Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-03-2018, 11:49   #101
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: OSL 24/7 ny TV-serie på Viasat 4

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Die Hard 2 er uansett overlegen.
Airport filmene fra 70 tallet formelig knuser Dia Hard 2.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2018, 16:19   #102
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,353
Default Re: OSL 24/7 ny TV-serie på Viasat 4

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Mest imponert over flyteknikeren som klarer å holde roen. Jeg hadde aldri i livet klart å holde ut i en jobb der et helt fly venter på at man skal bli ferdig.... :-)
Teknikerne har det til felles med de som fylller drivstoff: de stresser ikke. Ting tar den tiden det tar for at det skal gjennomføres på en grundig og trygg måte. Og selv om jeg avskyr å skrive rapporter for forsinkelser, så foretrekker jeg likevel forsinkelsesrapporter over hendelsesrapporter. Og jeg tror ikke det er mange som er uenige med meg her: jeg foretrekker at teknikeren er grundig heller enn rask...
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2018, 17:12   #103
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: OSL 24/7 ny TV-serie på Viasat 4

Amen til det. Safety er ikke stedet for shortcuts eller stress ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2018, 00:30   #104
Eirik S
ScanFlyer Blue
 
Eirik S's Avatar
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 103
Default Re: OSL 24/7 ny TV-serie på Viasat 4

Har sett en del av sesong 2 nå, og må si at jeg er positivt overrasket. Er fortsatt en del toll og F.O. men det kan jeg leve med, er vel tegn på at man har en relativt fungerende flyplass når butikktyverier og tollkontroll står i sentrum. Likevel, jeg synes det er helt greit at folk som stjeler fra butikkene får F.O. Roar eller Pekka etter seg, godt å se at de ikke slipper unna så lett.

Interessant at de tar med en del teknisk, både hos Norwegian og SAS, og at de hadde et kameracrew der under snøkaoset. Jeg misunner ikke de stakkarene som jobber i billettskranken der når sånt skjer. Var litt av noen typer de to de brukte tid på der: Han ene var en klassisk kranglefant og han andre innså ikke selv at han hadde dummet seg ut og gav en skyllebøtte til de som hjalp ham.

Også interessant for de av oss som jobber i utlendingsforvaltningen at de har tatt med en del fra immigrasjonskontrollen, tydelig at det er enkelte fly som er "belastet", type RIX og FCO, det er vi kjent med. I og med at mesteparten av disse stort sett bare ender med bortvisning så er ikke det saker vi ser så mye til på vårt bord, her har politiet vedtaksmyndighet selv (utl. § 17 jf. utlf. § 5-2).
Eirik S is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
En serie uheldige hendelser på OSL.. Sykkelthor TripReports 13 30-01-2016 12:53
Liten serie fra OSL 16/7 LN-ALX Bilder & foto 9 23-07-2011 14:17
Dagen serie - landing på 19L OSL ATC-flyradar Bilder & foto 3 20-10-2007 03:16
Serie bilder Primera på OSL ATC-flyradar Bilder & foto 10 18-10-2007 22:37
"Hello Goodbye" - ny tv-serie fra OSL LN-BRK Flyforum 3 24-01-2007 10:42


All times are GMT +2. The time now is 17:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.