![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Var spent på Saudi loungen da jeg gadde hørt den var bra. Det var også en "Welcome" lounge ved siden av som hadde Prio pass tilgang.
Med en gang etter resepsjonen er det et rom med biljard og playstation. ![]() Til venstre er First delen vi ikke hadde tilgang. ![]() Slumrerom. Fantes også to dusjer på herretoalettet. ![]() ![]() ![]() Fem varmretter. En kokk som laget egg, men også noe pasta. ![]() Is! ![]() Konditori ![]() Bra sjokolade ![]() Last edited by Chriscross; 22-12-2024 at 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kamelmelk ble ikke tested, men ser frem til rapport fra førstemann.
![]() Var en 24 h sandwhichbar som ikke var bemannet. ![]() Tv/filmrom med "stressless-funksjoner". ![]() ![]() Var et stykke ut til gatene, vi brukte 8 min til gate 10 fra lounge. Tipper 10 min til ytterste gate. ![]() De har A og B gater med 30 m avstand. A var business og sky priority, B for resten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() ![]() ![]() ![]() Meny (fikk meny på alle flygingene) ![]() Lammet var for tørt dessverre. Desserten var god. ![]() Kyllingen smakte grillet og var god. ![]() Addis Abeba ![]() Var blant de første som gikk av fly og derfor ingen kø i passkontroll. Hadde søkt innreise og fått ok på web. Ingen spurte etter gulfeber vaksine sertifikat. Bagasjen ble scannet i tollen mens hun som skulle se på monitoren var opptatt med telefonen. Rett etter toll gadde Crown plaza en skranke, mens vår sjåfør til Hilton garden inn ventet med skilt utenfor. Dette car bestilt gratis pr e-post. ![]() Alt i alt veldig happy med saudi. Var en positiv overraskelse. Litt kjipt uten alkohol, de kunne iallfall hatt Aas uten IpA synes jeg. Veldig bra crew på alle flygingene. Så om folk skal være politisk korrekte ser det ut til at det haster å selge Teslaen. Det dom trekker ned er håpløst internett i lounge, klarte såvidt å sende whatsapp tekstmeldinger. De kunne jo også hatt prem eco. Leste et sted de hadde 34" seteavstand i eco, men det då ikke sånn ut. Last edited by Chriscross; 22-12-2024 at 13:20. Reason: Hadde sett for meg famle lenestoler på a-330 jed-nbo, med de klinket til med bisnissseter a la Lufthansa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Litt usikker om vi ble oppgradert til deluxe-rom eller.
![]() Fordelen med ikke for fancy hoteller at en ikke må betalr 150kr for å vaske en bokser. ![]() Godkjent basseng på taket. ![]() Utsikt fra vassenget. ![]() Minishop. Da vi reiste videre så vi det var butikk og apotek 300 m bortenfor hotellet. ![]() Frokost bar området. Grei frokost. De lagde ulike eggeretter og waffles. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk så langt - mye eksotisk her.
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så var det tid for turens høydepunkt, safari. Da jeg booket turen var jeg ikke klar over at den er en stor nasjonalpark ved bygrensen med "the big four", parken er for liten for elefanter. Begynte å undersøke litt og 25000kr/natt på Kempinski ville nok ikke falt i god gjord hos finansministeren uten at hun var med. Kom litt tilfeldig over Ololo safari lodge som jeg syntes var stivt priset til 660 dollar/natt før jeg forstod at det inkluderte to gamedrives per natt, måltider og drikke inkl øl og dårlig vin også utenom måltider.
Noen vil kanskje reagere på at innflygingen til nbo går over hotellet, men hva er vel bedre enn å bli vekket av en 747 04.40? ![]() Transport til og fra flyplasshoteller også inkludert. ![]() ![]() ![]() Var enlounge/dagligstue til fri avnyttelse. ![]() Var et lite basseng. Fine sittegrupper rundtom på området. ![]() 13-åringen syntes denne dusjen hadde litt vel mye sjarm, men funket for meg. ![]() ![]() Innså etterhvert at det ikke var tv på rommet og det var likegreit. Tror dette var billigste eller nest billige rom. ![]() Last edited by Chriscross; 22-12-2024 at 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De dyrker/holder det meste av råvarene på gården knyttet til lodgen. Det var ikke noe voldsomt fancy på menyen, men det smakte godt.
Fritert kylling. ![]() Nudler ![]() Sheappereds pie var den beste jeg har smakt (konkurrenten har vel spilt i fjerdedivisjon) ![]() Gresskarsuppe. ![]() Frokost på snei. Smakte masse. ![]() Kompis på inngangsdøren til rommet. ![]() Last edited by Chriscross; 22-12-2024 at 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Godt å høre ….
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Må jo ha med litt skrytebilder også da. Vi fikk ikke sett geopard, men ellers det meste. Det er også en elefanthjem i Nairobi hvor du må forhåndsbestille tidlig. Det gjorde ikke vi. Vi kjørte Landcruisere og Landrovere av ulik alder. Temperaturmessig gikk det greit for oss i bukse og langermet skjorte, men ta gjerne med en vest eller jakke. Kan bli litt kalt når de easer avgårde i 70 km/t i åpen bil. Det eg jo en liten nasjonalpark og derfor lettere å lokalisere. Vi delte bil med et par. Er man fire er man garantert egen bil, evt kan du betale 300 dollar. Vi kjørte en tur 16.00 og en 06.30
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takk for knallrapport så langt. Ser frem til fortsettelsen.
![]() |
#32 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det hadde nok vært fint med iallfall to netter på Ololo, men en uke hadde vært for lenge. De har også oakker for å være der lenger dagen for utsjekk, men du må forlate rommet 10.00. Finansministeren som også fungerer som diktator til tider har bestemt at vi skal feire juleaften i Norge i år og da bør man jo bør hjemme før 23.59 23.des, vi skal lande 20.20.
Vi ble kjørt ut av parken i Landrover og en Van derfra til Crown Plaza. Dette var 30 dollar dyrere enn Hilton Garden inn og ikke frokost (som var dyr og bestille med rommet). Trenger imidlertid en natt på ihg før nyttår for suitesertifikat for fem netter. Crown Plaza har også en lounge en kan kjøpe seg inn i for 60 dollar (fant ikke mulighet for å booke dette på netg). Skal du ha frokost er det nok like greit å gjøre det, men vi må reise 06.00 for en flight 08.20 fikk vi beskjed om (da er vi en time sene mener de...) Bar ![]() Resepsjon. ![]() Ba om oppgradering til rom med balkong, tviler på om de ville oppgradert til suite. ![]() Helt ok bad. ![]() ![]() ![]() ![]() Ok gym ![]() Stjal bassengbilde fra nettet for det er endel mennesker her. Fin poolbar her. Club sandwhich til 170kr, 0,5 øl 65kr og tror brus 34kr. ![]() Det er Crown plaza, four Points, Hilton garden inn og noe som heter Argul i nærheten av flyplassen og i praksis er de like langt å kjøre fra terminalen. Crown Plaza får litt pluss for poolbar. Hilton Garden inn har butikk og apotek i nærheten og da kan man jo nyte medbrakt ved bassenget om en ønsker det. Litt bedre utsikt fra basseng hos Hilton GI. Last edited by Chriscross; 22-12-2024 at 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det ble tid for hjemreise. Crown Plaza har shuttle hver halve time. Kan også bokket privat shuttle for 10 dollar. De mente vi måtte være på flyplass 3 timer før avgang, men uten bagasje og boardingpass på mobil mente jeg 2t 15 min fikk være bra.
Kom til flyplassen også en inngang merket Sky Priority. Gjennomltsing av bagasje før innsjekk. Var tre skranker Sky priority. Vi fikk printet boardingpass på automat, noe de var glade for da vi skulle inn i lounge. ![]() Terminalen ![]() Til høre her var det Sky priority passkontroll. ![]() Sky priority sikkerhetskontroll også. Vi brukte 30 min fra shuttle kjørte til vi var gjennom sikkerhetskontroll. ![]() Shoppingområdet etter sikkerhetkontroll. Vet ikke om dette er en ny terminal? Det var vel en som brant opp siden det ikke var bensin på brannbilene på flyplassen? ![]() ![]() ![]() Kom til Pride lounge. En kan kjøpe tilgang om ikke business eller Elite pluss. Rett etter sikkerhetskontrollen er Simba lounge, men den er visstnok liten. Rakk ikke teste den dessverre. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Pride lounge var bra. Flere ulike sitteområder. To avslappingsrom. To dusjer på herretoalettet.
![]() Bar uten at jeg sjekket kvaliteten på drikkevarene. De hadde også cola på plastflasker og øl på boks. Var også barista i baren. Det var også servitører som gikk rundt. ![]() Søtsaker til frokost. ![]() Made to order egg. ![]() Noen plasser hadde fin utsikt. ![]() Selve terminalen virket 70-talls. ![]() Shopping ![]() De jukset med å si boarding startet 07.05 for flighten 08.20. Datter ble litt stresset så vi droppet simba lounge. Ved pre-boarding områdene stod det at boarding skulle starte om 10 min og de ti min flyttet seg hvert minutt.. ![]() Flyet vårt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Setene minner om de gamle til Sas, men de blir 180 grader og ikke tunell til bena. Var perfekte når en reiser to sammen. Siden vi var fire personer i business var det ikke noe problem med ekstra vindusseter heller.
![]() ![]() Ikke noe håndkrem eller lepomade, men pluss for colgate tannkrem. ![]() Velkomstdrink, Champagne og eplejus. ![]() Skammel det ikke er lov å sitte på. Vi fikk gode madrasser og tepper. ![]() Luftig i 787-8. ![]() Det er en business kabin med 18 seter og en minikabin med 18. ![]() Fin utsikt under taxing. ![]() Farvel Afrika. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De serverte varm frokost. Meny ble delt ut.
![]() ![]() ![]() Først frukt ![]() Så en lokal vegetarrett for min del. Varm croissant ![]() Var en tur i økonomi, men ble turbulens så uklart bilde. De har tre rader foran med ekstra benplass. ![]() De hadde dårlig med snacks. Tror de for eks til bkk har mer ut fra div tripreports. Mens miksed nuts var veldig mye makamadiamøyter som koster 1000kr/ kg på Meny. Gav gode minder til LH First (LH har forbedret dem bort) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sahara er stor
![]() ![]() ![]() Hvilken flyplass? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tre timer før landing var det middag. Startet med en frisk agurk/ananassalat.
![]() Datter valgte kylling som hun var fornøyd med ![]() Hadde selv oksekjake som også var god, men skulle hatt litt mer saus. Vet ikke hvor bildet ble av. Fikk litt av alt til dessert. ![]() Mer Sahara ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi hadde vært 25 min sene ut fra Nbo pga noe trøbbel i cockpit, så vi får vel være happy med at vi kom oss avgårde i det hele tatt. Sterk motvind gav flytid på 9 t 15 min så tok ikke inn noe. Fløy også omvei for å unngå Sudan Raketter fra Yemen etc.
Vi skulle landet 15.25, men det ble 16.05 og neste fly til cph var 16.55. Vi spurtet og irriterte noen meksikanere i sikkerhetskontrollen siden vi fikk lov til å snike. Kom frem til gate midt i boarding. Viste seg at vi allerede var booket om direkte med sas (skulle fly kl ams-cph og sas derfra og hjem). Dette passet dårlig siden vi manglet bare klm i millionjakten. De i gate klarte ikke booke oss tilbake så vi gikk slukøret til loungen og lurte på hvordan jeg skulle forklare kona ag vi måtte ut å fly i romjulen. Gikk bort i serviceskranken og etter en enorm innsats klarte de ansatte å booke oss med klm direkte til Oslo. Det tok 30 min så var definitivt ikke rett frem. Sikkert trøbbel med 117-ticket og Kenya air som booket om. Fin lounge. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi fikk fly.
![]() ![]() Gammelt fly, var ikke engang led-lys over setene, men tipper minst 32 tommer mellom setene siden knyttnevetest ble bestått med glans. ![]() ![]() Mat i boks. Godt med makroner. Cava og Heineken ombord. ![]() Papirmeny hadde de da. ![]() Når jeg ser hvor dårlig dette produktet er forstår jeg jo at sas kan ta seg råd til å etablere dette. Sas burde jo bare blokkere midsetet når folk booker business og gjerne få inn en avtale med Ikea så kan vi få skikkelige glass i sas plus. Klm blokkerer vel ikke engang nabosetet om det er Embraer som flyr. Bedre mat og øl hos sas, i tillegg kan en forsyne seg fra vogna. Takk for at dere var med på reisen, nå gjenstår det bare å få dokumentert alle flighter for å få millionen, men frykter det blir mye trøbbel. Har iallfall alke boardingpass og tente å sende disse til eb-bonus. Etterregistrering av poeng funker ko ikke selv om en sender e-post. Ser forresten at jeg skrev en får tilgang til Clubhouse med Delta gold. Det er feil, det skulle være Virgin gold. Fikk forresten bagfage receipt i sas app i dag for bagasjen fra osl-lhr. Det var jo litt sent, men bagasjen har vi jo og det er vel det viktigste. Beste rent reisemessig (safari er jo en annen liga) på turen var nok Virgin Club house. Størst positiv overraskelse var nok Kenya Airways. Skulle det komme f.eks en god bonusdeal ville jeg ikke nølt med å fly dem til f.eks bangkok og lagt inn en dag i Nairobi. Nedtur må vel være Klm Euro-business. Last edited by Chriscross; 23-12-2024 at 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den lille reisen til det store Julebordet - en vel lagret Trip rapport. | dc-8-63 | TripReports | 35 | 22-05-2023 17:21 |
Den upassende og politisk ukorrekte tråden: Hvem har de søteste flyvertinnene? | robertaas | Småprat | 47 | 01-12-2015 12:50 |
«Den utrolige reisen» | Speedbird | TripReports | 40 | 29-12-2012 07:37 |
Den lange reisen | Norwing | TripReports | 35 | 04-01-2011 20:50 |