Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2010, 01:28   #1
Scanflyer
ScanFlyer Blue
 
Scanflyer's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Location: Bodø/Oslo
Posts: 235
SAS Responstid hos SAS-EB

Som det trofaste medlem av EB jeg er, forsøker jeg stort sett å velge hotellovernattinger og leiebiler som gir opptjening i EB.
Nå har jo også de siste årene vist at det faktisk er her man faktisk får opptjent respektable poeng, men det er en annen debatt.
Problemet, som jeg opplever som stigende, er at bare omlag halvparten av dette blir registrert på EB kontoen min.
Og ja, jeg ber spesifikt om å få registrert EB kortet både ved innsjekk og utsjekk.

Når dette ikke blir registrert må jeg ut å etterregistere. Og dette gjør jeg selvsagt etter 3-4 ukers fristen er gått ut.
Jeg har også prøvd å benytte meg av de elektroniske etterregistreringsskjemaene, feks. hos Radisson. Men selv ikke her får jeg noen tilbakemelding, eller krediterte poeng.
I begynnelsen av mai gikk jeg derfor til det skritt å scannet inn alle kvitteringer for ukrediterte poeng, samt en oversikt over hva det gjaldt. Denne sendte jeg til EB retro epostadressen i Bangkok.
Den automatiske svarmeldingen fortalte da at de oppererte med 6 ukers svartid, hovedsakelig pga. askeskyen. Selv synes jeg at det var litt vel lang responstid på en epost, men forståelig at det sikkert er lang kø etter askeskyen.

Etter 6 uker hadde jeg fortsatt ikke hørt noe, og ingen poeng var registrert på konto. Jeg forsøkte da å sende en ny epost til EB retro. Den automatiske svarmeldingen fortalte da at reponstiden nå var på 11 uker (!), fortsatt pga. askeskyen. Og eposten dette gjelder ble sendt for et par uker siden

I ren frustrasjon over lang responstid sendte jeg de samme kvitteringene til den vanlige customer realtions eposten SAS Norge. Her forklarte den automatiske svarmeldingen meg at jeg måtte påregne en svartid på 6-8 uker pga. askeskyen og, hold dere fast, vekterstreiken!

Jeg har forståelse for at askeskyen har skapt utfordringer for kundeservice hos SAS, men er det virkelig så ille at de opererer med opptil 11 ukers svartid, nesten tre måneder etterpå?

Etterregistreringen gjelder hotellopphold på First, Rica og Radisson. Total dreier det seg om ca 12.000 poeng.

Hvorfor er det sånn at jeg må "krangle" meg til å få poeng som jeg ærlig og redelig har opptjent?
Spørsmålet til det eminente forumet er veldig enkelt: Vet dere om en mer effektiv måte som gjør at jeg kan får registrert poengene raskere?

PS: Jeg er bare EBS så jeg kan dessverre ikke bruke gull.no adressen til EB.
Scanflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2010, 10:55   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Responstid hos SAS

Sånn apropos aksjeskyen så skriver sas.no på forsiden nå:
Quote:
Vi er nå à jour med alle refusjoner i forbindelsemed Vulkanutbruddet.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 19:59   #3
Lumpen
ScanFlyer Blue
 
Lumpen's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: TOS
Posts: 100
Default Re: Responstid hos SAS

Jeg har dessverre akkurat samme erfaring som sambygding Scanflyer. Jeg velger konsekvent overnattings- og leiebilleverandører som gir opptjening i EuroBonus. Erfaringen er at poengene kommer inn på konto i under halvparten av tilfellene, selv om EB-kort registreres både ved booking og ved innsjekk/avhenting av bil. Det virker blant annet som om First Hotels har bestemt seg for å ikke dele ut poeng.

Jeg registrerte kortet mitt ved innsjekk under et opphold i januar, og har vært i kontakt med dem to ganger der de begge gangene har bekreftet at poengene er registrert. Men ingenting på konto.

Det er utrolig frustrerende å må bruke mye tid på å lete fram kvitteringer i ettertid for å etterregistrere hos EB i BKK. Når jeg regner over det, gir det ofte dårlig timesbetaling. Det gjør ikke saken noe bedre at man må vente 6-8 uker før BKK får behandlet kravet.

Når jeg velger å være trofast mot SK og deres partnere, er det skuffende å ikke få det man har "krav" på tilbake. Av og til lurer jeg på om det å få kundene til å gi opp å få registrert poeng er en del av forretningsstrategien.
Lumpen is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 21:48   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Responstid hos SAS

Er jeg på jordet, men gjelder det kun i Norge ?

Har mistanke om det siden jeg for første gang i mitt liv reg poeng på EB på Rica , Svolvær i juni ifjor. Kom aldri. Gadd ikke mase siden jeg ikke trengte poengene .. Hvorfor første gang i Norge for meg ??.. Vel, første gang jeg reiste innenriks i Norge siden 1999...

Har aldri hatt problem med EB, OnePass, eller FB i resten av verden ved hotell etc...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2010, 23:00   #5
vstenhjem
ScanFlyer Blue
 
vstenhjem's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: MUC
Posts: 348
Default Re: Responstid hos SAS

For ikke å snakke om de 500 ekstrapoengene en skal få når en bestiller bonusreise online, dama jeg snakket med idag hadde ikke peiling på hva jeg snakket om....
BTW, hva er EB-retro adressen i Bangkok? (pm me!)

Last edited by vstenhjem; 11-02-2021 at 19:30.
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 09:57   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Responstid hos SAS

Quote:
Originally Posted by vstenhjem View Post
For ikke å snakke om de 500 ekstrapoengene en skal få når en bestiller bonusreise online, dama jeg snakket med idag hadde ikke peiling på hva jeg snakket om....
BTW, hva er EB-retro adressen i Bangkok? (pm me!)
Fra http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medle...ing/Flyreiser/

Quote:
Har du opptjent poeng på våre øvrige flypartnere, kan du gjøre det via e-post eller post.
Vi anbefaler å bruke e-post for registrering av manglende poeng.

Dokumentene kan sendes til vår adresse i Sverige. Registrering foregår på vårt kontor i Thailand.

Scandinavian Airlines
EuroBonus Retro registration
SE-195 87 Stockholm
Sverige
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 10:08   #7
hurvert
ScanFlyer Silver
 
hurvert's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 887
Default Re: Responstid hos SAS

Har heller ikke sett snurten av EB poeng etter overnatting på radisson...
Å jeg vet de registrerte EB nr mitt.
__________________
LA2TUA

hurvert is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 10:21   #8
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Responstid hos SAS

Mine EB poeng fra AVIS kom inn i går. Leverte bilen på fredag..
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 11:10   #9
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: Responstid hos SAS

Quote:
Originally Posted by Concorde View Post
Mine EB poeng fra AVIS kom inn i går. Leverte bilen på fredag..
AVIS og bonuspoint har jeg også gode erfaringer med, men HERTZ kan tage evigheder om at poste point.
pingo is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 11:24   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Responstid hos SAS

En feil mange gjør er nok å sende etterregistrering av hotellpoeng til EuroBonus selv. Dette skal alltid sendes til den aktuelle hotellkjeden - enten per post, e-post eller ved å fylle ut deres eventuelle etterregistreringsskjema på nett. Fremgangsmåten varierer fra kjede til kjede - og står nærmere beskrevet på partnersidene til EuroBonus.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 18:33   #11
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,664
Default Re: Responstid hos SAS-EB

Etter å ha lest denne tråden å tatt en sjekk, så er jeg mildt sagt skremt. Knapt en eneste overnatting er registrert hos RadissonBlu, Rica i det blå. Blir endel poeng når det har vært kampanje med 1000 ekstrapoeng i sommer hos Radisson. Heller ikke min sas reise bestilt på wias.no er registret Her blir det litt av en jobb å etterregistrere
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 18:50   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Responstid hos SAS-EB

Når du reiser med fly, må du alltid passe på at det står FQTV eller tilsvarende på boardingkortet. Det skal kun en bokstav på feil plass til at det feiler i bookingen. Så står det ikke på kortet, si ifra på gate eller ved en serviceskranke så oppdateres det umiddelbart.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2010, 19:58   #13
_JEP_
Newcomer
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 17
Default Re: Responstid hos SAS-EB

Hei,

Når det gjelder retro av leiebil og hotell anbefaler jeg at dere bruker linkene dere finner her:
http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medle...overnattinger/
http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medle...ering/Leiebil/

For det er korrekt som dere skriver at det ikke er SAS som legger inn poeng for leiebil/hotell, det gjør partnerne selv og så kommer det datafiler til SAS der poengene går inn på konti.

Når det gjelder retro av flyreiser, anbefaler jeg at dere legger inn poengene selv via profilen din på www.sas.no

Når det gjelder backlog av manuell retro, så er det satt inn en rekke tiltak for å få bort backlog. Regner med at vi ser resultater av dette i løpet av kort tid.
_JEP_ is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2010, 02:08   #14
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Responstid hos SAS-EB

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Når du reiser med fly, må du alltid passe på at det står FQTV eller tilsvarende på boardingkortet. Det skal kun en bokstav på feil plass til at det feiler i bookingen. Så står det ikke på kortet, si ifra på gate eller ved en serviceskranke så oppdateres det umiddelbart.
Er ikke alle steder dette blir fikset umiddelbart. På min siste reise med SU til jobb, så sto mitt OK nummer riktig, men med SU i stedet for OK. Jeg gikk da bort til skranken i loungen på SVO for å få det fikset, men det var totalt uaktuelt, siden nummer jo tross alt sto der. Jeg viste hun da mitt OK kort for å vise at det var feil, og dermed truet hun med å kaste meg ut, siden denne var kun for SU passasjer.. Ikke nødvendigvis lett det her

Uansett mente hun det var greit og kom til å ordne seg, og selv om jeg sa at det gjorde det ikke, så ville hun ikke høre på det. En del ting er definitivt umulig i Russland, vel faktisk ganske mange!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2010, 02:17   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Responstid hos SAS-EB

Jaja ... At SU er unntaket som bekrefter regelen forbauser neppe så mange ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2010, 02:36   #16
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Responstid hos SAS-EB

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Jaja ... At SU er unntaket som bekrefter regelen forbauser neppe så mange ...
Stemmer nok det, ja. Dette er definitivt det eneste selskapet jeg har hatt trøbbel med, men kun i SVO. I VVO fikser de slikt uten problemer, så jeg mistenker at det er et SVO problem.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 00:08   #17
vstenhjem
ScanFlyer Blue
 
vstenhjem's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: MUC
Posts: 348
Default Re: Responstid hos SAS

Quote:
Originally Posted by vstenhjem View Post
For ikke å snakke om de 500 ekstrapoengene en skal få når en bestiller bonusreise online, dama jeg snakket med idag hadde ikke peiling på hva jeg snakket om....
Da har alt blitt ordnet på dagen av _JEP_ og jeg må si meg veldig imponert og takknemlig !!! =)
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bestille hos sas.no, poeng hos Aegean hifiman Reiseforum 4 23-06-2014 18:10
Lang responstid fra gullmailen til SAS? Yeager Reiseforum 10 30-05-2014 22:04
Hvorfor billigere hos Travelink enn hos SAS? hifiman Småprat 14 20-04-2013 09:58
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. atck Flyforum 5 05-11-2009 16:47
Dokrangel hos SAS Trety Flyforum 33 08-01-2006 15:36


All times are GMT +2. The time now is 12:42.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.