|
28-04-2009, 19:30 | #1 |
ScanFlyer Silver
|
LPA-MAD-BCN-OSL-LPA (Vueling, NAX og DK)
Nå har jeg nettopp sjekket inn på flighten til MAD. Lite trafikk på flyplassen så sikkerhetskontrollen gikk kjapt, var gjennom check-in og security på 5min.
Sitter nå på taket av flyplassen og ser utover rullebanene, en Iberia A340, en Jetairfly B734 og noen jagerfly som landet nettopp. Binter Canarias til Lanzarote og en del andre øyflyvninger. Flyet til Madrid kommer nok snart, boarding om 40min og take-off om 1time og 20min. Prøve å få til noen bilder og skriver mer når jeg kommer til Barajas ikveld. |
29-04-2009, 01:36 | #2 |
ScanFlyer Silver
|
Re: LPA-MAD-BCN-OSL-LPA (Vueling, NAX og DK)
Sitter nå på Barajas MAD og venter på at skranken til Vueling skal åpne, åpner ikke før klokka 0400 og det er en stund igjen.
LPA-MAD Vueling A320-200 1950-2330 Boardingen startet klokken 1915 og var unnagjort på kort tid. Taxet ut og avgang klokken 1940. Sikkerhetsdemoen gikk fort på spansk og engelsk om hverandre. Livvestene så ut som om de var kjøpt på billigsalg, gule og heeelt utslitte. Maskinens reg. nummer fikk jeg aldri med meg, men den virket ikke helt ny. Gråe skinnseter med litt kort seterygg, knyttnevetest overhodet ikke bestått. Setene var ganske trange og ikke særlig komfortable. Med en gang vi lettet kom de på høytaleren og informerte om hva de skulle selge på denne ruten, kjøpte ingenting å spise fordi de var ganske dyrt, men fikk meg et nytt modellfly i samlingen. Underveis skjedde ikke spesielt mye, svært få som valgte å kjøpe noe. Belegget på denne ruten var knapt 40% og ikke særlig lønnsom. Alle kunne bortimot få sin egen tre-seter undertegnede inkludert. Satt ved sete 20A og trivdes der, fløy oppover langs afrikakysten, innover portugal/spania før vi landet i Madrid 2310. 20min før oppsatt rutetid. Brukte lang tid på å taxe til terminal 4 som vueling bruker, ser blandt annet at British Airways og Brussels bruker denne terminalen også. Mottok bagasjen som nr. 4-5 og gikk ut og opp i avgangshallen. Fant McDonalds og kjøpte noe å spise der som var bedre og billigere enn hva Vueling hadde å tilby ombord. Neste flight er til BCN og lurer på om jeg får prøve en ny maskin, kan hende det blir samme maskinen siden det var siste innkommende maskin fra Vueling og den neste flighten er første utgående. Bilder kommer til slutten av rapporten |
29-04-2009, 08:35 | #3 |
ScanFlyer Silver
|
Så er det snart klart for siste etappe og jeg befinner meg nå i Barcelona BCN.
Norwegians fly har ikke forlatt Oslo engang, men pga dårlige forbindelsestider ble det slik. MAD-BCN VYR1009 A320 0600-0710. Sjekket inn på automaten klokka 0400 og bestemte meg for å velge sete 20A igjen slik at jeg kunne finne ut om det var samme maskin som jeg fløy LPA-MAD med. Det viste seg å stemme, i det jeg kom til Gate J44 så jeg at det var her jeg hadde gått av flyet. Flyets reg. nummer var EC-LAA og jeg vet ikke hvor gammelt flyet er, men virker som om det ikke var av den nyeste sorten. Gaten åpnet 0540 og boarding gikk fort. Belegget på denne morgenavgangen var nok omkring 60-70% Igjen, ikke særlig stort. Og jeg fikk atter en gang en tre-seter for meg selv. Avgang på rute og flytiden var satt til 55min noe som til slutt viste seg å bare bli 50min. Mange i personalet ombord og alle ble presentert en etter en. 3 fra Madrid, 1 fra Sevilla, 1 fra Argentina og en fra Barcelona. Piloten var fra London og co-piloten fra Rotterdam. Idet flyet lettet kom de igjen på høytaleren og fortalte om utvalget sitt, igjen var det heller interesse blandt passasjerene og jeg tror knapt at det var 3-4 som kjøpte noe. Fløy mot soloppgangen og det var fint å se på. Kom over stranda i Barcelona og landet 10 på 7. Kom inn på terminal C som er den terminalen Vueling benytter. Idet jeg var kommet meg til bag-belt lå bagasjen der allerede, mao veldig kjapt. Norwegian oppererer fra terminal A så det var bare å ta beina fatt å gå bort. Check-in starter 1150 og imellomtiden har det blitt en god frokost. Har også lyst å ta turen inn til byen, men pga bagasje blir det et problem. Spansken her, catalansk ble også en ny utfordring for meg, forstår meg ikke helt på den. Bilder kommer ikveld eller i morgen etter endt DY-flight. |
29-04-2009, 09:14 | #4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|