Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2011, 17:45   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Star Alliance Første dag i første klasse

Noen som drar kjensler på den sangen? Den finnes iallefall på Spotify. Nå har ikke jeg min første dag i første klasse nå til dags. Begynner å bli litt lenge sia. Selv så gikk jeg bare i første klasse på VGS så jeg har aldri opplevd den spesielle følelsen på barneskolen. Jeg skal iallefall her gi mitt inntrykk av min første dag i første klasse på fly.

Jeg husker såvidt Braathens Back og Braathens Best (er født på 90 tallet), og jeg spurte alltid mine foreldre om hvorfor vi ikke satt i Braathens Best. Det var for dyrt var standardsvaret og det må man jo bare godta enn så lenge, for jeg ble jo etterhvert stor nok til å lete opp slikt på egenhånd. 25000 NOK for t/r USA foran gardina må jo bare bli for dyrt og first? Glem det. Så da måtte man akseptere slikt. Etterhvert tenkte jeg jo at de to eneste måtene jeg kunne få slik service på var å vinne i Lotto eller hacke bookingsystemet for å endre bookingklasse fra Q til F. Lotto var null sjans siden jeg ikke bruker penger på slikt. Men det var før jeg begynte på Flyertalk og Flyprat. Jeg har jo vært genuint interessert i fly siden jeg var barn, men det var først for et par år sia jeg begynte å få egne midler.

Da måtte jeg jo sjekke litt rundt. Meldte meg jo på Lufthansas nyhetsbrev og gode tilbud dukket jo opp, men selvsagt aldri når jeg hadde mulighet for å reise. Så plutselig så jeg her på forumet at folk hadde oppdaget det lille Star Alliance selskapet US Airways. Jeg meldte meg på slikt at jeg kunne kjøpe miles, men valgte i den kampanjeperioden å ikke gjøre det da jeg ikke hadde mulighet med det første.

Så kom kampanjen tilbake i juni og da tenkte jeg jo at det var nå eller aldri. Vips satt jeg der med 100k miles på kontoen. Så var det å bla opp på ANA tool for å finne ledige bonusseter på et tidspunkt som passet meg. Jeg har en god venninne i Sør Korea så jeg søkte opp ICN. Samtidig hadde jeg lyst til å besøke Japan. Etter en liten stund fant jeg de flightene jeg ville ha og skrev dem ned. Etter at billetten var i boks bare lo jeg. Endelig var det min tur. JEG HADDE MIN FØRSTE DAG I FØRSTE KLASSE 04.08.11.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2011, 18:36   #2
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Første dag i første klasse

Da var det jo endelig dags for å reise avgårde. Første etappen gikk med Flybussekspressen til OSL. En relativt hendelesløs tur og ikke noe å skrive hjem om. Er deilig med gratis Wifi ombord. Jeg hadde på forhånd sjekka inn og henta ut boardingpass på SK sin automat før jeg gikk bort til SK business/*G innsjekk for å droppe kofferten av. Etter litt handling gikk turen opp til SAS Loungen. Jeg har ikke noe Eurobogus gullkort, så det ble med den første loungen som jeg forøvrig vil si er latterlig patetisk. Janteloven lenge leve. Bra utsikt er det dog.






Etterhvert ble det klart for å gå bort til gaten for å boarde LH 891 til FRA. Litt forsinket boarding, men boardingen var effektiv når den først kom igang og vi forlot OSL rimelig på tia. Jeg ba til høyere makter om fjernparkering i FRA.

Lufthansa som de fleste andre europeiske flyselskap har ikke bizseter intra Europa, men en knyttneve fikk jeg såvidt plass til.


Det ble etterhvert klart for måltid og jeg synes ikke det var helt bizstandard over det måltidet, det må det være lov å si.

Men en Warsteiner er alltid godt å ha.


Kapteinen meldte om fint vær i Frankfurt, men at det kunne komme noen tordenbyger utover ettermiddagen og kvelden, men det var veldig fint vær da vi nærmet oss FRA.



Landing i FRA på rutetid og vi taxa til en gate noe som var litt skuffelse til å begynne med. Men vent nå litt. Plutselig kom det over høyttaleren at det er utgang via trapper bak og på dør 2L (Airbus 321) Skulle mine drømmer gå i oppfyllelse? Spent så gikk jeg ut av dør 2L og der nede så jeg en dame med et skilt. Jeg kom nærmere. Det sto navnet mitt på. Jeg legitimerte meg med passet mitt og ble til stor forskrekkelse fra resten av mengden tatt med inn i en bil. Damen var blid og hyggelig og jeg smilte hele veien.

Hun kondolerte også forøvrig etter terrorangrepene 22 juli og sa det også sjokkerte tyskere. Hun forklarte også veien til FCL i B og at jeg ville også tatt med til neste fly til ICN derifra i bil. Da jeg kom inn var det lettere kaotisk og jeg hadde ikke boardingpass til den neste flighten så jeg valgte i stedet å gå ut til automatene for å hente ut boardingpass også til FCT for å teste det da (FCL er nok like godt det også og blir anbefalt på Flyertalk fremfor FCT om man blir kjørt til B som jeg ble, men jeg VILLE teste terminalen).

Det var ikke vanskelig å finne frem til, vel inne tok jeg heisen opp og møtte min personlige assistent som tok boardingpasset og passet mitt. Forøvrig ingen kø i sikkerhetskontrollen der.

Satte meg ned med en øl (ikke nok tid til en gourmetmiddag der og ikke var jeg sulten nok heller)


Etter en stund ville jeg prøve dusjen og fikk tildelt et badeværelse av clerken som styrte med det. På baderommet ligger det diverse såpe, håndklær, badekåpe osv. Litt overdrevent spør du meg, men hva gjør man ikke for å tilfredstille sine F class passasjerer? Men en ting manglet. Deodorant. Hmm det sto da vitterlig at man kan spørre om additonal toiletries så da jeg tilbake til mannen og spurte om det. Null problem selvsagt.

Lite utsnitt fra badeværelset. Har både do og dusj.

Måtte spørre om gakkakken, men det fikk jeg uten problem etter jeg var ferdig.


Interessant departuretavle. Viser hvilken "gate" flyet har i first class terminalen. Du trenger ikke å tenke på det heller. Alt blir ordent av din personlige assistent.




Folk vil si jeg har dårlig alkoholsmak, men gakkgakken og en rum/coke slår ikke feil i tillegg til Vossavann (som ikke SMAKER annerledes enn vanlig vann på flaske)


Det ble etterhvert tid for å ta farvel med FCL i FRA (noe som virkelig er et bra sted), personlige assistenten geleidet meg ned heisen hvor jeg møtte grenspolizei med et strengt blikk med passet mitt klart. Personlige assistenten ville at jeg skulle vise boardingpasset til grenspolizei, men grenspolizei dro da frem et smil og sa at det ikke var nødvendig og ønska meg god tur videre.

Det ble en Mercedes gitt.


Inflight entertainment?


Når man ser fly nedenifra så får man virkelig perspektiv på hvor store dem er. Det taxet en boeing 747 forbi oss, men fikk dessverre ikke et bra bilde av det. Dog så er dette Airbus 346 som skulle frakte meg og mange andre til ICN den dagen.








Sjåføren geleidet meg inn i heisen og opp til jetwayen. Jeg gikk inn i dør 1L og der sa sjåføren takk for seg og overlot meg til crewet. De viste meg da veien til sete 2K og sa at jeg endelig var på plass som eneste første klasse passasjer i dag. Like etter ble boarding complete sent ut på høyttaleren og dørene lukket. Tok enda litt tid før pushback , men det gjorde ikke meg noe. Fikk grei tid til å nyte min champagne.

Overblikk over en tom F kabin. Loadfaktor på LH 712 4 aug var 1/8 på F og omtrent 90 % i C og 95% i WhY uten at jeg gjorde en ordentlig opptelling.

Jeg vant ikke i Lotto for å få D-AIHT og fikk gammel outfit i F kabinen.

Knyttnevetest anyone?





to be continued.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2011, 19:05   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Første dag i første klasse

Baren som er satt opp for meg. Igjen min dårlige alkoholsmak for vin ville ikke takle det her så det ble gin/tonic og øl det gikk i. I tillegg til en hvitvin til desserten som faktisk insisterte på å skjenke meg. Joda hvitvin er ikke så ille. Dessverre hadde det ikke vinkartet tilgjengelig på den flighten.


Fikk etterhvert valgt en forrett.


Smakte helt greit, uten helt den store plussen. Etterhvert ble det klart for hovedretten som var lam. Jeg synes øl er helt greit til alle anledninger jeg så ble en Warsteiner der og gitt så får alkoholfiffen her på forumet klage på det.

Ble også dessert. Med øl, vann og vin. Rar kombinasjon kan du si, men måtte drikke litt sakte pga en del alkohol innabords fra før av. Det å være full på en flight er ikke noe jeg ønsker iallefall. :P

Desserten var grei, men altfor søt etter min mening. Er noe av det søteste jeg har smakt. Hva skal jeg si? Jeg er ikke noen feinschmeker i matveien, men lammet var definitivt overstekt og seigt. Ost hoppet jeg over da jeg har dårlig smak der også. Norvegia er omtrent det eneste jeg spiser av ost. Dessuten var jeg på det tidspunktet rimelig mett.

Gakkgakken må jo på sightseeing. Han trengte en tur på toalettet.




God, brisen og mett skiftet jeg til pysjen og fikk meg noen timer på øyet. Tok litt tid før jeg sovna, men slukna tilslutt. Våkna omtrent 3 timer før landing. Da satt det to andre i f setene. Ble fortalt av crewet at en av dem var syk og trengte litt omsorg og hun andre var hennes reisefølge som også var blind. Etterhvert ble det klart for frokost og de ble da henvist tilbake igjen i sin kabin. Pga jetlag var jeg ikke så sulten så ble frukt som ble min hovedrett der gitt.


Eneste problemet her var jo at crewet hadde omtrent gjort alt av muligheter for frokost klart til meg)varm croque monsieur) og crewet ønsket dermed at jeg skulle spise litt av alt enda jeg ikke var særlig sulten så det ble litt av alt. Kl 2 om natta som klokka da var norsk tid er ikke min vanlige frokosttid for å si det slik og er normalt ikke særlig sulten da. Da nærmet det seg drastiskt landing og her slenger jeg med ett bilde av havet mellom Kina og Koreahalvøya.


Approching ICN.

Og etter landing så sto visst vår tvillingmaskin som kom fra MUC litt tidligre oppstilt på plassen ved siden av.


ICN så parkerer alle fly av utenlandske flyselskap på concourse A noe som innebærer at man må ta tog inn til hovedterminalen for passkontroll og baggage claim. Her nedganggen til toget som forøvrig blir litt full. Flyplassen forøvrig er ren og fin.


Pass og tollkontroll gikk greit, no questions asked og priority taggen fungerte som den skulle. Thumbs up. Ute i ankomsthallen ventet min gode venninne (ja jeg er av det mannlige kjønn, men det er ikke noe forhold utover det mellom oss og jeg synes man skal få lov til å ha jentevenner uten at man må begynne å bable op kjærester) som tok meg på bussen til hotellet i Suwon.

Konklusjon:
Lufthansas first class leverer definitivt varene. Stabilt bra produkt, kanskje uten det lille ekstra, men helprofessjonelt gjennomført som så mye annet tyskerne tar i her i verden. Eneste negative må være det overstekte og seige lammekjøttet som det ikke oser first class standard av. Når man reiser med F så må man tenke om man ville ha betalt 10000 USD pluss pluss for et slik produkt om man hadde pengene. Jeg hadde ikke gjort det. First class er ikke verdt så mye penger. For jeg som betalte omtrent 9k NOK for 100k US miles + skatter og avgifter på billetten så var det verdt det definitivt og jeg var nesten litt fristet til å be dem dempe servicen. Ble litt for mye av det gode.

Da er det UA i C klasse ICN-NRT og LX i F/C NRT-ZRH-OSL som gjenstår på denne turen. Jeg innser i ettertid jeg burde ha valgt å dra til HND i stedet da NRT ligger uti gokk og jeg burde også ha valgt OZ, men virka som om OZ tilgjengelighet ikke viste ordentlig opp på ANA tool så det ble med UA flighten. OZ F skal testes neste gang.

Takker foreløpig for følget fra Suwon sør for Seoul.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2011, 19:12   #4
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Første dag i første klasse

Mycket bra start på rapporten. Det här ser vi fram mot fortsättning på.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2011, 19:24   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Første dag i første klasse

Takk for den, topp .. Fra en som hadde "T" til ICN sist mars... Da var det kun meg og fruen i F. Hvordan skulle det ha gått med bunnlinjen for LH og andre selskap dersom ikke flyprat.no hadde eksistert..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 05:14   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Første dag i første klasse

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Takk for den, topp .. Fra en som hadde "T" til ICN sist mars... Da var det kun meg og fruen i F. Hvordan skulle det ha gått med bunnlinjen for LH og andre selskap dersom ikke flyprat.no hadde eksistert..
Jeg så det på dine tråder og du har lagt ut en tripreport. Men hvor ble det av bildene i den? Når man først får nytt interiør så burde du lagt ut bilder!

Kan også legge til at landingen på ICN er den mykeste landingen jeg har opplevd. Merka jo knapt at hjulene tok bakken. Er ikke sjeldent det ender opp med et dunk ned på bakken, men ikke denne gangen nei.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 11:50   #7
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: Første dag i første klasse

Flott rapport så langt, Hypern! Gleder meg til neste del kommer ;D
Er så utrolig sur på meg selv for at jeg aldri sjekket den Dividend Miles tråden da tilbudet fortsatt gjaldt >:@
BTW husker du hvilken bil du hadde fra OSL-FRA flyet inn til terminalen?
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 12:02   #8
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Første dag i første klasse

Veldig bra rapport så langt, takk for det Litt misunnelig må jeg si, og noe sur på meg selv for ikke å ha dratt utnytte av disse tilbudene selv.. Ser frem til fortsettelsen....
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 12:17   #9
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default

Kom hjem med LX F fra BKK i morges, LX F (A340) ligger godt over gammel LH F. Kona syntes LH F var som SAS C med mer uyvalg av mat og større sete. LX ble hun imponert av.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 13:04   #10
Hermann SF
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 814
Default Re: Første dag i første klasse

Hehe, virker litt "spesielt" å si at First Class har for god service. Men jeg forstår hva du mener, som regel er det bare ment godt, men det kan bli litt for mye av det gode for et vanlig menneske.

Og litt synd du ikke var sulten på flyvningen, har man først betalt for First er det jo greit å få med seg det som er inklusiv

Men jeg takker også for det du har skrevet sålangt, og gleder meg til fortsettelsen.
Hermann SF is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 14:41   #11
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Første dag i første klasse

Slettes ikke dumt å ha First for seg selv akkurat
Gleder meg til å lese resten av denne rapporten
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 17:56   #12
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Første dag i første klasse

Får vel samle opp litt her. Har hatt noen øl ute nå så blir kanskje litt rart, men det er greit. Sør Korea er ikke en høykostdestinasjon nødvendigvis. Halvliterprisen ligger på 15-20 NOK. Laveste halvliterpris jeg har funnet er på 12 NOK. Vel nok om det.

Kimmam:
Nei husker dessverre ikke det, ble jo nesten satt litt ut da jeg fikk en slik transfer. He-he.

HS-TLD:
Ja man må bare hoppe i det når slike tilbud dukker opp. Bare meld deg inn i US Dividend Miles med det samme. De har kjørt den kampanjen 5-6 ganger på 2 år såvidt jeg har lest og da lønner det seg å være godt forberedt.

TOS_EBG:
LX A340 er da det gamle produktet til LX. LX nye F i Airbus 330 må jo være helt sykt i din kones øyne.

Hermann_SF:
Sulten legger jeg skylda på jetlaggen på. Det er ikke normalt for meg å spise frokost 2 AM norsk tid og jeg hater å tvinge i meg mat når jeg ikke er spesielt sulten. Var også rimelig mett etter middagen.

For god service legger jeg i at en som er vant med whY blir kanskje litt plaget. Hehe. Har jo tidligere greid med whY service.

Hpkris:
Takk for det. Ser frem til det selv, selv om jeg har hørt mye rart om UA C klasse. Hehe.

Last edited by Hypern; 07-08-2011 at 17:58.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 19:37   #13
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Første dag i første klasse

Bør vel legge til at vi hadde OZ First fra ICN sist mars og var meget fornøyd.. Veldig rommelig foran i nesa til 744.

Seter langs vinduene, kun en toseter i midten hvor en sitter "på utstilling" . Må jo ikke sitte hånd i hånd med min kjære kone. Hun har jo godt sovehjerte , i motsetning til meg, da kan jeg ta en "Bizflyer" uten at hun ser det .

Men seriøst. Juni neste år er det vanskelig med HKG direkte til Europa i F og valgte OZ i C , 333, til ICN og så OZ 744 igjen til FRA.. Får jo testet C hos OZ til samme "pris". I tillegg ANA C fra HND-HKG..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 23:23   #14
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Første dag i første klasse

Veldig bra start på rapporten, gleder meg til forsettelsen her..
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 23:54   #15
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Første dag i første klasse

Om du ikke husker det så fikk du transfer i en Porsche Panamera etter OSL-FRA flighten Kjenner igjen det interiøret ja

Forøvrig : jeg har prøvd det selv :

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=65265
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 01:15   #16
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold
 
FlyboyKarsten's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
Default Re: Første dag i første klasse

Stiligt første tur må jo være kjekt og vite du har spart så mye håpe du fikk en fin tur takk for flotte bilder og bra tekst
FlyboyKarsten is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 01:19   #17
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default Re: Første dag i første klasse

Må si jeg liker denne TRen veldig godt Men fikk to spørsmål da jeg begynte å lese starten:
Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Selv så gikk jeg bare i første klasse på VGS så jeg har aldri opplevd den spesielle følelsen på barneskolen.
Må innrømme at jeg er litt trøtt nå, så kan godt være at det er noe jeg ikke har skjønt.. men får jeg spørre hvorfor du ikke gikk i første klasse?

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
(er født på 90 tallet)
Du er vel 18+, ergo en 18-21åring som har en hel F-cabin for seg selv(?)! Fyyyf.. som jeg gleder meg til jeg vgs er ferdig (eller iallefall blir 18) - kan GARANTERE at jeg skal ha meg en slik "100k miles"-reise jeg også! (Er selv 94 om noen skulle lure siden jeg skriver dette ).

Jaja, skal følge med videre her - ta mye bilder! Ser frem til resten!
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 01:37   #18
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: Første dag i første klasse

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
Må si jeg liker denne TRen veldig godt Men fikk to spørsmål da jeg begynte å lese starten:

Må innrømme at jeg er litt trøtt nå, så kan godt være at det er noe jeg ikke har skjønt.. men får jeg spørre hvorfor du ikke gikk i første klasse?
Jeg gjetter at Hypern er 90-modell og dermed hoppet over 1. klasse og startet rett i andre. Ny skolereform med 10 årig grunnskole, der man startet på skolen ett år tidligere enn før.
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 02:45   #19
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Første dag i første klasse

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Jeg gjetter at Hypern er 90-modell og dermed hoppet over 1. klasse og startet rett i andre. Ny skolereform med 10 årig grunnskole, der man startet på skolen ett år tidligere enn før.
Din gjetning stemmer meget bra.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 00:49   #20
Novair
ScanFlyer Gold
 
Novair's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,046
Default Re: Første dag i første klasse

Trivelig lesning! Takk for rapporten.
Novair is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Førstereis på første klasse Cecilie TripReports 49 15-09-2019 10:08
Funker norwegians i første klasse? Dag Viking TripReports 13 27-06-2018 10:04
Bangkok i første og andre klasse. SudCaravelle TripReports 26 14-03-2018 00:05
Nybegynnerspørsmål for første klasse Peppep Reiseforum 18 14-05-2013 20:29
Ensomt på første klasse LN-HAT Flyforum 21 22-05-2006 11:21


All times are GMT +2. The time now is 02:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.