Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-09-2016, 10:30   #101
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nok en selvsentrert post fra denne karen.. Vi jobber nå med å bryte ned vinteren og her en åpning siste uken i desember (23-31) hvor familien er enige om at litt Florida hadde vært nydelig nå etter en seks års pause. Så her er noen spørsmål:

• Vi er svært allergiske mot kulde fortiden. Hvor er man sikrest? De lærde strides litt på nettet hvor noen mener type Naples men andre mener type Miami (The Keys gidder vi ikke) Vi vurderer disse to stedene og muligens en liten tur til Cocoa Beach.

• Hotellene er veldig dyre denne uken (et yalla Doubletree med 1993 look ligger fort på 3000 per natt og vi burde ha to rom) Noen tips til bra hoteller, eller områder hvor du får mye for pengene? (har HHGold)

• Flymessig kommer Austrian godt ut (i en kombi med LH på returen) Hvordan er Austrian på monkey? 767 med 30 tommer mellom setene.

• Leiebil (gjesp.. denne kommer opp ofte) Hvor får man best (stor SUV) bil for pengene for tiden? (Har Sixt Plat)

Takker
SC

Ang leiebil erfarer vi at Avis stort sett alltid er billigst. 10 dager nå i november med Tahoe str. betaler vi 3500. Har EBD og Avis Preffered laveste level hvis det har betydning.
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2016, 22:26   #102
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Nok en selvsentrert post fra denne karen..
Heisan, er det min post du nevner som selvsentrert?
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2016, 22:52   #103
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Heisan, er det min post du nevner som selvsentrert?
He he - nei, jeg refererte til meg selv da det kom et par poster på rappen rundt egne reisebehov.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2016, 23:04   #104
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
He he - nei, jeg refererte til meg selv da det kom et par poster på rappen rundt egne reisebehov.
Aha, begynte å gå meg selv i sømmene, kanskje hadde jeg jabbet for mye om meg og mitt?
Bra jeg ikke ble tatt på fersken da.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 21:33   #105
scanman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2008
Location: Oslo - Norway
Posts: 21
Default Re: Florida-tråden

Hvordan går det med internet-siden din da, LN-RTP? Skal jeg komme en tur å dra litt i trådene ?
scanman is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 22:10   #106
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by scanman View Post
Hvordan går det med internet-siden din da, LN-RTP? Skal jeg komme en tur å dra litt i trådene ?
Haha, bare kom å dra I trådene, men interent siden er I gode hender: En IT Expert på dette forumet tilbød å bygge den opp og han jobber med saken I skrivende stund.

I mellomtiden hadde jeg full Kystvakt Inspeksjon i går: 4 karer møtte opp og grillet meg og båten før det delte ut klistremerket som er en slags offisiell godkjenning:



LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 23:12   #107
scanman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2008
Location: Oslo - Norway
Posts: 21
Default Re: Florida-tråden

Wow, dette ser jo virkelig bra ut! Gratulerer med en flott progress. Håper du slipper mange flere slike lisenser og kontroll-organer. Men ser ut til at industrien er så profesjonell at den legger opp til jevnlige kontroller og fornying av lisenser. Du visste vel hva du gikk til , og du fortjener å få dette i boks nå. Da får jeg planlegge en tur til nærområdet ditt ,prøve å få med meg litt flere - og så sy sammen en god tur sammen med deg på dette herlige stedet!
scanman is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 23:49   #108
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by scanman View Post
Wow, dette ser jo virkelig bra ut! Gratulerer med en flott progress. Håper du slipper mange flere slike lisenser og kontroll-organer. Men ser ut til at industrien er så profesjonell at den legger opp til jevnlige kontroller og fornying av lisenser. Du visste vel hva du gikk til , og du fortjener å få dette i boks nå. Da får jeg planlegge en tur til nærområdet ditt ,prøve å få med meg litt flere - og så sy sammen en god tur sammen med deg på dette herlige stedet!
Jada, fin tur skal man ordne med, bare si ifra hva Dere foretrekker med hensyn til rute, mat og drikke, etc.

Denne kontrollen med kystvakta var faktisk frivillig, jeg ville at alt skulle være i orden, og det klistremerket nesten garanterer at man ikke blir stoppet, bordet og kontrollert senere.
De som jukser og har ugler i mosen bestiller ikke en slik kontrol men tar sjansjen på å kjøre under radaren, men kan bli stoppet og kontrollert når som helst og hvis man er på charter da så taper man penger hvis alt må avlyses på stedet.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 17:26   #109
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Florida-tråden

Kunne sikkert lagt denne i flyskrekktråden, men siden det gjelder spesifikt Miami, håper jeg det går bra her.

Jeg skal til Miami i starten av november og har kommet langt i kampen mot flyskrekken, for første gang gleder jeg meg faktisk til å fly. Det var helt til jeg så et innlegg fra SAS på FB om deres første flight til Miami hvor piloten beskriver Miami som et "vanskelig" sted å fly til grunnet mye vær. Er det alltid mye turbulens/dårlig vær? Jeg er egentlig ikke så redd turbulens under selve flyvningen, men liker det ikke under landing...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 17:36   #110
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Florida-tråden

Neida, ikke 'verre' enn det er i tropiske strøk generelt. SAS kommer dessuten inn tidlig, noe som er en fordel med tanke på det vanlige tropeværet med ettermiddagsbyger.

Ikke noe jeg vlle tenkt på.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 19:20   #111
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Neida, ikke 'verre' enn det er i tropiske strøk generelt. SAS kommer dessuten inn tidlig, noe som er en fordel med tanke på det vanlige tropeværet med ettermiddagsbyger.

Ikke noe jeg vlle tenkt på.
Takk. Jeg flyr lite i tropiske strøk... men da skal jeg senke skuldrene, og håpe stormsesongen er ebbet ut til da !
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 19:31   #112
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Takk. Jeg flyr lite i tropiske strøk... men da skal jeg senke skuldrene, og håpe stormsesongen er ebbet ut til da !
Neida, Miami er ikke værre enn andre steder på sommeren.
Det kommer noen tordenvær skyer drivende på ettermiddagen og kommer dem over flyplassen blir det pøsregn og det stenges i 20 minutter. Så blirt det klart igjen og sola skinner.
I mellomtiden sirkler flyene og legger seg i kø for starte innflyging igjen.
De som har lite bensin igjen lander i Nassau, Tampa eller andre plasser og da kan det bli et time eller to forsinkelse hvis 20 fly skal fylle bensin samtidig.
Har flydd på MIA i 20 år og bare måtte gjøre det et par ganger.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 19:47   #113
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Neida, Miami er ikke værre enn andre steder på sommeren.
Det kommer noen tordenvær skyer drivende på ettermiddagen og kommer dem over flyplassen blir det pøsregn og det stenges i 20 minutter. Så blirt det klart igjen og sola skinner.
I mellomtiden sirkler flyene og legger seg i kø for starte innflyging igjen.
De som har lite bensin igjen lander i Nassau, Tampa eller andre plasser og da kan det bli et time eller to forsinkelse hvis 20 fly skal fylle bensin samtidig.
Har flydd på MIA i 20 år og bare måtte gjøre det et par ganger.
Takk. Jeg har en evne til å oppleve "berg-og-dal-bane" landinger som ingen andre tenker over... En fantastisk egenskap hvis man tenker etter...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 20:23   #114
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Takk. Jeg har en evne til å oppleve "berg-og-dal-bane" landinger som ingen andre tenker over... En fantastisk egenskap hvis man tenker etter...
Sikkert en fin egenskap hvis man kjeder seg på flyturen
Landing i Miami er ikke noe farlig for rullebanene er så lange at man slipper å trykke flyet på banen og deretter stå på bremsene. Ei er det fjell i nabolaget så innflygingene er avslappende også. Stort sett enkel flyplass å operere fra men mye taxi veier så man må være litt ops når man taxier inn og ut i mørket og i regnvær.
Det er lenge siden det var flyulykke i MIA så du sitter nok trygt
(Det var en DC-8 full av frakt som dasket i bakken der for mange år siden for den var feillastet og med tyngdepunkt alt for langt bak, etter avgang reiste den seg opp som en loddrett blyant og det var slutten på dem flyturen. )
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 20:54   #115
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Det var helt til jeg så et innlegg fra SAS på FB om deres første flight til Miami hvor piloten beskriver Miami som et "vanskelig" sted å fly til grunnet mye vær. Er det alltid mye turbulens/dårlig vær? Jeg er egentlig ikke så redd turbulens under selve flyvningen, men liker det ikke under landing...
Jeg har flydd mange ganger til MIA og aldri opplevd noe spesielt under landing eller takeoff. Med vindus-sete kan man se øyene utenfor, strandkysten med skyskrapere og Everglades.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 21:07   #116
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Jeg har flydd mange ganger til MIA og aldri opplevd noe spesielt under landing eller takeoff. Med vindus-sete kan man se øyene utenfor, strandkysten med skyskrapere og Everglades.
Takk, det høres bra ut! Vindussete høres bra ut, men vi har midtseter i biz. Får ta meg en tur på toalettet og nyte utsikten...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2016, 17:09   #117
scanman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2008
Location: Oslo - Norway
Posts: 21
Default Re: Florida-tråden

Hei LN-RTP!

Nå er det vel snart tiden for århundrets hittil største flytende båtutstilling i nabolaget ditt, er det ikke Fort Lauderdale Boat Show det heter?

Ser i alle fall at det skal være på fast plass i og rundt Bahia Mar, rett overfor favoritt-kaien min ,Fort Lauderdale Marina .

Kunne tenke meg å spørre deg om følgende: Er det noe særlig etterspørsel etter alumimiumsbåter , har du sett noe særlig av dette i størrelsen under 30 fot rundt i traktene dine?

Er blitt fan av Buster ,nemlig, og kan tenke meg å kikke litt på utstyr til aluminium på neste tur.

Her er en link til utstillingsområdet: http://www.flibs.com/

Ha en fin fortsettelse på uka!
scanman is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2016, 17:57   #118
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Joda, snart er det båtmesse. Har vært godt kjent med den gjennom årene.
Har vasket og polert båter som skulle på utstilling, Har også flyttet båter til og fra utstillingen og vært kaptein på en yacht som var basert der. (Bahia Mar.)

Om det er etterspørsel på aluminium båter rundt 30 fot?
Nei ikle som jeg vet om. Fiberglass er fortsatt konge i det markedet.
Tar vel en tur på utstillingen og skal se om det noen slike båter der.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2016, 19:40   #119
scanman
Newcomer
 
Join Date: Feb 2008
Location: Oslo - Norway
Posts: 21
Default Re: Florida-tråden

Hei igjen,

Vi skulle vel snart ha vært på et eget båtforum - men jeg håper moderatorene og medlemmene her er tålmodige

Alumimiumsbåter blir ofte solgt lenger nord i USA (og Canada), og som fiskebåter er de også populære. De krever ofte litt mindre vedlikehold og er lettere enn glassfiberbåtene. Coast Guard bruker dem også ganske mye, ser jeg.

Det er drøyt et halvt dusin produsenter i USA som lager aluminiumsbåter. Da med høye fribord, som egner seg for litt fiske i sjø og utaskjærs.

Skulle vært supert å komme til Fort Lauderdale under båtutstillingen, men tror du det ville bli problem med innkvartering? Eller kanskje det er brukbart med alternativer på denne tiden?

Får vi snart se hjemmesiden med båtcharter fra deg ? Begynner å bli spent på det

Ha en fin ny uke , LN-RTP !
scanman is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2016, 19:53   #120
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Florida-tråden

Quote:
Originally Posted by scanman View Post
Hei igjen,

Vi skulle vel snart ha vært på et eget båtforum - men jeg håper moderatorene og medlemmene her er tålmodige

Alumimiumsbåter blir ofte solgt lenger nord i USA (og Canada), og som fiskebåter er de også populære. De krever ofte litt mindre vedlikehold og er lettere enn glassfiberbåtene. Coast Guard bruker dem også ganske mye, ser jeg.

Det er drøyt et halvt dusin produsenter i USA som lager aluminiumsbåter. Da med høye fribord, som egner seg for litt fiske i sjø og utaskjærs.

Skulle vært supert å komme til Fort Lauderdale under båtutstillingen, men tror du det ville bli problem med innkvartering? Eller kanskje det er brukbart med alternativer på denne tiden?

Får vi snart se hjemmesiden med båtcharter fra deg ? Begynner å bli spent på det

Ha en fin ny uke , LN-RTP !
Takk for det.
Hjemmesiden skal vel være oppegående om en dag eller to, vår Flyprat Expert jobber med saken i skrivende stund.
Det kan være vanskelig med innkvartering under båtmessa, hoteller i området er utsolgt lang tid i forveien, noen år mer enn andre. I fjor var det visst labert, mens andre år er det sprengt med besøkende, alle restauranter og barer er fulle, trafikkork og ingen parkering å finne, osv.
Du får vel bra oversikt på internettet om hva som stilles ut hvis du er på jakt etter alimimums båt. Kompis av meg i Norge har en Buster, ham er godt fornøyd med sin.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flykræsj i Florida teamseacow Småprat 0 15-03-2013 23:46
Flyopplevelser i Florida Speedbird Reiseforum 5 02-02-2011 22:55
Florida one bygges Kaare Flyforum 5 27-04-2010 22:51
Florida tips Jumbojet Reiseforum 3 25-01-2010 14:59
DL og Florida LN-MOW Flyforum 4 16-09-2005 22:41


All times are GMT +2. The time now is 10:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.