Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-08-2011, 08:21   #21
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Joda, men du har ikke BEKREFTET oppgradering med Centurion slik du har med PC
Formelt og teoretisk, nei.
I praksis har jeg ila de siste 15-20 leieforholdene kun ved èn anledning endt opp med samme bilgruppe, de fleste andre gangene er det 2-6 kategoriers oppgradering, også Prestige vehicles.
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2013, 12:35   #22
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Hva er CDP for EBS? Eller holder det å legge inn EB-nummer i bestillingen?

Jeg gjorde dette sist og (tror jeg) fikk rabatt, men hvordan er det egentlig med medlemskap? Jeg har registrert meg hos Hertz, som det står på SAS' nettsider, og fått konto hos Hertz. Jeg har oppgitt EB-nummeret mitt på min profil. Vil poengene nå automatisk registreres? Har ennå ikke fått noe på forrige leie, og det begynner å bli en stund siden.

Skjønner egentlig ikke hvordan et "gratis" medlemskap i Hertz er så lukrativt for EBG og EBS, når dette uansett er gratis. Tolker jeg det rett?

Og; Hvis jeg booker gjennom Hertzmedlemskapet - vil jeg automatisk få poeng der og ikke EB? Jeg vil jo ha EB.
__________________

Last edited by SeatBelt; 25-01-2013 at 12:45. Reason: Mange spørsmål og rare formuleringer
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2013, 14:20   #23
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,753
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Som EBG statusmatcher man greit til Sixt Platinum ved å kontakte Sixt og sende ved en skjermdump av Eurobonuskontoen m/ medlemsnummer og status.

Sixt er ikke så utbredt i USA enda, men det er det eneste selskapet (så vidt jeg har klart å finne ut av) som ikke belaster unge kunder (under 25) for young driver's fee.

Har også blitt oppgradert til større bil hos Sixt som EBG.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2013, 19:01   #24
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Er det riktig at når man er medlem av Hertz sitt fordelsprogram, at man ikke blir belastet for å være under 25 år? Leser en del om det på flyertalk, men får det ikke bekreftet fra Hertz sin side.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 12:00   #25
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Bumper denne tråden.

I går skaffet jeg meg Sixt Platinum som man får som EBG/EBD. Booket 8 dagers leiebil fra ALC med 15% rabatt som Plat. Er det noen med Sixt Platinum som kan dele sine erfaringer ved leieforhold? Tenker spesielt på oppgradering av biltype, og formaliteter/ventetid i skrankene på flyplasser.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 14:57   #26
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Hei Eriksan!

Jeg har brukte Sixt flere ganger, og er også Platinum. Både i Malaga og i Orlando fikk jeg oppgradert bilen, og var egen skranke for Platinum-members, så du slapp den vanlig køa.

Så har god erfaring med dem. (I Malaga hadde jeg opprinnnelig bestilt bil med annet selskap, men køa fra helvete fristet ikke, og spurte da Sixt. De sa det dessverre var tomt for biler, men da jeg viste dem Platinumkortet beklaget de "feil informasjon" og fikk utlevert den beste bilen de hadde umiddelbart. Billigere enn opprinnelig booking ble det også.. hehe)

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 19:19   #27
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Er Sixt Platinum. Oppgradert samtlige ganger jeg har booket bil i USA.

Kan nevne oppgradering til BMW 428i i Fort Lauderdale og oppgradering fra ECAR til Volvo S60 Sport. Får alltid god behandling og aldri noe kluss.

Kan nevne at jeg i las vegas glemte å fylle bilen. Ble derfor belastet $80 for full tank. Spurte pent om jeg kunne få tilbake nøklene, kjøre å fylle og komme tilbake. Fikk blankt nei, helt til en manager så platinumkortet og sa at det skulle jeg selvfølgelig få lov til.

Mange gode erfaringer ellers også både i Europa og USA. Har Hertz gold og har aldri følt det har hjulpet i noen situasjoner.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 20:15   #28
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Takk for at dere delte erfaringene deres Kimpe og mcduck! Tviler på at jeg får det fysiske kortet før avreise om drøye to uker, krysser uansett fingrene for hurtig prosess på flyplassen og oppgradering av bil.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2015, 10:45   #29
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,288
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Har også Hertz Gold og Sixt Platinum. Leier mest bil i Norge, og her er det veldig tilfeldig om man får oppgradering. Tror det har mer med betjeningen enn tilgang på biler å gjøre. I utlandet har Hertz Gold aldri gitt meg noe, mens jeg enten har blitt oppgradert med Sixt eller fått tilbud om en langt fetere bil for er lite påslag. Var i Tyskland for en stund siden og hadde bestilt bil i Astra/Golf klasse, når jeg skulle ta ut bilen oppdaget at jeg hadde glemt å krysse av for navigasjon. Fikk da tilbud om en BMW 320i GT til € 15,- ekstra.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2015, 14:03   #30
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Er medlem i diverse, men den som blir benyttet mest er AVIS Presidents Club. Har kun benyttet den i USA, der er det god service og tilnærmet fritt frem for å plukke bil..

Har booket små billige biler hver gang og har kunnen kjøre ut med den jeg har foretrukket, som regel en stor SUV. Så det har funket bra for meg!
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2015, 12:47   #31
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Får poste erfaringen min med Sixt Platinum siden jeg spurte om dette før reisen.

Bestilte enveisleie 8 dager fra BCN til ALC, klasse C Peugeot 308 e.l. Fikk ikke oppgradert bilklasse pga tilgjengelighet, men fikk diesel (javel) og integrert navigasjon. Det var veldig nyttig på en lang biltur etter ankomst, slapp å bruke min gamle GPS. Bilen var forøvrig en Citroën C4 Picasso.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2015, 14:09   #32
CaptainMorgan
Commercial pilot
 
CaptainMorgan's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim/Fort Pierce(FL)
Posts: 414
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Om noen vil ha "familie-rabatt" i Avis så send meg gjerne en PM.
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2016, 12:52   #33
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Skaffet meg Hertz Gold Plus Rewards Five Star status gjennom SAS Amex Platinum kortet mitt i vår, tror statusen kun var ment for Amex Gold kort, men det gikk rett gjennom.

Hadde reservert leiebil i ALC 8 dager med en solid rabatt/CDP kode som jeg har tilgang til. Ingen kø i Hertz skranken i terminalen og jeg leverte førerkortet samt Hertz Five Star kortet mitt. Spurte om jeg fikk en car upgrade med kortet mitt, fikk svar om at jeg allerede hadde fått en upgrade. Reserverte klasse C kompakt, Seat Leon eller lignende, ble oppgradert til klasse W mellomstor sportsbil og fikk en Volvo V40. Veldig fornøyd med bilen og kjapp effektiv service i Hertz skranken
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2019, 22:15   #34
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Noen som vet om Avis President's Club bare beholdes i ett år, selv om man fortsetter å være EBG/EBD?

Er det forøvrig slutt på statusmatch til Sixt Platinum? Ser det ikke nevnt på leiebilfordelene til SAS lenger: https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2019, 08:50   #35
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

@eisa01 Det ble informert om at man bare beholdt statusen hos Avis i ett år ja.

Jeg ser posten min to hakk over her for snart tre år siden om Hertz Five Star status, denne statusen har jeg aldri mistet selv om jeg bare har én billeie gjennom Hertz.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2019, 09:17   #36
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Jeg husker ikke helt hvorfor jeg har Presidents Club hos Avis. Det er ikke pga SAS. Men jeg har hatt det i ca 2 år uten særlig mange leier.

Hertz 5 Står tror jeg ikke er mulig å miste. He he. Er vel litt sånn at Det betyr at de har alle data på deg og kan gi deg raskere henting. Funker jo panser i USA
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2019, 10:25   #37
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Er det noen som vet hvem av disse standard-matchingene med EBD som er best? Har President hos Avis og Hertz, men bruker stort sett Sixt Platinumet da jeg innbiller meg at de har bedre biler.

De sier dog at Platinum kortet ikke er «ekte» og gir ikke krav til oppgradering. (Sitter og skriver dette i en temmelig kjip Peugeot keg tok ut i dag på Sixt i AMS)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2019, 09:59   #38
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,288
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Har hatt Sixt Platinum i noen år, og Sixt er for tiden det selskapet arbeidsgiver har avtale med. Har ikke inntrykk av at man alltid blir oppgradert nei. Er jeg alene bestilles ofte bil i «Golf klasse». Tipper jeg blir oppgradert ca halvparten av gangene. Ble A6 i forrige uke Men får ofte tilbud om oppgradering til en liten merkostnad, en hundrelapp eller 10-20 EUR. Har da fått Jaguar XF, Touareg, TT, Tesla og C-klasse hybrid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2020, 18:28   #39
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Priviligert medlemskap i fordelsprogrammene til Avis, Hertz og Sixt

Ble litt positivt overrasket over Avis Presidents Club i Aalborg i dag. De hadde alt klart og har egen parkering rett utenfor terminaldøren kun for Presidents Club. Oppgradert fra minste lille støver med automatgear til Audi A4 40 TDI med navigasjon. Fon dag på tur.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Leiebil Gardemoen Sixt vs. Avis jamesclandestine Reiseforum 13 01-06-2014 09:24
Krav til medlemskap i Star Alliance? Skipskatta Flyforum 0 14-12-2011 20:55
Sixt Express Club priser ?? ENGM RAMP Reiseforum 1 12-06-2011 13:08
Syv falske pass til Moss Lufthavn - Artikkel i Moss Avis RSL Flyforum 1 19-06-2009 14:34
Erfaringer med Sixt bilutleie? SudCaravelle Reiseforum 0 28-05-2009 10:10


All times are GMT +2. The time now is 09:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.