Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-06-2021, 06:38   #1
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,020
Default God onsdag fra Lillestrøm

God morgen ja! Sola skinner og alt er egentlig helt innafor, stas er det også med en halvannen times småflytur i kveldinga! Så får man se hvor vi skal fly. Så fint med en nærflyplass rett borti gata! Jeg gleder meg som alltid til å komme opp i lufta.
Ha en fin solrik dag alle sammen!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 08:42   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

God morgen fra Hvalstad. En espresso i solen, før jeg kaster meg over hjemmekontoret. Satser på nok produktivitet for å kunne få inn løpetur i en utvidet lunsj. Fotballkamp for eldstemann etterpå, og jeg er utpekt som dommer. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 08:47   #3
Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,258
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Gooooodmorgen fra det nordlige danske Hirtshals hvor der er 17 grader varmt allerede her klokken 7.47 morgen, det trænger til at blive en varm dag og det var vi ventet på længe :-)
__________________
Upcomning flight:
29. Marts: Billund - Alicante
1. April: Girona - Aalborg

"InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt"
Scandinavien_Airlines is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 08:52   #4
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

God morgen fra Trondhem
Nydelig å sykle til jobb i shorts og t-skjorte...ikke akkurat hverdagskost i trøndelag...
Varm dag i vente her også...satser på litt innejobbing idag, siden kidsa p.t. ikke har soverom, og det skal de jo ha ( kravstore er de å... )

Ha en strålende onsdag
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 09:21   #5
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,246
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

God morgen fra Mjøndalen. Dag 1 av streik, men heldigvis en myk start da minste mann har tilbud i barnehagen i dag. Neste dag han har tilbud er tirsdag i neste uke, og i uken etter det på mandag og onsdag.

Sånn fra det ene til det andre.... Noen som vet om en barnehage som kun har ikke-fagorganiserte ansatte, og løpende opptak? Helst i Drammensområdet....spør for en venn...

Ønsker alle en produktiv dag, med eller uten unger på hjemmekontoret.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 10:19   #6
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
God morgen fra Mjøndalen. Dag 1 av streik, men heldigvis en myk start da minste mann har tilbud i barnehagen i dag. Neste dag han har tilbud er tirsdag i neste uke, og i uken etter det på mandag og onsdag.

Sånn fra det ene til det andre.... Noen som vet om en barnehage som kun har ikke-fagorganiserte ansatte, og løpende opptak? Helst i Drammensområdet....spør for en venn...

Ønsker alle en produktiv dag, med eller uten unger på hjemmekontoret.
Jeg vet det er en spøk, men den fikk meg til å dra på smilebåndet av meg selv da jeg umiddelbart gjorde meg tanken «en slik barnehage hadde jeg aldri brukt av sikkerhetshensyn til eget barn»
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 10:32   #7
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Barnehagestreik? Høres ikke sånn ut utenfor her.

God onsdag. Så langt brukt dagen på å bl.a. forklare en (tidligere) kunde at vi ikke er konkurrenten vår, samt bli litt oppgitt over at andre kunder tror de de er vår eneste kunde.

i kveld har jeg visst mulighet til å 314 millioner, også er det en konsert som skal sees på verdensveven. Hadde vel vært typisk om jeg vant, for da kommer de med de 314 millionene til å ringe midt i konserten og forstyrre den.

Ha en god en, med eller uten barnehager rett utenfor terassedøra
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 11:21   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Makan fra Lillestrøm. Her har jeg levert Storsmurfen i "barnehagen" sin. Nå må jeg forte meg inn på bortekontoret en tur for et møte med en kollega. Men det viktigste er at de har kjøttboller med potetmos i kantina i dag, så det må synkroniseres så jeg rekker det. Ellers er det jo helt bortkasta.

Ellers skal jeg på Polet og hente masse crap jeg bestilte i et kreativt øyeblikk. Vin fra Israel, Slovenia og ikke minst Syria. Tror muligens ikke det er så god vin, men det er jo litt kul vin.

Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 12:09   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

God formiddag fra hjemmekontoret i sør.

Her er det ingen andre planer enn å hjemmekontorere og vinne jackpot i Vikinglotto.

God onsdag ønskes....
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 14:37   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

G’morgen! Blir vel en tur på dynga før arbeidsdagen ruller i gang. 17 grader ute og skyet. Ser ut som vi er inne i sommermønsteret. Meterolygen helgarderer med lettskyet, pent med mulighet for regn- og tordenbyger. Og det var værmeldingen ut august.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 18:11   #11
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,246
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Jeg vet det er en spøk, men den fikk meg til å dra på smilebåndet av meg selv da jeg umiddelbart gjorde meg tanken «en slik barnehage hadde jeg aldri brukt av sikkerhetshensyn til eget barn»
Nå er det vel ikke automatikk i at ikke fagorganiserte arbeidere gjør ett dårligere arbeid med barn, hverken pedagogisk eller omsorgsmessig. Sånn prinsipielt så hadde jeg ikke hatt noe i mot å sende barn i barnehage der de ansatte ikke var fagorganisert, sluppet stengt barnehage pga streik hadde jeg også.....
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 18:33   #12
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,910
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Morn du fra Sandnes. Dagen så langt har gått i jobb, trening samt å finne ut at det moderlige opphavet skal ut å fly med helikopter for første gang i morgen. #misunnelig

Vel vel. Får muligens reist med helikopter en annen gang jeg da. Nå skal grillen fyres opp og snart kommer svigers. Må nok jekke meg en øl. Ha en fin kveld forumister!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2021, 23:56   #13
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Nå er det vel ikke automatikk i at ikke fagorganiserte arbeidere gjør ett dårligere arbeid med barn, hverken pedagogisk eller omsorgsmessig. Sånn prinsipielt så hadde jeg ikke hatt noe i mot å sende barn i barnehage der de ansatte ikke var fagorganisert, sluppet stengt barnehage pga streik hadde jeg også.....

Som nybakt mor går det på akkurat samme opplegg som for pilotene; jeg vil ikke at noen som er trøtte, uopplagte, syke, underbetalte, stressa eller på andre måter belastet gjennom å ikke få være fagorganiserte ta vare på det kjæreste jeg har... Om det er en CAT III-landing i tåke eller å passe på 5 småttiser samtidig; de bør alle ha best mulig utgangspunkt og fortjener det det koster Men om du er komfortabel med mindre, så er det jo helt greit. Lo som sagt av meg selv, og så selvironi og humor i at jeg så raskt kjente på nøyaktig samme følelse som i "pilotdebatten"...
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2021, 00:05   #14
livinspeed
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2014
Location: Sørlandet
Posts: 325
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Som nybakt mor går det på akkurat samme opplegg som for pilotene; jeg vil ikke at noen som er trøtte, uopplagte, syke, underbetalte, stressa eller på andre måter belastet gjennom å ikke få være fagorganiserte ta vare på det kjæreste jeg har... Om det er en CAT III-landing i tåke eller å passe på 5 småttiser samtidig; de bør alle ha best mulig utgangspunkt og fortjener det det koster Men om du er komfortabel med mindre, så er det jo helt greit. Lo som sagt av meg selv, og så selvironi og humor i at jeg så raskt kjente på nøyaktig samme følelse som i "pilotdebatten"...
Kommer nok aldri til å være uorganisert selv, og som min eminente venn engang skrev som en kort og konsis bryllupshilsen: "Sammen er man mindre alene"
livinspeed is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2021, 04:43   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Nå er det vel ikke automatikk i at ikke fagorganiserte arbeidere gjør ett dårligere arbeid med barn, hverken pedagogisk eller omsorgsmessig. Sånn prinsipielt så hadde jeg ikke hatt noe i mot å sende barn i barnehage der de ansatte ikke var fagorganisert, sluppet stengt barnehage pga streik hadde jeg også.....
Dude du bor i Norge - I bunn og grunn en «Verna Bedrift» - om streik i barnehage er et problem har du noksaa forvridde verdier !! Jeg tar dag gjerne med til «barnehager» hvor de ansatte ikke er fagorganiserte og jeg vil vaere svaert overrasket om du ville tenke tanken om aa etterlate din foerste bil i mer enn 3 minutter !!! Jeg har sett steder jeg ikke ville etterlate gaarsdagens fulle bleier !!

Om du tror det finnes verdier i ikke fagorganiserte - ta en tur i Boeing 737 Max 1.0 - (det jobbes lokalt for et interjuv for Flypodden med en som vet mere enn du noensinne oensker aa vite!!!)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2021, 13:52   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Jeg har brukt barnehage i åtter’ns bakgård som dere bare kan drømme om. Den er så bra at fagorganisrte trolig ikke ville tillatt det….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 04-06-2021, 18:53   #17
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,246
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Da var streiken over! Endelig kunne Østfold bidra med noe bra. Da må det feires med en Cantillon Geuze i kveld, og satse på at Isaksen er hard når han skal bestemme utfallet av streiken.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2021, 23:40   #18
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Da var streiken over! Endelig kunne Østfold bidra med noe bra. Da må det feires med en Cantillon Geuze i kveld, og satse på at Isaksen er hard når han skal bestemme utfallet av streiken.

Har du overhodet sykepleiere eller lærere i familien? For det virker ikke slik, når du skriver slike provoserende utsagn.



En tragedie at man kaster 22 000 hardtarbeidende mennesker som gjør drittjobben ingen andre vil i Norge rett under bussen, fordi man fant et smutthull. Jeg kjenner på fortvilelsen og sinnet til alle sykepleierene som har jobbet regelrett ræva av seg under coronapandemien som nå står i fare for å få en fis og en lue i lønnsøkning.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2021, 00:05   #19
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,246
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Selv om du går på person, og ikke sak, så skal jeg likevel svare deg

Har en kone som snart er barnehagelærer og en mor som er sykepleier, så har det i familien ja. Det betyr ikke at jeg ikke unner dem noe ekstra. Der som jeg er i mot er streik generelt, og spesielt måten fagforeningene skal legitimere streiken sin på. "Bla bla bla, INSERT BULLSHIT HERE, det er ikke meningen å ramme 3. part osv". Hadde de bare hatt guts nok til å si det rett ut, at vi tror at vi får best gjennomslag hos arbeidsgiver når 3. part får kjenne viktigheten av våre yrker på kroppen, ved at vi legger ned arbeidet", da skulle jeg respektert dem. Bare vær ærlige og ikke selg inn streik som noe som "dessverre" rammer 3. part, så hadde de hvertfall fått min respekt, men min forståelse for streik får de ikke.....

God helg, nå er streiken over, og de skal returnere til sin arbeidsplass fra mandag. Hvis det er så forferdelig, så får man kanskje vurdere å drive med noe annet?
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2021, 00:26   #20
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: God onsdag fra Lillestrøm

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Selv om du går på person, og ikke sak, så skal jeg likevel svare deg

Har en kone som snart er barnehagelærer og en mor som er sykepleier, så har det i familien ja. Det betyr ikke at jeg ikke unner dem noe ekstra. Der som jeg er i mot er streik generelt, og spesielt måten fagforeningene skal legitimere streiken sin på. "Bla bla bla, INSERT BULLSHIT HERE, det er ikke meningen å ramme 3. part osv". Hadde de bare hatt guts nok til å si det rett ut, at vi tror at vi får best gjennomslag hos arbeidsgiver når 3. part får kjenne viktigheten av våre yrker på kroppen, ved at vi legger ned arbeidet", da skulle jeg respektert dem. Bare vær ærlige og ikke selg inn streik som noe som "dessverre" rammer 3. part, så hadde de hvertfall fått min respekt, men min forståelse for streik får de ikke.....

God helg, nå er streiken over, og de skal returnere til sin arbeidsplass fra mandag. Hvis det er så forferdelig, så får man kanskje vurdere å drive med noe annet?

Jøss, person? Hvilken del av det jeg skrev var et personangrep? At jeg personlig tok din uttalelse som provoserende? Er dette et angrep på min eller din person? I am somewhat confused...

Ser du skriver man kan "finne seg noe annet å gjøre" - forstår hvordan du ser verden, og lar det ligge med det
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God onsdag fra Lillestrøm Fnate Flyforum 20 15-11-2018 06:31
God mandag fra Lillestrøm! :) Concorde98 Flyforum 18 08-01-2018 16:52
God lørdag fra Lillestrøm! Concorde98 Flyforum 16 06-01-2018 23:40
God onsdag fra Lillestrøm! Concorde98 Flyforum 10 21-06-2017 16:42
God onsdag morgen fra Lillestrøm SQ 777 Flyforum 30 21-01-2010 03:04


All times are GMT +2. The time now is 13:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.