Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-04-2016, 11:38   #21
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,282
Default Re: Til Florida med Lufthansa og A380

Helt topp, som sagt Florida er spesiell
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 19:43   #22
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,170
Default Re: Til Florida med Lufthansa og A380

Mange takk for tilbakemeldingene på rapporten.

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Har læst din rapport med interesse, da jeg lige nu er i New York, på LH premium Economy ud og hjem! Din lunch fra udturen kan jeg nikke genkendende til! I har haft en OK oplevelse på A380eren, fordi PE kabinen er separat, forstår jeg. Det er noget andet på 747erne, og derfor skriver jeg sandsynligvis en lille TP, når jeg er kommet hjem.
Jeg har hørt rykter om at premium economy ikke er like hyggelig på de andre flyene til Lufthansa der den kabinen bare er en forlengelse av vanlig økonomi. Skal bli interessant å lese dine betraktninger.

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
synes at 75 euro som ble tilbudet av Lufthansa er litt lite... eller er det bare meg ?
Det spørs vel hvor godt man tjener. 75 euro med dagens kurs er vel i overkant av 700 kroner. Og neste fly gikk altså bare en time senere. 700 kroner timen skattefritt kan jo ikke være så gærnt. Hadde det vært mer enn en time hadde jeg vært enig med deg.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 20:57   #23
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Til Florida med Lufthansa og A380

Takk for, som vanlig, bra rapport fra den kanten.
Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post

Rad 52 er like bak trappa opp til businessklassen. Hadde tenkt å snike meg opp der underveis for å ta et bilde, men etter avgang kom det fort opp et forheng her.
Trappa går rett opp til First så neppe populært å komme snikende opp der med kamera

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Flott rapport, takk for den
synes at 75 euro som ble tilbudet av Lufthansa er litt lite...
eller er det bare meg ?
De må ikke tilby mer om de får frivillige, noe de helt sikkert får. Får de ikke frivillige så øker de sikkert tilbudet, og til slutt er det tvang og 125EUR for en så kort strekning med kun en times forsinkelse.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2016, 08:20   #24
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Til Florida med Lufthansa og A380

Glimrende lesning!
Har du prøvd PE-produktet hos andre og kan gjøre en liten sammenligning? Air France bla. har ganske oppegående PE-avdeling.
Du skriver forøvrig veldig bra og stapper rapportene med nyttig og interessant info.
Takk for turen
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2016, 00:42   #25
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,170
Default Re: Til Florida med Lufthansa og A380

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Trappa går rett opp til First så neppe populært å komme snikende opp der med kamera


Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Har du prøvd PE-produktet hos andre og kan gjøre en liten sammenligning? Air France bla. har ganske oppegående PE-avdeling
Det har jo blitt noen turer på premium economy etterhvert. Men SAS, Virgin og BA har alle oppgradert produktet siden jeg reiste på den klassen. Air France har jeg dessverre aldri reist med.

Det jeg kan sammenligne er Icelandair (det de kaller business), Norwegian og Lufthansa. Av disse hadde jeg faktisk den mest behagelige reisen med Norwegian. Egen kabin, moderne fly og direkte til destinasjonen. Servicen ombord var helt klart best hos Icelandair, men sist jeg sjekket hadde de blitt veldig mye dyrere på den klassen. Optimalt til Florida ville vært Icelandair ut pga mat og service, og Norwegian hjem for å slippe flybytte om natta eller morgenen. Setekomforten var temmelig lik hos alle tre.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lufthansa med A380 ruter fra München Someone Flyforum 6 09-07-2019 15:33
Lufthansa med 747-8i i 2013 og A380 i 2014 til Brasil Epilef Småprat 1 31-01-2013 13:53
Lufthansa A380 til New York Airbus 330 Reiseforum 9 18-09-2012 20:57
Lufthansa med A380 på MUC-JFK! Boeing_fan Småprat 0 17-10-2011 23:48
OSL 15.10.2010 med Lufthansa A380 grindstein Bilder & foto 8 17-09-2010 22:52


All times are GMT +2. The time now is 00:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.