Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-02-2017, 17:01   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Spørsmål Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Ok. Jeg er en grinebiter noen ganger. Men nå satt jeg stille og jobbet på BA kantina på LHR. Godt om blodsukker og greier.

Så kommer en og slår seg ned i nærheten. Flipper opp laptop'en og starter Skype-samtale med en kollega i USA.

På høyttaler.

Det er sinnsykt irriterende. Det er veldig vanskelig å stenge ute den støyen, og folk holder ofte ikke på i 60 sekunder heller. Det går on-and-on-and-on-and-on... Ikke på lavt volum heller. Jeg fulgte lett samtalen 10 meter unna.

Så for en gangs skyld gikk jeg bort midt i samtalen og tittet ned i i Skype bildet og foreslo at de burde vurdere å spare til høretelefoner.

De ble litt satt ut og samtalen stoppet jo litt mens jeg var der, men de lot ikke til å synes det var flaut. Bare at jeg åpenbart måtte være tilbakestående eller noe (det hadde de så klart isolert sett rett i). Så ristet vedkommende flirende på hodet og fortsatte på samme volum.

Jeg vurderte å slenge til han 5 pund også, men feiget ut.

Men uansett... sånne folk som viser NULL respekt for dem rundt seg er noe av det som irriterer meg mest på reise. Det knuser barneskrik, i mine øyne. De kan jo ikke så mye for det, da de ikke skjønner noe av hva som forgår. Disse skype-gjøkene, derimot...

MOD: Søkte etter tilsvarende tråd men fant ikke.

Rant over, men fortsatt sur.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 17:24   #2
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Dæven...

Sparkende F får ikke bruke iPad m/lyd ute i "det offentlige rom" uten at denne i så fall er tilkoblet et sett passende hodetelefoner for barn. Skulle gjerne satt han med iPad og headset ved siden av denne gjøken med Skype og tatt et par bilder
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 17:24   #3
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Dette er også et stort irritasjonsmoment for meg når jeg reiser. På Skype eller annen videosamtale så hever man naturlig stemmen, og når samtalepartneren gjør det samme blir det ille. Gjerne er det god natt til barn i samme slengen, og nuss nuss og skrik og skrål. Det var ei fra India som prøvde seg på en videosamtale i frokostrestauranten på hotellet i Tokyo i går, og hun ble lynraskt "skutt ned" av personalet. "Oh, but I was just talking to my friend..!" Grrrrrr

Det samme gjelder forresten avspilling av video, livestream av tv etc uten hodetelefoner. Kan ikke folk bare prøve å tenke på andre?
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 17:56   #4
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Jeg merker meg at dette blir mer og mer vanlig ute blant folk, selv her i trauste Oslo. Spesielt på t-banen har jeg merket at folk helt uten å være flau kjører videosamtale på høyttaler med venner og familie, gjerne mens de sitter midt mellom andre. Senest her om dagen satt ei tett inntil meg mens hun skypet med kjæresten (tror jeg) som lå hjemme i senga og slappet av. Var på Munchies på løkka en dag med venner også, der satt det en kar og spiste middag mens han hadde hele familien på video og høyttaler. Merket at mange spiste veldig fort og gikk fordi det ble et høyt støynivå i lokalet, men betjeningen virket ikke å bry seg om at de tapte kunder....

Har også hatt lyst til å tipse folk som står og roper for at de i andre enden skal høre de, om at en faktisk kan holde mobiltelefoner opp til øret når en fører en samtale.

EDIT; merker at jeg ble rent hissig bare når jeg sitter her og tenker på sånt, ikke bra for blodtrykket... burde en fått innført regelen om at samtaler som føres på høyttaler i offentlig rom er åpen for alle som vil være med?
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 17:59   #5
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Kan ikke folk bare prøve å tenke på andre?
Her treffer du blink! Dette er folk som ikke tenker på andre... Det er de samme som opptar to seter (+ett til sekken) på offentlig transport, sitter med beina på setet, aldri rydder etter seg, spytter på gulvet eller tror at det er lov å ta av sokkene på flyet!
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 18:15   #6
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Jeg har med held - og slet skjult ironi - sagt:
" Hils fra mig, det var hyggeligt at lytte med på jeres fortrolige samtale!"

__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 18:30   #7
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Jeg har med held - og slet skjult ironi - sagt:
" Hils fra mig, det var hyggeligt at lytte med på jeres fortrolige samtale!"

Hadde nesten lyst til å lene meg inn i samtalen til hun jeg nevnte som snakket med kjæresten og si; "åh, så det er sånn han ser ut ja, ikke rart du tror at han er utro da"
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 19:00   #8
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Det er en del som driver med samme trikset med jobbsamtaler. Har flere ganger hørt om folk som snakker om personalsaker på denne måten, noe som jo strengt tatt ikke bare går ut over de to som snakker sammen, men uskyldige andre. Da begynner det ikke bare å bli irriterende!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 19:54   #9
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

https://www.youtube.com/watch?v=jsvWYWhVtsY
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 20:15   #10
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Klag til service disken. Det er sikkert en regel mot slikt og personellet bør passe bedre på og også snakke til synderne.
Poenget med lounge er at man vil ha det stille og rolig som en oase fra en omverden full av bråk og stress.
Selv bruker jeg skype på iPhone, men setter meg i et hjørne og bruker ikke høytaler.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 20:25   #11
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Opplevde at en i Hilton loungen i Berlin spradet rundt med ipad og snakket høyt med en meget yngre kjæreste og viste frem alt i loungen. Da gikk jeg frem og rev kjeft og sa at dette giddet ikke alle oss andre og høre på. Jeg hadde full backing fra loungen, og han avsluttet samtalen og tuslet ut! YES
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 21:59   #12
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Kan uten problem stille meg bak den ranten. Bruk av høyttalere i det offentlige rom er dødssynd! Kan forøvrig legge lange telefonsamtaler til den lista. Blir småarg når folk setter seg i nærheten på kafé, buss etc. og jabber i vei (greit nok å ta en samtale altså, men de som bruker telefonsamtaler om laust og fast som "underholdning" burde holde seg hjemme, eller i det minste holde seg borte fra steder der folk venter/sitter/oppholder seg etc.) Sistnevnte rant er nok fuelet av å ha blitt "drevet bort" fra 'godplassen' på CPH sist helg av en høylytt spanjol som burde få telefonprivilegiet inndratt umiddelbart.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2017, 18:41   #13
Larsabal
ScanFlyer Blue
 
Larsabal's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

kom til å tenke på denne tråden når jeg leste denne:

http://izismile.com/2017/02/27/when_...s_10_pics.html
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2017, 19:28   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
https://www.youtube.com/watch?v=jsvWYWhVtsY
Herlighet, den var jo hjerteløst kul
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 13:17   #15
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Jeg stiller meg også lett bak denne ranten. Er det noe jeg virkelig hisser meg opp over så er det bruk av høyttaler i offentlig rom, det er høyt opp på lista over uhøflig og hensynsløs adferd. Skype/FaceTime etc er det mest irriterende, men folk som lytter til musikk eller ser på videoer med lyden på høyttaler irriterer meg også veldig.

Sist jeg tok Flytoget fra Gardermoen til Drammen ble jeg "underholdt" hele veien av to godt voksne damer som så på sånne morsomme/rørende/inspirerende videoer som folk ofte deler på Facebook. Flytogverten snakket til dem og ba dem dempe lyden to ganger, de gjorde det i noen sekunder, men så fort han forsvant var det på'n igjen.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 14:57   #16
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,020
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Jeg stiller meg også bak denne ranten. Man bør ta hensyn til andre. Litt på siden, men jeg gikk søndagstur i skogen utenfor Busan i Sør Korea en gang. Der gikk turgåerne med radio med høyttaler og høy musikk på seg! Det var en uvant opplevelse. Skogstur betyr ro for oss nordmenn ihvertfall...
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2017, 09:48   #17
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Og for noen år siden (12-13 ish år siden), så var det ugreit å snakke på mobil i det offentlige rom. Husker ofte at jeg forlot eksempelvis resturanter og gikk på do/ut for å ta telefonen for å ikke forstyrre omgivelsene mine..... Just sayin'
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2017, 11:57   #18
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Dette er like irriterende som KOGs første parkeringslov:

Quote:
På en parkeringsplass med bare én bil, vil bil nummer to alltid, og uten unntak parkere slik at føreren av bil nummer én vil få problemer med å komme seg inn i bilen på førersiden.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2017, 21:17   #19
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Hadde ei ved siden av meg i en SAS-loungen på EWR som klarte koble babycall opp mot nettbrettet sitt... i over 2 timer.

Ellers setter jeg meg konsekvent i stille-sone slik at jeg med rette kan klage på de som lager støy.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2017, 21:25   #20
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hadde ei ved siden av meg i en SAS-loungen på EWR som klarte koble babycall opp mot nettbrettet sitt... i over 2 timer.

Ellers setter jeg meg konsekvent i stille-sone slik at jeg med rette kan klage på de som lager støy.
Sånn som stillevognen i SJs togtilbud mellom Oslo og Stockholm? Gud, det er et patetisk opplegg og én av to grunner til at jeg gikk tilbake til å fly mellom de to byene. Du blir jo nærmest oppfordret av personalet til å kjøre på med telefonsamtaler så lenge du "inte talar så högt"
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
12 blinde kinesere...og andre gode historier kimpe Småprat 10 17-10-2017 01:34
En TSA-agent forteller om jobben sin (og andre historier) Discus Småprat 3 05-04-2016 19:40
Norwegian nektet henne mat og drikke på 12 timers flytur (og andre historier) HS-TGA Småprat 188 03-07-2013 02:29
"Norwegian til New York?" og andre artige historier Peterfsx Småprat 103 29-11-2012 10:20
Velkommen til gode historier fra den andre siden... dc-8-63 Flyhistorisk forum 19 21-01-2006 16:05


All times are GMT +2. The time now is 15:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.