![]() |
|
![]() |
#41 |
Newcomer
|
![]()
For en opplevelse. Uansett hva folk sier til meg har jeg alltid lyst til å oppleve mer av U.S.A! Fantastisk land og så mye varierte folk...
Mulig jeg skrollet forbi men hva kostet turen sånn-ish? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2017
|
![]()
Takk for at du deler! Gode minner fra deler av turen med familien i 2015.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Godt spørsmål. De tre store utgiftene var fly, leiebil og hoteller. Når det gjelder selve flyreisen betalte jeg 20377 kroner til KLM for alle tre reisende. Dvs 6792 kroner per pers.
Hertz skulle ha 1453 dollar for leiebilen. Omtrent 15000 kroner til sammen og 5000 delt på tre. Hotellene har jeg ikke totaloversikt over, men med kronekursen sånn den er nå blir det en betydelig utgift. Jeg ser av kredittkortregningen at prisene varierte fra 1391 kroner i Needles til 2360 kroner i Hollywood. Det dårligste hotellet på turen var faktisk det dyreste. Snittet for disse to ganget med antall overnattinger skulle bli til sammen ca 30 000 kroner. Da blir total pris ca 45 000 kroner for fly, bil og hoteller. Det er altså overnattingen som svir mest. I tlllegg kommer selvfølgelig mat og drivstoff. Det går an å slumme ned på hotellene og spare litt, for meg ville det gått ut over trivselen, så det er ikke noe jeg kommer til å gjøre. Håper på bedre kronekurs i framtida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Igjen tusen takk for en utrolig flott rapport ! Er enig med Polaris at dette er var vel verdt pengene dere investerte, for meg synes jeg dere stort sett fikk bra verdi for pengene, DJT jobber iherdig med å kjøre US økonomien i grøfta (they all got in to the Clown car (new for Trump 2.0 - the Clown Car is a Self Driving Tesla !! So they ended up in the ditch so much faster than under Trump 1.0 - MABA - Make America Broke Again !). Politics aside (jeg havner nok i Snickerboa igjen) - oppfordring til dere alle - noen av oss har gode inside tips, for meg er det områdene fra Whistler i Canada ned til Palm Springs, mye ideer om små Hoteller med sjarm - skjønner at Best Western er et godt alternativ under planlegging, med det er like sjarmigt och mysickt som Hotel Kong Valdemar i Vordingborg ! Noen av oss vet om Hotell som: https://www.maison140.com/
![]() |
![]() |
#46 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Man får jo ikke leiet en bil uten kredittkort, såvidt jeg vet. Det er ikke gratis, men det er ikke kontanter heller. Ser det som en stor fordel at man slipper å drasse på store mengder penger. Det er selvfølgelig viktig å betale hele beløpet på første månedsregning slik at man slipper renter på utestående beløp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
- Billigst og enklest: Bankkort med Visa eller MasterCard som jeg bruker 70-80% av reiseutgiftene. Men dette fungerer ikke alltid med Hotel og Leiebil. Noen Hoteller godtar ikke Debit Card (Bank Kort) og om de aksepterer Debit reserverer de et beløp som kan være stort - normalt total beløpet + USD 200.00. Leiebil er det meget få selskaper her i USA som godtar Debit - i farten vet jeg kun om Enterprise, men ofte IKKE på flyplassene - dvs. du må finne en Uber eller Taxi til en Off Airport utleie stasjon som ikke er døgn åpen. Og enveis leie som WF-380 benyttet er utelukket uten Kredittkort. Kontanter er langt i fra gratis, om du f.eks. tar ut USD på ATM på OSL, er det både dårlig vekslingskurs og gebyr som jeg tror blir dyrere enn Bankkort med Visa / MasterCard. Kontanter er også dyrt for de du betaler, normalt ender kontanter opp i en Bank Konto og det koster også i form av tid og ressurser. Og mye er nå Cash Free - f.eks. er det vel ingen flyselskap som godtar cash som betaling for BOB, Bagasje etc. Kredittkort - WF-380 gir en grei oversikt, det koster litt mere enn Bankkort med Visa / MasterCard - ofte årsavgift og renter om du ikke betaler regningen innen 30 dager. Men ofte er dette et nødvendig onde, hoteller kan ofte reservere 10-15000 kroner og holder dette reservert i 14 dager - det samme med leiebil - skrekk eksempel Leiebil i Buenos Aires krevde USD 10.000 reservert….men selv Sixt krever USD 500.00 for en BMW X3 - USD 1000.00 for en X5
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Dette her var jo skikkelig knall rapport. Man får rett og slett årntlig lyst på road trip av å lese den.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta | WF-380 | TripReports | 44 | 01-05-2022 14:16 |
Delta til Seattle, roadtrip til San Fransisco, KLM hjem | WF-380 | TripReports | 18 | 29-08-2014 12:37 |
Roadtrip i USA | Robin882 | Reiseforum | 21 | 13-01-2014 17:32 |
SAS nye route til Shanghai idag 1/3 fr. CPH | scanhorse | Småprat | 7 | 03-03-2012 17:57 |
SAS Jet Route Map 1959 - Caravelle Routes | dc-8-63 | Flyhistorisk forum | 5 | 23-03-2009 17:10 |