Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-08-2019, 13:42   #41
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Bookingbrølere

Ikke tabbe forsåvidt, men fikk blodpumpa igang.

Booket noen billetter for opphavet på beta.wideroe.no, grei skuring, alt gikk som det skulle.
Trykket bestill og vipps poppet bookingen opp som en dag tidligere begge veiene.
FA*N, kansellere, forbannet meg selv for å ikke sjekke nok..

Ny runde, legge inn, trippelsjekke datoer, trykke bestill, samme greia, avreise onsdag og retur lørdag, istedenfor torsdag og søndag... Så da var det bare å kaste seg over WF på chat og høre hva det var som foregikk. Fikk aldri noe fullgodt svar på hva det var, men det ble feilmeldt og det ble bedyret at det så rett ut i deres ende..
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 13:55   #42
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Bookingbrølere

Jeg har en god rekke med TRF på hjemreise istedet for OSL. Slurv og slendrian selvfølgelig, men nettsidene til tilbyderne må få ta del i skylden. Søk på wideroe.no er et godt eksempel. Velg OSL, alle flyplasser, og du får med TRF. Velg OSL+, Oslo lufthavn Gardermoen, og du får med TRF. Merkelig...
Og ikke minst fellen i Paris, med transfer mellom Orly og CDG. DER har jeg tapt mange tusenlapper
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 15:14   #43
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Ikke tabbe forsåvidt, men fikk blodpumpa igang.

Booket noen billetter for opphavet på beta.wideroe.no, grei skuring, alt gikk som det skulle.
Trykket bestill og vipps poppet bookingen opp som en dag tidligere begge veiene.
FA*N, kansellere, forbannet meg selv for å ikke sjekke nok..

Ny runde, legge inn, trippelsjekke datoer, trykke bestill, samme greia, avreise onsdag og retur lørdag, istedenfor torsdag og søndag... Så da var det bare å kaste seg over WF på chat og høre hva det var som foregikk. Fikk aldri noe fullgodt svar på hva det var, men det ble feilmeldt og det ble bedyret at det så rett ut i deres ende..
Satt du på utenlandsk IP?

Det dukket opp en bøgg som involverte tidssoner, men det ble rettet. Var visst noe i oppsettet fra Amadeus som lagde krøll.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 18:18   #44
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Satt du på utenlandsk IP?



Det dukket opp en bøgg som involverte tidssoner, men det ble rettet. Var visst noe i oppsettet fra Amadeus som lagde krøll.
Nope, ikke utenlandsk IP, men Firefoxen min er rimelig godt utstyrt med div blocking-apper...

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2019, 08:12   #45
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Bookingbrølere

Ikke min egen, men Berg-Hansen som hadde surret bookingen til for meg. Dette var før alt var elektronisk med boardingkort på mobilen.
Kom til Madrid og skulle videre om kvelden til La Coruna.
Det viste seg at reservasjonen til La Coruna var et år senere, og kveldens fly var fult.
Løsningen ble via Berg-Hansen sin vakt telefon at jeg i stedet reiste om kvelden til Santiago de Compostela. Kvelden ble avsluttet med en 90 km taxi tur til Ferrol som var målet for reisen
Rland is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2019, 11:29   #46
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,174
Default Re: Bookingbrølere

Jeg har gjentatte ganger booket bil i Jackson Mississippi når jeg egentlig skal ha den i Jackson Hole. Det er nokså surt når man står der og skal hente bil.

Og så booket jeg jo samme flight to ganger her om dagen.

Har også booket hjemreise fra Asia til TRF, ja. Og så har jeg jo hatt en del relativt "elegante" separate bookinger. Særlig i starten da BA sluttet å sjekke igjennom bagasje på separate bookinger. Kjempesmud.

Og booking på feil dag, feil måned og sånt så klart. Tror Bongos Tryllereiser har klart det meste. Mest krise var en semi-svindelbooking da jeg booket 5 uker på Tenerife for opphavet. Da var det nokså krise.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2019, 12:25   #47
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post

Og så booket jeg jo samme flight to ganger her om dagen.
.
Haha
Den der kjenner jeg. Min verste er tre ganger på samme døgn og hotell. Tror jeg faktisk måtte betale for to, men fikk kun bonus for en. Makan!
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2019, 18:16   #48
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,252
Default Re: Bookingbrølere

Jeg har ikke gjort noe verre enn å bestille KLM fra TRF istedenfor fra OSL. Problemet var at flyet gikk så tidlig at man ikke kunne komme tidsnok frem med buss eller tog. Løsningen ble å ta tog til Sandefjord kvelden før og sove på hotell da endringsgebyr og prisforskjell var helt helsides dyrt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2019, 19:16   #49
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Ikke min egen, men Berg-Hansen som hadde surret bookingen til for meg.
Husker engang de insisterte på at B var vindussete. Det var det kun på de aller siste radene, men det var ikke der jeg skulle sitte. At både setekart fra flyselskapet og fra seatguru sa noe annet hjalp ikke så lenge de hadde et internt dokument som vista at det ikke var noen a-seter på det flyet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 08:49   #50
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,289
Default Re: Bookingbrølere

Ikke min brøler, men fra en kompis... vi var to vennepar som skulle tilbringe en uke på Koh Samui. Jeg hadde booket hotell først, ca kr 10.000,- for en uke. Kompisen hadde funnet et annet supert hotell i nabolaget med bungalow med bl.a egen swimming pool til bare ubetydelig mer. Kr 12.000,-. Han var selvfølgelig både stolt og strålende fornøyd og sendte meg kopi av bookingen. Problemet var bare at prisen var pr døgn...


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 09:08   #51
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Bookingbrølere

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Ikke min brøler, men fra en kompis... vi var to vennepar som skulle tilbringe en uke på Koh Samui. Jeg hadde booket hotell først, ca kr 10.000,- for en uke. Kompisen hadde funnet et annet supert hotell i nabolaget med bungalow med bl.a egen swimming pool til bare ubetydelig mer. Kr 12.000,-. Han var selvfølgelig både stolt og strålende fornøyd og sendte meg kopi av bookingen. Problemet var bare at prisen var pr døgn...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha
Hadde motsatt opplevelse langt inne i gokk i Spania for noen år siden. Reisefølget kom ut og sa at det kostet 100 euro. Litt i overkant, tenkte jeg. Men det viste seg å være for begge rommene. Og for alle tre nettene
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 15:02   #52
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: Bookingbrølere

Tidssoner... skulle ta en tur til Nashville etter en jobbtur til Atlanta, t/r Atlanta-Nashville tok jeg med leiebil. Tenkte jeg skulle ha gooooooooooood tid på lørdagformiddag å komme med tilbake til ATL. Men nei... kalenderen viste avgangstid med feil tidssone, noe som overrasket meg da jeg fikk innsjekkingse-post. Løsningen ble at jeg måtte reise på fredag kveld allerede, overnatte i nærheten av flyplassen for å kunne rekke å levere tilbake bilen og bli med på flyet.
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 18:45   #53
Pointless
Newcomer
 
Join Date: Nov 2018
Location: Window Seat
Posts: 10
Default Re: Bookingbrølere

Heldigvis i lavsesong, men hadde glimset det til på dato da jeg bestilte 1 klasse billetter med TGV fra Paris til Nice (anbefales!). Var ikke mulig å booke om pga nettpris spesial, så ble ny billett på rett dag og en lærepenge.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Pointless is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 20:35   #54
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,353
Default Re: Bookingbrølere

Presterte å tabbe meg ut da jeg for endel år siden (og helt uten bransjeerfaring) skulle på intervju til flygelederopptaket det året. ALF-OSL dagen før intervjuet med overnatting hos kjente, og OSL-ALF på ettermiddagen etter intervjuet. Så jeg sjekket priser hos SK og DY, og la inn bestilling hos DY siden de var billigst. I bestillingsøyeblikket stusser jeg litt på at prisen på returen var mindre enn da jeg opprinnelig sjekket prisene, men tenkte ikke noe mer på det før jeg fullførte bestillingen og betalte.

Vel fremme på OSL, og etter fullført intervju, var det rett opp i innsjekkshallen for å sjekke inn. Men automaten kunne ikke finne meg eller bookingen min. En av de ansatte (som jeg forsåvidt kjente allerede da, og siden har jobbet sammen med) bad om å få se på utskriften av bookingen, og smilte lurt når han fikk se den: jeg hadde booket riktig dag i feil måned. Det var Juni, men jeg hadde booket for Juli...

Nuvel, over til DY sitt bilettkontor for å se hva som kunne gjøres. Nord-Norge var allerede invadert av utenlandske turister med flere på vei hver dag, og mange av dem med DY og SK, så det meste var fullt. Det kostet litt i overkant av 2 laken å komme seg til ALF den dagen (og det var etter at det jeg allerede hadde betalt var trukket fra), og jeg skulle på jobb dagen etter. Ombord var det fullt hus med kinesere. Siden har jeg alltid husket å dobbel- og trippelskjekke reisedato på alle bookinger før jeg betaler, også for reiser og opphold som ikke var/er med fly...
__________________
Mvh
Gunnar

Last edited by Gunnar; 25-08-2019 at 20:38.
Gunnar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.