Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-10-2010, 14:25   #1
andreas97sas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Posts: 913
Norwegian En Forsinket TR

Hei

Det er lenge siden så husker ikke sete flight number og div andre ting.

I sommer var jeg med min far på jobb på Hurtigruten. Her kommer hjemmreisen fra BOO.

Vi ankomm flyplassen ca 04:45 og sjekket inn. Siden baggage dropp ikke hadde åpnet bestemte vi oss for og sette oss ned. Jeg og broren min kjøpte hver sin brus i en automat.


LEG 1

4 Juli 2010
BOO-OSL
B737-8JP WL
LN-NOJ
Belleg 90%
Seat 6F

Vi gikk igjennom sikkerhetskontrollen og fant gaten vår. Vi gikk innom en kiosk for Faren min skulle kjøpe noe og jeg vill ha en sjokolade. Gate 17 om jeg ikke tar feil. Satt oss ned og ventet. Det var nesten fult fly. Vi begynte boarding og fant sete 6F.

Jeg satt meg ned og satt sekken min under sete forn meg. Det tok litt tid før alle var inne. Hørte over høytallerene boarding compleate og så var det safety. Liker Norwegian sine -800 veldi godt siden det er safety på video. Vi pushet på tid skla jeg mene. Takset til RWY07. Taksa forbi WIF hangaren der jeg så noen Widerøe fly. Vi taksa rett ut på rullebanen ingen venting veldi herlig. Så hørte jeg motorene få skikkeli turtall og flyet akslererte. Brukte litt rulklebane. Mens vi lettet så jeg ca 5 F-16 som sto linet opp.

Vi kom oss opp på cruise level og kapteinen sa litt om flyturen og serveringa startet. Vi kjøpte ingenting siden vi bestemte oss for og kjøpe pizza på Gardermoen. Jeg satt og så ut vinduet og kikke i katalogen foran meg. Det tok ikke lange tiden før vi begynte nedstigningen igjenn. Det var ikke så altfor mye trafikk og vi fly rett mot 19L. Vi måtte ikke holde. Det var littt tåke på Gardermoen. Jeg satt og så ut vinduet og plutseli så jeg bakken. Vi traff bakken mykt og bremset fint opp. Vi takset til gate der LN-NOO sto ved siden av oss.

Vi gikk ut igjennom sikkerhetskontrillen siden jeg skulle kjøpe meg en flymodell. JEg la flymodellen i sekken og gikk for og spotte litt ved terminalen. De to andre sto ute og trakk litt luft før vi gikk inn og kjøpte pizza. Tok 2 pizzastykker på piza hut med en cola og det smakte veldig godt. Jeg gikk ut for og spotte litt til. Jeg hadde ca en time der og fikk endel som vi ikke har på SVG.

LEG 2

OSL-SVG
737-300
LN-KKB
Sete 24F
Gate 24

Vi fant gaten får 24. Satt og ventet litt. Jeg haddee på forhond valgt og sitte helt bakerst i flyet. Boarding startet og vi satt og ventet litt. Gikk inn bak i flyet og traff på noen hyggelige flyvertinner. Jeg hadde hele raden for meg selv. Vi sto litt ved gaten og ventet på at boarding skulle bli ferdig og at de siste paxa skulle komme seg ombord. Jeg så at kjegler ble tatt vekk. Alt equckment ble fjernet og apu var startet. Vi psuhet på tiden og safety ble ikek vist på skjerm her men av flyvertinner.

Vi stoppet push og sto i ca 3m inutter før vi begynte og takse mot RWY19L. På vei til RWY19L så jeg Thai med 340-500 eller -600. Vi sto ikke og ventet ved holding point men en Sas som taksa rett bak oss måtte det. Vi linet opp og pilotene gidde gass og flyet akslererte. Vi rotatet og satt kursen mot SVG. Det tok ikke lange tiden før setebelte lyset ble slukket. Det var ingen servering på denne flighten. Jeg satt og så på flymodellen jeg kjøpte. En av flyvertinnene så det og kom og spurte om jeg var flyinteressert og jeg sa ja og de spurte om jeg viste hvilket fly vi fly var og jeg sa at det var en 737-300 med registrering LN-KKB. Vi kom oss på crusie mens jeg snakket med flyvertinneine og begynbte decending mens jeg sat og så ut vidnuet.

Vi landet på RWY 18 det betyr at innflyvningen var sånn jeg kunne se huset mitt. Vi fly i en fin sving og imens vi svinget ble flaps satt til 5 og 1 minutt etterpå ble det flap 40 og gear out. Vi traff bakken forsikti og bremset veldi krafti opp. Vi svingte av rullebanen og takset til gate 14. Jeg gikk ut bak. når jeg kom til bagasjeommrådet sto moren min og ventet på oss og jeg hentet bagasjen min. Vi kjørte hjem og reiste til syden dagen etterpå.


Håper du likte trip reåorten min.


Andreas
andreas97sas is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2010, 14:30   #2
baselutvann
ScanFlyer Gold
 
baselutvann's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 1,534
Default Re: En Forsinket TR

grei tr dette , men les igjennom før du poster! er en god del skrivefeil her
__________________
Hvil du følge meg og min bilder ?
www.mariuskaniewski.wordpress.com

Last edited by baselutvann; 24-10-2010 at 14:58.
baselutvann is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2010, 14:33   #3
Peterfsx
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Norway
Posts: 80
Default Re: En Forsinket TR

Veldig bra dette! Noe skrivefeil du må jobbe med, men alt i alt veldig bra
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2010, 23:54   #4
Maverick
ScanFlyer Blue
 
Maverick's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 102
Default Re: En Forsinket TR

Uleselig... fiks feilene så skal jeg lese den
Maverick is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2010, 00:13   #5
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,014
Default Re: En Forsinket TR

Dette var da langt fra uleselig, noen skrivefeil må han få lov å ha - alderen tatt i betraktning... Synes den var fin jeg, innholdet er relevant og godt oppbygd. Mangler rettskrivning, ja, men... still
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2010, 03:54   #6
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Rygge
Posts: 1,557
Default

Ja, denne likte jeg! Sjarmerende flott beskrevet, disse turene her! De andre har allerede fortalt hva du kan jobbe litt med til neste gang. Får vi rapport fra turen fram og tilbake til syden også, eller?
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2010, 09:09   #7
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,827
Default Re: En Forsinket TR

Takk for rapport. Hyggelig å lese reisebeskrivelser fra innlandturer også! Stå på videre
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2010, 11:11   #8
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: En Forsinket TR

Quote:
Originally Posted by Maverick View Post
Uleselig... fiks feilene så skal jeg lese den
Det var jo litt av en arroganse. Ja, det var en del feil, og rapporten burde vært lest gjennom før posting, men jeg har sett langt verre her. Langt fra uleselig. Takker for rapport og ser frem til sydentur-rapporten.
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2010, 13:57   #9
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,979
Default Re: En Forsinket TR

Likte denne rapporten jeg, takk skal du ha
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2010, 16:23   #10
andreas97sas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Posts: 913
Default Re: En Forsinket TR

Syndentur rapporten har jeg lagt ut forlengst :P
andreas97sas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
LH877 forsinket A-380 Register- og ATC-Forum 0 07-09-2011 17:55
Forsinket i Nice Gulboble Flyforum 40 04-08-2010 01:22
SK903 forsinket? Martin Flyforum 7 22-04-2010 00:48
787 forsinket? LN-MOW Flyforum 19 06-09-2007 15:10
En av fire forsinket The Ticketor Flyforum 5 13-07-2006 09:34


All times are GMT +2. The time now is 04:33.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.