Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-12-2016, 11:27   #1101
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Hotell: Radisson Blu St. Gallen
Status: Concierge
Booket: 2-for-1 standard weekend (+ 1 gratisnatt fra Hotels.com Welcome Rewards)
Upgrade: Business class
Gave: Karaffel med vann og ei skive appelsin oppi, brownie og et eple, samt en liten julekalender!

--------------

Tok ut en gratisnatt fra Hotels.com Welcome Rewards på Radisson Blu St. Gallen fra søndag til mandag (i går).
Fredag til søndag var booket som 2-for-1 standard weekend rate.

Hotels.com-natten var en Business class rom, for å maksimere verdien på gratisnatten. Da vi sjekket inn på fredag, ble vi oppgradert til et businessrom og fikk beholde det samme rommet hele langhelgen. Nå var ikke hotellet det jeg vil kalle "fullbooket" men det var veldig greit og hyggelig gjort av hotellet med en slik velvilje for en booking gjennomført hos en tredjepartsside, og en annen direkte hos kjeden.

I tillegg fikk vi gratis parkering i hotellets parkeringshus i kjelleren, under hele oppholdet. Vet ikke om det er vanlig med business class rom? Kosta egentlig 25 CHF per dag (med inn/ut-privilegier)
__________________
Cecilie is offline  
Old 20-12-2016, 14:20   #1102
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Hei,

Er det noen måter å oppnå høyere status på nå? Eller må man begynne på "Red"? Jeg bor ikke nok på slike hoteller til å oppnå gullstatus. Har EBG hvis de matcher.
-Sindre is offline  
Old 20-12-2016, 17:11   #1103
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

De matcher EBG til CCG


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline  
Old 20-12-2016, 20:50   #1104
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Hei,



Er det noen måter å oppnå høyere status på nå? Eller må man begynne på "Red"? Jeg bor ikke nok på slike hoteller til å oppnå gullstatus. Har EBG hvis de matcher.


Du kan vel også kjøpe aksjer i Rezidor. Evt få deg Amex Platinum Centurionlinjen (ikke sas).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline  
Old 22-12-2016, 10:12   #1105
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Sendte de en mail og fikk følgende svar:
"We match top level to Gold Elite and second level to Silver Elite. Our
Concierge Elite level cannot be matched, it must be earned."

Det vil vel si at Eurobonus Gold kun gir Silver Elite. Noen erfaringer med dette?
-Sindre is offline  
Old 22-12-2016, 12:37   #1106
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Sendte de en mail og fikk følgende svar:
"We match top level to Gold Elite and second level to Silver Elite. Our
Concierge Elite level cannot be matched, it must be earned."

Det vil vel si at Eurobonus Gold kun gir Silver Elite. Noen erfaringer med dette?
EBG gir CCG.
Sundet81 is offline  
Old 09-02-2017, 15:48   #1107
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Hotel: Radisson Blu Media Harbour Hotel Dusseldorf
Status: Gold
Booket: Standard guest rom 2 for 1 weekend tilbud. Tror jeg betalte rundt 1100 kr for 2 netter.
Oppgradert: Ja, til business class rom. Fint rom.
Perks: Fikk to drikkebonger til baren og late check out til kl.14.

Fint hotel som ligger ca. 2,5 km fra Alstadt (gamlebyen) og sentrum av Dusseldorf. Området hotellet ligger i er i et område med en del trendy restauranter og barer. Ikke langt unna ligger TV tårnet. Ellers er Dusseldorf en kjedelig by med lite severdigheter.

Last edited by barca; 10-02-2017 at 11:11.
barca is offline  
Old 10-02-2017, 09:35   #1108
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

2 for 1 og 4 for 2 rates for gull eller høyere er fjernet dessverre, det var en veldig fin perk.
Eriksan is offline  
Old 10-02-2017, 11:11   #1109
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
2 for 1 og 4 for 2 rates for gull eller høyere er fjernet dessverre, det var en veldig fin perk.
CC fjernet den uten å gi beskjed til sine kunder, altså de fjernet den over natta.
barca is offline  
Old 10-02-2017, 14:05   #1110
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Radisson Blu Edwardian Sussex
London
Nivå: CC Gold Elite
Upgrade: Ingen
Velkomstgave: Ingen

Råd: Ta med knebeskytter og hjelm, for skal du ut av sengen i mørket og er litt trøtt krasjer du både i sengekanten og veggen. Knøttsmå rom, og utsikt rett inn på kontoret til en småsjokka Frøken Gundersen som fikk nyte kroppen min i full strekk da jeg åpnet gardinen. Mulig hun tok en rødvin i lunsjen på onsdag bare for å glemme....

Ligger sentralt på Oxford Street (I bakgården på New Look/Next øverst mot Marble Arch), det er positivt!

Kim
kimpe is offline  
Old 11-02-2017, 19:54   #1111
Field in sight
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 357
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Noen som har erfaring med Radisson Blu Resort hotellet i Arguineguin på Gran Canaria? Har prøvd å søke litt rundt her i denne tråden og på andre forum men finner lite erfaringer med hotellet og Club Carlson perks & recognition.
Field in sight is offline  
Old 11-02-2017, 20:03   #1112
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by Field in sight View Post
Noen som har erfaring med Radisson Blu Resort hotellet i Arguineguin på Gran Canaria? Har prøvd å søke litt rundt her i denne tråden og på andre forum men finner lite erfaringer med hotellet og Club Carlson perks & recognition.
Bodde der for fem år siden. Fine rom og fint uteområdet og basseng. Rommene er litt mindre enn de skriver på siden, siden de regner inn en bod som kun disponeres av time share eigne. Husker ikke om jeg fikk en oppgradering, men har lest at andre har fått.
chrisljo is offline  
Old 11-02-2017, 20:26   #1113
LN-TKP
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: OSL
Posts: 69
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by Field in sight View Post
Noen som har erfaring med Radisson Blu Resort hotellet i Arguineguin på Gran Canaria? Har prøvd å søke litt rundt her i denne tråden og på andre forum men finner lite erfaringer med hotellet og Club Carlson perks & recognition.
Nettopp kommet hjem fra en uke der som concierge. Fikk oppgradert en romstørrelse. Gratis transport t/r flyplassen om man bor der mer enn en uke.

Ellers så er dette en meget bra plass om man ønsker å slappe av. God plass både på rommet og selve bassengområdet. Meget bra frokost til å være Spania, til og med musserende daglig for dem som ønsker slikt. Klientellet er mye bedre enn de andre charterhotellene, ingen chartersveinfaktor her...

Beliggenheten er perfekt mtp solen. Man har sol hele dagen og alle rommene virket å ligge bra til ift solen. Stor balkong med solsenger. Stort treningsrom i kjelleren med de meste av apparater.

Alt i alt meget godt fornøyd med mitt opphold.
LN-TKP is offline  
Old 11-02-2017, 20:28   #1114
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Quote:
Originally Posted by Field in sight View Post
Noen som har erfaring med Radisson Blu Resort hotellet i Arguineguin på Gran Canaria? Har prøvd å søke litt rundt her i denne tråden og på andre forum men finner lite erfaringer med hotellet og Club Carlson perks & recognition.


Var der på babymoon for 3 år siden og var godt fornøyd. Rommet/leiligheten vi endte opp med hadde i hvertfall god plass.
Bra restaurant i toppen og et par andre innen kort rekkevidde

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=126962
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now  
Old 08-05-2017, 00:02   #1115
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Endelig en hotellkjede for oss slabbedasker som ikke liker å vaske oss, skifte sengeklær og håndklær, pusse tenna og synes det er greit å lukte svette samt bruker trusene på både retta og vranga! Radisson Blu tilbyr nå tjenesten "Please don't clean my room". Helt genialt, ingen brysomme " bank, bank, bank - housekeeping" og man kan faktisk bo ukesvis og hele ferien på samme hotell uten at noen utenforstående skal bry seg om hygiene, ordning & reda. Fantastisk!

Mon tro om Rasmus Hansson har fått styreverv i Rezidor?




Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline  
Old 08-05-2017, 00:40   #1116
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Det er jo bare å bruke "Do not disturb" også når man er ute.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 26-05-2017, 11:36   #1117
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Hotell: Radisson Blu Bodø
Status: Gull
Booket: Standard
Oppgradert: Til business class i 12. etasje (øverste etasje med gjesterom - i 13. etasje er Top 13-baren) Fantastisk utsikt mot havna og Sandhornøya. Requesten min funket, med andre ord. Hadde forespørsel inne på reservasjonen om rom på high floor med utsikt mot Sandhornøya
Offergave: 3 stk sjokoladetrøfler
Annet: Tidlig innsjekk 12:30. God frokost og et hyggelig opphold. Bor gjerne her igjen. Scandic Havet er som oftest for dyrt synes jeg.

__________________

Last edited by Cecilie; 26-05-2017 at 11:39.
Cecilie is offline  
Old 27-06-2017, 17:51   #1118
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Noen som vet om poengene refunderes hos CC dersom man avbestiller (i god tid) et bonusopphold? Mildt sagt ikke lett å finne ut det på hjemmesiden deres. Pleier det å være vanskelig å få til å beholde samme rom dersom man bestiller tre netters opphold - to på poeng og en natt man betaler selv. Det gjelder Portman i London hvor jeg har bodd mange ganger og servicen varierer veldig er min erfaring. ��
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline  
Old 15-04-2018, 11:57   #1119
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Ugh fikk en noe uggen mail fra Radisson Rewards om at noen har overført poeng til United fra min konto... Det har ikke jeg gjort iallefall. Noe som burde anmeldes eller noe sånt? Ja frequent flier nummeret stod i mailen og greier så det burde være en smal sak å finne ut av hvem som har gjort det.
Hypern is offline  
Old 15-04-2018, 12:07   #1120
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Jaja har nå sendt mail til kundeservice begge steder og lagt ved bildedokumentasjon, så håper jeg United og Radisson gjør det som trengs. Ja så får jeg også bytte passord da. Nyttig det og.
Hypern is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Erfaringer med Strawberry (tidl Nordic Choice Club) Bergern Reiseforum 94 25-03-2024 22:38
Automatisk Gold Elite Status med Club Carlson! WooAa Reiseforum 41 23-02-2017 19:44
Club Carlson - statusmatch zico77 Reiseforum 75 10-12-2013 19:18
Club Carlson: 50% bonus på poengkjøp nime Reiseforum 0 01-10-2012 11:54
Tilbud Club Carlson Chriscross Reiseforum 0 31-03-2011 10:34


All times are GMT +2. The time now is 16:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.