Flyprat


Go Back   Flyprat > Bilder & foto

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-05-2011, 09:19   #1
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default De små øyeblikk i livet...

...hvor man ikke bestreber seg på å vise hvor dyktig man er, hvor sjeldne maskiner en fanger, hvor mange maskiner en fanger på kortest mulig tid, hvor eksotiske flyplassene måtte være...
Kun de små øyeblikk i livet, hvor man ikke trenger å bevise noe i det hele tatt, kun være glad for det man har fått til, og ikke sur for det man ikke får til...
Kun de små øyeblikkene hvor en kanskje fanger en liten detalj som ingen andre oppdager, men som gjør en selv glad, hvor en ikke trenger å forklare noe uten heller å være fornøyd selv og føle gleden med å dele dette med andre.
Kun de små øyeblikk i livet hvor man driter i andres mer eller mindre objektive kritikk, hvor man ikke trenger mase om å få komentarer til sine håpefulle fotografier, og heller er glad fordi man faktisk har festet noe på brikken, og ikke opphøyer seg selv til noe man ikke er og samtidig påberoper seg å være bedre enn så mange andre, selv om man kanskje kan være det...

Kun de små øyeblikk finner jeg så mange av, hos så mange av dere - her er noen som gjør meg selv glad, og jeg forlanger ikke at andre blir glad av samme årsak, men her er nå noen fra min samling... De kommer stykkevis og delt, jeg må lete - og kanskje jeg finner...
De små øyeblikk i livet, som gjør fotografiet til noe spesielt hos meg selv, vil jeg ikke forklare for dere, fordi det er ikke sikkert disse små øyeblikk er spesielle for andre enn meg selv... For disse små øyeblikk kan virkelig være små, og det er jo også meningen...

"Prøv ikke å bli vellykket, prøv heller å bli et verdifullt menneske"
Albert Einstein


del 1 av ?

SAS Boeing 737-4/5/6








H
__________________
Eg har ingen signature...

Last edited by Harald Oanes; 09-05-2011 at 16:00.
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 12:49   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Vi har alle noen saanne .. Peis paa!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 14:16   #3
LN-SSL
ScanFlyer Molded
 
LN-SSL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Quote:
...hvor man ikke bestreber seg på å vise hvor dyktig man er, hvor sjeldne maskiner en fanger, hvor mange maskiner en fanger på kortest mulig tid, hvor eksotiske flyplassene måtte være...
Kun de små øyeblikk i livet, hvor man ikke trenger å bevise noe i det hele tatt, kun være glad for det man har fått til, og ikke sur for det man ikke får til...
Kun de små øyeblikkene hvor en kanskje fanger en liten detalj som ingen andre oppdager, men som gjør en selv glad, hvor en ikke trenger å forklare noe uten heller å være fornøyd selv og føle gleden med å dele dette med andre.
Kun de små øyeblikk i livet hvor man driter i andres mer eller mindre objektive kritikk, og heller er glad fordi man faktisk har festet noe på brikken, og ikke opphøyer seg selv til noe man ikke er og samtidig påberoper seg å være bedre enn så mange andre...
Kun de små øyeblikk finner jeg så mange av, hos så mange av dere - her er noen som gjør meg selv glad, og jeg forlanger ikke at andre blir glad av samme årsak, men her er nå noen fra min samling... De kommer stykkevis og delt, jeg må lete - og kanskje jeg finner...
De små øyeblikk i livet, som gjør bildet til noe spesielt hos meg selv, vil jeg ikke forklare for dere, fordi det er ikke sikkert disse små øyeblikk er spesielle for andre enn meg selv... For disse små øyeblikk kan virkelig være små, og det er jo også meningen...
Selv så skjelden jeg er innom, er dette noe av det aller beste jeg noen gang har lest her inne...
Takk skal du ha, og kom gjerne med mer!!
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\"
LN-SSL is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 15:00   #4
LN-GBM
ScanFlyer Silver
 
LN-GBM's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Vakkert Harald, vakkert! Du har en egen evne til å skrive tekst til bildene dine. Thumbs up, både for tekst og bilder. Og jeg kan bare skrive under på at de øyeblikkene du nevner er gull verdt uansett hva man driver med.
LN-GBM is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 15:42   #5
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default Re: De små øyeblikk i livet...

del 2 av ?

"Den dagen du kom inn i verden, gråt du, mens dine nærmeste var glade. Lev nå således at den dagen du går bort, da gråter dine nærmeste, mens du selv er glad"
Søren Kierkegaard (LN-DYH)








H
__________________
Eg har ingen signature...
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 16:08   #6
andreas97sas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Posts: 913
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Fine bilder dette
andreas97sas is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 20:19   #7
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Små og store øyeblikk skal man ta vare på!
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2011, 20:53   #8
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Jeg liker absolut det du skriver Harald, Har mange timer rundt om Osl hvor tankene svirrer om hvor heldig jeg var som fikk akkurat den maskinen eller det fine lyset. Gikk glipp av SAS retroen en gang fordi jeg jaktet på ei gresshoppe... Lykkelig?? ikke akkurat da, men bildene av gresshoppen ble meget bra, Retro maskine kom igjenn senere en gang, men noen gresshoppe har jeg ikke klar å finne senere. Ja, det handler om de små øyeblikkene.

__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 08:01   #9
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Quote:
Originally Posted by putzmeister View Post
Jeg liker absolut det du skriver Harald, Har mange timer rundt om Osl hvor tankene svirrer om hvor heldig jeg var som fikk akkurat den maskinen eller det fine lyset. Gikk glipp av SAS retroen en gang fordi jeg jaktet på ei gresshoppe... Lykkelig?? ikke akkurat da, men bildene av gresshoppen ble meget bra, Retro maskine kom igjenn senere en gang, men noen gresshoppe har jeg ikke klar å finne senere. Ja, det handler om de små øyeblikkene.
Fantastisk Stein, rett og slett! De beste fotografer er observante, fanger øyeblikket mens det er der...! Som her... Et fly kommer jo alltid tilbake...

H
__________________
Eg har ingen signature...
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 09:26   #10
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default Re: De små øyeblikk i livet...

del 3 av ?:
Air Baltic B733

"Til syvende og sist skal mennesket ikke spørre hva meningen med livet er, men oppleve seg selv som den livet retter spørsmålet til. Livet spør ham, livet stiller spørsmålet til ham, og det er hans, menneskets sak å svare på spørsmålene idet han tar ansvar for sitt eget liv."
Viktor Emil Frankl








H
__________________
Eg har ingen signature...
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 11:41   #11
ANX
ScanFlyer Gold
 
ANX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
Default Re: De små øyeblikk i livet...

WOW!

Harald, you made my day!!! Takk.
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor...
ANX is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 13:30   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Quote:
Originally Posted by putzmeister View Post
Jeg liker absolut det du skriver Harald, Har mange timer rundt om Osl hvor tankene svirrer om hvor heldig jeg var som fikk akkurat den maskinen eller det fine lyset. Gikk glipp av SAS retroen en gang fordi jeg jaktet på ei gresshoppe...
Ja, i 'gamle dager' foer flighttrackernes tid, var det aa sitte ved gjerdet aa haape paa suksess. Tilbrakte mange timer ved gjerdet paa Boeing Field uten aa faa fangst, og mang en gang saa jeg godbiter fra bilen kun minutter etter aa ha forlatt spotterplassen. Pleier aa sammenligne dette med 'fisketur' og gleden med aa faa en skikkelig godbit paa minnekortet kan vel sammenlignes med aa dra opp en 10-kilos torsk.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 21:56   #13
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Ja, i 'gamle dager' foer flighttrackernes tid, var det aa sitte ved gjerdet aa haape paa suksess. Tilbrakte mange timer ved gjerdet paa Boeing Field uten aa faa fangst, og mang en gang saa jeg godbiter fra bilen kun minutter etter aa ha forlatt spotterplassen. Pleier aa sammenligne dette med 'fisketur' og gleden med aa faa en skikkelig godbit paa minnekortet kan vel sammenlignes med aa dra opp en 10-kilos torsk.
Ja det er helt sand Andreas, man bør sette pris på øyeblikket(ene), ta vare på det i ettertid, enten det er på brikka eller i hjernen...

H
__________________
Eg har ingen signature...
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2011, 14:48   #14
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default Re: De små øyeblikk i livet...

del 4 av ?

"Hvis du ikke kan få det du liker, bør du like det du har"
Rumenske ordtak









H
__________________
Eg har ingen signature...
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2011, 21:23   #15
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Very nais!
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2011, 11:55   #16
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default Re: De små øyeblikk i livet...

del 5 av ?:

PIA B772

"Jeg har levd et fantastisk liv. Det eneste jeg beklager er at jeg ikke innså det før."
Sidonie Gabrielle Colette









H
__________________
Eg har ingen signature...
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2011, 09:59   #17
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default Re: De små øyeblikk i livet...

del 6 av ?

Austrian F70

"Akk, når man betrakter menneskenes liv, må man ofte si med sorg: De vet ikke selv hvilke krefter de har, de forhindrer seg selv i å få det å vite, fordi de med de fleste krefter arbeider seg selv imot"
Søren Kierkegaard (LN-DYH)








H
__________________
Eg har ingen signature...
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2011, 23:18   #18
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Del 7 av ?

Fri som fuglen - Freebird A320


"For en mening må der da vel være i det. Livet, tilværelsen, - tilskikkelsen kan da vel ikke være så meningsløs heller"
Henrik Ibsen









H
__________________
Eg har ingen signature...
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2011, 13:14   #19
Halvorsn
ScanFlyer Molded
 
Halvorsn's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 2,029
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Hører på eksprementiell elektro acid jazz, eller noe i den duren tror jeg, og det sammen med dine vakre ord og svært så estetiske bilder gjør verden et flott sted. Å se hele denne tråden var for i dag mitt lille øyeblikk i livet - og jeg er glad for at det var en tråd med dine ord og bilder, Harald. Du fikk meg til å få mange fine tanker og en kreativ flyt i hjernen, noe som man merker særlig om man holder på med kreative fag og yrker slik som meg. Inspirasjon og refleksjon har du gitt meg idag. Takk, takk, takk.
__________________
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III
Halvorsn is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2011, 15:22   #20
Harald Oanes
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
Default Re: De små øyeblikk i livet...

Quote:
Originally Posted by Halvorsn View Post
Hører på eksprementiell elektro acid jazz, eller noe i den duren tror jeg, og det sammen med dine vakre ord og svært så estetiske bilder gjør verden et flott sted. Å se hele denne tråden var for i dag mitt lille øyeblikk i livet - og jeg er glad for at det var en tråd med dine ord og bilder, Harald. Du fikk meg til å få mange fine tanker og en kreativ flyt i hjernen, noe som man merker særlig om man holder på med kreative fag og yrker slik som meg. Inspirasjon og refleksjon har du gitt meg idag. Takk, takk, takk.
Takk for veldig hyggelige ord...


H
__________________
Eg har ingen signature...

Last edited by Harald Oanes; 16-05-2011 at 19:11.
Harald Oanes is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
To største øyeblikk på OSL i 2014 ENGM 911 Bilder & foto 5 29-12-2014 19:45
Små gleder i livet, når kanselleringen først er et faktum. kekker Småprat 6 14-04-2011 00:47


All times are GMT +2. The time now is 09:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.