Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-12-2018, 21:22   #1
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Omvei via Amsterdam til London for å se verdens beste tennisspillere

Ja så hadde jeg endelig bestemt meg for å reise til London for å se verdens beste mannlige tennisspillere i ATP sluttspillet i O2 Arena. Dette er en turnering hvor i utgangspunktet de 8 beste ved årets slutt møtes. Men siden Rafael Nadal og Juan Martin del Potro var skadet så var det 8 av de 10 beste i år. Og det er samme opplegg i dobbel. Vanligvis spilles tennis som en ren cup, men i ATP sluttspillet så deles de 8 spillerne inn i 2 grupper med 4 i hver. Hvor alle møter alle, og de 2 beste fra hver gruppe går videre til semifinalene. Jeg skulle være der 2 dager så jeg fikk full pakke med å se alle spillerne i gruppespillet.

Jeg har mange ganger vært på både Heathrow og Gatwick og hadde i år lyst til å prøve noe nytt, jeg ville fly til London City airport som ligger i Doclands. Men dit går det ingen direkteruter fra Norge, så jeg måtte enten via Frankfurt eller Amsterdam. Og siden jeg skulle hjem på lørdag ga valget seg selv siden Lufthansa ikke flyr fra LCY på lørdager, det ble KLM via Amsterdam.

Tirsdag 13 november, tidlig i otta ble jeg hentet av taxi på Østerås og fraktet til Bekkestua hvor flybussen ventet. Ble en rask grei og begivenhetsløs tur til OSL. Sjekket inn på automat men måtte scanne passet mitt selv om første fly var til AMS, men mulig det var fordi jeg skulle videre til London. Gikk litt å kikket og ble etterhvert klart for boarding.

KL1142 KLM
OSL 0920
AMS 1125
Sete 06A economi +
Flytype B737-700

Hadde bestilt economi + som gir ca 5 cm ekstra til setet forran, deilig for meg som er stor og lang. Gjorde dog en skikkelig nybegynnerfeil, hadde sett at + kun var rad 6. Og hadde ikke fått med meg at + pluttselig var både 5 og 6. Og så ikke på setenummeret og satte meg i 5A i stedet. Men var kjapp til å flytte meg da jeg innså tabben. Hadde hele 6ABC for meg selv, DEILIG. Var noen som satt lenger bak som prøvde å flytte seg frem til + men de fikk kjapt høfflig men streng beskjed fra CC om at dette var plasser som kostet ekstra som de ikke hadde betalt for. Synes dette var veldig bra av CC og KLM, at de åpenbart er bevist på at de her har et produkt folk betaler ekstra for og ikke slipper andre til.

Var en ganske begivenhetsløs flytur ned til AMS, på AMS hadde jeg nesten 6 timer til rådighet så ble selvsagt en tur opp på terrassen og ellers spising og spotting både på fly og i butikker. Fikk og handlet nederlandske kongekort og kongekalender til min mor som er svært opptatt av konglige.

KL0993 KLM Cityhopper
AMS 1715
LCY 1720
Sete 07A economi +
Flytype E190

Ganske begivenhetsløs tur med god benplass, men måtte be om belteforlenger (Er det vanlig med korte belter på E190) for opplevde det samme med Finnair sin E190 fra HEL til OSL i 2017. Etter flyturen ble det å hente kofferten ta DLR inn til Bank og t-banen videre til Tottenham Court road derifra. Og inn på mitt standard hotell i London St Giles. Hadde rom høyt opp med flott utsikt.

1 bilde KLM maskinen jeg skal med fra OSL kommer inn bak en SAS maskin. 2 bilde KLM maskinen på OSL. 3 bilde meg på spotterterrassen på AMS. 4 bilde utsikt fra samme terrasse. 5 bilde Emirates A380 ruller forbi på vei til Dubai. Fortsettelse følger.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB133586.jpg
Views:	679
Size:	89.2 KB
ID:	46051   Click image for larger version

Name:	PB133588.jpg
Views:	684
Size:	83.3 KB
ID:	46052   Click image for larger version

Name:	PB133596.jpg
Views:	674
Size:	135.2 KB
ID:	46053   Click image for larger version

Name:	PB133597.jpg
Views:	642
Size:	89.4 KB
ID:	46054   Click image for larger version

Name:	PB133607.jpg
Views:	631
Size:	56.0 KB
ID:	46055  

__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2018, 23:27   #2
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Omvei via Amsterdam til London for å se verdens beste tennisspillere

Onsdag 14 november var det klart for å dra ut til O2 Arena, først var det dobbeltmatch hvor jeg fikk se Mike Bryan (Som vanligvis spiller i par med broren Bob Bryan) men nå spillte sammen med Jack Stock. De vant kampen og skulle senere og vinne hele dobbeltturneringen. Etterpå var det forsmak på det som senere skulle bli singelfinalen nemlig kamp mellom den tyske kometen Alexander Zverev og serbiske Novak Djokovic. Her vant Djokovic mens Zverev skulle komme tilbake og vinne finalen senere.

Så var det pause og tid for en matbit før det var tilbake for å se en skikkelig gyser av en kamp mellom amerikanske John Isner og kroatiske Marin Cilic. Cilic vant kampen etter 3 sett.

1 bilde er av meg inne i arenaen, 2 bilde er av meg sammen med dobbelttrofeet. 3 bilde er av Novak Djokovic og 4 bilde er av Alexander Zverev.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB143649.jpg
Views:	146
Size:	196.2 KB
ID:	46057   Click image for larger version

Name:	PB143617.jpg
Views:	152
Size:	78.7 KB
ID:	46058   Click image for larger version

Name:	PB143626.jpg
Views:	103
Size:	90.6 KB
ID:	46059   Click image for larger version

Name:	PB143619.jpg
Views:	66
Size:	89.4 KB
ID:	46060  
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2018, 19:27   #3
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Omvei via Amsterdam til London for å se verdens beste tennisspillere

Torsdag 15 november var det klart for nok en dag med tennis, dagens store oppgjør var mellom sveitsiske Roger Federer og Syd afrikanske Kevin Anderson. Federer vant kampen. Fikk meg ellers tid til en tur til koselige Greenwich som ligger like i nærheten. Spiste middag og gikk og kikket i de koselige smågatene.

Fredag 16 november stod det ikke noe tennis på min timeplan, isteden tok jeg meg en togtur ned til Dover. Reiste med de nye (bygget til OL i 2012) høyhastighetstogene som South Eastern kjører på strekningen. Men ble ikke mye toppfart da jeg hadde valgt linja som går langs kysten forbi blant annet Ramsgate og Margate. Konduktøren kommenterte og at jeg tok den lange veien, ca dobbelt så lang tid som den raskeste ruta tar. Det var desverre ganske tåkete i Dover og vannskelig å se de hvite klippene. Men koste meg i byen før jeg tok et ordinært tog tilbake til London via Tonbrigde til Charing cross.

De 2 første bildene er av Roger Federer så er det et bilde av meg med Singel trofeet. Et bilde av høyhastighetstoget og et bilde fra Dover. Ikke så lett å se klippene grunnet tåken.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB153701.jpg
Views:	37
Size:	82.9 KB
ID:	46062   Click image for larger version

Name:	PB153717.jpg
Views:	45
Size:	130.6 KB
ID:	46063   Click image for larger version

Name:	PB153680.jpg
Views:	87
Size:	135.7 KB
ID:	46064   Click image for larger version

Name:	PB163722.jpg
Views:	97
Size:	166.7 KB
ID:	46065   Click image for larger version

Name:	PB163723.jpg
Views:	74
Size:	109.7 KB
ID:	46066  

__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2018, 23:39   #4
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Omvei via Amsterdam til London for å se verdens beste tennisspillere

Flott med tennis-bilder. Venter spent på returrapport.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2018, 23:51   #5
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Omvei via Amsterdam til London for å se verdens beste tennisspillere

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Flott med tennis-bilder. Venter spent på returrapport.
Tusen takk

Så var det lørdag 17 november og tid for å vende nesen hjemover mot Norge nok en gang via Amsterdam. Hadde fått conciergen til å bestille fixed car til meg. Som kom på 35 pund fra St Giles hotell ved Tottenham Court road til LCY. Synes ikke det var noen upris. Og veldig deilig å slippe og bale med koffert og greier på t-banen og DLR. Turen gikk raskt og effektivt gjennom en ganske morgenstille lørdag i London.

Innsjekk var meget raskt og effektiv og lite kø gjennom sikkerhetskontrollen. LCY er en ganske liten flyplass med et årlig passasjertall som muligens er litt mer enn det terminalbygget er planert for. Tror det er ca 10 mill reisende i året hvis jeg husker rett. Så var litt tettpakket med folk da jeg hadde kommet gjennomm sikkerhetskontrollen for akkurat da var det en god del avganger og mye mennesker. Men det ble fort tynnet ut og flyplassen fremstod som en meget trivlig flyplass med helt greit butikk og spisetilbud. Og god utsikt til tarmac med både kjente og ukjente selskaper.

Avreise LCY 17.11 kl 1000
Andkomst AMS kl 1210
KL0988 KLM Cityhopper
Flytype E190
Sete 07A economi +

Samme flytype som bortover og måtte og denne gang be om belteforlenger, men var obs så jeg ba om det allerede da jeg kom ombord. Ganske begivenhetsløs flytur med sidemann denne gang. Og god plass til beina.

Hadde langt dårligere tid i AMS nå enn da jeg dro så kom meg raskt gjennom passkontrollen og kom meg opp på Burger King fikk spist, tittet litt på fly og ladet mobil mens jeg satt der. Så var det tid for å komme seg til gaten.

Avreise AMS kl 1425
Andkomst OSL kl 1615
KL 1147 KLM
Flytype B737-800
Sete 06A economi +

Enkel og begivenhetsløs tur hadde mr nobody i 6B deilig å slippe å ha noen ved siden av seg.

Alle bildene er fra LCY da jeg ikke rakk å ta noen på AMS. KLM maskinen er forøvrig den jeg fløy med. Håper dere har likt titten folkens.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PB173732.jpg
Views:	39
Size:	91.2 KB
ID:	46067   Click image for larger version

Name:	PB173738.jpg
Views:	40
Size:	82.6 KB
ID:	46068   Click image for larger version

Name:	PB173740.jpg
Views:	34
Size:	72.2 KB
ID:	46069   Click image for larger version

Name:	PB173743.jpg
Views:	40
Size:	60.3 KB
ID:	46070   Click image for larger version

Name:	PB173748.jpg
Views:	42
Size:	107.1 KB
ID:	46071  

Click image for larger version

Name:	PB173749.jpg
Views:	42
Size:	68.6 KB
ID:	46072  
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SK811 med omvei til London? Discus Register- og ATC-Forum 5 01-08-2015 19:26
CPH kåret til verdens beste på ruteutvikling SQ321 Flyforum 5 08-04-2014 16:35
QRs Premium Terminal i DOH kåret til verdens beste The Ticketor Småprat 3 25-04-2012 23:29


All times are GMT +2. The time now is 00:42.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.