskjellige i samme utførelse som denne 'JET ROUTE MAP': - Europe - North Atlantic - South America - Africa - Polar System - Near and Far East Alle disse har en DC-7 bakfra på forsiden Fra DC-8-perioden finnes det også 2 forskjellige typer: - land i forskjellige farger - forsider i forskjellige farger Regner med at Finn Erik dekker disse også Mer kan sees på http://mrarnestad.com/TT/sas.asp Gleder meg til fortsettelsen !!!
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS nostalgi film fra 1959! | SE-SAM | Flyhistorisk forum | 4 | 14-01-2015 19:44 |
SAS nye route til Shanghai idag 1/3 fr. CPH | scanhorse | Småprat | 7 | 03-03-2012 17:57 |
SAS 747 seat map and interior photos | DID747 | Bilder & foto | 5 | 04-11-2010 16:18 |
SAS group launch 3 new IC routes | sail4fun | Flyforum | 2 | 02-02-2007 05:00 |
SAS Caravelle | LN-REF | Samlerhjørnet | 0 | 16-02-2006 20:10 |