Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-03-2018, 12:58   #221
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-JAV View Post
Noen med tips til bra hotel i Bangkok? Har 3 dager der. Aldri vært der før.
Sheraton Grande Sukhumvit har et bassengområde som er en oase jeg ikke har sett noe lignende av noe annet sted i byen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2018, 18:34   #222
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Thailand-tråden

Har klart å rote familien til Koh Samui i Juni, men sliter med å finne overnatting som ikke koster for mye (maks 20.000kr for 7 netter).

Ønsket er eget basseng som ungene kan leke/svømme i, altså ikke for lite.

Ser at det er mulig å leie en del villaer via Hotels, noen som har erfaring med det?

Hvordan er prisnivået på Samui (mat og transport), Thailand har jo blitt en god del dyrere siden jeg var der første gang i 2007

Så at noen her hadde bodd på Beach Republic, hvordan er dette stedet for unger?
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2018, 20:32   #223
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,274
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post

Så at noen her hadde bodd på Beach Republic, hvordan er dette stedet for unger?


Har bodd på Beach Republic og vi synes det var veldig bra. Men har ikke unger, så hadde ikke fokus på barnevennlighet... Om jeg ikke husker feil var det flere mindre basseng inne på området og det bør vel telle positivt. Ellers så ligger jo hotellet bokstavelig talt på stranda. Var veldig godt fornøyd med maten der, stille og rolig, men likevel kort vei til Lamai. Så finner dere rom/bungalow der så anbefaler jeg gjerne det. Har bare bodd et annet sted på Samui, men det var i en rimeligere prisklasse. Så sammenligningsgrunnlaget er ikke allverdens. Ellers har nok Thailand blitt noe dyrere de siste årene, og Samui er nok helt idet øvre prissjiktet der. Men fortsatt god valuta for kronene...
TriStar is online now   Reply With Quote
Old 26-04-2018, 20:44   #224
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Har bodd på Beach Republic og vi synes det var veldig bra. Men har ikke unger, så hadde ikke fokus på barnevennlighet... Om jeg ikke husker feil var det flere mindre basseng inne på området og det bør vel telle positivt. Ellers så ligger jo hotellet bokstavelig talt på stranda. Var veldig godt fornøyd med maten der, stille og rolig, men likevel kort vei til Lamai. Så finner dere rom/bungalow der så anbefaler jeg gjerne det. Har bare bodd et annet sted på Samui, men det var i en rimeligere prisklasse. Så sammenligningsgrunnlaget er ikke allverdens. Ellers har nok Thailand blitt noe dyrere de siste årene, og Samui er nok helt idet øvre prissjiktet der. Men fortsatt god valuta for kronene...
Takk for info.

Beach Republic så bra ut, og de har også små hus med eget badebasseng. Ikke var de dyrest i klassen heller så sant en ikke går for 1000kvm villa. Men så av bildene at det virket litt "fest orientert" med DJ som "snurrer skiver" ved bassenget. Så vet ikke hvor god stemning det blir iløpet av kvelden.

Er Lamai en bra strand og ok området for mat?
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2018, 18:34   #225
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,274
Default Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Er Lamai en bra strand og ok området for mat?

Litt mindre og litt roligere på Lamai enn Chaweng. Uansett er det ikke lange avstanden mellom de to, så går fint å veksle litt mellom stedene med tur-tur.

Synes stranda er bedre på Lamai, og bor du på dette hoteller behøver dere ikke dra noen andre steder for å bade. De beste strendene på Samui er ofte de private hotellstrendene.

Bra utvalg av mat begge steder. Se også restaurantanbefaling lenger opp i tråden her.

Er litt «kul» stemning med DJ ute på strandrepublikken, men det meste foregår i sømmelige former og med levelig støynivå. Var god miks av klientell når vi var der. Både barnefamilier, single og eldre. Og selvfølgelig noen russere, men ikke den samme bermen son flyr charter fra Sibir til U-tapao...

Last edited by TriStar; 27-04-2018 at 18:37.
TriStar is online now   Reply With Quote
Old 01-05-2018, 12:42   #226
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Hvordan er prisnivået på Samui (mat og transport), Thailand har jo blitt en god del dyrere siden jeg var der første gang i 2007
Taxi-næringen på øya er vel i kategori "mafia" og har ikke blitt billigere med årene . Book transport til/fra flyplass via hotellet. Evt. via flylassens egen transportservice når du kommer dit https://www.samuiairportonline.com/transportation/
Mange av hotellene har transfer en vei inkludert i prisen.

Har også sett at det er store prisforskjeller på hotels.com Agida, booking.com og rocketmiles.com (siste booking var Rocketmiles 30% billigere enn hotels.com og i tillegg fikk jeg 100 DY-kroner pr natt)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 01-05-2018 at 12:45.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 01:02   #227
Tarzan
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2013
Posts: 838
OBB 5 Re: Thailand-tråden

Hei

Det er sikkert mange her inne av medlemmene som har vært i Thailand.
Og har reist med Ving Charter pakke tur,

Når man skal til plassen Ao Nang, Krabi.
Så opplyser Ving at man lander på Phuket Flyplass.

Så kommer det store spørsmålet.

Blir det buss videre til Krabi da???

For det opplyste Ving.
Det må jo ta flere timer

På velg buss transport.

Og Krabi ligger jo på andre siden av fjorden.

Hvis man skal si det på den måten.

Krabi har jo også flyplass.

Jeg spør for noen bekjente i familien/slekten som vurderer en Thailand tur til vinteren.
Tarzan is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2018, 01:10   #228
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by Tarzan View Post
Det må jo ta flere timer

Litt over to timer (valgte til det øverste av hotellene Ving tilbur på Ao Nang:

https://goo.gl/maps/i2GSG4DFmzE2



Vil man evt. fly til Krabi ser Qatar ut til å være det enkleste/greieste fra Norge (men da må man selvsagt ordne hotell og transport til hotellet på egenhånd)

https://en.wikipedia.org/wiki/Krabi_...d_destinations
Martin is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2018, 00:29   #229
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Thailand-tråden

TG flyr vel også til Krabi, så OSL - BKK - Krabi burde vel også funge hvis man er trofast *A i forhold til OW.
Men klart, hvis man reiser charter så er man vel forberedt på å bli litt herset med, som å pakket inn på en buss i et par timer?

Tror Tarzan har rett i at mange på forumet har vært i Thailand, kanskje mindre rett i at så mange har reist med Ving på charter.
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2020, 20:00   #230
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,274
Default Re: Thailand-tråden

Siste avgang for TG955 for en stund, HS-TKP på vei til Bangkok. I følge en kompis som jobber på OSL og som også tok bildet, var det både innkomne crew og Thai-ansatte på OSL med tilbake til Bangkok.
TriStar is online now   Reply With Quote
Old 09-09-2021, 18:52   #231
MsMaverick
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 119
Default Re: Thailand-tråden

Phuket Sandbox anyone?
Hei dere, er det noen som har prøvd dette og vil dele erfaringer?
Vi er 3 fullvaksinerte pax som var i ferd med å booke Granka - men vil jo helst til fjernere strøk. Har funnet ut at Gouda kan selge oss enkeltreiseforsikring "super" (ca 1.100,-) som gir dekning selv med reise til Thailand i disse virus tider/UD reiseråd. Skal selvfølgelig lese alt med liten skrift 3 ganger til før vi bestemmer oss for noe ;-)

Blir dog litt forvirret, noen steder står det at man må fylle ut COE (Certificate of Entry) og vedlegge hotellbooking (SHA+) og flybooking i forkant, men vil jo helst få ok på COE før jeg bestiller/betaler noe som helst. Er klar over 3 x testing, app som må lastes ned etc. - men litt usikker på hvem jeg skal kjøpe "pålagt" covid forsikring på USD 100.000,- fra? Noe som vet? Ambassaden i Oslo har en link på siden sin, men det kryr jo av tilbydere - hvem er seriøse og hvem er ikke?

Vurderer EK, AY, QR og TK - men irriterer meg grønn over at man må betale for seter sent i bestillingsprosessen så det er vanskelig å sammenligne priser. Videre kunne det være "gøy" å fly foran i bussen 1 eller 2 av strekningene, men det er det jo knapt mulig å finne ut av C klasse priser man skal booke selv. Vil det være en god investering å be et reisebyrå om hjelp? Det sitter langt inne for en som har jobbet i bransjen... Har funnet tlf. nr. til AY og QR - men ingen vil jo oppgi noen mailadresse hvor jeg kan spørre mine sære spørsmål (bare dustete kontaktskjemaer som ikke passer).

Takknemlig for alt av tilbakemeldinger/erfaringer - vet at jeg spør om mye ;-)

Hilsen reiseklare Camilla
MsMaverick is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 01:32   #232
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Thailand-tråden

For et par tilfeldig valgte datoer i oktober og januar kommer QR med hhv 19500 og 17300 kr t/r på billigste businessbillett hele veien. (fire legger) De flyr direkte Doha-Phuket med en A350 i januar, så det kan jo være noe å vurdere. Hverken TK, AY eller EK slår QR på businessklasse, i tillegg slipper du flybytte i Bangkok.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 12:09   #233
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
For et par tilfeldig valgte datoer i oktober og januar kommer QR med hhv 19500 og 17300 kr t/r på billigste businessbillett hele veien. (fire legger) De flyr direkte Doha-Phuket med en A350 i januar, så det kan jo være noe å vurdere. Hverken TK, AY eller EK slår QR på businessklasse, i tillegg slipper du flybytte i Bangkok.
Og man har dessuten ikke lov å bytte fly i Bangkok under Phuket sandbox programmet såvidt jeg kan se.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 12:12   #234
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by MsMaverick View Post
Phuket Sandbox anyone?
Hei dere, er det noen som har prøvd dette og vil dele erfaringer?
Vi er 3 fullvaksinerte pax som var i ferd med å booke Granka - men vil jo helst til fjernere strøk. Har funnet ut at Gouda kan selge oss enkeltreiseforsikring "super" (ca 1.100,-) som gir dekning selv med reise til Thailand i disse virus tider/UD reiseråd. Skal selvfølgelig lese alt med liten skrift 3 ganger til før vi bestemmer oss for noe ;-)

Blir dog litt forvirret, noen steder står det at man må fylle ut COE (Certificate of Entry) og vedlegge hotellbooking (SHA+) og flybooking i forkant, men vil jo helst få ok på COE før jeg bestiller/betaler noe som helst. Er klar over 3 x testing, app som må lastes ned etc. - men litt usikker på hvem jeg skal kjøpe "pålagt" covid forsikring på USD 100.000,- fra? Noe som vet? Ambassaden i Oslo har en link på siden sin, men det kryr jo av tilbydere - hvem er seriøse og hvem er ikke?

Vurderer EK, AY, QR og TK - men irriterer meg grønn over at man må betale for seter sent i bestillingsprosessen så det er vanskelig å sammenligne priser. Videre kunne det være "gøy" å fly foran i bussen 1 eller 2 av strekningene, men det er det jo knapt mulig å finne ut av C klasse priser man skal booke selv. Vil det være en god investering å be et reisebyrå om hjelp? Det sitter langt inne for en som har jobbet i bransjen... Har funnet tlf. nr. til AY og QR - men ingen vil jo oppgi noen mailadresse hvor jeg kan spørre mine sære spørsmål (bare dustete kontaktskjemaer som ikke passer).

Takknemlig for alt av tilbakemeldinger/erfaringer - vet at jeg spør om mye ;-)

Hilsen reiseklare Camilla
Tror du kan bare velge den billigste forsikringen du finner. Om du har en superreiseforsikring fra Gouda som gjelder spiller jo den pålagte forsikringen mindre rolle tenker jeg da.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 12:23   #235
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,244
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by MsMaverick View Post
Phuket Sandbox anyone?
Hei dere, er det noen som har prøvd dette og vil dele erfaringer?
Vi er 3 fullvaksinerte pax som var i ferd med å booke Granka - men vil jo helst til fjernere strøk. Har funnet ut at Gouda kan selge oss enkeltreiseforsikring "super" (ca 1.100,-) som gir dekning selv med reise til Thailand i disse virus tider/UD reiseråd. Skal selvfølgelig lese alt med liten skrift 3 ganger til før vi bestemmer oss for noe ;-)

Blir dog litt forvirret, noen steder står det at man må fylle ut COE (Certificate of Entry) og vedlegge hotellbooking (SHA+) og flybooking i forkant, men vil jo helst få ok på COE før jeg bestiller/betaler noe som helst. Er klar over 3 x testing, app som må lastes ned etc. - men litt usikker på hvem jeg skal kjøpe "pålagt" covid forsikring på USD 100.000,- fra? Noe som vet?

Hilsen reiseklare Camilla
Mitt umiddelbare svar er et spm:
Når alt det du har skrevet må gjøres for å kunne reise, hvorfor gidder du å reise ???? Er jo mer ork enn gøy.

Turismen ligger brakk. Utesteder og restauranter er stengt. Hoteller har lukket døren. Folk er desperate og myndighetene vingler mer enn en bakgårdsmus og dette vil du besøke? Er ikke Granka bedre inntil ting ordner seg ?? Turist fellene og utflukter er innstilt.

Hva skal du gjøre der nede som du ikke kan gjøre på Granka???

Misforstå meg rett etter 17 år med pendling og 4 år som bosatt der nede, reis når samfunnet er tilbake til normalen og du faktisk kan få en grei ferie, for det får du ikke i disse dager.


FQTV
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 19:49   #236
MsMaverick
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 119
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Mitt umiddelbare svar er et spm:
Når alt det du har skrevet må gjøres for å kunne reise, hvorfor gidder du å reise ???? Er jo mer ork enn gøy.

Turismen ligger brakk. Utesteder og restauranter er stengt. Hoteller har lukket døren. Folk er desperate og myndighetene vingler mer enn en bakgårdsmus og dette vil du besøke? Er ikke Granka bedre inntil ting ordner seg ?? Turist fellene og utflukter er innstilt.

Hva skal du gjøre der nede som du ikke kan gjøre på Granka???

Misforstå meg rett etter 17 år med pendling og 4 år som bosatt der nede, reis når samfunnet er tilbake til normalen og du faktisk kan få en grei ferie, for det får du ikke i disse dager.


FQTV
Er siden sist kommet til konklusjonen at det blir ikke noe tur til Phuket i år, det ble for mye `fuzz` - så er nokganske enig i alt du skriver. Fant noen filmsnutter fra nå i september som viste hvor brakk kjente områder ligger, så da seg realiteten innover meg. Men reisesyk må man jo få lov til å være :-)

Akkurat nå venter jeg på mer utfyllende info fra Gouda, de skriver så `flott` i mailrekken vi har pågående at `alt` dekkes - mens nettsidene sier noe annet. Hvem vet, det blir kanskje Granka allikevel….
MsMaverick is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 19:56   #237
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,244
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by MsMaverick View Post
….så da seg realiteten innover meg. Men reisesyk må man jo få lov til å være :-)
Selvsagt er det lov å være reisesjuk. Det er jo de fleste som liker å reise. Meg inkludert. Jeg har ikke vært i Asia siden feb-20. Så godt du tok til fornuft. Du og vi andre får være reiseklar når de åpner opp igjen, uten masse restriksjoner og testing.

God tur til Granka


FQTV
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2024, 13:55   #238
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Thailand-tråden

Er det noen som vet hvordan det er å komme seg fra Don Mueang flyplass til Sukumvit line(grønn)? Går det noen buss dit fra flyplassen? Med 3 bilettsystemer kan det virke som om vi må benytte alle 3 systemer for å komme oss til Nana stasjon på Sukumvit line og dermed alle 3 billettsystemer.
Jeg håper Thailand er mer fornuftig en det MRT systemet i Bangkok virker som
Futura is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2024, 16:14   #239
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,274
Default Re: Thailand-tråden

Ikke helt svar på spørsmålet ditt. Men om du må bytte kollektiv transport tre ganger for å komme frem, ville jeg heller tatt en AOT Limousine eller vanlig Taxi fra DMK.
TriStar is online now   Reply With Quote
Old 01-02-2024, 17:49   #240
tafpl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
Default Re: Thailand-tråden

Du kan eventuelt ta taxi til nærmeste skytrain-stopp (Wat Phra Sri Mahathat), ca. 10 minutter fra Don Mueang. Derfra går toget hele veien til Nana.

Et annet tips, på MRT kan du benytte kontaktløst visa-kort i slusene på stasjonen.
tafpl is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Thailand RH Reiseforum 6 21-04-2012 22:06
Thailand i jula posthuman Reiseforum 6 19-07-2011 08:23
Thailand fra US and A Tommy777 Reiseforum 10 22-05-2009 13:55
Ny til Thailand sk931 Flyforum 11 09-06-2007 10:16
Shuttlefly i Thailand TG923 General Aviation og sjøfly 4 10-01-2007 11:09


All times are GMT +2. The time now is 17:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.