![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen her som kjenner visumprosessen til Kurdiske områdene i Irak (altså Erbil IKKE Bagdad) ? Såvidt jeg har skjønt er det noe evisum greier man kan ordne, men det virker som siden ikke helt fungerer. Tar gjerne i mot tips før jeg evt kjøper billett dit. Ja nei jeg er klar over at Irak ikke er nødvendigvis nr 1 turistdestinasjon, men Erbil skal da såvidt jeg ha skjønt være ok å besøke og har gode flyforbindelser med Turkish blant annet. Og inne på dette forumet er jo folk ganske så bereiste så jeg prøver lykken. Jeg er også fullstendig klar over ESTA komplikasjoner, men det gjelder ikke meg uansett da jeg har vært i andre land USA ikke liker på den lista og har reist på papirvisum til USA de siste årene.
Ja så er jo også en annen grunn til å dra til Erbil og Kurdistan fremfor andre steder i landet - muligheten for å kunne ta seg en øl eller to (Bagdad-Irak har bannet det) Last edited by Hypern; 17-02-2025 at 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
|
![]()
Det gikk ikke å søke e-visum på https://gov.krd/english/information-...vices/visitor/ ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Sånn på siden er det litt rart at nordmenn må søke e-visum til Kurdistan når så og si resten av Europa kan søke ved ankomst... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi har rute til Erbil. Skal sjekke om det står noe i destination info ift. hva som gjelder for passasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I vår dokumentasjon står det følgende:
"*Visa required. Visas are only available at Erbil Int. Airport, free of charge. *Immigration cards are available at the airport *All foreign passengers have to fill in an arrival card before approaching immigration." |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er dette TIMATEC for norske pax?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
(Så kan du selv sjekke ifht evt transitland m.v.)
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hmm sjekket opp forsikringsvilkårene og selvsagt gjelder ikke reiseforsikringen der hvor UD har reiseråd. Men finnes det noen som veit om man kan kjøpe ekstraforsikring et sted som fortsatt kan gjelde denne type områder? Prøvd å Google litt men finner fint lite. Alle virker å si at reiseforsikringen ikke gjelder hvis reiseråd. Må jo være et visst marked for slike tilleggsforsikringer også her til lands? Det jeg finner er typ basert i UK , men man må være bosatt der for å kjøpe dem.
Last edited by Hypern; 13-03-2025 at 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
https://againstthecompass.com/en/travel-insurance/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Det går ofte an å kjøpe tilleggsforsikring. Da jeg var i Antarktis måtte jeg ha en ekstra reiseforsikring for tre-fire døgn, men det ordnet seg veldig elegant med en telefon til forsikringsselskapet. Ikke var det spesielt dyrt heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg ville også sjekket med ditt forsikringsselskap. Jeg har noen ganger kjøpt en tilleggsforsikring. Er det kun for noen dager, er det ikke så dyrt.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boston som reisemål? | Ståle | Reiseforum | 78 | 16-04-2024 21:42 |
Tromsø som reisemål | SudCaravelle | Reiseforum | 8 | 27-08-2021 13:03 |
Mellom-Amerika som reisemål? | Halmateo | Reiseforum | 21 | 27-02-2020 00:41 |
Alicante som reisemål | sail4fun | Reiseforum | 0 | 22-08-2016 21:00 |