Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2010, 23:04   #1
Evander
Newcomer
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 12
Default OSL-SFO

Hei,

ny bruker på forumet som trenger litt råd i forbindelse med tur i oktober.
Håper jeg har valgt riktig del av forumet til innlegget mitt ;-)

Planlegger tur til San Francisco i oktober, og vurdert forskjellige flyselskaper.
Har tidligere reist med LH og AA til USA, men BA har gode priser om dagen og vurderes.

Hvordan er BA i økonomi sammenlignet med LH? Ble ikke imponert over LH sine 747, men A346 og A333 var betraktelig bedre. Disse passet oss også bedre siden vi er 2 som reiser.

Mener å huske at da jeg fløy med BA til London i jula (videre med AA, hipp-hurra for snøstorm og kaos ) så sto det et skilt ved sjekk inn at det kunne være muligheter for oppgradering til WT+. Vet noen om dette fortsatt tilbys, evt. pris og om mulighetene for å sikre seg et par plasser er bra?

Alternativer er LH og LX, Air France kan også vurderes men alle disse 3 koster noe mer enn BA.
Er det verdt det?
En fordel med LX er at man kan ta med 2 kofferter i motsetning til de fleste andre som er kjipe. LX virker interessant, men minus er at en ikke kan velge sete ved booking.

Bør jeg avvente litt og vente på tilbud fra alt. andre aktører eller er det heller tvilsomt ved reise i oktober?
Gode råd mottas med takk!
Evander is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 23:31   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: OSL-SFO

Oppgradering til WT+ tilbys fortsatt på automatene. Prisen per forrige fredag, var ca. 14-1500 kroner til USA, en veg.

Som du nevner har BA salg nå, og WT+ til SFO koster litt over 8000, mens WT koster rett under 5000, altså ikke så voldsomt mye dyrere, enn om du oppgraderer ved automaten.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 23:59   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: OSL-SFO

Sikker på du ikke kan velge sete med LX? Jeg kunne det da jeg reiste med dem i eco til BOS i januar, på billetter gjennom wideroe.no
Someone is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 00:11   #4
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: OSL-SFO

Quote:
Originally Posted by Evander View Post
Hvordan er BA i økonomi sammenlignet med LH? Ble ikke imponert over LH sine 747, men A346 og A333 var betraktelig bedre. Disse passet oss også bedre siden vi er 2 som reiser................

Bør jeg avvente litt og vente på tilbud fra alt. andre aktører eller er det heller tvilsomt ved reise i oktober?
Gode råd mottas med takk!
Har fløyet langdistanse med BA 4 ganger, og ha vært kjempefornøyd. God mat, service og bra AVOD. Ja, det kan bli litt trangt med 31" pitch, men jeg på 1,90 hadde det helt ok. Anbefales! Hvis du skal reise i oktober ville jeg nok bestilt nå...

Hvis du har datoene klare kan vi også hjelpe deg med å finne gode priser og evt. andre flyalternativer. Velkommen til forumet!
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 00:14   #5
Evander
Newcomer
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 12
Default Re: OSL-SFO

Takk for tips! Jeg sjekket prisene på WT+, men det var ingen ledige på mine datoer til den prisen dessverre. Derfor tenkte jeg at oppgradering på flyplassen var en mulighet men litt kjipt å gamble på det hvis det er fullt på forhånd....


Someone: jeg bruker vanligvis expedia.com, her kan en ikke velge og ikke på Swiss sin side heller. De kjører samme opplegg som BA vedr. setevalg. På wideroe.no får jeg muligheten til å "ønske" seteplassering....
Hvordan opplevde du LX i eco? Grei benplass? Hørt at det er litt forskjell på deres A333 og A343 hva setene angår.

Setter pris på flere innspill og gode råd.
Evander is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 00:16   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: OSL-SFO

Hvilke datoer er det snakk om?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 09:41   #7
Evander
Newcomer
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 12
Default Re: OSL-SFO

Tusen takk for gode råd og god service!

Jeg skal reise 16-22 oktober (kan til nøds ha utreise 17, retur 23)

Bruker vanligvis Expedia.com US-side) da denne er ofte billigst og man kan se oversikten over ledige seter.
Fant forresten en fin avgang med BA, utreise 16.10 på CW, retur 24 på WT+.
Kr. 12.300.-
Frista jo veldig da men må ta en ekstra fridag for å få til det og det blir 2 dager ekstra på hotell også.

Har Eurobonus og M&M (sambo) så Star Alliance hadde vært greit å holde seg til.
Som nevnt før så funka det greit med LH på A346/ A333, mest pga. at det var 2 seter og bra AVOD og service.
Ulempen med BA er kanskje muligheten for streik?

Alle gode råd mottas med takk!
Evander is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 09:48   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: OSL-SFO

Quote:
Originally Posted by Evander View Post
På wideroe.no får jeg muligheten til å "ønske" seteplassering....
Hvordan opplevde du LX i eco? Grei benplass?
Vel, det "ønske" visste seg i praksis å være et valg Dog så hadde de åpnet opp bulkhead/nødutgang da jeg sjekket inn så flyttet meg istedet over dit, så da ble også selvsagt benplassen god
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL-SFO-HNL-SYD-BKK-OSL LN-SUV Reiseforum 1 25-03-2018 10:42
OSL-SFO-OSL (470 USD K-klasse) og andre selskaper/destinasjoner ILS2 Reiseforum 37 02-04-2014 14:13
SAS/UA OSL-SFO og California rundt. Sommerferien 2011. fluxie TripReports 19 13-07-2011 08:12
OSL-FRA-SFO-LAS-JFK-FRA-OSL – Guttetur til Vegas og New York. Utpaatur TripReports 22 27-05-2011 00:23
OSL-CPH-PEK-SFO-LAX-LHR-OSL Speedbird TripReports 107 16-08-2007 21:23


All times are GMT +2. The time now is 21:34.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.