Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2021, 09:39   #1
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Radisson Rewards - erfaringer og tips

Radisson Rewards skiller ut Radisson Rewards Americas som eget program. Om man skal overnatte i "Americas" (United States, Canada, Latin America & Caribbean) må man være medlem av det amerikanske programmet for å tjene/bruke poeng der.

Ser ut som man kan overføre poeng gratis mellom programmene og man kan ringe for en status-match om man har status i "global"-programmet og skal til USA.

Nedsiden er vel at det blir to programmer å forholde seg til og dermed vanskeligere å oppnå status om man har en lik fordeling av netter i og utenfor Americas. (Dette skriver de selvfølgelig ikke noe om)

Kilde: https://www.radissonhotels.com/en-us...program-update

Oversikt over hva som skjer:
https://www.radissonhotels.com/en-us...cm7-386914.pdf

Husk at selv om det er en nedside her så er dette er en stor forbedring "..to deliver a more localized experience. Ensuring that Radisson Rewards members will continue to enjoy great regional offers."
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2021, 21:02   #2
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Skikkelig klønete greier. Leste at det skyldes at Kina eier for stor del av Radisson gruppen og USA tillater ikke lenger at Kinesiske myndigheter har tilgang på "den slags informasjon" om Amerikanere lenger.

Vet ikke om det stemmer. Men om det gjør kan det jo åpne for en frisk serie med justeringer av det meste.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2021, 21:03   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Samtidig vil jeg tippe at for 99% av medlemene her i Norge, inkludert meg, har dette lite eller ingen betydning
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 08-04-2021, 12:58   #4
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Samtidig vil jeg tippe at for 99% av medlemene her i Norge, inkludert meg, har dette lite eller ingen betydning
Hva med meg? Er jeg da 0,001% av din statistikk?
Jeg har brukt både Radisson Rewards Europa og USA (ca. 50% - 50%).
Så nå må jeg se meg etter et annet fordelsprogram som jeg kan bruke begge steder. Ikke bra.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2021, 12:30   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Da er det ut som devaluering er et faktum. Der det før var "penger+10.000 points" er endret til 15.000 points uten at kontantbeløpet har gått ned. Har ikke oversikt over om det også er økning i prisene på rom som kun betales med poeng. Bonusovernatting med alt betalt for poeng er nå også kun i 15.000-inkrementer, har ikke oversikt over om det er noe endringer der
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 18-06-2021 at 12:33.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 04:12   #6
memphis_belle
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Hei,
Jeg har 68500 poeng som går ut nå i desember da det ikke har vært noe særlig reisemuligheter i den siste koronatiden.
Det er hvis jeg har oppfattet reglene riktig, slik at poengene blir gyldig i to år til hvis jeg får noen poeng ut eller inn på kontoen. Stemmer fremdeles dette?

Noen som har et tips om hvordan jeg kan få inn noen poeng enkelt og billig? Eller er det kun et opphold som vil kvalifisere til å fornye gyldigheten?

Jeg tenkte først på reise til nærmeste Radisson og ta en middag, men jeg ser nå at det bare er poeng hvis jeg setter regningen på rommet.

Jeg sende en e-post til Radisson og spurte om det var mulig og forlenge gyldiheten av poengene pga korona og reiserestriksjoner, men fikk vel ett standardsvar på at poengene går ut i desember og hvis jeg ikke rakk å bruke dem før det kunne jeg kontakte dem igjen.
Men jeg håper det er en rask, enkel og helst billig måte å få noen poeng inn på kontoen. Det er jo ikke sikkert at det hjelper og kontakte dem igjen heller.
memphis_belle is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 09:17   #7
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Quote:
Originally Posted by memphis_belle View Post
Hei,
Jeg har 68500 poeng som går ut nå i desember da det ikke har vært noe særlig reisemuligheter i den siste koronatiden.
Det er hvis jeg har oppfattet reglene riktig, slik at poengene blir gyldig i to år til hvis jeg får noen poeng ut eller inn på kontoen. Stemmer fremdeles dette?

Noen som har et tips om hvordan jeg kan få inn noen poeng enkelt og billig? Eller er det kun et opphold som vil kvalifisere til å fornye gyldigheten?

Jeg tenkte først på reise til nærmeste Radisson og ta en middag, men jeg ser nå at det bare er poeng hvis jeg setter regningen på rommet.

Jeg sende en e-post til Radisson og spurte om det var mulig og forlenge gyldiheten av poengene pga korona og reiserestriksjoner, men fikk vel ett standardsvar på at poengene går ut i desember og hvis jeg ikke rakk å bruke dem før det kunne jeg kontakte dem igjen.
Men jeg håper det er en rask, enkel og helst billig måte å få noen poeng inn på kontoen. Det er jo ikke sikkert at det hjelper og kontakte dem igjen heller.
Kjøp 1000 poeng, det gjorde jeg sist for å forlenge gyldigheten. Minner meg på at jeg også må gjøre dette, hvis det er global forlengelse av poenggyldighet til 31.12.21 pga covid-19 som gjør at mange vi rammes nå.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 09:40   #8
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Fant info på sidene deres, vi har litt mer tid på oss.

Point expiration suspension:
We’ve extended your status into the new year and extended the expiration of points until June 30, 2022.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 22:17   #9
memphis_belle
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 167
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Ok.
Takk for tips. Da skal jeg sjekke ut kjøp av poeng.
Det blir nok ikke noe reise før tidligst neste høst eller før '23.
Det er fort gjort å glemme at poengene går ut til sommeren.
memphis_belle is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2023, 14:43   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Har de endret programmet til å ligne litt mer på en avart av Cash Points hos Norwegian, bare at ikke 1 poeng nødvendigvis er 1 krone (eller hva slags valuta det måtte være)

Booket nettopp ey hopphold hvor jeg da delbetalte med poeng, hvor jeg kunne velge hvor mye jeg skulle bruke. 47.000 poeng barberte i hvertfall bort ca 1100kr av romleien en natt
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 23-01-2023, 14:58   #11
zico77
Developer
 
zico77's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,950
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har de endret programmet til å ligne litt mer på en avart av Cash Points hos Norwegian, bare at ikke 1 poeng nødvendigvis er 1 krone (eller hva slags valuta det måtte være)

Booket nettopp ey hopphold hvor jeg da delbetalte med poeng, hvor jeg kunne velge hvor mye jeg skulle bruke. 47.000 poeng barberte i hvertfall bort ca 1100kr av romleien en natt
Samme oppdaga eg -delbetaling med poeng. Eg la forresten merke til at de har skifta 3.parts leverandør for betaling -der det var komplett umulig å bruke AMEX. Eg gav opp og booka Scandic (før nyttår).
__________________
Håvard
Mine bilder på Airpics

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2023, 15:09   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Quote:
Originally Posted by zico77 View Post
Samme oppdaga eg -delbetaling med poeng. Eg la forresten merke til at de har skifta 3.parts leverandør for betaling -der det var komplett umulig å bruke AMEX. Eg gav opp og booka Scandic (før nyttår).
Lenge siden jeg dumpet Amex, så merket ikke noe til det
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 23-01-2023, 18:14   #13
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Quote:
Originally Posted by zico77 View Post
Samme oppdaga eg -delbetaling med poeng. Eg la forresten merke til at de har skifta 3.parts leverandør for betaling -der det var komplett umulig å bruke AMEX. Eg gav opp og booka Scandic (før nyttår).
Jeg får lagt inn amex. Ellers er det dårligere med oppgraderinger nå som mellomnivået bare krever 6 overnattinger. Fikk ikke velkomstgave forrige uke heller. Fordelen nå er at en kan velge mellom ekstra rabatt på prisen eller ekstra bonuspoeng ved overnattinger. Også er det jo en stund siden Radisson kuttet at frokost er inkludert som standard. Også må en alltid ga med id.
Chriscross is online now   Reply With Quote
Old 23-01-2023, 18:17   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Jeg får lagt inn amex. Ellers er det dårligere med oppgraderinger nå som mellomnivået bare krever 6 overnattinger. Fikk ikke velkomstgave forrige uke heller. Fordelen nå er at en kan velge mellom ekstra rabatt på prisen eller ekstra bonuspoeng ved overnattinger. Også er det jo en stund siden Radisson kuttet at frokost er inkludert som standard. Også må en alltid ga med id.

De fleste av mine Radisson opphold er på OSL for å rekke fly 06-07, og da er det uansett lite tid til frokost på hotellet
Og på jobbreise er jeg ikke så nøye på hva som er inkludert eller ikke
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 25-01-2023, 12:19   #15
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Har kun hatt ett opphold etter det nye bonusprogrammet ble innført. Er VIP og bestilte rimeligste dobbeltrom for 5 netter uten frokost på RB Dubai Waterfront. Ble oppgradert til suite og fikk 2x frokost. Nye vannflasker hver dag, frukt og kald cola ved innsjekk + bursdagskake. Så veldig fornøyd med det. Har ikke noen opphold her hjemme enda, men har et par bookinger i februar. Blir spennende å se hvilke perks man får…
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2023, 15:31   #16
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 426
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Har hatt en del opphold under det nye programmet nå. Da jeg fikk “kun” oppgradering til neste rom kategori i forrige versjon av programmet, får nå jeg konstant oppgradering til minst Suite. Får derimot fortsatt frokost, vann på rommet (2x flasker), velkomstgave, så her, er det ingen endring. Antallet varierer fra hotell til hotell.

MEN. Å booke netter med poeng er blitt vesentlig dyrere (minst 30%), mener også at det er færre poeng tilbud enn før (så færre opptjeningsmuligheter) og dermed hele programmet mye mindre interessant enn før; for min del.

Alternativene er HHonors og Marriott der jeg reiser. Dessverre ikke Nordic Choice og eller ikke Hyatt. Grattis netter har jeg booket hovedsaklig i Asia, USA, Australia, noen få ganger i Norge (Trysil bl.a.).

Usikker på om jeg bytter til en annen programm. Innspill?
Jamesbond_ppk is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2023, 10:50   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Da ble det opprykk til neste nivå: Premium. Så får man se om jeg i praksis merker noen forskjell. Uten vesentlig bedre poengopptjening per $ brukt
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 20-07-2023, 20:37   #18
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Da ble det opprykk til neste nivå: Premium. Så får man se om jeg i praksis merker noen forskjell. Uten vesentlig bedre poengopptjening per $ brukt
Pleier faktisk få en liten oppgradering som Premium. På LHR fikk vi til og med tilbud om frokost og en drink i baren. Booker du i app er prisene også hyggelige om du skrur av point booster. Bare sjekk at pris inkl skatter.

Tidligere i uken ble forresten siste rest av Usa-tråden kuttet. Poeng kan ikke overføres må som Choice har tatt over.
Chriscross is online now   Reply With Quote
Old 21-07-2023, 10:10   #19
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Da ble det opprykk til neste nivå: Premium. Så får man se om jeg i praksis merker noen forskjell. Uten vesentlig bedre poengopptjening per $ brukt
Jeg blir som regel alltid oppgradert til neste romkategori med Premium. Men det var bedre før da terskelen for å få statuskort var litt høyere. Radisson har jo som de fleste andre kjeder laget et veldig lavt nivå for å få status, og da er det begrenset hva de kan legge inn i dette første nivået. Men de har et bra opplegg der man kan velge mellom ekstra poeng eller ekstra rabatt (i penger) ved bestilling.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2024, 10:46   #20
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Radisson Rewards - erfaringer og tips

Er det best aa ha opptjening i Radisson Rewards programmet eller automatisk konvertering til et flyselskaps bonusprogram?
Eller Trumf opptjening via hotels.com e.l. like bra? Faar man baade trumf og Rewards poeng om man bestiller gjennom Viatrumf og trykker paa Radisson-siden der?

Jeg jakter ikke etter status, da jeg ikke er tro mot noen hotellkjeder.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738

Last edited by jb1; 01-03-2024 at 13:44.
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tips og erfaringer Karibien SQ 777 Reiseforum 92 17-03-2024 05:25
Tips og erfaringer med Hilton og HH - Helikopter Reiseforum 937 17-03-2021 13:06
Kreta - erfaringer, tips etc. Hypern Reiseforum 11 06-08-2020 21:37
Zagreb og Ljubljana tips og erfaringer? carla Reiseforum 3 22-09-2014 00:47
Tips og erfaringer fra Xian? robertaas Reiseforum 5 28-04-2013 00:02


All times are GMT +2. The time now is 09:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.