Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-10-2011, 19:00   #1
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Thumbs down Grækere gør det igen ?

Lader til at græske flyveledere gør det igen... i alle fald på SK7588...
Afgik fra AAR godt og vel på tid her til morgen...foreløbig næsten 6 timers
delay fra CHQ...

Tror det er på tide at rejseselskaberne giver dem en lektion....af en eller anden slags

Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden

Last edited by Someone; 16-10-2011 at 16:50. Reason: Byttet logo, fra SAS til noe mer dekkende
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2011, 19:10   #2
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Grækere gør det igen ?

Hva kan de gjøre?
De streiker jo pga av økonomien i landet. Men utrolig synd for alle de som blir rammet av det kaoset de steller i stand med....
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2011, 19:16   #3
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
OBB 84 Re: Grækere gør det igen ?

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Lader til at græske flyveledere gør det igen... i alle fald på SK7588...
Det er vel ikke bare flygeledere, men de fleste grekere som går sakte om dagen. Du har vel fått med deg at Hellas er i økonomisk krise og må skjære ned, noe greske borgere ikke synes er noe særlig.

Man kan si mye om hvorvidt de har forstått alvoret i sitt eget lands økonomiske situasjon eller ikke, men når deres aksjoner rammer turistnæringen må man vel kunne si at de driter kraftig i eget reir?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2011, 19:24   #4
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Grækere gør det igen ?

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post

Man kan si mye om hvorvidt de har forstått alvoret i sitt eget lands økonomiske situasjon eller ikke, men når deres aksjoner rammer turistnæringen må man vel kunne si at de driter kraftig i eget reir?
Kunne vel ikke sagt det bedre. Lurer bare på om charter selskapene gjør noe hvis dette fortsetter neste år også. Må jo bli dyrt for de hvis de hele tiden skal ut med ekstra kroner til gjester som blir sittende fast dere nede pga streik.
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2011, 19:31   #5
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Grækere gør det igen ?

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Det er vel ikke bare flygeledere, men de fleste grekere som går sakte om dagen. Du har vel fått med deg at Hellas er i økonomisk krise og må skjære ned, noe greske borgere ikke synes er noe særlig.

Man kan si mye om hvorvidt de har forstått alvoret i sitt eget lands økonomiske situasjon eller ikke, men når deres aksjoner rammer turistnæringen må man vel kunne si at de driter kraftig i eget reir?
Nu er det jo lidt turisterne som rigtig mange i Grækenland er afhængige af, især et sted som Kreta.
Hverken flyselskaber, som chartres af rejse bureauer, kan være tjent med at
deres fly forbliver strandet på f.ex Kreta, og bureauerne kan i sidste ende
blive tvunget til at aflyse deres rejser til Grækenland, fordi ingen selskaber vil risikere store forsinkelser og hvad der følger med af forplejning o.l.
----
Mange mange skandinaver elsker Grækenland, undertegnede inklusiv, men jeg ville måske vælge et andet rejsemål næste sommer, hvis dette fortsætter. Græske flyveledere er i fuld gang med at være behjælpelige til at en statsbankerot kommer nærmere og nærmere..
--
Men 6-10 timers forsinkelse er helt uacceptabelt, især et sted om CHQ, som i bund og grund bare er en bitte lille lufthavn med 5-8 stands...når flyene ikke kan få lov at flyve derfra giver det jo også store forsinkelser indgående til senere ankomster... OG det er altså sådan noget turister ser på...De mister dyrebar ferietid....og det kan altså ramme som en boomerang for grækerne

Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2011, 20:22   #6
andreas97sas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Posts: 913
Default Re: Grækere gør det igen ?

Ser at Tuifly nordic også var forsinket ifra Rhodos i dag......
andreas97sas is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2011, 21:43   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Grækere gør det igen ?

Enig med Ole, det skal ikke så mye til før charterturister velger en annen "sydenplass" neste gang. Det er jo så mange å velge i og spes Tyrkia kommer mer og mer, eller tilbake til Mallorca o.a. plasser.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2011, 00:13   #8
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Grækere gør det igen ?

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Enig med Ole, det skal ikke så mye til før charterturister velger en annen "sydenplass" neste gang. Det er jo så mange å velge i og spes Tyrkia kommer mer og mer, eller tilbake til Mallorca o.a. plasser.
Ja? Var det ikke nettopp det jeg sa, når jeg sa at de driter i eget reir med aksjoner som rammer turistnæringen?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2011, 01:38   #9
Tally-Ho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
Default Re: Grækere gør det igen ?

Den største skandinaviske operatøren på Hellas, Thomas Cook Scandinavia, har vært hardt rammet av problemene der nede, og det er dårlig butikk for både flyselskap, turoperatørene og grekerne selv nå... 17. okt er de siste pax'en tatt hjem denne sesongen. Grekerne skyter seg dessverre selv i foten på denne måten, ved å skremme vekk den viktige turismen...
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2011, 09:17   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Grækere gør det igen ?

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Ja? Var det ikke nettopp det jeg sa, når jeg sa at de driter i eget reir med aksjoner som rammer turistnæringen?
Det er selvfølgelig rett det du skriver, men det er nok en del Grekere som synes saken er mer "komplisert". Mange føler at det ikke er dem selv som har stukket av med pengene, og at det er funksjonærer i staten som har tatt alt sammen. Nå har de nok ikke helt rett i dette, men de har nok et og annet poeng.

Uansett er det vanskelig å se verden i et langsiktig makroperspektiv når du ikke har råd til å kjøpe deg et brød.

Men uansett er det veldig dumt når dette rammer den største inntektskilden.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2011, 11:40   #11
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Grækere gør det igen ?

Trygve Hegnar sa det godt i en lederartikkel for noen dager siden. Det Hellas nå trenger er pedagoger som forklarer de på en måte de forstår. For det ser ikke ut som de forstår sin egen situasjon.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 21:51   #12
ENBO
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 453
Default Re: Grækere gør det igen ?

Tilbake til utgangspunktet; SAS7314 LGSA-ENBO hadde opprinnelig filet plan med avgang 11:10Z i dag. Så kom ny plan med EOBT 19:30Z og ankomst Bodø 00:55. Nå viser Avinor ny ankomst, denne gang kl 13:25 søndag. Aksjon eller snag?
ENBO is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 22:01   #13
Geiraage
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Knapstad Østfold
Posts: 176
Sverige Re: Grækere gør det igen ?

Grekerne har vel aldri gjort noe annet en det som har gagnet de selv, det vi ser tror jeg er bare begynnelsen på gå sakte aksjoner og streiker.
Gamble på en sommerferie til Hellas til sommeren hadde ikke jeg gjort.
Urolighetene der nede sprer seg som ild i tørt gress.
Sommerferien for meg til neste år ................... Sverige med bil
Geiraage is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 22:39   #14
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Grækere gør det igen ?

VI har SK7587 til CHQ i morgen tidlig kl 0400Z...spændt på om den kommer afsted til tiden og især om den kommer retur til tiden..
Sidste søndag var den en tur forbi Zurich for a bytte crew og landede i AAR kl 2030z
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 22:53   #15
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Grækere gør det igen ?

Jeg holder meg unna Hellas inntil det er orden igjen der nede. Det er over 200 andre land å reise til så det er ingen hast. Og andre steder er også rammet av den økonomiske krisen så det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet.

Hadde nesten hele stranden for meg selv da jeg var i Bora Bora og rabattene var store. Dette er timingen for å reise til steder man ellers ikke ville kunne reist.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 22:59   #16
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Grækere gør det igen ?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Jeg holder meg unna Hellas inntil det er orden igjen der nede. Det er over 200 andre land å reise til så det er ingen hast. Og andre steder er også rammet av den økonomiske krisen så det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet.

Hadde nesten hele stranden for meg selv da jeg var i Bora Bora og rabattene var store. Dette er timingen for å reise til steder man ellers ikke ville kunne reist.
Det er jeg enig i...Var på Guam i sommers,,ikke mange turister på stranden
Hilsen Ole

PS: var på Tahiti for 10 år siden...et af det dejligste steder på denne jord
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 23:13   #17
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Grækere gør det igen ?

Høres veldig kjedelig ut å ha stranden for seg selv. Selv foretrekker jeg en strandbar med yppige former og rolig musikk, gjerne jazz.

Nå er vel Hellas-seongen på hell, og ting glemmes fort. Mange har Hellas som et definitivt favorittland som de reiser til igjen, gang etter gang. Faren for å måtte bli der noen timer ekstra tror jeg ikke stopper disse, hvert fall....

Men det snakkes om økt moms på restaurantene, fra 13 til 23 prosent, så om prisene øker tilsvarende, er jo Hellas ikke lenger noe billig.

Ellers enig med Fnate. Når man føler seg svært urettferdig behandlet (til dels med rette) gjør man ting som ikke alltid er helt rasjonelle.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2011, 00:12   #18
ENBO
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 453
Default Re: Grækere gør det igen ?

..og jeg har fått svar på mitt spørsmål, både for Bodø og Tromsø, og sikkert for flere ankomster. Forklaringen er "Charterturister rammet av gå-sakte-aksjon". Mer på an.no

http://www.an.no/nyheter/article5771833.ece
ENBO is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2011, 00:24   #19
Spantax
ScanFlyer Virgin
 
Spantax's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 337
Default Re: Grækere gør det igen ?

Man kan saktens synes grekere er dumme, og si at de skiter i eget reir osv. Kuttene MÅ jo tas et sted.

Problemet er jo at det ikke er vanlige grekere som er skyld i dette, men landets myndigheter som har vanstyrt økonomien til de grader. Det må de få lov å protestere mot!
__________________
Spantax is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2011, 00:33   #20
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Grækere gør det igen ?

Quote:
Originally Posted by Spantax View Post
Problemet er jo at det ikke er vanlige grekere som er skyld i dette, men landets myndigheter som har vanstyrt økonomien til de grader. Det må de få lov å protestere mot!
Vel, problemet ligger vel i at folk velger den idioten som lyger mest i valgkampen. Så ansvar får en ta selv, det er lov å tenke kritisk.

Ellers er jeg tilhenger av et koselig ordtak jeg hørte før i dag: I'm for two term offices. One term in office, one term in jail.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Sun Air med overskud igen igen Bll spotter Flyforum 4 23-01-2014 18:09
TSA gør det igen... sk931 Flyforum 1 20-08-2008 20:39
Igen Igen stor fremgang i Billund Bll spotter Flyforum 2 02-12-2007 00:16
Atlantic Airways - igen igen.... FlyHi Flyforum 4 07-09-2006 16:15
SK998 Teknik igen igen igen Guest Flyforum 1 15-04-2006 19:35


All times are GMT +2. The time now is 02:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.