Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2018, 18:18   #501
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Eurobonus 3.0

Fikk også denne hyggelige mailen fra SAS i dag Var faktisk ikke klar over at jeg har hatt EBG i 10+ år...


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 18:24   #502
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Eurobonus 3.0

Aner ikke hvor mange år jeg har hatt gull jeg. Finnes det noe sted man kan se det?
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 20:10   #503
Cloudmaster
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 394
Default Re: Eurobonus 3.0

Jeg fikk også hyggelig mail i dag. Har hatt gullkort siden 2004 - noen år på poeng og noen på segmenter.
Cloudmaster is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 23:19   #504
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Eurobonus 3.0

Nå som dere er sikret status i *A kan dere slappe av der og konsentrere dere om å oppnå status i de andre alliansene.

Er ikke lifetime status i alle 3 alliansene målet de fleste har?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 23:52   #505
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Eurobonus 3.0

Pussig at jeg ikke har fått denne emailen fra SAS? For ung?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 02:04   #506
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Nå som dere er sikret status i *A kan dere slappe av der og konsentrere dere om å oppnå status i de andre alliansene.

Er ikke lifetime status i alle 3 alliansene målet de fleste har?

Nei, tror jeg tar det helt med ro... Om man skal begynne på nytt i en annen allianse får man jo ikke brukt fordelene med EBG. Denne statusen er perfekt da det nå er mest jobbturer med SAS innenlands og i Europa i kjipingklasse... Eller forresten, bortkastet svar. Dette var vel en av Roberts humoristiske poster


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 02:15   #507
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Nei, tror jeg tar det helt med ro... Om man skal begynne på nytt i en annen allianse får man jo ikke brukt fordelene med EBG. Denne statusen er perfekt da det nå er mest jobbturer med SAS innenlands og i Europa i kjipingklasse... Eller forresten, bortkastet svar. Dette var vel en av Roberts humoristiske poster
Neida, man reiser vel såpass at man kan dra nytte av status flere steder. Hadde en periode status hos alle 3 og ser ikke bort ifra at enkelte klarer å få dette på lifetime.

Lurer forresten på om de har statusmatch på lifetime. Burde de ikke ha det?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 10:19   #508
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Pussig at jeg ikke har fått denne emailen fra SAS? For ung?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har ikke fått jeg heller, og har vært Gold i ca 14 år. Så de ruller sikkert ut etter hvert
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 10:44   #509
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Har ikke fått jeg heller, og har vært Gold i ca 14 år. Så de ruller sikkert ut etter hvert
Fikk dog email fra SAS i dag, men ingenting om Lifetime Gold:

Quote:
SÅ NÆRT, SÅ FINT
Hei Petter,

I Skandinavia finner du alt fra skjulte naturperler til yrende og pulserende byliv. Reis og finn nye favorittsteder eller gjenopplev noen gamle. I Stockholms skjærgård er det 30 000 øyer å utforske, og er du opptatt av design i verdensklasse, trenger du ikke dra lenger enn til København. I Århus finner du stjerne-restauranter og kaféer som tiltrekker seg gourmeter fra fjern og nær. Uansett hvor du vil reise i Skandinavia – bestill senest 28/3 og reis mellom 16/4 og 21/10.

Hilsen SAS
WE ARE TRAVELERS
Har selv hatt EBG i 5 år... Vi får se hvor fort SAS IT klarer å rulle, dog har mine tvil
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 11:08   #510
Jeltzin
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Location: Bærum
Posts: 28
Default Re: Eurobonus 3.0

.. Ser ut som kanskje det er oss 'gamlinger...' som SAS (IT) har fått ordnet sånne fine 'Gold for Life..' emails som kom i går... kanskje sånn i forhold til når vi ble EB medlemmer eller noe sånt ...(har hatt EB medlemskap i vel 20 år og Gold 15+)
Jeltzin is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 11:28   #511
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Fikk dog email fra SAS i dag, men ingenting om Lifetime Gold:



Har selv hatt EBG i 5 år... Vi får se hvor fort SAS IT klarer å rulle, dog har mine tvil
Men hvis du har hatt EBG i bare 5 år kommer du jo til å støve ned foran skjermen om du venter på GFL mail.

Skjønner ikke hvorfor du lagde spørsmålet da?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 12:16   #512
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Men hvis du har hatt EBG i bare 5 år kommer du jo til å støve ned foran skjermen om du venter på GFL mail.

Skjønner ikke hvorfor du lagde spørsmålet da?
Jeg venter ikke Forstår ikke hvorfor jeg (og andre) skal få vite om det på lik linje som andre som har hatt EBG lengre? Er det ikke mer relevante at noen som har hatt EBG i 5-10 år satser på å holde det den resterende tiden opp til 10 år? Et veldig forenklet business case i mitt hodet sier at SAS kanskje får mer igjen for de som har hatt EBG 5-10 år, enn folk som allerede har vært EBG i 10 år +. Ta min far f.eks. som har vært EBG i 8 år, og flyr regelmessig langt, bl.a. til IAH business fortsatt 3-4 ganger i året. Han hadde valgt SAS/*A istedenfor KLM kanskje...

Syns selv det var litt morsomt at emailen/infoen jeg fikk fra SAS i dag hadde ingenting om Lifetime Gold, men om å reise til og oppleve Stockholm som man har vært i XX antall ganger.
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2018, 12:32   #513
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Jeg venter ikke Forstår ikke hvorfor jeg (og andre) skal få vite om det på lik linje som andre som har hatt EBG lengre? Er det ikke mer relevante at noen som har hatt EBG i 5-10 år satser på å holde det den resterende tiden opp til 10 år? Et veldig forenklet business case i mitt hodet sier at SAS kanskje får mer igjen for de som har hatt EBG 5-10 år, enn folk som allerede har vært EBG i 10 år +. Ta min far f.eks. som har vært EBG i 8 år, og flyr regelmessig langt, bl.a. til IAH business fortsatt 3-4 ganger i året. Han hadde valgt SAS/*A istedenfor KLM kanskje...

Syns selv det var litt morsomt at emailen/infoen jeg fikk fra SAS i dag hadde ingenting om Lifetime Gold, men om å reise til og oppleve Stockholm som man har vært i XX antall ganger.
Da forstår jeg. Jeg forstod det som om du responderte på folk som hadde fått infomail om at de hadde fått innvilget GFL. I den sammenhengen så var posten litt merkelig. Ellers kommer det vel ut noe info. Men tenk om de hadde sent ut generell info først. Da ville de hatt 10.000 gretne gamle Gold kunder på tråden med det samme
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 10:09   #514
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Eurobonus 3.0

<mod>
Opptjening på partnerselskaper: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99115
Generelle spørsmål om EB: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=142703
Innholdsfortegnelse: https://forum.flyprat.no/showthread....506#post957506
</mod>
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2018, 00:48   #515
Klgn
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 113
Default Re: Eurobonus 3.0

Er det virkelig bare kvalifisering på legs og poeng som teller med? Jeg har et enkelt år som for min del ødelegger streaken hvor jeg av ulike grunner reist litt mindre og fikk gull gjennom soft landing fra Diamant.

Syns det hadde vært rimelig om år med gull fra soft landing også telte med, for å få dette må man jo tross alt ha reist nok til to gullkort i den perioden man fikk diamant.
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 16:42   #516
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Eurobonus 3.0

Nyvinninger planlagt med Eurobonus:
Bestille bonusbilletter med Star-partnere paa nett. Jammen paa tide, men tror det ikke foer jeg ser.
Sammenslaaing av poeng fra ulike konto ved billettkjoep skal ogsaa bli mulig. Da kan man utnytte en venn med fet poengkonto.

https://www.dn.no/DNtv/video/2018/05...n-kryptovaluta
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2018, 22:35   #517
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Eurobonus 3.0

Er det enda en "forbedring" i tilbudet fra SAS?
Quote:
Merk: For å få tilgang til SAS Lounge med EuroBonus Gull-, Diamant- eller Star Alliance Gull-kortet ditt, må medlemsnummeret ditt registreres på reisen.
Enten er det en sovende regel, eller er det noe som har kommet deisende etter at de har fått automatgater? Forøvrig snodig de ikke har samme krav andre StarAlliance gull-kort om det er automatikken det er snakk om.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2018, 09:27   #518
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Er det enda en "forbedring" i tilbudet fra SAS?

Enten er det en sovende regel, eller er det noe som har kommet deisende etter at de har fått automatgater? Forøvrig snodig de ikke har samme krav andre StarAlliance gull-kort om det er automatikken det er snakk om.
Jeg har reist mye med billett som ikke er tilknyttet SAS Diamant/Gull-kort da jeg registrerte billettene på Thai mens jeg jobbet meg opp til gullkort der.

Man drar først EBG/D-kortet i automatgate, får feilmelding (ingen reise tilknyttet kortet), scanner boardingkortet og så går igjennom.

Så det er vel bare nok en regel fra SAS som er formulert omtrentlig. Litt som de Amex CT-reglene som skifter litt etter dagsformen hos den enkelte agent i Tallin
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2018, 10:58   #519
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Jeg har reist mye med billett som ikke er tilknyttet SAS Diamant/Gull-kort da jeg registrerte billettene på Thai mens jeg jobbet meg opp til gullkort der.

Man drar først EBG/D-kortet i automatgate, får feilmelding (ingen reise tilknyttet kortet), scanner boardingkortet og så går igjennom.

Så det er vel bare nok en regel fra SAS som er formulert omtrentlig. Litt som de Amex CT-reglene som skifter litt etter dagsformen hos den enkelte agent i Tallin
Jeg har ikke lenger Star alliance gullstatus, men det eneste problemet jeg opplevde i lounger var Lufthansa som forlange baade at kortet var registrert paa den aktuelle reisen og at man fysisk viste frem kortet. Enten var alltid nok hos andre selskaper. JEg hadde dog ikke "i-landsproblemet" med dobbel gullstatus.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2018, 11:33   #520
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Jeg har ikke lenger Star alliance gullstatus, men det eneste problemet jeg opplevde i lounger var Lufthansa som forlange baade at kortet var registrert paa den aktuelle reisen og at man fysisk viste frem kortet. Enten var alltid nok hos andre selskaper. JEg hadde dog ikke "i-landsproblemet" med dobbel gullstatus.
Lufthansa er vel fremdeles manuell og ikke automater? Fikk du ikke komme inn hos Lufthansa altså?

Bare for å klargjøre: Min situasjon var med opptjening til TG som statusløs på billetten, men med Eurobonus Gull.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 18:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.