Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-07-2013, 14:41   #41
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Re: Setereservasjon Turkish Airlines

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Er du TK*G? Jeg hadde i hvert fall ikke samme opplevelse da jeg for et halvår siden (uten status), ringte dem to ganger - begge gangene var det lang ventetid med "We are Turkish Airlines"-sangen på repat, og dårlig engelsk når jeg kom gjennom. Fikk reservert seter, men jeg nynner fremdeles ufrivillig på Turkish Airlines-sangen iblant. :P

Nei, er ikke TK*G, men kom rett igjennom.
Har ringt dem mange ganger før også, har flydd THY mye.
Men har egentlig aldri hatt problemer med å komme gjennom.
Ellers så er jeg enig i at "We are Turkish Airlines" ikke er noen høydare
apeks is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2013, 17:27   #42
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,288
Default Re: Setereservasjon Turkish Airlines

Da var setene reservert til Novemberutflukten til BKK. Men undrer meg stadig over at dette ikke lar seg gjøre på nettsidene. Ringte 800 40 849 og traff en hyggelig dame i Istanbul som snakket svært godt engelsk. Men hørselen var det derimot værre med... Må nok lære meg ICAO-alfabetet. Men tror hvertfall jeg har fått reservert de ønskede setene.

Men så til saken (som kanskje burde vært i en annen tråd?). I følge Flightstats og SeatGuru skal returflighten min TK0069 07.12.13 være med 77W, mens damen i Istanbul hardnakket hevdet at flyet hadde 6 rader i C med 2+2+2 konfig. Denne konfigurasjonen tyder dessverre på A340. Noen som vet hvilken fly jeg kan forvente meg på denne strekningen?
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2013, 11:26   #43
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Setereservasjon Turkish Airlines

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
(...) I følge Flightstats og SeatGuru skal returflighten min TK0069 07.12.13 være med 77W, mens damen i Istanbul hardnakket hevdet at flyet hadde 6 rader i C med 2+2+2 konfig. Denne konfigurasjonen tyder dessverre på A340. Noen som vet hvilken fly jeg kan forvente meg på denne strekningen?
TK er dårlige på å oppdatere både tidtabell og availability display i GDS med riktig flytype. Selv på deres egen nettside ser jeg at flighten din under flight details ligger med Aircraft: Boeing 777-300ER.

Seatmap derimot pleier å være oppdatert, i Amadeus ser jeg at flighten din har 2-2-2 konfig og med flytype 340 som du var inne på.
Code:
SM TK 0069/C/07DECBKKIST
SM TK  0069  C 07DEC BKKIST        340
   C
   0
   0
   123456

K  +.....
J  .+....

E  .....+
D  ..+..+

B  +.....
A  ++....

   123456
   0
. AVAILABLE   <> WING     F GEN FACI   K GALLEY   E EXIT    C COT
+ OCCUPIED    - LAST OFF  H HANDICAP   Q QUIET    G GROUPS  P PET
/ RESTRICTED  B BULKHEAD  V PREF.SEAT  X BLOCKED  L LEGROOM U UMNR
() SMOKING    D DEPORTEE  UP UP-DECK   Z NO FILM  I INFANT  R REAR
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2013, 12:35   #44
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,288
Default Re: Setereservasjon Turkish Airlines

Takk for info Eriksan, men håper du tar feil Det er nok mye som tyder på at det blir 340. Men det ser hverfall ut som setereservasjonen min på 3D har gått inn...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2014, 08:00   #45
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Setebestilling på TK

Har bestilt TK OSL IST CPT i oktober på united.com ( jada, du leste rett, med fullt overlegg ).

Eneste handicap er at jeg ikke bestille seter der. Har TK ref, men kommer ingen vei... Tlf/mail ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2014, 08:45   #46
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,502
Default Re: Setebestilling på TK

På TK kan man bare preseate 1 måned før avreise, også i business.
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2014, 10:25   #47
tafpl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
Default Re: Setebestilling på TK

Er de ikke 90 dager før avreise? Mener at jeg gjorde det over telefon 2-3 måneder før avreise...
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2014, 11:00   #48
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Re: Setebestilling på TK

http://www.turkishairlines.com/en-in...-and-ticketing

"How do I select my seat during the online booking process?
On Turkish Airlines flights, on the confirmation page you will be displayed interactive seat map to make a seat preference 100 days prior to flight only in Business Class for domestic flights and in both Business and Economy Classes for international flights. You can make your seat selection according to your seat preferences."



Jeg har alltid ringt dem og bestilt seter på både Biz og økonomi.
Har aldri opplevd problemer, snarere tvert i mot. Mer medgjørlige enn de fleste.
Det skal dog sies at det sist jeg forsøkte var i Juli 2013. Da gikk det fint i alle fall.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2014, 12:11   #49
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Setebestilling på TK

Tusen takk, guys .
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2014, 12:17   #50
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,653
Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon?

Skal fly TK fra OSL til TLV i slutten av denne måneden. Ringte dem for å reservere seter da dette ikke kunne gjøres via reisebyrået billettene er bestilt gjennom.

Fikk beskjed på telefon at jeg først kunne reservere seter 6 dager før avgang..? Stemmer dette eller var jeg bare uheldig med agentrouletten? Er EBG og dette er også lagt inn på bestillingen. Irriterende at slikt ikke kan fikses online.
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2014, 13:16   #51
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,545
Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon?

Dette funket bra for meg for et par måneder siden. Ringte ei lita uke før avreise - engelsken til funksjonæren var litt halvrusten, men det gikk veldig greit.
Jeg har ingen gullstatus, så jeg kan ikke si noe om dette gir noen ekstra muligheter!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2014, 13:32   #52
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,653
Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon?

Takk for info. Da antar jeg at grensen ligger på rundt 1 uke i forveien. Får prøve igjen da
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2014, 20:28   #53
mcleif
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 135
Default Re: Avianca Lifemiles

Noen som vet hvor jeg kan velge sete?
Har bestilt Istanbul-Oslo med Turkish.

Edit: las annen plass på forumet at TK ikke åpner for setereservasjon før 1 uke før avreise

Last edited by mcleif; 11-06-2014 at 22:23.
mcleif is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 07:22   #54
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Angry Setevalg for storfamilie TK..

For turen hjem i sommer har jeg gjort det jeg sier til alle andre at de ikke skal gjøre: velge den billigste flighten.

Planen min var grei den – min yngste svigerinne blir sendt ned neste uke for å reise opp med fruen med de tre barna for å lette litt på en slik kjip tur.. Jeg stikker opp i slutten av Juli og da var planen og sitte sammen med familien.

Problemet (ikke utfordringen) er at Turkish (som var overlegent rimeligst) lar deg kun velge sete 7 dager før avreise og i dette tilfellet er det jo 3 avreisedatoer og det er en fin fare for at fruen blir sittende «alene» med en 4 åring, en 2 åring og ett spedbarn..

Noen ideer? Oppgradere hele bøtteballetten til Business er type 50.000 kroner som er litt vel ambisiøst..

SQ ordnet dette elegant for sommerferie II og sende til og med mail om at alle flightene er med bulkhead og babyseng.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 18:54   #55
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon og andre ting?

Quote:
Originally Posted by Vegasbaby View Post
Er det noen her som vet hvordan man reserverer seter med Turkish Airlines? Har nettopp booket en tur med dem til Istanbul i romjulen i år, men fikk verken mulighet til legge inn Eurobonusnr eller reservere sete under bookingen. Kunne godt tenke meg å forsøke å få tak i godseter ved nødutgangen!

Har søkt litt på flyertalks forum, men ikke funnet noe klart svar.

Vil det feks bli mulig å logge seg inn på bookingen på flyselskapets hjemmesider når det nærmer seg og da foreta setereservasjon?

Andre tips vedr Turkish og direkteruten til Istanbul mottas også med takk! Ser ut som en spennende rute!

vegasbaby
Seter ved nødutgang er ikke reserverbare hos TK,vet ikke hvorfor,men de vises som reserverte fram "første time",normalt er det enkelt å reservere alle andre seter mindre en 100 dager før avgang,nødutgang får du bare ikke reservere,jeg har fådt noen ganger,men da siden jeg IKKE hadde reservert sete.Jeg bruker TK til Oslo,minst en gang i måneden,de er nesten bestandig fullbooket,12.30 er kanskje litt bedre en 18.30,men nå bruker jeg stort sett 18.30,da.

Forresten tror jeg nok at de reseverer nødutganger for "venner og bekjente",men sånt skall man jo ikke si,da!!,kanskje kan status ved innsjekk også bety noe,ved bestilling gjør den IKKE det,rangeringen er formodentlig venner og bekjente,så status.

Du kan for øvrig ringe til TK og reservere,men tviler på at du får nødutgang da heller.

Vet ikke helt hva du mener med "spenende flyruter",denne er i og for seg,i likhet med resten av TKs ruter litt spenende siden det er meget vanskelig å vite hverken når den letter eller lander,regn meget god forbindelsestid hvis du skall videre,av mine minst 30 utenriks TK flighter i løpet av et år har 1 eller to vært helt uten forsinkelse,dvs en margin på 15 min fra eller til,ofte er det ikke mere en en halvtime eller så,men de er BESTANDIG forsinket,og i motsetning til andre selskaper "kjører de IKKE inn" forsinkelser.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 19:01   #56
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: Setebestilling på TK

Quote:
Originally Posted by RIBRO View Post
På TK kan man bare preseate 1 måned før avreise, også i business.
Man kan velge sete ved bestilling,intill 100 dager før avreise,viss man har bestilt mere en 100 dager før blir det litt vanskelig,da er det best å ringe.Man kan imidlertid velge sete ved innsjekk intil 24 timer før avgang,og da TKs kunder stort sett ikke er "veldig proffe"/reisevante holder dette gjerne godt,men som sagt,-glem nødutgang.

For øvrig,det var 1292 bevegelser på IST sist torsdag, og de fleste (OSL-IST,nesten aldrig) avganger får ikke jetbridge,men bussgate,så det er revnende likegyldig om du sitter langt framme i flyet,selv med bare handbagasje tar passkontrolen såpass tid at dette er totalt ubetydelig,med C billett (hos TK)/eller TK E+ kan du gå i egen kø,der tar det imidlertid ofte lengre tid,siden det er en kontrolør,har du derimot diplomatpass er du heldig,de har en egen,og DER er det ALDRIG kø,og bestandig eget personale som under ingen omstendigheter lar andre slippe igjennom. Ettpar "mindre afrikanske land" selger sånne!!

Last edited by geirfugl; 15-06-2014 at 19:13.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2014, 16:31   #57
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,681
Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon og andre ting?

Kan en kombinerer alle bookingklasser på inn og utreise med Turkish slik en kan f.eks med SAS. Tenkte å ta business ned til Dubai og økonomi på hjemturen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2014, 20:53   #58
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,681
Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon og andre ting?

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Kan en kombinerer alle bookingklasser på inn og utreise med Turkish slik en kan f.eks med SAS. Tenkte å ta business ned til Dubai og økonomi på hjemturen.
Jeg får iallfall priset ut dette på ita, så da regner jeg med at wf hadde ordnet biffen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2014, 12:43   #59
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon og andre ting?

Oppdatering fra i dag: Drar via IST til CPT 14.10 og ringte for seter.

Prøvde først 800 nummeret som ble sendt til et merkelig sted med recorded voice.

Deretter 64 nummeret til OSL/TK... Sendt rett til IST med beskjed om lang ventetid. Men det var kun 3 sekunders venting.

Meget hyggelig dame som fikset alt OSL IST CPT IST OSL på 321 og 333. Noe merkelig men meget positivt, kunne velge nødutgang/bulkhead på tre flighter, på den fjerde var alt tatt..... Men grei toseter på 333.........

Last edited by SQ 777; 29-08-2014 at 13:01.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2014, 19:51   #60
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,681
Default Re: Turkish Airlines - setereservasjon og andre ting?

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Oppdatering fra i dag: Drar via IST til CPT 14.10 og ringte for seter.

Prøvde først 800 nummeret som ble sendt til et merkelig sted med recorded voice.

Deretter 64 nummeret til OSL/TK... Sendt rett til IST med beskjed om lang ventetid. Men det var kun 3 sekunders venting.

Meget hyggelig dame som fikset alt OSL IST CPT IST OSL på 321 og 333. Noe merkelig men meget positivt, kunne velge nødutgang/bulkhead på tre flighter, på den fjerde var alt tatt..... Men grei toseter på 333.........
Er dette innenfor en uke før avreise? Bestilte akkurat tur gjennom Wideroe med utreise 20 des, men ikke mulig velge sete.

Er det mer sannsynlig at en får velge sete på nett om en booker via thy dot com?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) K3nn7 Reiseforum 357 05-03-2024 18:03
Generelt om reise og bonusprogram - United TGjr Reiseforum 245 03-02-2024 00:57
Generelt om å reise med Finnair Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 14 03-03-2017 08:08
Erfaringer med å reise med Turkish Airlines Fnate Reiseforum 19 28-06-2016 19:49
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 17:00


All times are GMT +2. The time now is 16:22.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.