Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 22-04-2022, 23:53   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default When Smokie sings…



"...I hear violins..."


Ei gruppe kalt «ABC» sang visst «When Smokey Sings» som en hyllest til Smokey Robinson på 80-tallet.

En gang i tiden eksisterte det også et band i Storbritannia som het Smokey. Det var ikke Mr. Robinson så begeistret for, så de endret stavemåte til Smokie. Og resten er historie. Eller’no.

Jeg oppdaget bandet Smokie i 1995. De var litt i mediebildet ifm. Alan Barton's tragiske dødsfall, og en viss nederlandsk coverversjon av en av deres aller største hits

Mange år senere, etter et par år med diverse utfordringer som halvannet år med avlyste konserter, og et par utskiftninger i staben, er de nå i gang igjen.

Jeg trodde selvsagt det var slutt for bandet da bassist, og eneste gjenværende originalmedlem Terry Uttley gikk bort så altfor brått.
De valgte å fortsette, og fikk med seg sønn av tangentmann Martin Bullard, Luke Bullard på bass (Han har vikariert for Terry før, og er en utrolig dyktig musiker). Bandet er altså uten et eneste originalmedlem igjen, og jeg var litt usikker på hva jeg skulle mene om det, men etter hva jeg har sett er jeg glad for at de fortsatte. Så får de som mener noe annet rett og slett la være å gå på konsert ��. Alt er selvfølgelig etter Terry’s ønske og vilje.

Bandet virker som de er i toppform ut i fra diverse klipp jeg har sett, og publikum også, og det skal visstnok være booket nye datoer for 2023 allerede.

Ifølge bloggen til Martin Bullard, spiller de i 105 minutter, enda de bare har kontrakt på 75, og han sier selv at «The musicianship within the band is at it’s highest level» og «there are arrangements that have never been heard at Smokie concerts».

Det har også blitt postet et bilde av en «banjitar» (gitar som låter som banjo) på Facebook, så de har tydeligvis med seg nye instrumenter også!

Jeg var altså optimist, og hsdde lyst til å se de live. Har billett til en konsert i oktober, men syntes det var himla lenge å vente, så jeg sjekket turnelista: Bodø! Om to uker!

Sjekket billettsalget, og det var ledige billetter, og attpåtil et sete på enden av en av de første radene, så jeg slapp å sitte inneklemt mellom to andre.

Sjekket Stordalen sin sjappe, og han hadde ledige rom som kunne bookes for poeng på alle tre hotellene sine der oppe. Og det ene lå «next door to» konsertlokalet! Flott (Restauranten på hotellet heter for øvrig «the neighbour». Elsker sånne subtile referanser til Smokielåter).

Flybilletter: Det var mulig å booke for poeng, og det var ledige bonusbilletter begge veger.

Oppover: SK4112 med avgang 14:45 og ankomst 16:10, snaue tre timer før konsertstart, sånn at man akkurat rekker å sjekke inn, og hive i seg noe mat før konsert. Perfekt!

Nedover: SK4127, som har avgang 20:55 og ankomst OSL 22:20. Sånn at jeg mest sannsynlig ikke rekker 22:36-bussen, og må vente en time, og så ikke være hjemme før rett over midnatt. Ikke like perfekt.

Tidligere avganger kunne booker for betydelig høyere poengsummer, men da ville totalen gjort så jeg havnet under 100 000 poeng totalt, og det ville jeg helst unngå. Det var en mulighet via TRD men med en 5 timers connection der, men det fristet heller ikke voldsomt. Jeg endte derfor til sutt med å booke utreise for 679 kroner i SAS Go Smart (GO Light truet med at dersom jeg ikke betalte for et sete ville jeg ikke kunne få velge selv under innsjekk heller, så da tjente SAS et par hundre kroner til på det).

Jeg ser nå at det ville vært billigere å betale en drøy hundrelapp for å velge sete der og da, men liker å ha fleksibiliteten til å «velge litt rundt» etter at innsjekk har åpnet. Pluss at jeg kan sjekke inn den kofferten jeg ikke kommer til å ha med meg.

Mulig det også ramlet noen kroner ut av kredittkortet inn på SAS sin konto i bytte for adgang til loungen.

Returen ble booket sånn «midt-på-dagen» for alt-for-mange poeng (24 883) og 317 kroner i avgifter.

BN4 på boardingkortet, og foreløpig hele rad 22 for meg selv.
Martin is offline   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
smokie sevenseas Flyforum 5 13-05-2006 08:55


All times are GMT +2. The time now is 16:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.