Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-04-2014, 01:16   #1
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Det er nå nesten 5 år siden min forrige USA tur (dokumentert her http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=54192) og endelig er tiden inne for en ny runde vestover.

Denne gangen ble det med SAS via København. Fra kjevik er KLM også et alternativ, men valgte SAS da jeg kun har en tur med dem på langdistanse fra før. Dessuten var avreisetidspunkt bedre, 09:35 istedet for 06:10 med KLM.

Noen uker før vi skulle dra la jeg inn en bestilling på Optiontown. Avreise nærmet seg, men ingen etterlengtet mail dukket opp. Først dagen før vi skulle reise la jeg merket til en liten endring som utgjorde en stor forskjell: SAS appen viste nå "SAS Business" på CPH-SFO delen av turen! Reisefeberen satte nå for alvor inn og jeg ble fylt med en barnslig glede over å skulle fly Business på langdistanse for første gang.

Turen med Widerøe fra Kjevik til Kastrup gikk fint. Foretrekker transfer på Kastrup kontra Gardermoen, vet ikke helt hvorfor, mulig jeg har vært for mye på OSL. Kastrup er fortsatt litt eksotisk for min del.

Da vi hadde noen timer til overs tok vi turen innom SAS sin lounge rett ved passkontrollen. Utvalgte av mat var noe tynt, men ellers var dette en god opplevelse. Var en lun og fin stemning denne dagen og vi kunne gjerne ha tilbrakt mer tid her. Uansett, avgang nærmet seg og vi bevegde oss mot passkontrollen og gate.

Før vi kom ombord ble vi sluset inn i et eget chekin område. Her ble det rimelig fullt etterhvert og det virket som om området ikke var dimensjonert for 300+ passasjerer.

Boarding ble annonsert og omsider fant vi plassen vår i bakre del av Business kabinen på rad 8. Jeg var litt redd for at det ikke var vindu på denne raden da SeatGuru klagde på dette. Dette viste seg å ikke noe stort problem da vinduet kun var litt lengre bak enn vanlig, men fullt mulig å se ut


A340-300 ved gate, liker dette flyet. En vennlig kjempe



Flere som skal fly langt i dag, kunne tenkt meg å prøve SQ til SIN



Routingen tok oss over Oslo. En ting som forbauset meg hva hvor langt nord ruten gikk, mener at vi faktisk sneiet det nordlige Grønland på vei vestover.



Forrett, et slags pate, meget bra.



Gikk tom for Beef før de nådde siste og 8 rad på business så det ble chicken på oss. Smakte uansett bra!




Før landing, Roasbeef & co. Meget bra. Alt ialt syntes jeg SAS leverte smakfulle og gode retter. Glemte å ta bilde av desserten, men mener å huske at også denne satt der den skulle!




På tiden med litt hvile etter alle de kulinariske intrykkene. Setene var veldig komfortable på en dagflight som denne.



Kabinen før landing i San Francisco.



Noen bilder fra selve turen, mat og drikke sto i fokus!



Lunsj på Mikkeller, dette kan de!




Pizza i North Beach. Angivelig verdens beste Margarita. Tja, god var den iallefall.



Iskaffe på Sightglass Coffe, anbefales



Deilig Cappucino på Fourbarrel



Legendarisk frokost på Farm:Table. "For breakfast connoisseurs" ble det sagt, levde opp til dette.



Sentralt og luksuriøst shoppingsenter, verdt et besøk.



Town hall



Var litt uheldig med været, men denne dagen var det veldig bra. Endte tilfeldigvis opp på stranda på vår vandring.



Fikk til et besøk på Google via bekjente. Veldig gøy for nerder som oss. Fantastisk kafeteria med verdens beste dispenser-cola! Ble fortalt at de ikke var uvanlig for "Googlers" å legge seg ut litt de første månedene i jobben.



På tide å rette blikket hjemmover. Denne gangen i SAS Plus, hjalp endel med ekstra plass i forhold til vanlig economy og det ble ca 4 timers søvn på reisen østover.



Kristiansand og jetlag venter!


Noen betraktninger til slutt om Flyturen og San Francisco:

** SAS Business levde opp til forventingene. Eneste minuset var inlight entertainment systemet.

** SAS Plus er et godt produkt. Den ekstra plassen hjelper og det er koselig i denne delen av flyet. Eneste minuset er prisen, ligger ofte tett opp mot business.

** San Francisco er en fantastisk by med en fin beliggheten. Vi brukte Foursquare, Yelp og delvis Stay for å finne Restauranter og Barer

** Vi brukte Uber for å komme oss rundt i byen. Fungerte veldig bra og er et bra alternativ til Taxi.

Last edited by krs-per; 29-04-2014 at 01:21.
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 10:54   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Super rapport!

Takk for at du delte med oss!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 11:15   #3
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Takk for rapporten. Jeg har også vært så heldig å avlegge Google et besøk. Den kantinen er bare helt legendarisk. "Tja, skal jeg spise hamburger, sushi, pizza eller kinesisk?"
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 11:25   #4
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Fantastisk rapport! Takker for at du delte med oss og håper på flere beskrivelser i tiden fremover
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 21:39   #5
United1K
Up in the air ✈
 
United1K's Avatar
 
Join Date: Apr 2014
Location: Stavanger/Sola
Posts: 192
Default Re: Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Flotte bilder og kjekk rapport må jeg si. Takk for at du delte dette med oss
__________________


United1K is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 21:56   #6
WooAa
ScanFlyer Blue
 
WooAa's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Kristiansand
Posts: 88
Default Re: Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Flott rapport - Takk for titten

Var det Mikkeller som i bryggeriet? Jeg mener jeg har smakt et par av deres øl, og visste ikke at de hadde en restaurant/bar i SF?
WooAa is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 22:33   #7
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default Re: Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Ang. Mikkeller så er det vår danske venner som har åpnet Bar i San Francisco. Absolutt verdt et besøk, selv om det ligger i nærheten av det litt dodgy tenderloin området.

Glemte å si noe om hotellet. Vi bodde på Chancellor som er nevnt her på forumet tidligere. Veldig sentralt og praktisk hotell med greie priser.

Vil i tillegg anbefale å ta turen innom Off the Grid eller SoMa Street food market. Her er det mye snadder for de som liker Food truck konseptet!


Sliders med pommes frites av søtpoteter m/parmesan. Comfort food de luxe! Fra SoMa street food market
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2014, 17:06   #8
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Takk for titten! Fine bilder har du tatt også
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2014, 10:09   #9
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Takk for flott rapport! Virker som en veldig bra tur.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2014, 16:38   #10
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,062
Default Re: Fra Kristiansand til San Francisco med SAS

Flott rapport! Fikk lyst til å reise med SAS Business jeg nå
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS San Francisco-rute Someone Flyforum 12 18-10-2018 00:20
Finnair med sommerrute til San Francisco - Og andre økninger S17 Someone Flyforum 6 10-10-2016 14:55
Fly til San Francisco med United fra Kr.3339 United1K Reiseforum 59 20-02-2015 21:11
"Must see" på vei fra San Francisco til San Diego i bil BårdK Reiseforum 16 17-11-2011 17:12
Leiebil San Francisco til San Diego jcnorway Reiseforum 22 24-02-2011 00:06


All times are GMT +2. The time now is 13:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.