Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-06-2013, 14:38   #1
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
oneworld Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Det har vært mye å gjøre det siste halvåret. Til høsten begynner jeg med studier. Det er på tide å planlegge sommerferie. Etter to DM turer lider jeg veldig av Busniess Class syndrom, så her måtte det trikses litt.

Etter en del lesing om CMB turer skjønte jeg fort at det var herfra det måtte reises til. Fikk med meg en venn som er like gal og turen kunne begynne å planlegges.

Det var litt styr å bestille reisen, var innom Kilroy bla som bare lo av meg når jeg sa hva jeg ville ha, men da prisen kom opp ble det stille . "Venta, titta, kolla ni måste komme titta her. Førsta klasset hela vegen". Ble litt flau når hele kilroy-kontoret kom og skulle se. Dessverre skulle de ha ganske mye i avgifter på å booke turen. Jeg fikk heller gjort det gjennom en bekjent for en flaske champis og en tur på spa.

Ruten vi endte opp med
]

Turen startet på gardermoen, med BA til LHR. Vi fant relativt billige billetter med Sri Lankan til CMB i Y.
Etter en tur på O'Learys satt vi kursen mot passkontrollen. Det var ganske lang kø grunnet Korean sin flight til ICN.


OSL-LHR
BA 767
Airbus A319
Sete 8E
Y


Sikret oss nødutgang på veien over. Jeg boardet rett på, men vennen min ble stoppet på gate. De lurte på om han hadde returbillett og Visum til CMB. Vi hadde søkt "esta" og han hadde med utskrift av turen videre, så det gikk greit. Men dette skulle sette normen for turen videre ang hvem som hadde flaks og hvem som ikke hadde det.

Turen var ikke mye dramatisk, snakket litt med en flyvertinne om hun hadde vært i Sri Lanka. Det hadde hun ikke, men ønsket oss lykke til på den spinnville turen vi skulle videre på. Siden vi skulle fly Y sørget vi for å fylle opp litt mat på LHR. Jeg ler alltid av de dumme knivene de har der borte.


LHR-CMB
UL 504
Airbus A330
Sete 33k
Y


Det var Sri Lankan sin A340 som skulle ta oss til CMB denne kvelden. Det var et mareritt å drive å ta buss mellom de forskjellige terminalene. Utrolig at de ikke har et bedre system på transfer der. Vi dro fra Terminal 4 sammen med en hel del andre fly som skulle til ikke de mest kjente destinasjonene.
På flyet var det enten folk fra Sri Lanka, eller unge folk med sekker på ryggen og MC-Hammer bukser. Også 2 nerder da.

Vi hadde sikret oss en 2 seter. Ikke helt kult å sitte innerst, det var en boks under setet som gjorde at jeg ikke kunne strekke ut den ene foten. Satt og duppet hele veien. For en som har blitt vant til det gode F livet, føltes dette ut som om menneskerettigheter hadde blitt brutt. Men jeg venter litt med klage til Strassbourg.
Knyttnevetesten stryker med glans

Underholdning i setet, men ville fått kink i nakken av å se på det

Kylling eller vegetar

Ganske greit belegg på flighten

Bodde på Hilton i CMB. Hadde ikke bestilt taxi, men gikk til Hilton skranken og fikk han til å bestille. Fikk litt vann mens vi ventet. Ved innsjekk spurte de etter gullkortet mitt, det hadde jeg ikke med. Spurte om det ikke lå inne fra før av, etter litt knasting på tastaturet var det «welcome, we have upgraded you, hope its okay»

Vi hadde 2 dager i CMB. Det gikk med å sove og slappe av ved poolen. Var ute og shoppet litt og så byen. Fikk inntrykk av at alle ville lure oss. Folk kom opp til oss og startet rolig med å le av hvor hvite vi var. Etter hvert var vi utrolig heldige som var her nå, siden det var elefantshow igangsatt av munkene, og enda fortere sto det en tuktuk og ventet på oss… Så det var rett og slett irriterende hvordan alle skulle lure oss. På grunn av alle som skulle lure oss tok vi taxien til Hilton til flyplassen da vi skulle videre.
Endelig kunne galskapen virkelig begynne.

Last edited by Helikopter; 28-06-2013 at 14:47.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2013, 15:35   #2
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Det var mange små stopp på flyplassen. Først måtte vi få lov å komme inn, så måtte vi innom en metalldetektor, så x-ray før vi kunne gå til innsjekk.

Etter alle småsjekkene kom vi til innsjekken til Malaysian som skulle ta oss til Kuala Lumpur.
CMB-KUL
MH178
Boeing 737
Sete 2F
C


Innsjekk gikk fint. Fikk billetter videre til Hong Kong og invite til Loungen.

Loungen var grei den. Internett var som vanlig utrolig ustabilt. Det kjekke med loungen var at den ligger på hvit sone, så det er masse kniver og annen moro der. Flyet boardet fra gaten tvers over loungen, men det var ny sikkerhetskontroll der også.


Setene våre for de neste timene. Jeg tror det er en ny versjon av 737, men det er bare noe jeg tipper. Det så hvertfall helt nytt ut innvending.

Virket også som om det var ny generasjon av AVOD i setet også.

Fikk ladet litt ting og tang også på veien over til KUL


Det var dessverre en kort nattflygning, denne knakk oss litt. Men med tanke på at alle de neste flightene var i F druknet vi våre sorger i champagne.

Det sto dessverre ingen golfbil og ventet på oss da vi gikk av flyet, så vi måtte ta bena fatt til First loungen til MH.

Loungen var stor og åpen. Masse plasser til å lade. Både Ala Carte og buffet.

Humret litt for meg selv da dette programmet rullet over skjermene i hele loungen

Det var dusj og day-rooms men tenkte å ta det i Hong Kong heller.

Det er utrolig drittsekk, men som Robbiedeluxe sier. Det er noe med når de kommer bort til deg i Loungen og sier at flyet er boardet, og vi venter bare på at du boarder. Er det ok for deg å boarde nå?
KUL-HKG
MH72
Airbus A380
Sete 1D
F

Ny sikkerhetskontroll på gaten. En av de ansatte fra MH prøvde å sende oss opp trappen, men en annen var oppmerksom og spurte om vi fløy første klasse og sendte oss inn riktig vei. MH sin F ligger i første etasjen foran i nesen. C oppe

Flyet luktet fortsatt nytt og så veldig bra ut. Minnet en del om Thai sin leasede F fra Jet Airways.


Det var oss og en familie i F denne dagen.


Tommel opp for første F flighten

Champagnefrokost må til


Last edited by Helikopter; 28-06-2013 at 15:38.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2013, 22:46   #3
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Gleder meg til resten her
Hvor mye kom reisen på totalt?
nime is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2013, 00:37   #4
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Gleder meg til resten her
Hvor mye kom reisen på totalt?
Kommer litt CX og BA i morgen.
Betalte 3500 for OSL-CMB
13000 for CMB-LAX
og 3500 for SFO-OSL (Eb Poeng)
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2013, 13:29   #5
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Takk for en bra start, gleder meg til fortsettelsen.

Brukte du ikke IFEen på UL-flighten i det hele tatt? Den så kjip ut, men var utvalget OK? Hadde du valgt UL eller et annet alternativ om du kunne velge igjen?

Quote:
Dessverre skulle de ha ganske mye i avgifter på å booke turen. Jeg fikk heller gjort det gjennom en bekjent for en flaske champis og en tur på spa.
Det høres ut som en dyrere løsning enn bookinggebyret til en TA.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:

Last edited by Peppep; 29-06-2013 at 13:37.
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2013, 17:45   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Dette er vel en tur man også får rikelig med bonuspoeng i BAEC. Gleder meg til resten!
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2013, 19:25   #7
G346
ScanFlyer Blue
 
G346's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: Oslo
Posts: 91
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Flott lesning så langt. Kan ikke annet enn å glede meg til fortsettelsen
G346 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2013, 22:07   #8
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Ble nesten sølv hos BA, en fotballtur så er det i boks.
IFE sjekket jeg ikke ut hos UL. IFE hos MH er ikke så kjip som den fremstår, god kvalitet og stort utvalg. Litt kjedelig med mye reklame bare.

Det var en del turbulens over til HKG, her illustrert ved vann i glass. Var ganske trøtt etter å ha sovet lite, så ba om å få et teppe og la meg til å sove etter frokost var servert.

Ikke vindu på do, tommel ned


Vi hadde 11 timer i Hong Kong. Har vært der før så vet litt triks. Vi hadde 2 mål for dagen, en Rimowakoffert og en Iphone 5. Dette på grunn av at min venn valgte å bade sammen med mobilen sin i Sri Lanka og jeg trengte en Carry On. Apple ligger på Island og vi har gode erfaringer med Rimowabutikken som ligger ved Holiday Inn på main land. Utrolig flinke ansatte. Vi ble overraskende fort ferdig med shopping i Hong Kong. Jeg liker Hong Kong veldig godt, det er en utrolig tøff by. Vi var såpass slitne at vi bestemte oss for å sette kursen mot flyplassen der vi visste vi hadde dayroom og dusj. Slet også ganske mye med jetlag. Det gynget noe så vannvittig i hodet mitt. Følte meg full rett og slett.

Vi kom oss til flyplassen og innsjekken til CX.

Det er et egent område for First hos CX i innsjekkingsområdet. Det er litt som å stå i en lobby på et hotell. Ingen belter eller skranker. Bare noen pulter som står rundt.

«Hvor skal dere hen i dag da?»
-«Vi skal til LAX»
«Å så flott a, men dere skal reise via LHR
-«Ja»
«Ok, så dere skal fly til LAX, via LHR
-«Ja, får vi boardingkort hele veien?»
«Eeeh, jeg kan booke dere om til HKG-LAX direkteruten»
-«Nei, vi må nesten en tur innom LHR skjønner du» (Vurderte det kraftig, grunnet jetlag, men også å kunne si at jeg hadde fløyet jorden rundt)
Plutselig kom det en fyr smettende ut og hentet koffertene våre og forsvant med de. Vi ble ønsket en god tur og satte kursen mot sikkerhetskontrollen. Ingen fast track, men i Asia har de heller ikke kø.
CX sin The Wing lounge ligger rett bak immigration.

Det er en veldig bra lounge, kommer høyt opp der sammen med Thai sin. Litt dumt at den ikke er «lukket» da det kommer mye støy fra flyplassen.

Sikret oss hver vår cabbana som de kaller det ganske fort.

Eneste som er dumt her, er at det ikke er seng. Det er en sofa, men turte ikke å sove på den da AC var rett over og jeg var redd for å våkne med en kroppstemperatur på 14 grader

Det var også en restaurant der. Etter et lang bad og litt mat var formen betydelig bedre. Ikke så mye folk i loungen, men allikevel litt trafikk. Mye long-haul flighter på kvelden her. Bar bla annet et eldre koreansk par der som hadde tatt med hele familien på ferie til Dubai før de skulle videre til Nice.
Det var straks klar for boarding. Ingen som kom å sa at flyet var klart for oss, men vi skjønte selv at det var på tide å dra.
HKG-LHR
CX 255
Boeing 747
Sete 1k
F

Det var en 747 som skulle ta oss til London. Når den ble levert og hvor lenge den har vært i bruk aner jeg ikke, men den ser sånn her ut i mørket.

Det var stinn brakke i F denne dagen. Men merket ikke noe på servicen for det.

Mye asiatere på flighten men også noen europere. Det samme gjaldt crewet. For å sammenlingnene de med thai (som er veldig lett) er disse mye mer stødig i engelsk. CX seilte opp som min favoritt både på bakken og i luften. Utrolig proffe, uten å bli over the top som jeg synes Thai blir. Jeg blir litt flau når de setter seg ned på kne og sånn.

Det var også en utrolig kul pysj. Sikkelig Asia style. Den ble med hjem for å si det sånn.
Lys og fin kabin

Det var en stor skjerm foran oss som ble dratt ut for sikkerhetsvideo. Ble ikke brukt noe mere enn det den kvelden.
Det ble servert en masse god mat. Jeg pløyde meg gjennom litt Entourage mens jeg spiste og koste meg. Etter maten fikk jeg en håndskrevet lapp av crewet der de håpet jeg hadde en god reise og at de takket meg for å fly CX. Tommel opp
Folk rundt meg hadde lagt seg allerede. Så fort maten var ferdig spist skiftet jeg til pysj og ba om å få sengen redd.

Det var den beste flighten jeg har hatt sånn søvnmessig. Jeg våknet noen ganger av turbulens, men nå synes jeg bare det er deilig å sove med litt risting. Våknet bla da cabin crew ble bedt om å spenne seg fast av kapteinen. Jeg ba om å få sove over frokost, så da jeg våknet av lys i kabinen tenkte jeg at nå er det sikkert sånn 2 timer til vi lander søren. Men crewet hadde gjort en veldig god jobb og ikke vekket meg hvertfall. Så da jeg sto opp sa kapteinen at vi var på vei ned mot London og at det var på tide å rette opp stolryggen.

Vi landet i London på rute, måtte ta en strafferunde da det ikke var lov å lande så tidlig på LHR (?)
Vi landet på en annen terminal enn der BA går fra, så igjen på bussen og opp, ned og under hele LHR. Jeg synes rett og slett det er for dårlig ovenfor BA sine premiumkunder. Greit at de ikke har bil der, men de kunne stilt med en fra BA som tok deg over til Concorde Room.

Vi gikk et stykke før vi fant loungene. Da vi kom frem ble vi møtte av en drage som var hyggelig men som sa «Oh hey boys, you are probably looking for the Galleries. Oh your not»
-Mohahahah. Så ble vi sluppet inn i BA sitt aller helligste.

Bob Geldof var også der i dag, ikke at jeg vet helt hvem det er, men han er kjent da.

Stor og fin lounge, men inne var det også stille og ingen opprop eller summing fra flyplassen. Fikk oss en god frokost og satte oss i kø for spaet. Hadde ikke bestilt massasje og hadde heller ingen planer om det. Hadde ca 3 timer. Ble ufattelig skuffet over dusjen hos BA. Det var som å være på et sykehus. Stygge farger, rare lyder, trangt og kaldt. Det var ikke noe som var spa over det rommet. Men fikk jo en dusj da…

Etter å ha slappet av en stund i loungen tenkte vi det var greit å sette turen mot flyet.

Last edited by Helikopter; 01-07-2013 at 22:09.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2013, 22:17   #9
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

LHR-LAX
BA 279
Boeing 747
Sete 5F
F


Beepet billettene våre og det kom en stor fet ulyd fra maskinen.
Det føltes veldig sånn her
http://www.youtube.com/watch?v=WOdjCb4LwQY

Systemet sa nei fordi vi ikke lå inne med returbillett. Gate manager eller hva det heter sa veldig bryskt at vi ikke fikk boarde flyet. Siden vi ikke hadde returbilletter. Jeg hadde heldigvis på forhånd printet ut min returbillett med LH og EB. Dette fordi jeg fryktet problemer i immigration USA. Så jeg kunne få boarde. Min venn hadde det ikke på seg. Mobilen virket jo heller ikke grunnet bading. Det var ingen hjelp å få hos BA, det var så vidt de viste oss veien til nærmeste lounge så vi fikk printet. Vi fikk en leksjon i at det sto over alt at man måtte ha returbillett. Jeg personlig har aldri lest det, og jeg leste en del fordi jeg skulle reise på EB hjem, og da blir jo billetter sluppet 14 dager før. Vi fikk uansett printet en liten lapp fra DY om hans hjemreise. Den står jo på norsk, så der kunne det jo stå hva som helst… Men vi fikk en god tur og dere har hvertfall gode seter. Jeg synes det var litt dårlig behandling, det hadde jo ikke skjedd i Hong Kong for å si det sånn.
Tittet ut mot flyet. Så ingen hvite vinduer, så det betydde gammel F

Selv om det var gammel F, var det fortsatt veldig bra

Det kom en dame kjørende i sånn premium services bil og satt foran oss. Tydeligvis kjendis, fikk en del oppmerksomhet av en annen dame i F og av crewet. Det kom en dame frem som ble oppgradert til det siste F setet som tydeligvis var assistenten hennes.

Kanskje litt harry det treverket, men…

Det var et stykke å fly, sov en 2-3 timer. Resten gikk med på IFE og Entourage.

BA var heldigvis veldig mye bedre i luften enn på bakken. Hadde 2 unge jenter i F som passet på oss. Det var utrolig hyggelig og veldig oppmerksomme på det meste. Lite vet hun ene at vi skal gifte oss i september.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2013, 08:30   #10
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Lenge leve galskapen! Ser jo ut til å være litt styr med å bestille på denne måten da, men du verden så artig det ser ut når en er i gang med turen :-) Like slike TR.
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2013, 09:49   #11
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Quote:
Originally Posted by ruby1968l View Post
Lenge leve galskapen! Ser jo ut til å være litt styr med å bestille på denne måten da, men du verden så artig det ser ut når en er i gang med turen :-) Like slike TR.
Tja, jeg bestilte min CMB-tur med noen få mailer til reisebyrået, så den delen er ikke nødvendigvis styr. Men selvfølgelig, enveisbilletter fra Norge til CMB og fra USA til Norge er "litt" upraktisk.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2013, 11:18   #12
vetlefo
Newcomer
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 36
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Festlig at du var innom Kilroy. Da jeg gikk innom Kilroy i Bergen for aa sporre om en CMB-billett saa var kunderaadgiveren helt sikker paa at jeg hadde vaert innom tidligere og spurt om det samme, bare en noe annen routing. Tenkte meg det var noen fra forumet!

Takk for en fin rapport, snart er det min tur.
vetlefo is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2013, 17:21   #13
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Etter alt for mange timer på fly, føltes det faktisk litt deilig å ikke ha en flygning foran seg de neste timene. Kom oss igjennom immigration på 50 minutter. Selv om vi var først av, hadde AF sin A380 og EK sin A380 kommet oss i forkjøpet. Hadde forberedt meg mest på spørsmål om reisen, men ble mest satt ut av "How old are you Sir?". Presterte å svare feil, men fikk komme inn allikevel.

Hadde fikset meg medlemskap hos Hertz Gold Club, deilig å slippe kø osv. Fikk oppgradert Corollaen til en mustang cab av en utrolig morsom dame som elsket jobben sin hos Hertz

Var 5 dager i LA. Bodde på Venice Beach. Var en tur innom Universal Studios. Anbefales, anbefales enda sterkere å kjøpe Fast Track der. 4 timer kø på transformers da vi var der. Takket være det front passet vårt fikk vi prøvd alt. Selv Shrek.

Etter LA dro vi mot Mailibu og videre oppover Highway One.

Likte Santa Barbra veldig godt, kunne godt hatt 14 dager der. Passe med shopping, men også avslapping.
Hadde stopp i Monterey også. I lonely Planet boken vår sto det at det var USA's beste akvarium der. Men for en nordmann er det utrolig lite imponerende å kjenne på sjøsterner og tang... Så det var ikke å anbefale. Men Bob fra Minnesota synes nok det var stas.
Etter litt kom vi oss til San Fransisco

Sikkelig hyggelig by, ikke som NYC der du føler du blir spist av byen.
Den koreanske Robbie Deluxe var på besøk for anledningen. Tatt fra Cheesecake Factory på toppen av Macy's. Anbefales!

Bodde hos Hilton i San Fransisco. Hadde blitt oppgradert, men turte ikke å bruke "gull" statusen min til gratis internett, etter å ha lest her hva som hadde skjedd med juksegullet.

Hadde en joy-ride med bilen før vi leverte den inn i San Fransisco.

Besøkte Lombard Street (Den svingete veien). Men det var mer morsomt å ta bilde av de asiatiske turistene som ikke flyttet seg for noen


Jeg hadde ingen konkret returbillett med EB på dette tidspunktet. Jeg fikk fantastisk hjelp fra brukeren "Peppep" her på forumet som holdt meg oppdatert. Han spikret til slutt sammen en meget bra rute til meg. Anbefales! Endte opp med returen SFO-JFK-FRA-VIE-OSL.

Han jeg reiste med skulle fly DY hjem og AA til JFK. Jeg skulle fly UA C til JFK. Tilfeldighetene skulle ha det til at vi kunne dra samtidig til flyplassen.

SFO.JFK
UA 637
Boeing 737
Sete 7D
C


Biz og First hos UA har egne skranker på SFO. De er riktig nok selvbetjent, men ingen kø. Måtte ha litt hjelp da jeg håpet å sjekke baggene inn hele veien. Siden jeg hadde overnight transfer på JFK gikk ikke det.
Etter en tur i Nude'o Scope var det frokost i UA loungen.

Det var en ganske stusselig lounge. De hadde banan og cereal... Så rett ut igjen å kjøpe sandwich

Loungen var ganske full, en del barn også. Men det er vel mange som har tilgang til den også?

Ruslet mot gaten 5 min etter at "must be at gate area". Ble litt sjokkert at det ikke var en sjel der, men de hadde faktisk boardet. Det var F også på dette flyet, men ikke ledig award-seter.

Plassen var det ikke noe å klage på, men ikke noe sovestol

Ingen underholdning i setet.


Her ser dere blondt hår på en annen kjendis jeg ikke vet hvem er. Men minst like populær blant crewet. Måtte hjelpe henne ned med en bag siden jeg var sånn "tall and strong"

Vi pushet nesten 2 timer for sent ut, grunnet feil på ruten vår. Landet i NYC rundt 00:00 og tok en taxi rett til hotellet. Ble en burger og øl på baren tvers over veien før en god natt søvn.
Loffet rundt i new york. Flyet mitt gikk 15:50 så hadde litt tid. Var innom "Little Lebowski" et must for de som er fans av Big Lebowski

Annet enn det, ble det en barbering før kursen ble satt mot JFK.



JFK-FRA
LH401
Boeing 747
Sete 82H
F


Ble droppet av ved F og C innsjekken til LH.

Hadde shoppet så mye at jeg måtte gå til innkjøp av en bag til

Siden jeg er ung er jeg ganske vant til at folk ikke tror jeg flyr First. Denne damen var også litt skeptisk i det jeg gikk bort til køen som var helt tom.
"Where are you going sir?"
-"New York"
"Okay Sir, but where are you going today?
- Meg litt irritert "I am going to New York today, with Lufthansa"
"But Sir, you are infact in New York"
Kom til slutt på at jeg skulle til Frankfurt 15:50. Hun bare smilte og spurte om jeg reiste mye... Baggene ble sendt helt til OSL, hun bekreftet nye First og spurte om jeg vil ha eskorte til sikkerhetskontrollen. Takket ja, og hun fulgte meg frem til starten av køen.
Loungen lå rett bak sikkerhetskontrollen, så det var bare å knekke inn der.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2013, 09:11   #14
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Aiaiai! Dette kan bli bra. Skal prøve å få booket LH F om et par uker i 744 selv. Gleder meg til fortsettelsen.

Forresten så ser bildene rotete ut hos meg på ipaden. De kommer i feil rekkefølge etc. Gjelder det bare meg eller har det skjedd noe?
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2013, 20:28   #15
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Loungen i JFK var veldig bra. I ekte LH stil lå F avdelingen oppe. Man må ta en heis som kun de ansatte har tilgang på. Oppe var det restaurant og stoler til å slappe av i.
Spiste alt for mange "homemade American cookies" og champagne i loungen. Det kom etter hvert en dame fra LH og sa det var boarding for flighten vår. Jeg og 2 amerikanere som skulle til Russland satte kursen mot gaten. På gate var det til min overraskelse en hel haug med mennesker. Jeg trodde de var boardet og bare ventet på oss. Heldigvis hadde de kontroll og fikk både Y og C unna, så F kunne boarde
Nye LH F er jo ganske godt dokumentert her inne, men det spesielle med 747 er jo at F er oppe og med ferdigredd seng. Har fått noen turer i F og i 747 i det siste, men det har irritert meg at jeg aldri har fått prøvd å sitte oppe [x]Check

En del underholdning hos LH, men synes det kunne vært mer. Likevel er det gode skjermer og nye utgivelser.

Savner litt ottoman ifra a346.

Synes det er deilig med egen seng. Da kan man bestemme litt selv. Ofte får jeg ikke sove så lenge, og da er det kjekt å bare hoppe over i stolen for litt tv-titting eller mat.

Selv med mine 184cm blir det full strekk i sengen. LH crewet var hyggelige og opplagte. Var egentlig stappmett, men de fikk dyttet i meg 2 sjokoladebiter før jeg la meg. Snakket med en flyvertinne om Rimowa i løpet av turen. Da hun hadde jobbet 3 år i Lufthansa fikk hun en Rimowa Carry-On i gave. Den hadde hun nå hatt i 23år... Imponerende, den har vel en del miles bak seg.
Det ble som alltid servert masse god mat. Biff til hovedrett.

Har aldri fått se first class smøret, men fikk med meg disse hjem

Et bilde på vei ut i FRA. F var full etter 2 oppgraderinger på gate. På vei ut av flyet ble de andre hold igjen til F hadde kommet seg av flyet.

Da vi landet i FRA var FCT målet. Stoppet ved en lounge og spurte om veien. Hun ba om å få se billettene mine, og sa bryskt at jeg ikke hadde tilgang. Jeg fortalte henne at FCT eneste grunnen til at jeg er her og at jeg har tilgang. Drage nummer 2 sier på tysk, jaja bare la han gå, men du har rett. Fikk sånn halvveis instruksjoner. Kom meg ut av terminalen og satte kursen. Følte meg veldig lost, men jeg mener å ha lest en gang. "Når du føler deg som mest lost blant tyrkiske taxi-sjåfører, da er du i rett ved.

Etter å ha tatt heisen opp i det aller helligste, ble jeg møtt av min personlige assistent. Hun tittet kjapt på billetten min, og ønsket meg velkommen.

Det var lite folk her da jeg kom. Jeg var der også rundt 0600 om morgenen, det var betydelig flere der da jeg dro.
Ga fra meg pass og billetter og slappet litt av med et glass appelsinjuice.

Vann er ikke vann i FCT

Tok et langt bad og smuglet med meg 2 gakkgakker. Plutselig var min tid over, og jeg fikk beskjed om å bli med heisen ned. Der sto det S-Klasser klare for å ta meg til flyet. Ble heldigvis Porschen, jeg begynte bare å le da den startet.

Da vi nærmet oss flyet sa plutselig sjåføren "Ohoh, the others", ga på litt ekstra forbi bussen og sørget for at jeg kom først inn i flyet.

FRA-VIE
OS 128
A320
Sete 3F
C



Veldig rart å sitte alene i flyet, de minuttene det varte. Kunne ikke annet enn å le da de spiller en eller annen mozart-sang på repeat som boardingmusikk.


Ikke mye å skrive hjem om, det var rett opp og rett ned igjen. Recaro seter, 5 fulle rader med C.
Så denne karen, som det forhåpentligvis kommer mye TR fra i fremtiden

I VIE satte jeg kursen mot loungen, det sto skiltet, men var et stykke å gå. Loungen var delt i *G og C. Jeg kunne sikkert kommet inn i *G avdelingen min med F billetten, men orket ingen dragekrangler.

Gikk til boarding, og igjen ble jeg overrasket over at det ikke var noen i boardingområdet. Tenkte at nå møter jeg vel monsterkø i det jeg kommer inn i tunnellen.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2013, 20:30   #16
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Dessverre var det fjernparkering og busser. Heldigvis var jeg noen av de siste inn på bussen. Med andre ord, førstemann ut.
VIE-OSL
OS335
F100
Sete 1F
C


Folk løp til flyet, likevel klarte folk å stoppe rett innenfor å sjekke aviser og generelt sosing i midtgangen. (Velkommen hjem)
Gammel config. Men deilige seter

Etter å ha brukt alt for mange timer av livet mitt på å se etter bagsjen min kunne jeg endelig se den. Det kjedelig var at Pritagvognen var den eneste uten regnduk

I ettertid skulle det vise seg at baggen min sprakk et eller annet sted på veien til OSL.

Ikke noe å si på plassen.

Velkommen hjem. Det var en fantastisk tur. Nå er det bare å vente på skolen starter å høre på alle andre som gleder seg til ferie!

Last edited by Helikopter; 05-07-2013 at 20:33.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2013, 21:58   #17
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Herlig , herlig... Tusen takk
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2013, 02:33   #18
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Fantastisk tur, takk for rapporten. Bra at du ikke ga opp FCT-tilgangen som vi styrte med å få til.

Quote:
Originally Posted by vetlefo View Post
Festlig at du var innom Kilroy. Da jeg gikk innom Kilroy i Bergen for aa sporre om en CMB-billett saa var kunderaadgiveren helt sikker paa at jeg hadde vaert innom tidligere og spurt om det samme, bare en noe annen routing. Tenkte meg det var noen fra forumet!
Det var sannsynligvis meg, hvis ikke vi har vært flere. Men jeg sendte mail, har ikke vært innom.

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Forresten så ser bildene rotete ut hos meg på ipaden. De kommer i feil rekkefølge etc. Gjelder det bare meg eller har det skjedd noe?
Tror det er en bug i Tapatalk. Det vises i hvert fall riktig for meg.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:

Last edited by Peppep; 06-07-2013 at 07:08.
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2013, 04:10   #19
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Takk for flott rapport og bilder Helikopter - så ut til å være en "gromtur" dette...
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2013, 00:09   #20
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Helikoptret tar sommerferie, via CMB

Quote:
Originally Posted by Helikopter View Post
Har aldri fått se first class smøret, men fikk med meg disse hjem
Spurte du om du kunne ta de? Hadde vært fine å ha i kjøkkenet!

Takk for flott rapport!

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Tror det er en bug i Tapatalk. Det vises i hvert fall riktig for meg.
Funker nå!
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Super-billig F-fares ex-CMB LN-FHU Reiseforum 38 20-06-2017 14:38
CMB fares borte? Hypern Reiseforum 1 12-09-2013 18:14
Live rapport. OSL-HEL-BKK-CMB-MLE-CMB-BKK-USM-BKK-HEL-OSL. AY, UL, TG i business. Powell TripReports 14 08-08-2013 13:43
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") Peppep Reiseforum 40 08-06-2013 15:34
God morgen fra CMB SudCaravelle Flyforum 10 11-04-2013 12:36


All times are GMT +2. The time now is 22:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.