Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 15-10-2018, 17:08   #1
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default SAS PLUS revisited

For en liten tid tilbake skrev jeg en liten rapport om min tur i SAS Plus til Spilt.

Nå hadde det seg slik at jeg skulle til Gdansk, og når jeg skal booke billett finner jeg at SAS PLUS er marginalt dyrere enn Norwegian. Så da tenkte jeg: Lounge, Fast-Track, servering ombord - det må bli SAS Plus.

Så da drar jeg til OSL i rimelig god td før avgang, (sist søndag 14. oktober 2018), jeg kan jo kose meg i loungen med inkludert mat og drikke.

Kommer inn i loungen tørst som et bybud og prøver å ta en øl. Da kommer en liten søt dame inn fra venstre og sier "beklager, men vi har litt problemer med ølkranen nå". Jeg svarer: "Men jeg har nå veldig lyst på øl". "Vi har disse her", sier hun og peker på noen flasker i en kjøler - med alkoholfri(!) Carlsberg. "Kommer dere til å ordne ølkranen?" "Vi jobber med det". Jeg observerte en mann som det stod SAS Service Partner på armen som kom og kikket på saken og plasserte et skilt ved kranen som sa "Temporarily out of order" eller noe lignenede.

Og maten bestod så langt jeg kunne se av grønnsaker, korn, og noe jeg ikke visste hva var. Men jeg fant en kyllingsuppe og noe baguette som ikke var så verst, og ett eller annet å drikke. Så gikk jeg på Akkevitt Bar og kjøpte øl.

Første flytur OSL - CPH i Airbus forløp helt OK, ledig midtsete, og det er det lenge siden jeg har opplevd! Avslo mat, tok en pose nøtter og en øl. En liten bonus var at flyet var malt i nostalgi-livery, med dragehode. Man så jo ikke mye til det når man satt inni, men det så trivelig ut.

Så i CPH. 55 minutter connection. Mitt fly parkerte på en stand som var langt unna lounge, og mitt neste fly skulle ha avgang like i nærheten. Så en tur i loungen ville mere fortone seg som en spasertur med innlagt "suppestasjon". Heldigvis hadde en liten pølsebu i nærheten av der jeg befant meg tilbud på en rød pølse i brød med Carlsberg, så der satt jeg i de ca. 25 minuttene jeg hadde til rådighet før boarding til Gdansk.

Neste flight Operated by Air Nostrum, en CRJ1000. Noen uttrykker skepsis, men det fungerte egentlig helt greit. Det er selvfølgelig litt trangt, han som satt ved midtgangen skallet i taket da han skulle reise seg og slippe meg inn til vindussetet. Spansk crew i cockpit og mix spansk/dansk i cabin. Jeg tok en polarrull og en øl og det var OK. Og så fikk jeg litt av den gode DC9/MD80-følelsen når man sitter langt fremme og motorene sitter langt der bak, stille og rolig!

Oppsummering: Grei tur, men 2 x loungetilgang nærmest bortkastet, jeg kommer aldri til å tilgi dem for å ikke ha øl tilgjengelig i loungen på OSL.

Og under over alle under: Kofferten merket priority kommer som nr. 2 på båndet i Gdansk!
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Sommerferien 2017, Bali revisited staale TripReports 29 27-05-2019 00:12
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus Robbiedeluxe Flyforum 825 02-08-2013 21:56
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? Utflyttet Småprat 8 15-06-2012 10:01
Nimrod revisited med mer... Turtle Bilder & foto 17 28-04-2012 23:35
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige MD90 Flyforum 86 12-08-2007 16:11


All times are GMT +2. The time now is 11:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.