Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-08-2023, 20:46   #1
windowseat
Newcomer

Default ATH-BCN med Aegean

Sommerens ferietur nr. 2 gikk som vanlig til Middelhavet, og valget stod mellom klassikerne Hellas og Spania . And when you can’t decide, why not do both?
Etter ti dager med storbyliv og småbyliv i Barcelona og Sitges var tiden kommet for å fly til Athen og videre til Kreta for familieferie med søster, svoger, nevøer og niese. Flyet som skulle krysse Middelhavet mer eller mindre horisontalt den dagen var en A321neo , SX-NAJ. Nytt og fint, og gode seter. Dette var min 10. flyvning med Aegean på mindre enn ett år.
Flyet kom i lufta en halvtime forsinket , men klarte å ta inn forsinkelsen og lande 3 minutter før rutetid. Jeg fløy på business, og som 190cm lang setter jeg pris på at både hode kan hvile uten å dette bakover og at knærne slipper å bli most inn i sete foran på Aegean sine fly. I utgangspunktet var det valg mellom en varmrett meg kylling og en med kalv. Men når de kom til meg på rad 3 var det ikke mer kalv igjen , et lite minus for det , men kyllingretten var riktig god.
Som geografinerd er en av mine hobbyer å ta bilder fra flyvinduet , jeg tenker alltid på solforhold når jeg velger hvilken side jeg skal sitte på. På denne flygningen var det mest hav. Mens vi spiste krysset vi Sardinia, og så litt land igjen over Calabria før Hellas og de hvite klippene på Lefkas viste seg. Innflygingen begynte over Peloponnes’ mektige fjell og flyet landet fra sør.
Alt i alt en hyggelig «intra-syden»-flyvning , med serviceinnstilt og vennlig cabin crew. Skjønner hvorfor Aegean alltid vinner priser for sitt produkt.
Flytiden var 2 og 16 minutter

Edit: «BCN-ATH med Aegean» er selvfølgelig riktig tittel på tråden, men fikk ikke til å endre

Last edited by windowseat; 27-08-2023 at 10:26.
windowseat is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2023, 20:54   #2
windowseat
Newcomer

Default Re: ATH-BCN med Aegean

Jeg har naturligvis en del bilder , men å legge ut bilder her er en stor jobb.
Old 26-08-2023, 22:06   #3
lanorge
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by windowseat View Post
Jeg har naturligvis en del bilder , men å legge ut bilder her er en stor jobb.
Kjekt å lese rapport fra Aegean. Ta gjerne med noen bilder hvis du får tid, hadde vært spennende å se. Det er relativt kjapt å laste opp gjennom Flickr, for eksempel.

www.flymodeller.no
lanorge is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2023, 22:41   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Se gjerne her for veiledning ...

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=93327
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2023, 23:20   #5
windowseat
Newcomer

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Se gjerne her for veiledning ...

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=93327
Tusen takk, LN-MOW! Skal se nærmere på det i morgen
Old 26-08-2023, 23:24   #6
windowseat
Newcomer

Quote:
Originally Posted by lanorge View Post
Kjekt å lese rapport fra Aegean. Ta gjerne med noen bilder hvis du får tid, hadde vært spennende å se. Det er relativt kjapt å laste opp gjennom Flickr, for eksempel.
Tusen takk for tips lanorge! Jeg bruker min Flickr mest for «pene» bilder, men skal se hva jeg får til.
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules