Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-08-2017, 12:19   #1
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
OBB 19 Fly Pegasus - generelle spørsmål

Drar igang en egen tråd her, siden jeg ikke klarte å finne en her inne på reiseforumet.

Det viser seg at Fly Pegasus er et av de bedre alternativene, for oss som skal til GZP og ikke har mulighet til å forholde oss til de heller sinnsyke flytidene som TK og SK presenterer, særlig på retur er det ganske friskt for småbarnsfamilier.

Prisene ser greie ut på de dummybookingene jeg har gjort, så da er jeg ute å fisker etter erfaringer.

Noen som har reist med disse i nyere tid?!
Hvordan er transitt i Istanbul (SAW)?
Og ikke minst, noen som har noen formening om når flighter for våren neste år blir lastet inn i systemet?!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2017, 23:22   #2
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Fly Pegasus

Denne videoen fra youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=HEdjynganQE
viser hvordan det ser ut på SAW. Jeg har ikke vært på den flyplassen. Generelt så syns jet IST er veldig stressende. Tenker det er samme type stressnivå på SAW. Det går greit men vær obs på at det kan vær mange reisende.
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2017, 13:29   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Fly Pegasus

Har vært på SAW-flyplassen flere ganger. Den er betydelig mindre enn IST, og det er relativt enkelt å reise derfra når man først har kommet seg til flyplassen. Eneste utfordring er at den er dominert av lavprisselskaper, og dermed kan man lett bli utsatt for køer, mangel på systemer og tilfeldigheter. Pegasus er et ganske fælt selskap, men det er kanskje verdt å velge om flytider og priser er mye bedre enn konkurrentene.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2017, 13:56   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Fly Pegasus

Pegasus bruker også A320neo på noen av sine SAW-OSL flighter. Men usikker på om det er noe system i når de bruker dem eller 737-800
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2017, 14:28   #5
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Fly Pegasus

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Har vært på SAW-flyplassen flere ganger. Den er betydelig mindre enn IST, og det er relativt enkelt å reise derfra når man først har kommet seg til flyplassen. Eneste utfordring er at den er dominert av lavprisselskaper, og dermed kan man lett bli utsatt for køer, mangel på systemer og tilfeldigheter. Pegasus er et ganske fælt selskap, men det er kanskje verdt å velge om flytider og priser er mye bedre enn konkurrentene.
Hva kjennetegner ett fælt flyselskap?
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2017, 19:59   #6
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Fly Pegasus

Ja definer gjerne fælt, prisene er stort sett samme området i kvegklasse, Pegasus er kanskje ikke litt rimeligere, men maks et par tusenlapper for oss fire. SK litt over TK, som ligger å lurker rundt 10K for oss fire.

Men det er først og fremst spiselige flytider som gjør at pegasus er et særdeles godt alternativ. Forventningene er stort sett de samme som å fly DY/SK i cattleclass, vil gjerne komme frem til rett sted til omlag avtalt tid!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2017, 20:35   #7
eggs
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 329
Default Re: Fly Pegasus

Med DY/SK ville jeg også vært fornøyd med å komme fram til rett sted til omlag avtalt tid. Med Pegasus ville jeg vært storfornøyd med å komme fram i det hele tatt.

Scenariet er dog ikke helt reelt, da du aldri vil finne meg ombord i et tyrkisk fly.


-eggs

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
eggs is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2017, 01:03   #8
Steinar
Newcomer
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 39
Default Re: Fly Pegasus

Jeg jobbet et år utenfor Istanbul og reiste en del fram og tilbake til SAW med Pegasus, riktignok fra Bergen med KLM og Pegasus fra/til AMS.
Har kun flydd 738 med dem, og det er 189 seter av eldre modell på dem jeg tok, så det var dårlig med beinplass. Mulig NEOene er bedre? Og det er skikkelig kvegklasse i hele flyet!
Når det er sagt så var vi alltid i rute, og SAW er roligere enn IST, selv om også denne flyplassen har voksesmerter. Kan tidvis være mye folk. Stod ca 1 time i kø for passkontroll ene gangen (midt på sommeren), ellers ganske greit igjenom. Styr unna IST på ettermiddagen når Turkish sin "Europabølge" kommer tilbake. Da kan køene være hysterisk lange.
Transitt på SAW har jeg ikke prøvd, men tror ikke det er værre en på IST.
Basert på det du skriver om avgangstider så hadde det ikke stoppet meg at selskapet er Pegasus.

Mvh. Steinar
Steinar is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2017, 01:31   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Fly Pegasus

9.5% på rute med gjennomsnittlig 35 minutters forsinkelse på OSL i juli. Kun 3 av 22 flighter gikk innen 15 minutter.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 09:53   #10
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Fly Pegasus

Vurderer selv Pegasus fra SAW-OSL, da kontoret vårt der nede er nærmest SAW/ på asia siden. Målet er å rekke Flyprat sitt julebord 14/12. Flytidene er ganske greie, med avgang 1025 og ankomst OSL 1225 (4 timer reisetid grunnet 2 timer tidsforskjell, ca. 3-3.5 timer i lufta). I følge Flightradar24 sin statistikk på turen (har gull seff og kan dermed se laaaaangt tilbake i tid ) så er det hovedsakelig A320(neo) som er tar PC1273 til OSL. I følge Planespotters er snitt alderen på A320(neo) på 2.3 år, sannsynligvis fordi de har fått mange A320neo'er i det siste.

Alternativet mitt er 1425-1630 med TK IST-OSL. Eller en connection en plass...

What to do, what to do
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om Eurobonus oy-viv Reiseforum 361 17-03-2024 13:38
Singapore Airlines - generelle spørsmål SudCaravelle Reiseforum 141 12-02-2024 19:45
Alberta, Canada - generelle spørsmål Cecilie Reiseforum 24 06-07-2019 15:05
Egypt... generelle spørsmål om reise Fnate Reiseforum 16 20-03-2018 18:07
Gibraltar - generelle spørsmål og tips nick5000 Reiseforum 3 10-06-2017 23:13


All times are GMT +2. The time now is 04:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.