Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-12-2016, 19:01   #61
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
I DN påstår Johannesen at dette ikke har noen betydning for passasjerene ettersom de allikevel har tilgang til Star Alliance lounge på de aktuelle flyplassene.

Det er sløsing med dobbelt opp... sier Johannesen.

Enten så er han

A: løgner
B: analfabet og klarer ikke lese sin egen pressemelding
C: ikke spesielt oppdatert på Star Alliance generelt


Går for rekkefølgen C, B med en god dose A.

Jeg kjenner at jeg blir smått fornærmet av tilnærmingen selskapet har til kundene sine. Tror det er på tide å ta pengene mine å gå et annet sted. Sukk!
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2016, 19:03   #62
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Går for rekkefølgen C, B med en god dose A.

Jeg kjenner at jeg blir smått fornærmet av tilnærmingen selskapet har til kundene sine. Tror det er på tide å ta pengene mine å gå et annet sted. Sukk!
Tiltredes!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2016, 03:54   #63
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Jeg gikk gjennom hele listen istad. Av 43 lounger i Europa er det to av flyplassene som har *A-lounge: Malpensa og Heathrow. Litt av en forbedring.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2016, 08:27   #64
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Det er så utrolig provoserende med slike kommunikasjonsfolk som ljuger og framstiller fakta helt på trynet. Han burde fått sparken og aldri mer jobbet med kommunikasjon.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2016, 09:58   #65
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Nå er disse kontraktsloungene ikke stort å skrive hjem om som oftest. Men fortsatt forstår jeg ikke hvordan de kan kalle det en forbedring....

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 24-12-2016, 12:37   #66
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Mye prat om lounger, men fasttrack forsvinner jo, og da hjelper det lite om det er en Star-lounge der om SAS ikke har fasttrack-avtale Eks. i Milano sier de opp FT, men LH har lounge der.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2016, 12:45   #67
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Mye prat om lounger, men fasttrack forsvinner jo, og da hjelper det lite om det er en Star-lounge der om SAS ikke har fasttrack-avtale Eks. i Milano sier de opp FT, men LH har lounge der.
Det er ingen som bruker FT vet du..
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 11:53   #68
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

SAS sendte også ut denne pressemeldingen:

Quote:
På grund av felaktig information i TTO Scandinavia som sedan spridits vidare i media, så förtydligar SAS här vårt starka erbjudande kring SAS Lounger och Fast Track och samarbeten med externa parter som kommer att avslutas.


SAS har de senaste åren satsat och investerat stort i våra egna SAS Lounger, bland annat på Arlanda, Oslo och Göteborgs flygplatser, och vi fortsätter att investera i SAS Lounger och Fast track där flest av våra resenärer reser med oss. Förutom genomförda investeringar så kommer SAS framåt att utveckla bland annat SAS Lounge Arlanda inrikes och SAS Lounge Gardemoen inrikes och våra internationella SAS lounger i New York, Paris och Chicago. Vi investerar även stort i vårt kunderbjudande i digitala lösningar, snabbaste höghastighets-WiFi nya och uppgraderade kabiner i hela SAS flottan, 30 helt nya, bränsleeffektivare flygplan, marknadens och lanserade under året en ny satsning på mat & dryck.

För att kunna fortsätta denna investeringen och utvecklingen av SAS egna Lounger där flest reser med oss så kommer vi att avsluta samarbeten vi haft med utvalda tredjeparts-lounger och Fast Tracks.

SAS som är en av grundarna av Star Alliance, och på många av orterna där dessa samarbeten nu avslutas finns en Star Alliance lounge och tillsammans erbjuder vi tillgång till över 1 000 lounger över hela världen.

Fullständig lista över SAS Lounger, som inte stängs, och de tredje-parts lounger vi haft ett samarbete med:

https://www.sas.se/upload/pdf/Lounge...Track-2017.pdf
https://www.sas.se/allt-om-resan/pa-...atsen/lounger/

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

Read more on SAS Corporate Website
Related images

Domestic Lounge OSL 6SAS Café LoungeSAS Cafè Lounge in Trondheim insideSAS FastTrackSAS Café LoungeDomestic Lounge OSL 7Domestic Lounge OSL 4
Founded in 1946, SAS celebrates 70 years as Scandinavia's preferred and largest airline group this year. Scandinavian Airlines flies to more than 100 destinations within Scandinavia, Europe, North America and Asia. Scandinavian Airlines is one of the founding members of the world's largest global airline alliance - Star Alliance. Together with the 27 members of Star Alliance, SAS flies to more than 1300 destinations in 192 countries worldwide. For more information: www.sasgroup.net #SAS70
Like us on Facebook
Follow us on Twitter
Follow us on Instagram
Follow us on Google+
Subscribe to SAS Youtube channel
SAS 2016
SAS AB, registration number 556606-8499, SE-195 87 Stockholm, Sweden
__________________

Last edited by Discus; 25-12-2016 at 15:08.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 12:03   #69
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
På grund av felaktig information i TTO Scandinavia som sedan spridits vidare i media, så förtydligar SAS här vårt starka erbjudande kring SAS Lounger och Fast Track och samarbeten med externa parter som kommer att avslutas.
Med andre ord en bekreftelse på at den såkalte felaktig information i TTO Scandinavia er korrekt? Er det virkelig ikke mulig å kalle en spade for en spade og si at de kutter i tilbudet for å spare penger?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 12:36   #70
YawDamper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2012
Location: Oslo
Posts: 252
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Uff. Kommer til å savne Saga-loungen på KEF. Mon tro om man får penger tilbake for allerede bestilte billetter? Disse er jo kjøpt med forutsetning om tilgang på FT og lounge.

OSL er en nogenlunde effektiv flyplass, og jeg har sjelden behov for å være lounge lizard der. Tredjepart-loungene rundt omkring har ganske riktig varierende kvalitet, men er likevel et greit tilbud ved forsinkelser og krav om hysterisk tidlig oppmøte ved enkelte bananrepublikk-flyplasser.

Bomskudd av SAS.
YawDamper is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 15:21   #71
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default SAS sier opp tredjeparts lounger

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Med andre ord en bekreftelse på at den såkalte felaktig information i TTO Scandinavia er korrekt? Er det virkelig ikke mulig å kalle en spade for en spade og si at de kutter i tilbudet for å spare penger?


Ja, sånn jeg leser den bekrefter den egentlig at informasjonen som har kommet ut stemmer. Det SAS kanskje prøver å motsi er at loungetilbudet blir dårligere - noe de mener er feil fordi de selv har "investert" så mye i lounger rundt om i Skandinavia de siste par årene. Det er jo vel og bra, men det hjelper jo lite for alle de som reiser ut i Europa at det finnes en kafélounge i Luleå.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 19:31   #72
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Ja, sånn jeg leser den bekrefter den egentlig at informasjonen som har kommet ut stemmer. Det SAS kanskje prøver å motsi er at loungetilbudet blir dårligere - noe de mener er feil fordi de selv har "investert" så mye i lounger rundt om i Skandinavia de siste par årene. Det er jo vel og bra, men det hjelper jo lite for alle de som reiser ut i Europa at det finnes en kafélounge i Luleå.
Ja, de de i kjent, klønete kommunikasjonsstil prøver å si er at de må spare penger ute for å kunne investere i Skandinavia. Selvfølgelig må kommunikasjonsavdelingen forsøke å sette en positiv "spinn" på alt som skjer, til og med det som helt åpenbart er en vesentlig nedgradering. Det sitter tydeligvis i ryggmargen. Noen burde fortelle dem at det er ærlighet som lønner seg i det lange løp.

Hadde det her vært en litt "viktigere" sak burde disse folka blitt arrestert og tatt skikkelig i skole av noen seriøse journalister. Makan til sprøyt.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 20:26   #73
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

KEF loungen blir et savn ja. Den var fin å ha når SAS avgangen min ble 7t forsinket sist jeg var der pga. tech.
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 20:45   #74
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Må de strengt tatt kommentere hver eneste lille forbedring?
Tror de hadde kommet bedre ut av det ved å være helt, helt, helt musestille.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2016, 22:21   #75
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,672
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Amatørmessing håndtert av SAS og et hån mot lojale kunder.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2016, 23:02   #76
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

dråpen som får begeret til å renne over - good bye SAS
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2017, 18:31   #77
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Sitter i kontraktsloungen Aspire på MAN idag. De måtte se gullkortet for å slippe meg inn og da de så at det var Eurobonus så reagerte de spontant med at SAS ikke lengere hadde avtale med dem. Jeg sa at det var derfor jeg fløy Lufthansa og da ble de både blide og snakksalige. De fortalte at det hadde kommet en rekke passasjerer med SAS som ikke hadde fått det med seg bortfall av lounge på de fleste destinasjoner. De kunne også fortelle at AIr Lingus hadde forsøkt et lignende stunt og folk hadde gått til pressen og etter en stund kom Air Lingus tilbake.

I Norge har vi journalister som ikke har kompetanse til å kontre påstander som "Det er jo bare å gå til Star Alliance loungen så dette har ingen praktisk betydning for de reisende".
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2017, 19:46   #78
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Men kan vi ikke prøve noe fornuftig her inne da kanskje?

Nr.1
Liste opp hvilke flyplasser i verden hvor man har tilgang og ikke tilgang. Og endringer dette har ført til.

Nr.2
Noe så 1998 som en underskriftskampanje med tilhørende brev til SAS. Er jo en hel haug med FF her og på naboforumene, tipper man raskt hadde en heftig oppslutning.

Sikkert en rosa utopi, men hadde jo vært kewlt om de en gang hørte litt på kundene.


Litt OT:
Jeg blir forundret over SAS ganske ofte. De har ett helt sinsvakt produkt som heter Eurobonus. 4 millioner medlemmer. Sykelig lojale kunder.

Men de virker å ikke å evne å forstå dette. Det er faktisk utenfor min fatteevne. Det sitter markedsdirektører rundt om i verden som ville gitt en arm for å være i nærheten av en like "sekt" lignende kundemasse.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2017, 20:08   #79
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Er der nogen som ved, hvor meget SAS betaler -i gennemsnit - pr.
passager i disse tredjepartslounger? 30, 40 eller 50 Euro, for bare
at nævne et beløb for Europa?
Det må være en bekostelig affære, trods alt!
Ville der være en ide at give gratis adgang til EBG og derover uanset
flight class, og så lade
alle andre, der flyver på Plus betale? Det ville ikke genere mig personligt,
men det er måske for svært for loungerne at administrere?
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2017, 20:56   #80
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: SAS sier opp tredjeparts lounger

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Er der nogen som ved, hvor meget SAS betaler -i gennemsnit - pr.
passager i disse tredjepartslounger? 30, 40 eller 50 Euro, for bare
at nævne et beløb for Europa?
Det må være en bekostelig affære, trods alt!
Ville der være en ide at give gratis adgang til EBG og derover uanset
flight class, og så lade
alle andre, der flyver på Plus betale? Det ville ikke genere mig personligt,
men det er måske for svært for loungerne at administrere?
Vanligvis koster det vel en 20-30 euro for hver enkelt å kjøpe seg inn i en kontraktslounge på egenhånd, og så kan du regne med at flyselskapene får gode kvantumsrabatter.
Herlov is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
- SAS-direktør sier opp i protest LN-TIB Flyforum 4 24-09-2010 00:45
SAS sier opp 100 i Norge Utflyttet Flyforum 18 04-09-2010 18:22
SAS sier opp 100 piloter XPilot Flyforum 1 30-11-2009 19:25
SAS sier opp 100 piloter spitfire Flyforum 3 06-07-2006 11:03
SAS sier opp 70 DY Flyforum 7 06-03-2005 13:12


All times are GMT +2. The time now is 11:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.