![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hei fra utenrikskantina hvor man sitter med den deiligste billettmappen (faktisk den 16ende mappen i samlingen) og på dagen "bare" 11 år siden første gangen, som da var i andra våningen på ei 747-400.
I dag blir det nydelige A340-600 som jeg trodde vi hadde siste tur med i mars 2019. Alt gikk litt fort i svingene og Dragen mente jeg var dust hvis jeg ikke gjorde det - hjemme kom jeg til å spise ute, gå tur, drekke i sofaen og se på serier, egentlig mer eller mindre det samme. Hotellet kom faktisk hyggelig ut Executilve Le Soleil som får god score og har gullfordeler med Hotels.com. 2700 nok for natten. Hjemturen fikk jeg grini meg til 1A hjem med SAS via CPH så da er jeg i form til familien kommer hjem igjen. Hadde ganske bra bondeanger i dag tidlig og tenkte at hvorfor forlate denne deilige byen, men heldigvis var det litt gråe skyer på vei ut av Der Knaus. Last edited by SudCaravelle; 28-07-2023 at 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gleder meg til å lese rapporten. Dagstur til NY er en ting. Men i tillegg i F? Tror ikke min drage hadde godkjent det for å si det slik. Spent på å høre hvordan det går i immigrasjons-skranken. God tur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er jo ikke ekte dagstur når du overnatter
![]() Jeg har snudd på dagen en gang i tiden, da jeg skulle starte en Bali tilbudsbillett på JFK, det gikk brillefint det altså. Hvis spørsmål så er det bare å svare ærlig, middag i NYC og fri fra familien så flires det nok bare godt i immigration ![]() Nyt LH F |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kantina var ganske full med mange glede mennesker på vei ril ferie.. Ble litt misunnelig og kunne tenkt meg et par uker i Miami eller lignende..
Udramatisk men proff tur ned til MUC hvor planen var å vente med alkoholen, men fristelsen for en BM ble for stor.. Nå er det ca 20 minutter til FCL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Herregud for en snitzel.. Den er faktisk helt perfekt. Nesten så man glemmer at Pommery Louisen ikke var på lager. Ganske fullt på loungen her og stor andel med barn. Gunda er og henter gakk gakker og jeg har fått bekreftet at det var kav umulig med vindusplass da F er het fullbooket.
Snart luftens Bridget Hall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg dævver, det blir for mye.. Det er Voldsomt fresht hver gang. Til og med har de stappa en 911 på badeanden.. De er gale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke fortvil. SAS Longen i Newark bringer deg ned på jorden igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gå på Polaris lounge og ta bussen over etterpå. Mye bedre enn SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Tre gode grunner til å ta turen:
1: Fly førsteklasse på A340-600 2: Fly førsteklasse på A340-600 3: Fly førsteklasse på A340-600 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
En en halv god grunn: Fly A340–600 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for rapport så langt. Havnet nesten på samme kjøret selv, men sfo og business er godt nok for oss som bor i Bærum. Den snitzelen får jeg uansett tilgang til med seks timer i Fra på returen i 2. etg 747-8 med litt kløkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Oj.. her ble det mye god mat og vin samt svært gode 3-4 timer søvn. Næ er det middag før landing og snaue 80 minutter før landing. Det blir litt sånn perfekt First tur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Denne "før vi lander" snacksen kan Waffe.. er ikke så glad i dessert, men iskrem med varm aprikos og frisk frukt ar ganske oppfriskende. Dette er første gang jeg har fløyet Forst hvor alle setene er opptatt, mon for det så er servicen helt utrolig. Kabinen er ikke byttet ut, men virker som den har blitt strammer opp og pusset forsiktig opp siden COVID-pausen.
Litt kjedelig valg på spellern, men endelig var La La Land tilbake og man kan sitte og vrikke litt i stolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vell installert i det store eplet. Hotellet var hyggelig og de godtok sen utsjekk klokken 1400 i morgen. Artig når du lander i Amerika og det piper i telefonen at detter klart for innsjekk. Føler at man har warpet seg til en sommerferie og tenker hele tiden "hvor er Dragen og barna".
En mil gåing i 29 grader gjorde at det smakte nydelig med en hipster-øl på Monarch rooftop bar.(Her måtte man høflig og bestemt snakke seg forbi kø og reservasjoner) Så var det videre til all time favoritten nå "Tavern on The Green" i Central Park og venter på litt Maine Lobstee Mac’n cheese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Artig tur, kjenner jeg må prøve first på lange ruter snart. Har jo litt poeng
Sent from my iPhone using Tapatalk
Upcoming flights: www.goodlifetravelling.com SEP WMI-ARN FR 738, OCT ARN-WMI FR 738 Last edited by jb1; 29-07-2023 at 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Artig tur, selv om destinasjonen er kjedelig. A340-600 må vel være en av de peneste maskinene noensinne laget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for rapport fra First som jeg nok aldri kommer til å oppleve. Men A340-600 hadde vært show uansett hvor man er plassert i flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Å si ar NY er kjedelig er vel er litt "bold statement". Byer er jo litt hva man gjør det til og selv om "alle har vært i NY hundre ganger" så skal man være ganske tafatt for å ikke finne på noe nytt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagstur til Balearene | LN-REF | TripReports | 8 | 08-08-2023 13:20 |
vanskelig å reise på dagstur til CPH til TRD | hifiman | Reiseforum | 3 | 07-05-2013 13:38 |
Dagstur til Flesland | Yankee | Bilder & foto | 23 | 24-07-2011 16:26 |
Dagstur til Røros | baselutvann | Reiseforum | 9 | 25-05-2010 18:23 |
Dagstur til Trondheim... | Thomas | TripReports | 1 | 02-08-2006 23:46 |