![]() |
|
![]() |
#21 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Nok en gang, takk for herlig rapport!
![]() |
![]() |
#22 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Video tjafset var rett under setet til han foran så jeg hadde lite plass til beina. Var i temmelig dårlig humør på den turen, og det var på fridager. Ikke rart jeg startet fag forening i det selskapet, de tryglet om det og fikk Teamsters stemt inn. ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SAA fløy ihvertfall A340-600 til IAD i 2007.
Men, tilbake til det tråden handler om; absolutt en tur etter mitt hjerte! Vurderte noe lignende selv da jeg testet EY A380 i first i fjor, men det var på AAdvantage miles, og de tillater ikke stopovers, så jeg fant ut at Abu Dhabi var en morsommere destinasjon enn Rabat, og stoppet der. Merker jeg angrer litt, for i likhet med deg synes jeg det er et av de vakreste passasjerflyene som er laget. Det er noe med de fire store motorene og den velproporsjonerte kroppen (i motsetning til hårfønerne til 343 og den alt for lange kroppen til 346) som gjør den så flott. Oh well, fortsatt en mulighet mellom Baku og Dubai, og Kaukasus er høyt opp på to do lista, så jeg krysser fingrene for at Azerbaijan fortsatt flyr dem om et år.
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Herlig rapport med interessante detaljer og gode beskrivelser! Enig i at Airbus A340-500 er et spesielt og interessant fly. Er på en måte den store versjonen av Boeing 737-600 - begge fly har stor og tung kropp og for få passasjerer. Og begge var allerede utdatert raskt etter at de begynte å fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flyklapper
|
![]()
Er vel egentlig ikke utdatert - det er bare ikke penger nok å hente i det segmentet hvor den er økonomisk. ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Problemet var vel at det ikke var noe segment den faktisk var økonomisk i
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() Problemet var vel heller at man ikke kunne ta priser høye nok til å gjøre den lønnsom. Ideen var at folk ville betale for å slippe lenger reisetid, men der bommet markedsanalysene ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Samme som 747-SP?
Utrolig lang rekkevidde og liten kropp, som en DC-8-62 eller -72. De ble aldri noen best selgere men funket bra i lufta. Er ikke flink på Airbus så jeg visste ikke at 340-500 var en slik, stusset derfor på denne tråden. (Stusser enda ![]() Skjønt jeg brukte 26 000 kroner på en 6 dagers heisa tur til Trondheim i Juni. Vanskelig å forsvare slikt hvis man har gjeld, bolig lån og trange tider. Heldigvis så er slikt bak meg. Alt er nedbetalt, nå må pæng brukes før man blir pakket inn i penalet. Kjøpe bilett på sjelden flytype? Mmmm, nei, da blir det heller noe annet, skjønt vet ikke hva som smaker godt og godkjent av madammen samtidig. ![]()
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for fin rapport.
Nettopp booket to "rariteter" selv, to av mine favoritter, nemlig 346 og 748 . Moro å fly de flytypene man liker, selv om det av og til blir litt omvei. Eller som i ditt tilfelle, en eneste stor omvei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Knall rapport og godt jobba: type uflukt og avgjørelse som beriker livet og en aldri vil angre på.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Speedbird Concorde
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Visstnok hovedsaklig for Hajj. Skal få rundt 400 seter. Hadde jo vært gøy hvis de brukte den litt andre steder også, men det spørs vel med kun eco-innredning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Flyklapper
|
![]()
Det må være EP-IAC. De andre har vært parkert i årevis ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Jeg holdt meg til -100/-200 i 15 år og var fornøyd med de. Har man først fått foten innafor døra på en flytype så blir det mat bilett resten av livet, selskapene vil helst ikke trene nye folk hvis dem kan få fiks ferdig erfaring på alle kandidatene. Da bortsett fra de største selskapene, de gir fanken i hva du har flydd før. Der blir du hjernevasket og programmert på nytt. ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Newcomer
|
![]()
Bra innlegg Knut! Keep them coming
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Speedbird Concorde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Hva blir din neste YOLO-tur? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
A340-500 over Norge i natt | KnutW | Register- og ATC-Forum | 5 | 09-08-2017 15:31 |
A340-500, Concorde og MD80 | petter380 | TripReports | 47 | 11-06-2015 18:51 |
Thai A340-500 | Fysikeren | Småprat | 22 | 10-01-2012 21:44 |
Etihad A340-600 | Robin882 | Samlerhjørnet | 10 | 06-02-2010 19:33 |
A340-300 og a340-500 | svgspotter | Flyteknisk forum | 3 | 14-11-2009 09:58 |