Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-01-2015, 12:22   #1
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
American Airlines Hvor lang tid i ABQ (Albuquerque)?

Jeg ser på min kommende roadtrip at første halvdel ble litt vel kort og jeg kansellerte flighter fra Albuquerque til St. Louis 4. april og flytter den et døgn senere. Men da ble eneste alternativ flight fra ABQ 06:25 på morgenen. Og da er spørsmålet (for det er sikkert noen her som har litt erfaringer) når bør jeg senest være utenfor terminalen da?

Det er jo en forholdsvis liten flyplass men jeg må også levere fra meg leiebil. Alternativt om det er mulig å levere leiebil kvelden før og bruke shuttle til et flyplasshotell.

Jeg kommer til å ha innsjekket bagasje, og det er med American Airlines (via DFW). Har ikke klart å finne særlig informasjon rundt innsjekkingstider og lignende.
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2015, 13:47   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Hvor lang tid i ABQ (Albuquerque)?

AA sier 90 minutter ganske klart på sine nettsider hvis du har bagasje ...

Quote:
Within the U.S. as well as flights to Hawaii, Puerto Rico, and the U.S. Virgin Islands check in:

At least 60 minutes prior to departure if not checking bags
At least 90 minutes prior to departure when checking bags
http://www.aa.com/i18n/travelInforma...e=arrivaltimes
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2015, 16:08   #3
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
Default Re: Hvor lang tid i ABQ (Albuquerque)?

Men det er vel kanskje anbefalte tider? Vet du når det er normalt å stenge innsjekkingen for domestic? ABQ ser ut til å være en flyplass med korte avstander og effektiv sikkerhetskontroll.
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2015, 16:26   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Hvor lang tid i ABQ (Albuquerque)?

Det er ikke nødvendigvis det samme som cutoff, men hvis de er strenge på det, kan du risikere å stå med skjegget i postkassen. Bagasjen skal også gjennom kontroller, og det kan jo være en flaskehals der som man ikke ser.

Spør en agent når du ankommer.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2015, 16:32   #5
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
Default Re: Hvor lang tid i ABQ (Albuquerque)?

Takk. Skjegget vil jeg gjerne beholde i ansiktet. Jeg ankommer Houston med fly, men jeg kan sikkert forhøre meg med noen dagen før avreise. Hvis ikke så får det bli en tidlig natt dagen før
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2015, 16:50   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Hvor lang tid i ABQ (Albuquerque)?

Leiebil-sakene i ABQ ligger ikke ved terminalen så du må ha shuttle. Når jeg var der for noen år siden så leverte jeg bil ved ankomst om kvelden og fikk hotellshuttelen til å hente meg på leiebilleveringen. Mange hoteller som liger kun få minutter unna terminal med shuttel så det er det raskeste om morgenen. "Liten flyplass" i US-målestokk, dvs. på størrelse med Sola ifht. pax/år. Kan fort bli kø i security om det er morgenrush der.

Millitærfly stasjonert på plassen så kan fort bli noe å se på også

Tripreport fra ABQ m.m.:
Del 1 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68176
Del 2 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68480
Del 3 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68939
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 28-01-2015 at 16:54.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2015, 08:45   #7
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
Default Re: Hvor lang tid i ABQ (Albuquerque)?

Takk. Artig rapport

Jeg har funnet noen hoteller å velge mellom på flyplassen, så da leverer jeg inn bilen kvelden før
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2015, 19:45   #8
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
Default Re: Hvor lang tid i ABQ (Albuquerque)?

Veldig med endringer hele tiden på bookingene mine. Først så ble den originale bookingen endret fra AQB til DFW med ny flymaskin (med American Eagle) og nytt flightnummer. Så ble det flyttet tilbake, men med litt endret tid. Så ble flighten fra DFW til STL endret til et senere tidspunkt.

Så kansellerte og booket dagen etter. Nå har flighten fra ABQ endret tidspunkt (selvfølgelig) og jeg har fått kansellert flighten til STL (sikkert grunnet transfer på 35 min) og flyttet over til en senere flight. Er endringer nesten hver eneste uke på dette. Er det normalt så rotete på domestic flighter?
kosvines is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvor lang tid bør jeg beregne på Sola? mckvakk Reiseforum 6 15-05-2013 00:58
Hvor lang tid for refund fra Lufthansa? TommyL Småprat 9 18-01-2013 05:46
Imigration Newark. Hvor lang tid tar det ? Tertit54 Reiseforum 12 20-05-2011 09:04
Hvor lang tid trenger man på Rygge? mckvakk Reiseforum 8 03-11-2010 22:22
Email bekreftelse fra 05400...hvor lang tid? Someone Flyforum 9 08-01-2008 17:54


All times are GMT +2. The time now is 10:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.