Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-03-2012, 21:32   #521
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Takker!

Greit med kjøpsforsikringen også. Dette kuttet jo DNB fra Saga-programmet for en del år siden.
Chriscross is offline  
Old 13-03-2012, 21:41   #522
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jeg ser forresten at SAS Amex Platinum har kortnummer som starter med 3745xx xxx, det samme som mitt "ekte" platinun fra UK. Tidligere i denne tråden var det en som kom inn i en lounge der platinum gav tilgang. Kan dette skyldes at kortnummeret indikerer at Sas-kortet også oppfattes som "ekte"? Da er i tilfelle neste spørsmål om en kan ha flaks og få lov til å bestille FHR-hoteller via Amex i Sverige. De får jo uansett provisjon for å selge hotellrommet.

Det kan jo også dukke opp tilbud lignende det folk har benyttet for å få Hilton Gold, men der kravet er Amex platinum.
Chriscross is offline  
Old 14-03-2012, 09:28   #523
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Jeg ser forresten at SAS Amex Platinum har kortnummer som starter med 3745xx xxx, det samme som mitt "ekte" platinun fra UK. Tidligere i denne tråden var det en som kom inn i en lounge der platinum gav tilgang. Kan dette skyldes at kortnummeret indikerer at Sas-kortet også oppfattes som "ekte"? Da er i tilfelle neste spørsmål om en kan ha flaks og få lov til å bestille FHR-hoteller via Amex i Sverige. De får jo uansett provisjon for å selge hotellrommet.

Det kan jo også dukke opp tilbud lignende det folk har benyttet for å få Hilton Gold, men der kravet er Amex platinum.
Dette stemmer vel ikke helt, norske kort starter med 3754 1XXXXX XXXXX, mens UK baserte Plat eller Cent kort starter vel med 3742 8XXXX XXXX ?
The Viking is offline  
Old 14-03-2012, 20:18   #524
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Nå har jeg ikke kortene foran meg, men er det ikke 3754 vs. 3745?
Robbiedeluxe is offline  
Old 16-03-2012, 09:42   #525
tamtamm
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Location: SVG
Posts: 88
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Mitt starter med 3754 1....
__________________
SK Gold, A3 Gold, TK Gold, EY Gold, LH Oil & Energy Club, Flying Blue Petroleum, HH Gold, LeClub Platinum, BW Diamond, CC Gold

tamtamm is offline  
Old 17-03-2012, 14:09   #526
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Noen andre enn meg som har opplevd problemer fra tid til annen med å få betalt?

- I dag fikk jeg mail fra Amazon at min ordre ikke kunne sendes da betalingen hadde blitt avvist (har Amex kortet lagret for one click shopping og det har fungert før).
- På Arlanda Express automater fungerer det konsekvent ikke. Sier at de kun tar imot kort med PIN kode (som jeg har på kortet...)
- På Babyshop fungerte det ene gangen jeg handlet, andre gangen avvist.
- Hos Stockholm Taxi må jeg noen ganger taste pinkode, andre ganger ikke og noen ganger blir kortet avvist.
jjessen is offline  
Old 17-03-2012, 14:23   #527
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by jjessen View Post
Noen andre enn meg som har opplevd problemer fra tid til annen med å få betalt?

- I dag fikk jeg mail fra Amazon at min ordre ikke kunne sendes da betalingen hadde blitt avvist (har Amex kortet lagret for one click shopping og det har fungert før).
- På Arlanda Express automater fungerer det konsekvent ikke. Sier at de kun tar imot kort med PIN kode (som jeg har på kortet...)
- På Babyshop fungerte det ene gangen jeg handlet, andre gangen avvist.
- Hos Stockholm Taxi må jeg noen ganger taste pinkode, andre ganger ikke og noen ganger blir kortet avvist.
Har ikke hatt særlig problemer der. Men som du må jeg alltid bruke et annet kort på Arlanda Express.

Har imidlertid lagt merke til at når jeg skal dra kortet ved boarding hos SAS så har det konsekvent sluttet å fungere. Har ikke funket de siste 5-6 gangene.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 17-03-2012, 14:28   #528
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Har imidlertid lagt merke til at når jeg skal dra kortet ved boarding hos SAS så har det konsekvent sluttet å fungere. Har ikke funket de siste 5-6 gangene.
Drog kortet to ganger ved boarding denne uka uten problemer, så kanskje det har vært noe enten med billetten eller kortet ditt?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline  
Old 17-03-2012, 14:48   #529
Vegasbaby
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 257
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by jjessen View Post
Noen andre enn meg som har opplevd problemer fra tid til annen med å få betalt?

- I dag fikk jeg mail fra Amazon at min ordre ikke kunne sendes da betalingen hadde blitt avvist (har Amex kortet lagret for one click shopping og det har fungert før).
- På Arlanda Express automater fungerer det konsekvent ikke. Sier at de kun tar imot kort med PIN kode (som jeg har på kortet...)
- På Babyshop fungerte det ene gangen jeg handlet, andre gangen avvist.
- Hos Stockholm Taxi må jeg noen ganger taste pinkode, andre ganger ikke og noen ganger blir kortet avvist.
Jepp - tiltrer denne.

For tre uker siden ble kortet blankt avvist på både ICA, Rimi og NSB Oslo S. Kundeservice var som vanlig behjelpelig: "Vi har ikke fått tilbakemeldinger om noen feil, så det anbefales å prøve igjen senere."

Forrige torsdag ble kortet avvist ved innsjekk på et hotell i Barcelona. Mail til kundeservice med nytt standardsvar. Heldigvis funket kortet igjen søndag ved utsjekk.

Jeg synes ærlig talt ikke dette er godt nok - man kan i hvertfall ikke satse på å alene reise rundt med dette kortet, man må alltid ha et annet i back up.
Vegasbaby is offline  
Old 17-03-2012, 14:49   #530
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Drog kortet to ganger ved boarding denne uka uten problemer, så kanskje det har vært noe enten med billetten eller kortet ditt?
Hm. Interessant. Kanskje det er noe bøll med stripen min. Eller kanskje det er turer som var booket før omleggingen av IT systemet og reist etterpå. Takk for tips uansett.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 17-03-2012, 16:54   #531
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,664
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Har imidlertid lagt merke til at når jeg skal dra kortet ved boarding hos SAS så har det konsekvent sluttet å fungere. Har ikke funket de siste 5-6 gangene.
Opplevde samme sist helg når jeg var ute å reiste, med dertil kø og manuell innsjekk.
__________________

LN-TIB is offline  
Old 17-03-2012, 18:01   #532
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hm. Interessant. Kanskje det er noe bøll med stripen min. Eller kanskje det er turer som var booket før omleggingen av IT systemet og reist etterpå. Takk for tips uansett.
Mine billetter var booket dagen før avreise, dvs i god tid etter omlegging av systemet.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline  
Old 17-03-2012, 18:50   #533
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Ot, men hatt samme problem med to Dinerskort tidligere.
Chriscross is offline  
Old 18-03-2012, 15:22   #534
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,664
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hvordan booker man tur når man skal bruke companion ticket? Må man ta det pr telefon?
__________________

LN-TIB is offline  
Old 18-03-2012, 15:24   #535
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Hvordan booker man tur når man skal bruke companion ticket? Må man ta det pr telefon?
Ja, står det i brevet. Ring nummeret som står der, og husk den "magiske" tasten det opplyses om i brevet, så man lett kan snike forbi køen og kommer rett til en kundebehandler
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline  
Old 18-03-2012, 17:57   #536
Rolfen
Newcomer
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 8
SAS Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hei,
Fikk booket Eurobonus-tur fra Bergen til Bangkok i høstferien for meg og min samboer. Dessverre kun ledig på økonomiklasse, men sparte allikevel 80000 Eurobonuspoeng ved bruk av AMEX companion ticket. Fikk meget god hjelp på telefon hos SAS. Selve bookingen var gjort på noen minutter.
Rolfen is offline  
Old 22-03-2012, 11:20   #537
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jeg har hatt Diners i mange år og benyttet flittig Novia loungen på Arlanda ved SAS loungene. Den heter visst Menzies business lounge nå, ser også at det er en Menzies executive lounge som skal ligge mot F-piren på Schengen siden.

Diners tar nå NOK 125 per lounge besøk, litt uklart om Diners går på executive loungen. Med Priority Pass (gjennom Amex Platinum kort) kommer man inn i begge loungene for EUR 24. Leser også på businessclass.se at man kommer inn i begge loungene med Amex kort mot betaling. Lest at det koster både SEK 110 og SEK 90, i tillegg har noen skrevet at Amex Platinum muligens gir gratis inngang.

Noen som kjenner til Amex inngang til Menzies loungene? Skal til ARN mandag så da tenkte jeg å teste executive loungen før returen.
Eriksan is offline  
Old 22-03-2012, 11:46   #538
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

"Alle" kan komme inn på Menzies loungen på ARN. Selv har jeg brukt PP en gang SAS-loungen var stappfull (med kø på utsiden). Prisen varierer på hvilket kort du bruker, så da jeg skulle inn viste jeg frem lommeboken og så valgte hun det kortet som var billigst å bruke – valget falt på PP som da var gratis
Robbiedeluxe is offline  
Old 22-03-2012, 12:58   #539
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jeg er novise på AMEX Eurobonus, og fikk mitt først for to dager siden... Jeg ser at mitt kortnummeret starter med samme siffer som mitt AMEX Gullkort, 3754. Jeg antar at "ordentlige" platinumkort er anderledes i så måte...?

Nå er det vel bare å skifte max over på AMEX kortet så jeg kan invitere fruen med på tur...
TOS is offline  
Old 26-03-2012, 16:50   #540
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

En kjapp update fra Menzies business lounge fra ARN der jeg sitter nå.

Gikk til executive loungen ved F-piren først. Møtte en utålmodig og stressende dame bak disken som sa at det kostet SEK 250 å komme inn når jeg viste Amex platinum kortet. Sa at jeg trodde det kostet mye mindre med det kortet, fikk et kort svar at det var med Amex gold. Diners kortet funket ikke her.

Da gikk jeg videre dit jeg sitter nå og møtte en hyggelig dame bak disken. Hun sa at med Amex gold kostet det SEK 50, og det var kun det kortet de hadde avtale med Amex om. Vanlig inngang var SEK 250, alternativet var PP som det også var på executive loungen. Så da endte jeg opp med å bruke Diners-kortet...
Eriksan is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus + DNB = Sant DY_ENZV Reiseforum 78 15-04-2018 16:20
American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1) Robbiedeluxe Reiseforum 362 18-06-2015 21:07
SAS inngaar partnerskap med verdens American Express! Tommy777 Flyforum 4 16-02-2009 11:18
Spanair til sengs med American Express MD90 Flyforum 1 28-09-2004 11:22


All times are GMT +2. The time now is 03:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.