Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-11-2009, 16:55   #1
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Thai Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Hei

Sitter på flyplassen i Bangkok nå og er snart på vei hjem. Innsjekk gikk kjapt og det var glimrende å få fasttrack for å gå gjennom både sikkerhetskontroll og immigrasjon ettersom jeg er EBG.

Men ved innsjekk fikk jeg også beskjed om at jeg nå skulle bruke Royal Silk loungen i concourse C. Det er det to lounger og begge er relativt små. Loungen i Councourse D (det er vel denne som er 100 meters loungen) er nå forbeholdt First class og business class passasjerer. Det ser ut som om denne regelen trådte ikraft 1. april men jeg har ikke fått med meg dette. Men ellers ser utvalget ut til å være mer eller mindre det samme på loungene...og jeg synes fremdeles de godt kunne tilbudt litt vin når de har "alt" annet (fra portvin til cognac)
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2009, 17:14   #2
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Har man ikke tilgang til flere andre lounger som EBG i BKK enn den ene til Thai da?
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2009, 17:20   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Tror de kom opp med dette fordi hovedloungen var så overfylt.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2009, 17:22   #4
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Hei

Det ser ut som man skal bruke Royal silk loungene i councourse C (her er det to stykker rett ovenfor hverandre) og en lounge i councourse E så en har jo litt å velge fra. Men kan man også bruke loungen til Singapore airlines?
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2009, 17:28   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Originally Posted by gardkarlsen View Post
Hei

Det ser ut som man skal bruke Royal silk loungene i councourse C (her er det to stykker rett ovenfor hverandre) og en lounge i councourse E så en har jo litt å velge fra. Men kan man også bruke loungen til Singapore airlines?
I teorien skal du kunne bruke SIA når du har *G, men i praksis er vel SIA veldig glad i å vise deg til andre lounger. Kan være verdt et forsøk, mottar gjerne tilbakemelding her om du forsøker.

Ble dere oppgradert forresten?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2009, 17:31   #6
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Hei

Jeg sitter godt plantet på loungen til Thai nå så jeg vet ikke om jeg gidder å traske etter SIA loungen :-) Vi har lagt inn et ønske om oppgradering til Economy Extra og jeg håper at det går iorden :-)
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2009, 19:34   #7
Extra230
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

SQ-loungen i BKK er ikke noe å trakte etter, liten og trang. Kos deg hos TG!
Extra230 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2009, 21:57   #8
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Originally Posted by Extra230 View Post
SQ-loungen i BKK er ikke noe å trakte etter, liten og trang. Kos deg hos TG!
Enig, de har ikke toaletter i loungen en gang. Fordelen med denne er at den gjerne har mer mat enn Thai loungene, men den stenger etter siste SQ avgang.
view is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2009, 03:48   #9
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Det står flere store plakatater rundtom i BKK at dn som ligger langs D-gatene (100-meters-oungen) er bare fos biz/F, mens Thai sine lounger i C og andre enden (E/F) er for *G.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 14:52   #10
DagS
Newcomer
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 38
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Jeg foretrekker SKL framfor TG loungene. Generelt bedre mat der, iskrem og ikke minst vin. Helt utrolig at TG ikke serverer vin i loungene sine. De gangene jeg har besøkt SKL, har det vært stille og fredelig der sammenlignet med TG loungene.

At en ikke har adgang til D loungen gjør ikke meg noe da jeg aldri har likt den.

Problemet med SKL kan være åpningstidene for som nevnt av andre, så stenger den etter siste SQ avgang. Dette varierer gjennom året, så sjekk SQs rutetider fra BKK den dagen du reiser. Skal du til en av C loungene er det uansett ikke lange omveien å gå via SKL selv om den føles noe bortgjemt der den ligger.

For øyeblikket (var innom fredag kveld) stenger de SKL kl. 21:00. På våren og sommeren i år så stengte de kl. 22:30 og litt tidligere i høst så mener jeg at de stengte alt i 18:30 tiden.

Sjekk ellers FT og TG forumet. Her er noen linker som kan være av interesse.

http://www.flyertalk.com/forum/thai-...ing-games.html
http://www.flyertalk.com/forum/thai-...e-lounges.html
http://www.flyertalk.com/forum/thai-...ounge-bkk.html
DagS is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 20:44   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Jeg var i loungen i E piren i går kveld.
Var også i D og C loungene i juni og serveringen er lik i alle.
Synes ikke maten der er noe å skrive hjem om. Bare noen små puff-pastires eller hva det nå heter. Smaker jo ikke vondt, men ikke direkte mettende. For første gang så jeg igår at de hadde noen stekte grønnsaker. Prøvde dog ikke dette.
Men jeg er også forundret over at TG ikke har rød/hvitvin i sine lounger. Men det kan jeg heller ikke ha sett på mange år. Men som sagt er det merkbare endringer i TG om dagen på servicenivået. Det ble sagt av kjente i BKK at TG egentlig er konkurs alt hadde det ikke vært for myndighetenes inngripen. Hele ledelsen var visstnok skiftet ut.

Tok meg forøvrig kun 55 minutter fra jeg dro fra hotellet i BKK city til jeg satt i loungen. Inkl fasttrack, som var aldeles glimmrende. Way to go SAS!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 21:18   #12
DagS
Newcomer
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 38
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Tok meg forøvrig kun 55 minutter fra jeg dro fra hotellet i BKK city til jeg satt i loungen. Inkl fasttrack, som var aldeles glimmrende. Way to go SAS!!

BF
Fast Track er bra. Det eneste problemet er at du kan måtte be/insistere om det. Det skjedde for meg fredag kveld. Når en sjekker inn med EBG kortet, så burde slikt gå automatisk. Hadde det ikke vært for dette forumet, så hadde det kort og godt ikke blitt noe Fast Track på meg.
DagS is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 00:29   #13
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Originally Posted by DagS View Post
Fast Track er bra. Det eneste problemet er at du kan måtte be/insistere om det. Det skjedde for meg fredag kveld. Når en sjekker inn med EBG kortet, så burde slikt gå automatisk. Hadde det ikke vært for dette forumet, så hadde det kort og godt ikke blitt noe Fast Track på meg.
Men om man reiser på biz og det ikke er veldig travelt er det bedre å gå igjennom imigrasjonen helt til venstre (ikke til høyre hvor fast track er), da går man rett inn i rulletrappen som går rett ned i loungen.

Alternativet er om man velger fast track, så går man litt til venstre blandt butikken og finner rulletrappen som går rett ned til gate D4, og da er det bare 50 meter bort til inngangen nede i samme lounge.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 15:09   #14
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
SAS Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Originally Posted by DagS View Post
Fast Track er bra. Det eneste problemet er at du kan måtte be/insistere om det. Det skjedde for meg fredag kveld. Når en sjekker inn med EBG kortet, så burde slikt gå automatisk. Hadde det ikke vært for dette forumet, så hadde det kort og godt ikke blitt noe Fast Track på meg.
Jeg fikk invitasjon til FastTrack sammen med boardingkortet. Jeg reiste biz, men det gjorde kanskje ikke du?

Quote:
Originally Posted by ph-ndr View Post
Men om man reiser på biz og det ikke er veldig travelt er det bedre å gå igjennom imigrasjonen helt til venstre (ikke til høyre hvor fast track er), da går man rett inn i rulletrappen som går rett ned i loungen.

Alternativet er om man velger fast track, så går man litt til venstre blandt butikken og finner rulletrappen som går rett ned til gate D4, og da er det bare 50 meter bort til inngangen nede i samme lounge.

-A
SAS pleier å gå fra E piren, og den fast-track'en jeg brukte lå mot høyre. Det er da omvei å gå helt ut til venstre for å gå gjennom immigration? Med mindre du vil prøve å komme inn i D loungen, som du visstnok ikke kan om du flyr annet enn TG.

Er det noe som er langt på BKK, så er det å gå fra den ene enden av D piren til den andre!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 17:28   #15
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
SAS pleier å gå fra E piren, og den fast-track'en jeg brukte lå mot høyre. Det er da omvei å gå helt ut til venstre for å gå gjennom immigration? Med mindre du vil prøve å komme inn i D loungen, som du visstnok ikke kan om du flyr annet enn TG.

Er det noe som er langt på BKK, så er det å gå fra den ene enden av D piren til den andre!!

BF
Da har jeg hatt mye flaks; mine SAS-fly til BKK har i år ankommet D2-4 (aka rett i land, og opp bakken til imigrasjonen), mine fly fra BKK har også alle gått fra D2-4, aka rett utenfor døren til TG-loungen.

Men jeg hadde maks uflaks på min SIN-BKK//BKK-NBO; TG kom inn med buss, og buss-ankomsten er i ene enden av D-piren, transfer-skranken til KQ er i motsatt ende og tror du f**n meg ikke den fikk fra ytterst i E-piren.... *sukk*

-A

Last edited by Utflyttet; 23-11-2009 at 17:33.
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 22:50   #16
DagS
Newcomer
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 38
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Jeg fikk invitasjon til FastTrack sammen med boardingkortet. Jeg reiste biz, men det gjorde kanskje ikke du?
Jeg fløy Economy Extra (business fixed var ikke ledig da jeg bestilte), og fikk invitasjon til Fast Track, men det var først etter at jeg eksplisitt hadde bedt om det. Det var kun takket være post #1 og #6 at jeg ble klar over at EBG hadde tilgang til Fast Track.

Quote:
SAS pleier å gå fra E piren, og den fast-track'en jeg brukte lå mot høyre. Det er da omvei å gå helt ut til venstre for å gå gjennom immigration? Med mindre du vil prøve å komme inn i D loungen, som du visstnok ikke kan om du flyr annet enn TG.
BF
Mine to siste avganger med SK fra BKK har vært fra en av D-gatene, så det varierer tydeligvis en del.

Last edited by DagS; 23-11-2009 at 23:01.
DagS is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 22:43   #17
DagS
Newcomer
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 38
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Originally Posted by ph-ndr View Post
Men om man reiser på biz og det ikke er veldig travelt er det bedre å gå igjennom imigrasjonen helt til venstre (ikke til høyre hvor fast track er), da går man rett inn i rulletrappen som går rett ned i loungen.

Alternativet er om man velger fast track, så går man litt til venstre blandt butikken og finner rulletrappen som går rett ned til gate D4, og da er det bare 50 meter bort til inngangen nede i samme lounge.

-A
Jeg har brukt den helt til venstre når jeg har reist med TG i C klasse, og jeg trodde den var forbeholdt nettopp TG C og F passasjerer. Kan de som flyr med andre selskap i C og F også bruke den? Trenger de eventuelt en invitasjon?

Det er jo et stykke å gå fra SK innsjekk til denne og skal du til E loungene så må du jo gå tilbake igjen, og er det ikke da lang kø ved den vanlige immigrasjonen så sparer en ikke mye tid, om noe.
DagS is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 10:49   #18
Extra230
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Fast Track er bra. Det eneste problemet er at du kan måtte be/insistere om det. Det skjedde for meg fredag kveld. Når en sjekker inn med EBG kortet, så burde slikt gå automatisk. Hadde det ikke vært for dette forumet, så hadde det kort og godt ikke blitt noe Fast Track på meg.
OSL får du ikke bruke Fast Track med *A Gold kort andre enn EBG, så det burde jo ikke være noe selvfølge at EBG får bruke Fast Track i BKK?
Extra230 is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 22:44   #19
DagS
Newcomer
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 38
Default Re: Bruk av StarAlliance lounger i Bangkok

Quote:
Originally Posted by Extra230 View Post
OSL får du ikke bruke Fast Track med *A Gold kort andre enn EBG, så det burde jo ikke være noe selvfølge at EBG får bruke Fast Track i BKK?
Det er vel et spørsmål om SK ønsker å betale for at EBG kan bruke Fast Track eller ikke. Noe de tydeligvis gjør ved BKK og en rekke andre flyplasser.
DagS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flere lounger i Bangkok TG923 Reiseforum 0 03-02-2015 04:17
Bruk av Lufthansa first class lounger i Frankfurt gardkarlsen Reiseforum 4 16-07-2011 18:28
StarAlliance lounger på Beijing flyplass gardkarlsen Reiseforum 5 13-03-2010 22:04
Air France-lounger CDG og KLM-lounger AMS jb1 Reiseforum 4 09-02-2010 16:10
Hvilke StarAlliance lounger er best i BKK og KUL? gardkarlsen Reiseforum 3 17-02-2009 08:59


All times are GMT +2. The time now is 17:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.