Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-08-2014, 15:42   #1
_volcom_
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Oslo
Posts: 290
Default Bestilling av billetter hos SAS

Jeg sitter og planlegger tur i Oktober. Planen er som følger.

Skal fly til Shanghai først for 1 uke der. Da de jeg reiser med stikker hjem igjen, så tenkte jeg å ta Air Canada via Vancouver til Seattle. Og hjem reisen skal være fra San Francisco.

Sas på sine sider har jo muligheten å kunne reise ut til en by og hjem fra en annen. Men det får jeg ikke til med OSL-PVG og SFO-OSL. Får det til hvis jeg søker OSL-PVG , PEK-OSL.

Lar ikke OSL-PVG , SFO-OSL seg kjøpe siden det er til Kina og hjem fra USA. Er det begrensninger på mulighetene ? Grunnen til at vil fly SAS er at er EBG og vil fortsette å samle EB poeng.
_volcom_ is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 15:44   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Prøv wideroe.no - avansert søk og 'Flere destinasjoner'.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 15:54   #3
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Prøv wideroe.no - avansert søk og 'Flere destinasjoner'.
Det hjelper lite så lenge de billigste billettene til IC destinasjonene kun kan utstedes på SK stock.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 16:18   #4
_volcom_
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Oslo
Posts: 290
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Ja ble litt dyrere å måtte bestille via Wideroe faktisk. Men hvis en bestiller via Star Alliance sine sider. Kan en da evt oppgradere noen av billettene til andre klasser ? Får en mulighet til å booke seter ?
_volcom_ is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 17:40   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Expedia kan være et alternativ. Da skrives de ut som 117 dokument mener jeg.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 18:41   #6
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Evnt ringe rett til SAS og få de til å gjøre det via tlf? Gratis om du er EBG/EBD
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 15:06   #7
Sucellos
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 54
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Evnt ringe rett til SAS og få de til å gjøre det via tlf? Gratis om du er EBG/EBD
Ja vel? Det er SVJV gratis kun ved bestilling av bonusreiser.
Sucellos is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 15:16   #8
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

300kr i service gebyr for tlf bestilling på ordinære billetter. Slik har det alltid vært og slik var det også når jeg bestilte nå for 5 min siden.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 15:17   #9
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Ah, beklager, tenkte selvfølgelig på bonus..
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 15:54   #10
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Ikke hvis du bestiller noe som man ikke får opp på nett, jeg ringte og bestilte en billett pr tlf det jeg ikke fikk opp ønsket tilslutnings fly hjem fra osl, pga av jeg ønsket en flight dagen etter.
Dette gikk helt greit og betalte ingen gebyr
econ is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 16:47   #11
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Ikke hvis du bestiller noe som man ikke får opp på nett, jeg ringte og bestilte en billett pr tlf det jeg ikke fikk opp ønsket tilslutnings fly hjem fra osl, pga av jeg ønsket en flight dagen etter.
Dette gikk helt greit og betalte ingen gebyr

Har kranglet med SAS om akkuratt det samme mange ganger og har aldri opplevd at de har gitt etter. Eneste grunnen til at jeg bestiller enkelt reiser pr tlf er jo at jeg ønsker routinger jeg ikke får opp på nett.

Klage er sendt til diamantmailen så gjenstår det å se.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 17:14   #12
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Tydeligvis agent ruletten som gjelder hos SK også
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 15:29   #13
longyear
Newcomer
 
Join Date: Apr 2014
Location: Bergen
Posts: 35
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Eg byggjer litt vidare på denne tråden - tenkte det var betre enn å laga ein ny ein..

Skal til Sveits i jula, og sjekka i går billetter frå Bergen til Zurich (over Oslo) den 20.12 og attende frå Geneve (over Stockholm) den 28.12. Gjekk eit fly frå Bergen kl. 08.30 til Oslo, og eit vidare frå Oslo kl. 11.00 slik at ein er i Zurich kl. 13.20. Prisen på gildet var knappe 2500,- i plus pr. px. Men når eg i dag skulle inn å booke billetten fanst ikkje fligthen lenger på sas.no/dk/se. Når eg logga inn og prøvde med bonusbilletter finst den likevel. Og gjennom Swiss (er codeshare som vert flydd av sas) fins den, men skamdyr og bare frå Oslo til Zurich, ikkje mogeleg frå Bergen. Medan på sas.no/dk/se fins flighten heller ikkje frå Oslo til Zurich denne dagen. Eg finn den i economy hjå Wideroe, men når eg tek premium extra vert den skamdyr (knappe 6000 pr. px).

Når eg ringte til Sas traff eg ein triveleg herremann som har prøvd å nøste opp i det heile. Men når han no ringte meg sist hadde han på sett og vis ei forklaring, samstundes som eg ikkje får det til å stemme. Han meinte at det låg ein regel i prisen (fare rule) som gjorde at ein ikkje kunne bestille BGO-OSL-ZRH (altså starte i BGO), og at det var difor den ikkje kom opp lenger (så eg såg den i eit svakt øyeblikk?).

Med tanke på swiss.com-sida kan eg skjønne dette, men kva då med sas.no/dk/se-sida kor den same flighten ikkje kjem opp når ein søker OSL-ZHR den same dagen heller?

Eg har p.t. bonusbillettar på turen då dette var lov, men har av uforklarlege grunnar mest lyst å betale turen då det i plus ikkje vart så dyrt uansett. Er det nokon som har nokon erfaring frå liknande situasjonar?

Last edited by longyear; 12-08-2014 at 15:32.
longyear is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 16:22   #14
Sucellos
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 54
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Har dessverre ikke svar på hva som kan ha skjedd, men et tips er jo at at du får turen du skisserer i plus med sas for knappe 2600,- men da via CPH på utreise i stedet for via OSL. (Avreise 06:00 fra BGO og ankomst ZRH 10:00) Kveldsfly hjem den 28. via ARN.
Sucellos is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 16:32   #15
longyear
Newcomer
 
Join Date: Apr 2014
Location: Bergen
Posts: 35
Default Re: Bestilling av billetter hos SAS

Quote:
Originally Posted by Sucellos View Post
Har dessverre ikke svar på hva som kan ha skjedd, men et tips er jo at at du får turen du skisserer i plus med sas for knappe 2600,- men da via CPH på utreise i stedet for via OSL. (Avreise 06:00 fra BGO og ankomst ZRH 10:00) Kveldsfly hjem den 28. via ARN.
Jepp, takk for tipset! Eg har sett den, men planlegger total relax på Therme Vals den helga før familieh... i jula, og er dermed ekstremt lite klar for å stå på Flesland kl. 05.25 på fyrste feriedag.
longyear is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.) nick5000 Reiseforum 439 19-03-2024 17:28
Bestilling av billetter hos Singapore Someone Reiseforum 6 13-05-2010 09:05
Lettere å bestille Lufthansa-billetter hos SAS FlightDeck Reiseforum 1 11-11-2009 12:02
Bare SAS Norges fleksible billetter som man velge sete ved bestilling? Fokker 50 Flyforum 4 01-07-2008 16:06
Bestilling av Lufthansa-billetter på sas.no FlightDeck Flyforum 18 30-04-2008 17:27


All times are GMT +2. The time now is 13:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.